Jump to content

2008.11.25 Dynamo Kiev H


Mr Chapman

Hvem tror du vinner?  

33 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

...

...

 

...

Det er heller ikke Fabregas sin feil at han får ballen av dommeren og får høre "spill". Da setter han selvfølgelig i gang spillet, noe han her gjorde med en genial pasning til Bendtner. Han kunne valgt å spille en kort pasning istedet, men han prøver på en langpasning til Bendtner. Noe som jo også gir en risiko for å miste ballen.

 

Hadde dommeren ikke blåst av da Fabregas hadde hatt ballen hadde vi jo uansett fått en kontringssjanse.

 

Synes forresten også det er like "usportslig" å fortsette å spille når en spiller ligger nede. Men nå er det ingen regel som sier at man MÅ spille ballen ut pga dette. Dommeren skal blåse hvis han mener det er alvorlig, noe han mente her. Dette med å ikke spille ut ballen er noe vi har sett mer av de siste årene fordi spillere filmer. Bare se på Aliev etter duellen med Bendtner(?) som spretter rett opp igjen når Kiev vinner ballen.

 

Jeg mener fortsatt at det ikke er usportslig.

Du mener det er like usportslig å fortsette spillet når en spiller ligger nede også mener du at dette fortsatt ikke er usportslig ( det vi gjorde)?!?!

 

Om dommeren ikke hadde blåst hadde vi ikke får en kontringssjanse, Kiyv hadde kontroll bakover (noe de hadde hele kampen igjennom).

 

Og om dommeren gjør en feil ved å sette igang spillet slik han gjorde så fritar det ikke Fabregas fra fotballens uskrevne regel om fair play

 

BE

Nå misforsto du. Jeg mener IKKE det er usportslig å fortsette å spille når en spiller ligger nede, og jeg mener det heller IKKE var usportslig det Fabregas gjorde. Derav grunnen til å sette ordet usportslig slik som jeg gjorde. "Usportslig"

ok, jeg misfortod.

Men vi er uenige. Kan vi ikke bare være enige om at jeg har rett og du har feil da? (dette var ikke seriøst, i tilefelle du ikke skjønte det)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 254
  • Created
  • Last Reply

ok, jeg misfortod.

Men vi er uenige. Kan vi ikke bare være enige om at jeg har rett og du har feil da? (dette var ikke seriøst, i tilefelle du ikke skjønte det)

Tok den ja. Like greit å avslutte diskusjonen der. Tviler på at vi kommer noen særlig vei herfra :D

 

Men vi er iallefall enige om at en seier var godt nå.

Link to comment
Share on other sites

Dette med å ikke spille ut ballen når en spiller ligger nede er vel noe som har kommet etter at FIFA/UEFA uttalte at det hele burde være opp til dommeren å vurdere situasjonen. Nettopp pga at mange lag utnyttet dette og kastet seg ned, noe som forhindret eventuelle overganger. Så synes det er helt korrekt å bare fortsette spillet, og la dommeren ta slike avgjørelser.

Link to comment
Share on other sites

Ja, hadde vi feks spilt ut ballen da Aliev tilsynelatende var "skutt" hadde vi mistet muligheten til målsjanse. Greit nok, vi fikk ikke til noe i den situasjonen, men det var iallefall sånn før at man ofte mistet gode overgangsmuligheter pga dette.

 

Og vi så jo hva som skjedde med en gang Kiev fikk ballen og Aliev skjønte han ikke ville få frispark...

 

Så i sånne situasjoner er jeg enig i at dommeren skal avgjøre og heller la spillet gå hvis det ikke ser altfor alvorlig ut.

Link to comment
Share on other sites

en annen ting jeg savner er Clichys raiding oppover venstresiden, det er det jo helt slutt på!!! virker nesten som spillestilen er lagt om, eller så er vi så oppsatt på pasning-pasning-pasning at det går på bekostning av de andre tingene som er viktig for å skape sjanser og score mål...

 

Sagna kommer ofte til dødlinja, også så seint som i kampen mot Man U. Det får han for lite kred for synes jeg. Han har ikke vært så heldig med innleggene bestandig, men det er godt jobbet likevel.

 

enig her, Sagna gjør en bra jobb på backen, men den var enda bedre når han hadde Hleb på siden sin som holdt i ballen til Sagna kom på løpet.

 

Clichys raid er fortsatt mangelvare....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...