Jump to content

2008.11.08 Manchester United H


pekkiry

Hva blir utfallet?  

60 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Selv om Webb gjorde alt for å ødelegge for oss så klarer ingen å stoppe the mighty GUNNERS!!!

 

En del merkelige dommer avgjørelser, men dersom du sikter til straffen vi ble snytt for (som i reprisen fra Webbs synsvinkel var umulig å se), så ikke glem at vi hadde tur som ikke fikk en straffe i mot oss når Clichy handset.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 355
  • Created
  • Last Reply

Ja vi mangler en klassespiss til for tiden.. Men både Bendtner og Vela er knallgode på sitt beste, så sånn er det med Wenger som trener..

 

Men skulle United hatt straffe? Fikk melding fra en kompis om at dommeren var kjøpt og betalt..

Kunne kanskje blåst straffe på den. Men kunne jammen blåst straffe til Nasri også, og gitt gult kort Carrick og frispark til oss i farlig posisjon. I tilegg fekk som vanlig ronaldo mange billige frispark. Så sett ett kampen ett under ett, og med litt Arsenal briller så er det man u som har kjøpt og betalt dommern. Som om det skulle være noen overraskelse?

Link to comment
Share on other sites

en virkelig god kamp. almunia gjør en feil på første involvering, men spiller seg kraftig opp. også fabianski viser seg frem. kjempegreier. kanonkamp av nasri, men det som gledet meg mest, var jobbingen til bendtner og en svært svært god og dominerende gallas. kjempegreier. diaby og cesc utmerket seg også sammen med nasri: JADA!!

Link to comment
Share on other sites

Fra den verste kampen jeg har sett på lenge i midtuka, og til den beste jeg har sett på lenge i dag. Kun Bendtner i dag som ikke får godkjent, ellers var resten meget gode. (Dette inkluderer Denilson også:))

 

Gooners: gled eder!

Link to comment
Share on other sites

Kun Bendtner i dag som ikke får godkjent

Du må huske at Bendtner hadde veldig vanskelige arbeidsforhold på topp. Alene spiss mot Vidic og Ferdinand er jo ikke lett. Jeg syns han jobbet bra og vant en del dueller. Det som skuffer meg med hans innsats er at han ikke scorer og de gangene han velger feil og mister eller roter bort ballen. :) . Som den gangen på slutten. Men alt i alt så får han godkjent av meg, men uten noen pluss.... :-|

Link to comment
Share on other sites

Jeg er en svært glad mann. Føler meg som en konge. Redd mange ganger over hvor viktig Arsenals prestasjoner og poeng er for meg.

Dette var godt gjemmomført, intet mindre. Eneste triste er at vi her inne på forum har hatt en uke med dommedagsinnlegg. Men men da er vi med igjen og stemningen roer seg.

Link to comment
Share on other sites

Fy f for en kamp kjempe god jobbing av spillerne og det så ut som dem jobba for å beholde livet. Jeg ble veldig imponert i dag og spiller vi sånn i hver kamp så kan vi vinne alt som er å vinne. Vi hang litt etter i forsvar men spillerne ga alt for å gjøre en god jobb i forsvar. I angrep var vi gode og hadde balnt annet Bendtner hatt litt mer beslutsomhet der oppe så kunne han ha skårt 1 eller flere mål men i alt kjeme god framover som er vår store styrke, der er det få som tar oss kansje til og med ingen.

 

Almunia-9 Vår beste keeper sto en kjempe kamp og redda alt som var å redde, kan bli litt bedre i feltet.

 

Sagna-8 Løp veldig mye og gjorde sakene sine greit i forsvar, kan være litt mer offensiv.

 

Gallas-8 En ny god kamp av kapteinen, gjorde en go innsats i forsvar

 

Silvestre-7 En grei kamp, bidro godt i forsvar og skårte nesten ett mål.

 

Clichy-9 Løp masse fram og bak og hadde farlige innlegg, kjempe kamp.

 

Diaby-8 God kamp, løp mye fram og tilbake på banen, ble snytt for frispark

 

Fabregas-8 Begynner virkelig og nerme seg fjorårsformen, ellers viste han sine defensive egenskaper.

 

Denilson-8 Gjorde det godt bakover, kan med det han viste i dag gjøre en like god jobb som Flamini.

 

Nasri-9 BB Han HÆRJA MED MANU KJEMPE KJØP KAN VIRKELIG BLI DEN NYE PIRES GOOOO KAMP.

 

Walcott-8 Løp masse og bidro veldig mye offensivt, kunne vært viktig i sluttminuttene.

 

Bentdner-7 Jobba masse der framme, kunne skårt mål.

Link to comment
Share on other sites

De som vil friskmelde Arsenal nå, må smøre seg med tålmodighet, for det er jo ikke denne type kamper vi har tapt poeng i i år... Vi må lære oss hvordan vi skal spille mot d mindre gode lagene som ikke er like intresserte i å spille fotball som Manu er. Når vi har klart å løse den gåten, da kan man si at Arsenal er på god vei...

Link to comment
Share on other sites

Veldig fornøyd med 3 poeng idag, dette viser bare at vi kan slå gode lag og at vi er best når det andre laget tør å spille ball og angripe.

 

Likevel er jeg ikke overbevist om at vi kommer til å gjøre det noe bedre mot lag som feks Aston Villa(selv om de også sliter litt for tia), Hull, Stoke etc. Altså lag som er mye bedre defensivt enn det manure var i dag. Lag som virkelig er ute etter å sloss for poeng. Det som skal få meg til å forandre mening om dette er seier i 4 PL-kamper på rad. Mot henholdsvis AV, Man City, Chelskij og Wigan. Først da kan jeg få troa på noe bedre enn en 3.-4. plass i serien.

 

Håper bare om(når) vi går videre i CL at vi møter storlaga. Bare da tror jeg vi har mulighet til å gå til en evt finale og også muligens vinne!

Link to comment
Share on other sites

:) Det her var bare så sinnsykt gøy! :-|

 

Får ta med en spillerbørs:

 

 

Almunia: 8

Sagna: 7

Gallas: 7

Silvestre: 6

Clichy: 9 BB

 

Walcott: 6

Diaby: 7

Fabregas: 8

Denilson: 7

Nasri: 9

 

Bendtner: 7

 

Silvestre og Bendtner hhv. 7 og 6? Alle gutta fortjener 10 idag. Bendtner jobber som en helt på topp, og for min del kan godt Adebayor være skada et par uker til. Trenger konkurranse om den plassen. Silvestre og Gallas er gode i dag!

 

Herlig, men nå må vi også levere mot drittlaga i bånn.

 

Er du seriøs!!??? Bendter fortjener da ikke 7 engang, 5/6 mener jeg han fortjener idag! Han jobber bra, men får han til mye og gjør mye riktig? Jeg mener NEI. Innsats betyr veldig mye, men når den ikke fører til noe særlig konstruktivt så er den verdt lite!

 

Jeg er seriøs :D

Fant forresten en uttalelse av Wenger, etter kampen:

 

On winning despite missing players…

“For example you had a player like Nicklas Bendtner today who had an outstanding game.

Link to comment
Share on other sites

:) Det her var bare så sinnsykt gøy! :-|

 

Får ta med en spillerbørs:

 

 

Almunia: 8

Sagna: 7

Gallas: 7

Silvestre: 6

Clichy: 9 BB

 

Walcott: 6

Diaby: 7

Fabregas: 8

Denilson: 7

Nasri: 9

 

Bendtner: 7

 

Silvestre og Bendtner hhv. 7 og 6? Alle gutta fortjener 10 idag. Bendtner jobber som en helt på topp, og for min del kan godt Adebayor være skada et par uker til. Trenger konkurranse om den plassen. Silvestre og Gallas er gode i dag!

 

Herlig, men nå må vi også levere mot drittlaga i bånn.

 

Er du seriøs!!??? Bendter fortjener da ikke 7 engang, 5/6 mener jeg han fortjener idag! Han jobber bra, men får han til mye og gjør mye riktig? Jeg mener NEI. Innsats betyr veldig mye, men når den ikke fører til noe særlig konstruktivt så er den verdt lite!

 

Jeg er seriøs :D

Fant forresten en uttalelse av Wenger, etter kampen:

 

On winning despite missing players…

“For example you had a player like Nicklas Bendtner today who had an outstanding game.

Samme wenger som var fornøyd med spillet etter Stoke, men som mente at: "we wernt sharp enough"?

Link to comment
Share on other sites

Det er ETT lag i verden som får 6 minutter tillegg.

Det er ETT lag i verden som ikke får rødt kort etter å rett og slett sparke en keeper i ansiktet.

 

Syns vi skal være glad for at Almunia er like hel. Kan godt trekke fram da Diaby klinka til ansiktet til Terry i fjor, men da var det faktisk Terry sin skyld. I dag var ikke Carrick (eller hvem det nå var) bare på bærtur, men faktisk på leting etter bær i november. Utrolig.

 

 

Her syns jeg det er du som er på bærtur :D

 

6 minutter tillegg var helt korrekt. Almunia lå nede i over 4 minutter og det var 5 bytter i andre omgang.

 

Jeg syns det var meget strengt med gult kort til Carrick. Han går etter ballen som ikke ligger hos keeper i det Carrick går etter den. Almunia gjør et kjempesprang frem og rekker ballen først. Det var et rent uhell.

 

Forøvrig var Willy Gallas banens beste imho!

 

--I'd rather have a Willy than a Cunt!--

Link to comment
Share on other sites

Det er ETT lag i verden som får 6 minutter tillegg.

Det er ETT lag i verden som ikke får rødt kort etter å rett og slett sparke en keeper i ansiktet.

 

Syns vi skal være glad for at Almunia er like hel. Kan godt trekke fram da Diaby klinka til ansiktet til Terry i fjor, men da var det faktisk Terry sin skyld. I dag var ikke Carrick (eller hvem det nå var) bare på bærtur, men faktisk på leting etter bær i november. Utrolig.

 

 

Her syns jeg det er du som er på bærtur :P

 

6 minutter tillegg var helt korrekt. Almunia lå nede i over 4 minutter og det var 5 bytter i andre omgang.

 

Jeg syns det var meget strengt med gult kort til Carrick. Han går etter ballen som ikke ligger hos keeper i det Carrick går etter den. Almunia gjør et kjempesprang frem og rekker ballen først. Det var et rent uhell.

 

Forøvrig var Willy Gallas banens beste imho!

 

--I'd rather have a Willy than a Cunt!--

 

 

Helt enig. Selv om jeg reagerte kraftig på 6 min når det ble vist, men da er man jo piss-nervøs! Skulle aldri vært gult kort heller.

 

Idag er vi heldige ved at vi ikke får straffe mot oss på handsen til Gael. Den er klar og ville endret kampbildet. Vi er heldige, men mest av alt GODE :D Still in the race!

Link to comment
Share on other sites

Så heilt sinnsykt herlig og ikke minst viktig både for laget og oss som suportere. Når ARSENAL spiller med hele hjertet så slår de hvem som helst, og vi kan bare annta hva som blir til å skje etter at Eduardo og Rosicky er tilbake for fullt.

Vanvittig mye tullete innlegg på dette forumet. Har holdt meg ganske passiv til dette forumet pga mye helt useriøse innlegg med stavelser fra en annen planet og masse fakta feil.

Blir sikkert mange mnd før neste gang jeg gidder å kaste bort tid på AN

Link to comment
Share on other sites

Hvilke bytter sikter du til som var ''tåpelige''??

 

I utgangspunktet Song, og især Toure. Nå gjorde de en god jobb i går, det skal de ha, men disse defensive byttene på slutten er livsfarlige, det har vi sett gang på gang. I går gikk tilfeldighetene heldigvis vår vei, men jeg synes det er feil taktikk å satse på tilfeldighetene slik på slutten. Over tid koster det for mange poeng. Det burde holdt med ett defensivt bytte; Song. Vi så jo når Arsenal fikk alle de store kontringssjansene på slutten. Det var jo nettopp i slike situasjoner det hadde vært godt å ha de kjappe beina til Walcott på banen. Da hadde sjansene for å drepe kampen en gang for alle vært mye bedre, og vi hadde sluppet seks minutters neglebiting og kaos.

 

Angående dommeren, så gjorde han mye rart begge veier, men som vanlig gikk vel egentlig mest ManUs vei. Jfr det vi har skrevet om grisespill og etterslengere i en annen tråd, Arsenal fikk vel tre fortjente kort på slike; Clichy, Sagna og Gallas. Da er det så latterlig at Arsenal ikke fikk det frisparket de skulle ha med påfølgende svært så oransje kort da Diaby ble klippet ned bakfra i første omgang. ManU ble snytt for straffe i første omgang, Arsenal ble snytt for straffe da Nasri ble holdt i trøya, men han burde gitt opp å holde seg på beina litt tidligere. Da hadde han kanskje fått straffen også :D Jeg mener også situasjonen med Neville i første omgang var straffe. Han holder armen OPP, og hvis man ser på reprisen så bruker han jo faktisk armen aktivt til å skyve ballen unna. Jeg mener også at kortet til Garrick var fortjent. Han burde skjønt at dette kunne bli farlig spill. Du går ikke inn i en situasjon når du VET at risikoen for en farlig situasjon er så stor. Da hjelper det ikke at ballen fortsatt er "fri". Ingen må komme å påstå at ikke Garrick så Almunia på vei ned. Han gjorde INGENTING for å trekke seg, snarere tvert i mot. Og når man ser Ferdinand med flere går uti media og forsvarer dommernes linje, og mener de endog må tillate mer, jfr det som skjedde i Stoke, ja da skjønner man jo hvorfor Ferdinand & Co fremstår som så gode; de holder og bryter reglene som bare det, men slipper unna med det. Hadde dommerne fulgt boka, hadde også Ferdinand fremstått som en ordinær midtstopper (og hatt mange flre gule og røde kort)...

Link to comment
Share on other sites

Hvilke bytter sikter du til som var ''tåpelige''??

 

I utgangspunktet Song, og især Toure. Nå gjorde de en god jobb i går, det skal de ha, men disse defensive byttene på slutten er livsfarlige, det har vi sett gang på gang. I går gikk tilfeldighetene heldigvis vår vei, men jeg synes det er feil taktikk å satse på tilfeldighetene slik på slutten. Over tid koster det for mange poeng. Det burde holdt med ett defensivt bytte; Song. Vi så jo når Arsenal fikk alle de store kontringssjansene på slutten. Det var jo nettopp i slike situasjoner det hadde vært godt å ha de kjappe beina til Walcott på banen. Da hadde sjansene for å drepe kampen en gang for alle vært mye bedre, og vi hadde sluppet seks minutters neglebiting og kaos.

 

 

Mener du virkelig det er så lett??! Med Walcott på banen hadde vi hatt en rundingsbøye bakover(satt på spissen, men han ble lurt ofte defensivt igår) og da kunne det fort blitt skummelt. Ergo jeg mener byttene var helt korekte fordi vi trenger spillere som er gode defensivt når presses er såpass stort. Kolo byttet kom nok fordi Diaby var fryktelig sliten og ikke hadde noe særlig mer å gi. Ikke rart etter å ha løpt så lenge.

Link to comment
Share on other sites

Hvilke bytter sikter du til som var ''tåpelige''??

 

I utgangspunktet Song, og især Toure. Nå gjorde de en god jobb i går, det skal de ha, men disse defensive byttene på slutten er livsfarlige, det har vi sett gang på gang. I går gikk tilfeldighetene heldigvis vår vei, men jeg synes det er feil taktikk å satse på tilfeldighetene slik på slutten. Over tid koster det for mange poeng. Det burde holdt med ett defensivt bytte; Song. Vi så jo når Arsenal fikk alle de store kontringssjansene på slutten. Det var jo nettopp i slike situasjoner det hadde vært godt å ha de kjappe beina til Walcott på banen. Da hadde sjansene for å drepe kampen en gang for alle vært mye bedre, og vi hadde sluppet seks minutters neglebiting og kaos.

 

 

Her er jeg faktisk langt fra enig med deg. Både Diaby og Walcott var meget slitne igår. Det var helt korrekt å bytte dem. Hadde ikke Almunia vært skadet hadde sannsynligvis Bendtner el Fab blitt byttet. De ga alt igår og Walcott leverte en av de beste defensive jobber jeg har sett.

Går ut fra at Wenger satset på at Toure sin fart på vingen kunne skape sjanser...så denne gangen

syns jeg faktisk byttene var greie.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...