Jump to content

2008.11.08 Manchester United H


pekkiry

Hva blir utfallet?  

60 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

mm-header.gif

Arsenal v Manchester United

Saturday, November 08, 2008, 13.45 gmt

 

Før Kampen:

Arsenal stiller på Emirates uten seier på tre kamper. Selvtilliten er vel ikke helt på topp, men i storoppgjørene kan alt skje. Heldigvis klarte ikke Manchester United å vinne mot Celtic og kommer kanskje litt usikker til Emirates.

 

TV Kanaler/Streams

Canal+Sport 1

Canal + Sport HD

www.fotbollive.se (anbefales)

MYP2P.eu

Fotbollsnytt

 

Dommer:

Kommer

 

Spillere som er skadet/suspendert

Skadet:

Eduardo Da Silva

Thomas Rosicky

William Gallas (usikker)

Emmanuel Eboue

Emmanuel Adebayor

Theo Walcott (usikker)

Mikael Silvestre (usikker)

Suspendert:

Robin Van Persie

Trykk her for mer info om skadene

 

Form utvikling

 

Tabellposisjon Arsenal

4.Arsenal 11 23 - 12 20

Tabellposisjon Manchester United

3.Manchester U. 10 19 - 8 21

 

Siste 5 møter mellom lagene

13/04-08 Manchester United-Arsenal 2-1

03/11-07 Arsenal-Manchester United 2-2

21/01-07 Arsenal-Manchester United 2-1

17/09-06 Manchester United-Arsenal 0-1

09/04-06 Manchester United-Arsenal 2-0

 

For øvrige statistikker se

 

Litt om motstanderen

Grunnlagt: 1878, Nickname : The Red Devils, Stadion : Old Trafford, Kapasitet : 76180, Trener : Alex Ferguson.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 355
  • Created
  • Last Reply

Jeg tror (uten at jeg vet 100 % om skadene defensivt) at dette blir lagoppstillingen;

 

Almunia

Sagna - Kolo Toure - Gallas - Clichy

Walcott - Denilson - Fabregas - Nasri

Diaby

Bendtner

 

Jeg kunne øsnke at lagoppstillinga hadde vært;

Almunia

Kolo Toure - Silvestre - Gallas - Clichy

Walcott - Ramsey - Fabregas - Vela

Nasri

Bendtner

Link to comment
Share on other sites

Dette mener jeg bør bli laget:

 

Fabianski

Kolo-Djourou-Gallas-Clichy

Walcott-Cesc-Denilson-Nasri

Diaby

Bendtner

 

Eller Song inn for Denilson...

 

Nå er det jo ikke klart om Gallas eller Walcott blir klare... Hvis ikke Gallas blir klar, inn med Silvestre. Om ikke Walcott blir klar, gjerne Song innpå og Denilson ut til høyre.

Djourou er vår klart beste duellspiller i forsvar, Kolo er i bedre form enn Sagna... I tillegg trenger vi farta til Theo fremover på banen. En femmer på midten for å demme opp for manures midtbane.

 

Verken RvP eller Ade spiller og Vela blir for lett. Så han slet litt med fysikken mot Fenerbahce, og mot Vidic ville han blitt knust. Kommer han innpå håper jeg det blir på vingen.

 

Manures svakheter blir på sidene hvor vi bør kjøre kontringer så ofte vi kan og gjerne overlappe. Brown er den største svakheten i forsvaret deres og Nasri/Walcott synes jeg bør få lov til å bytte litt på hvilken ving de skal være på. Ronaldo er dårlig til å jobbe hjem, og Evra kommer nok til å være mye med opp i angrep. Derfor må vi utnytte rommet som skapes på kantene. Tviler på at vi kommer til å klare det altfor ofte siden vi helst vil gjennom i midten. Tror ikke vi kommer til å skape altfor mange sjanser, så vi må være uhyre effektive skal vi ta det her. Har en dårlig følelse..

Link to comment
Share on other sites

Satser på dette laget (4-4-1-1):

 

Fabianski

Toure-Silvestre-Gallas-Clichy

Nasri-Denilson-Fabregas-Eboue

Bendtner

Vela

 

Hvis Eboue ikke blir spilleklar vil jeg har Walcott inn, men da skal kantene bytte plass. Foretrekker Toure bak Walcott fremfor Clichy

Om Gallas ikke blir spilleklar setter vi innpå Djourou.

 

Hvis Gallas spiller tipper jeg han scorer kampens eneste mål.

Om Gallas ikke er klar tipper jeg Silvestre scorer kampens eneste mål mot gamle lagkamerater.

 

Resultat 1-0.

Mål i 87' minutt.

 

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Har en veldig dårlig følelse foran kampen, men i toppoppgjørene lever kampene sitt eget liv og hadde ikke overrasket meg om Arsenal reiste kjerringa på lørdag.

 

Men som sagt har jeg en dårlig følelse og tror vi taper, og jeg vil bli veldig fornøyd med U.

Link to comment
Share on other sites

Etter 3 skuffende kamper må vi heve oss mange hakk. United kommer for å spille fotball, noe som faktisk kan gi oss en mulighet. Lag som pakker bakover klarer vi ikke å håndtere per i dag uten spillere som Adebayor, van Persie, Rosicky og en Cesc langt unna form.

 

Hvem som spiller hvor blir ren spekulasjon da vi knapt kan stille et brukbart angrep. Håper dog at Diaby får en offensiv rolle som hengende spiss. Tipper vi vil se både Song og Denilson sentralt rundt Cesc. Måtte Walcott, Gallas og Sagna bli klare

Link to comment
Share on other sites

Vi taper denne. Ikke på grunn av at vi spiller dårlig, men fordi manutd har dommeren med seg som vanlig og får et straffespark fordi ronaldo fortsatt prøver å levere søknad til teaterskole i Italia. I tillegg scorer scholes på et vanvittig sleivskudd fra 55 meter og vi får selvfølgelig to annulerte etter feildømte offside's i sluttminuttene.

 

Neida...

 

Har stor tro foran denne. Manutd vet at vi har 3 kamper uten seier og kommer derfor til å se lett på kampen med primadonnanykker og litt ekstra sutring fra ronaldo. Ferguson kommer til å være rødsprengt på sidelinja fordi Arsenal scorer både 1 og 2 på dødball. I tillegg blir det en del harde slagsmål og det hele ender med at Arsenal stikker av med 3 saftige, poeng.

 

vI gLæR oSs tE LøRda'N

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget

 

Almunia

Sagna-Djourou-Toure-Clichy

Vela-Denilson-Fabregas-Nasri

Bendtner-Walcott

 

Denne her kampen tror jeg vi taper 1-4 vi har vært elendig i de siste kampene og til feil tid med masse skader møter vi PLs beste lag hjemme. Ronaldo begynner og spille seg i form og manu har mange gode hodespillere og vi er som kjent elendig på defensiv dødball, håper selfølgelig på seier men da må vi spille langt over forventning. En Uavgjort kan være mulig men tror det blir stortap på hjemmebane dessverre. Har et lite poenghåp men da må vi skåre 2-3 raske mål eller at Ronaldo for rødt kort for horribel filming.

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget:

 

 

Fabianski

Sagna Djorou toure clichy

ramsey/walcott song fabregas nasri

Vela

Bendtner

 

 

Dette blir garantert en stor prøve for vårt unge mannskap. Håper selvfølgelig på en megaoveraskelse men tviler litt på om det skjer... Er storfornøyd med U her!

Link to comment
Share on other sites

Arsene Wenger, hva tenker du i kveld?

 

•Du vet at du har tapt 3 kamper og sannsynligheten for å bli ligamester er ca 15%, med tap i morgen er den lik 0%.

 

•Du vet at du har med viten og viljen gått inn i sesongen med den minste, yngste troppen på mange år. Nå kommer tapene, nå kommer skadene, nå kommer kritikken. Du må vel ha sett at dette kunne skje?

 

•Du har ingen leder, ingen gladiator, ingen keeper. Dine overmenn heter Fulham, Hull og Stoke.

 

•Du liker ikke lange innkast, dødballer og fysisk fotball, nok en gang er du avslørt.

 

•6,3,5,0,1,5,5,5 er antall tap ligamesteren har de siste åtte årene, du vet innerst inne at ligagullet er tapt allerede i november. Vi skal bort mot Manchester U, Liverpool, Chelsea, Villa, Everton, City, Newcastle og Spurs. Trodde du virkelig at du skulle vinne ligagull med dette mannskapet?

 

•Hvem er nestemann ut? Er Cesc allerede på vei bort?

 

Jeg sitter ytterst på setekanten i morgen, men dette hadde jeg ikke trodd. Skulle vi bli en ”sellingclub” til de store? Skulle vi gå gjennom en Premier League sesong ubeseiret og spille verdensklasse fotball til å bli en kasteball der vi syter over fysisk fotball? Morgendagen er kanskje din viktigste kamp siden du kom til vårt kjære Arsenal, måtte vi endelig lykkes.

Link to comment
Share on other sites

Er ening i absolutt alt du skriver her,Rocky. For meg virker det som det nærmest har gått sport i det å ha yngst lag på banen for Wenger. Og det er bare å innse det; vi har ikke sterk nok tropp til å kjempe om de gjeveste titlene, vi har knapt en god nok startoppstilling. Ta Chelsea som eksempel. De får f.eks Drogba, Terry, Lampard og J.Cole skadet. Ikke noe problem, for de kan bare sette inn Anelka,Alex, Ballack og Malouda som erstattere som ikke er mye dårligere. Mens Arsenal får Adebayor, Fabregas, Walcott og v.Persie skadet, og da er det kun juniorer som kan steppe inn. Greit nok, juniorene våre har vanvittige talent alle mann, men det holder ikke for å kjempe om de gjeveste titlene. Vi mangler den tyngden og rutinen som lag som United, Liverpool og Chelsea har. Et annet moment er også hvor lenge åre beste spillere vil spille på et lag som må kjempe med nebb og klør for å klare 4.plassen hvert år. Har mareritt om bilder av Cesc med Barca-drakt allerede...

 

Litt svartmaling det her, men føler det er grunn til skepsis. Vi har allerede tapt mot 3 bunnlag, og det fullt fortjent. Håper likevel på en god kamp i morgen og at Wenger snart ser det alle andre ser. Vi trenger forsterkninger! Håper på følgende lag i morgen:

 

Fabianski

Sagna-Toure-Silvestre-Clichy

 

Walcott-Cesc-Song-Nasri

 

Vela - Bendtner

 

tips: 2-1 favør Arsenal etter 2 mål av Silvestre :-|

Link to comment
Share on other sites

Fabianski

Sagna-Toure-Silvestre-Clichy

 

Walcott-Cesc-Song-Nasri

 

Vela - Bendtner

 

tips: 2-1 favør Arsenal etter 2 mål av Silvestre B)

 

Walcott er 50:50 i følge Wenger. Da tenker jeg på om han spiller eller ikke. Eventuelt må Denilson inn og vi må gjøre noen rokkeringer. Ellers er jeg veldig enig i laget ditt, og jeg tror også at Silvestre scorer (bare ett). :-|

Link to comment
Share on other sites

neppe at Wenger setter Toure for første gang på midtbanen i år mot ManU. Da ville det vært mer realistisk m Djourou sammen med Cesc, siden han har blitt brukt som sentral på reserve laget. Men det skjer nok ikke. Denilson starter vil jeg tro.

Link to comment
Share on other sites

Vi mangler den tyngden og rutinen som lag som United, Liverpool og Chelsea har.

Vil ikke si at verken Liverpool eller Manure har så veldig god dybde i troppen sin. Men de har krigere i alle ledd. Noe vi altså mangler...

 

Liverpool. Hva skjer hvis feks Torres, Gerrard og Carragher blir skadet på samme tid? Greit, de har Alonso, Mascherano og Lucas på midten men verken Keane eller Kuyt er særlig til hyppige målscorere. Babel ser ut til å trenge litt mer tid, men han er uten tvil et kjempetalent.

Carra ute, Skrtl og Agger?? Langt fra et midtstopperpar som vil utheve seg noe spesielt sammen i en sesong. Bak der har de en Hyppia som er på vei til å gå ut på dato..

 

Manure. Sett Rooney, Ronaldo og Ferdinand ut av laget. Da har de enten en unggutt inn på midtstopperplass sammen med Vidic, eller Brown/O'Shea inn. Nani er ikke noen Ronaldo, Park er heller ikke det. Giggs klarer ikke holde tempo på ballen på samme måte som før og Scholes begynner også å bli gammel. Sentralt er det altså Scholes, Carrick, Hargreaves og Fletcher... Fremme har de Berbatov som er god og en Tevez som jobber som om han skulle hatt ADHD.

 

Chelsea trenger ikke nevnes i detalj...

 

Det vi mangler er altså krigerne pool har i Gerrard, Mascherano, Carra, Kuyt, og Skrtl. chelskij har Alex, Terry, Lampard og Mikel. Manure har grovarbeidere som Vidic, Fletcher, O'Shea og Rooney.

Nå er ikke alle like skremmende å se navnet på på papiret, men de jobber til det beste for laget og noen av disse har igjen kvaliteter som gjør dem til livsfarlige spillere.

 

Ble veldig mye off-topic her...

 

Håper på at vi kan ta rotta på Manure som flyr ganske høyt for tiden etter en heller laber sesonginnledning.

Er dessverre ikke altfor optimistisk med tanke på formen til lagene, enkeltspillere og skadene våre, men slike kamper lever ofte sitt eget liv...

 

Håper som jeg har skrevet i et annet innlegg, at vi kan klare å utnytte manures svakheter på kantene...

 

Come On You Gunners!!

Link to comment
Share on other sites

Sjelden jeg har vært så skeptisk før en kamp på hjemmebane. Stoke-kampen var sannsynligvis den dårligste jeg har sett siden jeg fikk et Arsenal-skjerf av en kompis av fattern utenfor Ullevaal og dermed ble Arsenal-fan sommeren 91. Vi er så utrolig gode når ting går på skinner, og så forferdelig dårlige når ting ikke gjør det. Og at ting ikke akkurat går på skinner for tida er det vel liten tvil om. Vårt største problem til i morra er vel at vi mangler en spiss som skal score mål. Med vår tilgjengelige tropp fatter jeg nesten ikke hvem som skal score, hvis det ikke skjer på dødball. Bendtner har rett og slett vært totalt elendig de siste to kampene, bevegelsene hans passer ikke inn i det som er et spedt forsøk på et angrepsmønster, og når han først får ballen skal han prøve på ting som er langt over hans tekniske nivå. Men han er knallgod i lufta, og delvis i boksen, og det er vel eneste måten han kan score på i morgen. Vela har også skuffet litt de innhoppene han har hatt i det siste, i pre-season var han fantastisk, men har sett lite eller ingenting til han bortsett fra i ligacupen. Nasri og Fabregas virker også veldig lite målfarlige for tida, Denilson har et bra skuddforsøk av og til men sjansen for at han scorer er ikke skyhøy. Da står vi vel stort sett bare igjen med Walcott, som kan gjøre magiske ting på egenhånd. Tror eneste sjansen vi har til å vinne denne matchen er en Walcott i storform. Virker som han trives best i de skikkelig vanskelige og store kampene, som kvarten mot Liverpool i fjor, eller borte mot Kroatia, som faktisk er en av verdens aller vanskelige bortekamper.

Men herregud som jeg savner et skikkelig MANNFOLK (Vieira) på midtbana, som står opp og forsvarer gutta både når ballen er i spill og når den ikke er det, det hadde vi virkelig trengt i morra. Redd vi blir litt for lette mot United, men krysset fingrene og håper på et "mirakel" :)

 

PS, gjennomsnittsoddsen for kampen på nettet er som følger:

H U B

3.08 3.18 2.32

31% 29% 40%

Link to comment
Share on other sites

og jeg får dessverre ikke sett kampen :) Spurt ALLE på jobben om dem kan ta over vakta mi, men neida, ingen kan, og det er en VELDIG stor nedtur. Håper bare virkelig at jeg kommer hjem til gode nyheter! Kampene mot United er alltid store kamper, og jeg håper dette bli en stor kamp, med Arsenal som vinner selvfølgelig! GO ARSENAL!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...