Jump to content

2008.11.08 Manchester United H


pekkiry

Hva blir utfallet?  

60 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Det er ETT lag i verden som får 6 minutter tillegg.

Det er ETT lag i verden som ikke får rødt kort etter å rett og slett sparke en keeper i ansiktet.

 

Syns vi skal være glad for at Almunia er like hel. Kan godt trekke fram da Diaby klinka til ansiktet til Terry i fjor, men da var det faktisk Terry sin skyld. I dag var ikke Carrick (eller hvem det nå var) bare på bærtur, men faktisk på leting etter bær i november. Utrolig.

 

 

Her syns jeg det er du som er på bærtur :P

 

6 minutter tillegg var helt korrekt. Almunia lå nede i over 4 minutter og det var 5 bytter i andre omgang.

 

Jeg syns det var meget strengt med gult kort til Carrick. Han går etter ballen som ikke ligger hos keeper i det Carrick går etter den. Almunia gjør et kjempesprang frem og rekker ballen først. Det var et rent uhell.

 

Forøvrig var Willy Gallas banens beste imho!

 

--I'd rather have a Willy than a Cunt!--

Kanskje... Jeg setter det på spissen og det er meningen. :D

 

Morsomt og se hvor mye vg og dagbladet prøver å skjule denne kampen på forsiden. Tenker på nett. En liten firkant med "scoret to og sikret seier". Hadde manutd vunnet hadde det vært helside med rafael og overskriften "Manutd var i en klasse for seg på emirates..."

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 355
  • Created
  • Last Reply

Mener du virkelig det er så lett??! Med Walcott på banen hadde vi hatt en rundingsbøye bakover(satt på spissen, men han ble lurt ofte defensivt igår) og da kunne det fort blitt skummelt. Ergo jeg mener byttene var helt korekte fordi vi trenger spillere som er gode defensivt når presses er såpass stort. Kolo byttet kom nok fordi Diaby var fryktelig sliten og ikke hadde noe særlig mer å gi. Ikke rart etter å ha løpt så lenge.

 

Nei, det er ikke SÅ lett. Og det er jo alltid et dilemma hvorvidt man skal gjøre defensive bytter når man leder på slutten, og eventuelt hvor mange som bør byttes. Generelt sett er det hevet over tvil at Arsenal i løpet av Wengers regjeringstid har rotet bort kanskje flere titalls poeng på grunn av defensive bytter på slutten. Jeg er rimelig sikker på at de har tapt flere poeng enn de har vunnet på dette opp gjennom årene. At det gikk bra i går forandrer ikke på det i det hele tatt. Det er i så fall en farlig form for generaliseriing og etterpåklokskap. For selv om man klarte å ro det hele i land, så vi jo hvordan byttene førte til at laget ble FOR baktungt også i går, men en kombinasjon av at laget kjempet bedre enn vi har sett dem på lenge, at også motstanderne var slitne, og tilfeldigheter gjorde at det gikk bra. Jeg ønsker å redusere mengdene tilfeldigheter. Da må man ta sjansene og drepe kampene mens man kan. Og når man legger seg bakpå som i går, som jo gjerne er en konsekvens av de defensive byttene, gjør man det unødvendig spennende for seg selv. Ja, Diaby var sliten og greit å bytte ut ham, men han burde vært byttet ut med Song, mens Walcott skulle forblitt på banen for å lettere kunne utnyttet de store rommene bak hos ManU på slutten. Det mener jeg på generelt grunnlag, og også ut fra gårsdagens kamp ville vært den beste taktikken.

 

 

Her er jeg faktisk langt fra enig med deg. Både Diaby og Walcott var meget slitne igår. Det var helt korrekt å bytte dem. Hadde ikke Almunia vært skadet hadde sannsynligvis Bendtner el Fab blitt byttet. De ga alt igår og Walcott leverte en av de beste defensive jobber jeg har sett.

Går ut fra at Wenger satset på at Toure sin fart på vingen kunne skape sjanser...så denne gangen

syns jeg faktisk byttene var greie.

 

Se svaret mitt overfor. Selv en sliten Walcott er raskere enn Toure, og han er tross alt mer teknisk, og jeg mener at han hadde hatt bedre forutsetninger for å utnytte de store rommene som dannet seg på slutten. Og jeg mener som sagt både ut fra gårsdagens situasjon og på et generelt grunnlag at man burde greid seg med ett defensivt bytte for ikke å forskyve balansen i laget for mye.

Link to comment
Share on other sites

Evt hadde det vært bedre å sette innpå Vela i stedet for Toure. Vela har stor fart og kunne sikkert utnyttet en del muligheter på slutten. Det gikk heldigvis bra, men jeg syns det ble veldig defensivt på slutten.

 

Når motstander lagene presser hardt på slutten så syns jeg det helst bør være igjen en eller to spillere med stor fart som kan ta vare de rommene som motstanderen etterlater seg.

Link to comment
Share on other sites

Evt hadde det vært bedre å sette innpå Vela i stedet for Toure. Vela har stor fart og kunne sikkert utnyttet en del muligheter på slutten. Det gikk heldigvis bra, men jeg syns det ble veldig defensivt på slutten.

 

Når motstander lagene presser hardt på slutten så syns jeg det helst bør være igjen en eller to spillere med stor fart som kan ta vare de rommene som motstanderen etterlater seg.

 

Beklager.. Men jeg sliter med å ta deg seriøst her! Etter 86 spilte minutter bør vi sette inn på en urutinerte unggutt uten særlig fysisk styrke?? :D Nei så absolutt ikke. Med 10 min igjen(siden det ble så lang tilleggstid) legger man seg bakpå, det er etter min mening beste løsning.. :P

Link to comment
Share on other sites

Evt hadde det vært bedre å sette innpå Vela i stedet for Toure. Vela har stor fart og kunne sikkert utnyttet en del muligheter på slutten. Det gikk heldigvis bra, men jeg syns det ble veldig defensivt på slutten.

 

Når motstander lagene presser hardt på slutten så syns jeg det helst bør være igjen en eller to spillere med stor fart som kan ta vare de rommene som motstanderen etterlater seg.

 

Beklager.. Men jeg sliter med å ta deg seriøst her! Etter 86 spilte minutter bør vi sette inn på en urutinerte unggutt uten særlig fysisk styrke?? :D Nei så absolutt ikke. Med 10 min igjen(siden det ble så lang tilleggstid) legger man seg bakpå, det er etter min mening beste løsning.. :P

Støtter Frank her. Her har vi 60 meter bakrom. Da er en kjapp teknisk spiller som kan utfordre det rommet være like bra defensivt som en Toure. Det som skjer er at Utd må ta hennsyn til ham, og ligge lenger bakpå/i bedre balanse. Dermed vil vi kunne komme under et mindre press. En Vela vil også i større grad klare å holde ballen i laget i en større grad når vi først får den, og det øker jo også muligheten til å få et avgjørende 3.-mål.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan får jeg lastet ned begge målene? Ser at fra den siden Dannialdo la ut link til kan man bare laste ned det ''ene'' målet.. Jeg har jo ikke sånn ''premium-medlemsskap''......

 

Du må vente cirka en times tid før du kan gå løs på nedlasting nummer to ;-)

 

Hmm.. da må jeg finne et annet sted å legge de opp som ikke har slike begrensninger.. noen som har noen tips? zshare?

Link to comment
Share on other sites

Evt hadde det vært bedre å sette innpå Vela i stedet for Toure. Vela har stor fart og kunne sikkert utnyttet en del muligheter på slutten. Det gikk heldigvis bra, men jeg syns det ble veldig defensivt på slutten.

 

Når motstander lagene presser hardt på slutten så syns jeg det helst bør være igjen en eller to spillere med stor fart som kan ta vare de rommene som motstanderen etterlater seg.

 

Beklager.. Men jeg sliter med å ta deg seriøst her! Etter 86 spilte minutter bør vi sette inn på en urutinerte unggutt uten særlig fysisk styrke?? :D Nei så absolutt ikke. Med 10 min igjen(siden det ble så lang tilleggstid) legger man seg bakpå, det er etter min mening beste løsning.. :P

Støtter Frank her. Her har vi 60 meter bakrom. Da er en kjapp teknisk spiller som kan utfordre det rommet være like bra defensivt som en Toure. Det som skjer er at Utd må ta hennsyn til ham, og ligge lenger bakpå/i bedre balanse. Dermed vil vi kunne komme under et mindre press. En Vela vil også i større grad klare å holde ballen i laget i en større grad når vi først får den, og det øker jo også muligheten til å få et avgjørende 3.-mål.

 

Nettopp. Med Toure og Song på banen så inviterer vi United til å komme enda lenger frem på banen og de slipper å passe på såpass mye defensivt. Med Vela på banen så måtte United ha vært mer oppmerksomme defensivt.

 

Dessuten er ikke Vela så urutinert som mange skal ha det til. Han spilte fast i Spania ifjor. Mot lag som f.eks Real Madrid og Barcelona, så hvorfor skulle han ikke klare å spille mot Man Utd? Jeg skjønner valgene til Wenger fordi det er så klart lurt i teorien å sette innpå defensive spillere, men Arsenal har aldri vært flinke til å forsvare en ledelse, så derfor er vi nødt til å beholde noen på banen som gir motstander laget noe å ta hensyn til.

Link to comment
Share on other sites

Evt hadde det vært bedre å sette innpå Vela i stedet for Toure. Vela har stor fart og kunne sikkert utnyttet en del muligheter på slutten. Det gikk heldigvis bra, men jeg syns det ble veldig defensivt på slutten.

 

Når motstander lagene presser hardt på slutten så syns jeg det helst bør være igjen en eller to spillere med stor fart som kan ta vare de rommene som motstanderen etterlater seg.

 

Beklager.. Men jeg sliter med å ta deg seriøst her! Etter 86 spilte minutter bør vi sette inn på en urutinerte unggutt uten særlig fysisk styrke?? :huh: Nei så absolutt ikke. Med 10 min igjen(siden det ble så lang tilleggstid) legger man seg bakpå, det er etter min mening beste løsning.. :)

Støtter Frank her. Her har vi 60 meter bakrom. Da er en kjapp teknisk spiller som kan utfordre det rommet være like bra defensivt som en Toure. Det som skjer er at Utd må ta hennsyn til ham, og ligge lenger bakpå/i bedre balanse. Dermed vil vi kunne komme under et mindre press. En Vela vil også i større grad klare å holde ballen i laget i en større grad når vi først får den, og det øker jo også muligheten til å få et avgjørende 3.-mål.

 

Nettopp. Med Toure og Song på banen så inviterer vi United til å komme enda lenger frem på banen og de slipper å passe på såpass mye defensivt. Med Vela på banen så måtte United ha vært mer oppmerksomme defensivt.

 

Dessuten er ikke Vela så urutinert som mange skal ha det til. Han spilte fast i Spania ifjor. Mot lag som f.eks Real Madrid og Barcelona, så hvorfor skulle han ikke klare å spille mot Man Utd? Jeg skjønner valgene til Wenger fordi det er så klart lurt i teorien å sette innpå defensive spillere, men Arsenal har aldri vært flinke til å forsvare en ledelse, så derfor er vi nødt til å beholde noen på banen som gir motstander laget noe å ta hensyn til.

 

Vela føler jeg meg veldig sikker på at ikke ville utgjort noe forskjell aleine. Han ville nettop blitt det, aleine! Uten støtte er ikke Vela store greiene. Mener jeg, men nå legger jeg denne død for min del. Nå er jeg spent på fortsettelsen! Er fortsatt langt oppe, men det er nå vi skal vise hva som bor i gutta! Det er jo en kjent sak at vi er gode mot gode lag, og motsatt..

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med Frank her. Vi ble for baktunge og burde nok ikke ha lagt oss så langt bakpå. Uansett nå ble det jo seier så la oss se på det positive.

 

Jeg synes det "luktet" Flamini av Denilson i går. Han viste innsats ala Clichy hele kampen. Det gleder. I tillegg spilte modtstopperduoen som jeg tidligere har annonsert som vårt førstevalg, Gallas-Slivestre meget godt. Laget generelt spilte meget bra og en av hovedgrunnene er at det var maks innsats fra start til slutt.

 

 

Gratulerer med 3 poeng, men jeg tror ikke vi, selv etter denne kampen, kan være med på kampen om ligagull. Til det har vi alt for liten stall og for dårlig keeper.

 

Jeg synes Almunia, trass i at han spilte ganske godt, burde ha vært vraket til denne kampen. Det burde ha vært samme behandling på ham som Lehmann fikk i fjor.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Mot Tottenham ble vi straffa på grunna Wenger var feig å satt innpå defansive spillere.

 

Vi kunne fort blitt like staffa mot Man Utd.

 

Wenger har ikke lært noe som helst av Tottenham kampen.

 

Sette inn 2 forsvar spiller på slutten er å overdrive delux.

 

Så Wenger hadde bare litt flaks i går.

 

Vi ble pressa voldsomt de siste 15 min, da det ble 2-1 var jeg sikkert på det skulle bli 2-2.

 

Er de framover på banen slitne må de byttes med offansive spillere.

 

Ikke sette bare innpå forsvar spillere, da ber vi om at spille blir foran egent mål så og si resten av kampen.

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å være pirkete, men det er enkelte skrivefeil her inne på orumet som går igjen og igjen og igjen....

 

Nå må folk lære seg at det heter ikke defansiv og offansiv, og at "de" ikke skrives "di".

 

Når det gjelder denne kampen er den isolert sagt helt utrolig bra, men vi får ingen troféer for å vinne mot Manu. Det er i løpet av de neste 3-4 kampene vi virkelig får se hva dette laget kan få til.

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å være pirkete, men det er enkelte skrivefeil her inne på orumet som går igjen og igjen og igjen....

 

Nå må folk lære seg at det heter ikke defansiv og offansiv, og at "de" ikke skrives "di".

 

 

Spiller det egentlig noen rolle? Regner med at alle forstår hva som blir skrevet uansett.

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å være pirkete, men det er enkelte skrivefeil her inne på orumet som går igjen og igjen og igjen....

 

Nå må folk lære seg at det heter ikke defansiv og offansiv, og at "de" ikke skrives "di".

 

 

Spiller det egentlig noen rolle? Regner med at alle forstår hva som blir skrevet uansett.

Selvsagt forstår folk det uansett. Jeg bare sier at det er irriterende og unødvendig

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk dessverre ikke sett kampen lørdag grunnet jobb, men har omsider fått sett den idag. Og for en kamp! Utrolig bra kamp, en av de bedre jeg har sett i år. Nasri er bare helt fantastik, og er BB sammen med Clichy. Ser mange synes at Bendtner spilte dårlig, jeg er helt uenig, jeg syns han var meget god, kjempet veldig bra mot sterke midtstoppere, og manglet bare målet(Ja er enig i at han var dårlig i avslutningene), men han holdt bra på ballen, hadde gode pasninger og vant også flere hodedueller, absolutt godkjent! Denne helgen er rett og slett fantastisk, kjempekamp av Arsenal! <_<

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å være pirkete, men det er enkelte skrivefeil her inne på orumet som går igjen og igjen og igjen....

 

Nå må folk lære seg at det heter ikke defansiv og offansiv, og at "de" ikke skrives "di".

 

Når det gjelder denne kampen er den isolert sagt helt utrolig bra, men vi får ingen troféer for å vinne mot Manu. Det er i løpet av de neste 3-4 kampene vi virkelig får se hva dette laget kan få til.

 

Det verste jeg veit er: Folk som pirker på folk når de ikke klarer bedre selv!

 

orumet - skrives forumet

 

Nå var jeg ufin, men poenget mitt er at jeg syns ikke man trenger bry seg om slikt så lenge man forstår hva folk skriver.

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å være pirkete, men det er enkelte skrivefeil her inne på orumet som går igjen og igjen og igjen....

 

Nå må folk lære seg at det heter ikke defansiv og offansiv, og at "de" ikke skrives "di".

 

Når det gjelder denne kampen er den isolert sagt helt utrolig bra, men vi får ingen troféer for å vinne mot Manu. Det er i løpet av de neste 3-4 kampene vi virkelig får se hva dette laget kan få til.

 

Det verste jeg veit er: Folk som pirker på folk når de ikke klarer bedre selv!

 

orumet - skrives forumet

 

Nå var jeg ufin, men poenget mitt er at jeg syns ikke man trenger bry seg om slikt så lenge man forstår hva folk skriver.

Selvsagt driter jeg i om folk skriver en og annen skrivefeil, men det er litt irriterende med akkurat de tre ordene jeg nevner, for de er det så mange som skriver feil. Det er egentlig ikke noe å irritere seg over, men det skal jo så lite til å fikse på det...

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å være pirkete, men det er enkelte skrivefeil her inne på orumet som går igjen og igjen og igjen....

 

Nå må folk lære seg at det heter ikke defansiv og offansiv, og at "de" ikke skrives "di".

 

Når det gjelder denne kampen er den isolert sagt helt utrolig bra, men vi får ingen troféer for å vinne mot Manu. Det er i løpet av de neste 3-4 kampene vi virkelig får se hva dette laget kan få til.

 

Det verste jeg veit er: Folk som pirker på folk når de ikke klarer bedre selv!

 

orumet - skrives forumet

 

Nå var jeg ufin, men poenget mitt er at jeg syns ikke man trenger bry seg om slikt så lenge man forstår hva folk skriver.

Selvsagt driter jeg i om folk skriver en og annen skrivefeil, men det er litt irriterende med akkurat de tre ordene jeg nevner, for de er det så mange som skriver feil. Det er egentlig ikke noe å irritere seg over, men det skal jo så lite til å fikse på det...

 

Hehe, siden de ordene er så lette å forstå ser jeg ikke problemet! Nei så lenge man skjønner hva andre mener er det helt greit. =)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...