Jump to content

2008.11.08 Manchester United H


pekkiry

Hva blir utfallet?  

60 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

:P Det her var bare så sinnsykt gøy! ;)

 

Får ta med en spillerbørs:

 

 

Almunia: 8

Sagna: 7

Gallas: 7

Silvestre: 6

Clichy: 9 BB

 

Walcott: 6

Diaby: 7

Fabregas: 8

Denilson: 7

Nasri: 9

 

Bendtner: 7

 

Silvestre og Bendtner hhv. 7 og 6? Alle gutta fortjener 10 idag. Bendtner jobber som en helt på topp, og for min del kan godt Adebayor være skada et par uker til. Trenger konkurranse om den plassen. Silvestre og Gallas er gode i dag!

 

Herlig, men nå må vi også levere mot drittlaga i bånn.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 355
  • Created
  • Last Reply

Folk tar jo helt av, ser ut som om vi har vunnet Premier league....

 

Kampen mot United er like viktig som alle andre kamper i pl, I dag spilte vi UTROLIG Godt!

Hvorfor ikke spille slik mot andre lag?

 

Så enig så enig.. Det var utrolig deilig at laget presterte årsbeste når de trengte det som mest. Men det er farlig å la seg beruse av dette resultatet. For vi så fortsatt mye til de gamle syndene. Wenger gjorde de samme tåpelige innbyttene, men det fikk bare NESTEN konsekvenser i dag, og fortsatt er det mye kaos defensivt og ineffektivitet fremover. Laget er med, men de har fortsatt en lang vei å gå. Men i dag skal jeg la kampanalyser ligge, og bare suge på karamellen...! ;)

 

Er som dere bekymret over at vi ikke spiller med en slik vilje i kamper mot svakere motstand. Forhåpentligvis er dette det som skulle til for å tenne gutta! :P

 

MEN i dag skal det feires så det både høres og spørres.

Vi må virkelig ta vare på slike øyeblikk, kan fort være sesongens desiderte høydepunkt. Skål!!!

Link to comment
Share on other sites

Herlig kamp i dag.

Var faktisk sikker på vi hadde fått en forbannelse på oss etter Tottenham kampen, med utlikning på overtid. Satt i konstant frykt da Rafael putta det utrolige målet.

Men det gikk! Morsomt at Wenger satte inn både Toure og Song, to så defensive bytter på hjemmebane er vel ny rekord!

Ser mange klager på dommeren og tar opp alle avgjørelser mot gunners. Var nesten flere uforklarlige avgjørelser mot ManU. Syns overall avgjørelsene gikk 50-50, så det er ikke noe å skylde på. Ingen straffe på Nasri ihvertfall!

Props til alle gutta i dag, spesiellt Nasri og Clichy.

 

Etter jeg fikk sett en reprise på situasjonen må jeg si at de fleste dommerne som ser den hadde dømt straffe, Vidic tar tak i Nasri for andre gang etter han ikke klarer å dytte vekk Nasri, og bare drar han tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk kamp, både av våre gutter og United! Tror vi allerede kan kåre dette til årets kamp. Perfekt eksempel på uttrykket "end to end play" med to lag som kun har èn ting som mål: Å score så mange mål som mulig.

 

Det er nesten som jeg blir litt frustrert når jeg tenker over det: Vi kan hvis vi vil, men vi har villet alt for lite denne sesongen. I dag visste guttene at de måtte løpe som gale dersom de skulle få tre, eller til og med ett, poeng, og det gjorde de. Poenget er at de må gjøre dette mot Stoke, Fulham og Hull også... Akkurat denne moralen og løping og løping og løping er det meste vi har manglet denne sesongen. I denne kampen viste vi at vi har dette når det gjelder. Nå må bare Wenger sørge for at vi gjør dette i samtlige kamper. I de fleste fotballkamper er det faktisk så enkelt at det laget som vil mest, og løper mest, er det laget som kommer ut som seierherrer.

 

Helt fantastisk at Almunia slår tilbake på den måten han gjør her. Hadde det ikke vært for spanjolen kunne vi fort havnet under ganske tidlig, og da er det ingen tvil om at vi hadde slitt. Han hadde 2-3 avgjørende redninger, som fort kan ha betydd både ett og to poeng.

I forsvaret fortsetter Sagna og Clichy å heve formen mer og mer. Sagna er meget trygg defensivt, mens Clichy har sine største kvaliteter fremover. Blir førstnevnte bedre på å blandt annet legge innlegg, og Clichy litt bedre på posisjonering og markering, tror jeg de to franskmennene kjapt vil bli vingers mareritt. I midtforsvaret endret Wenger, noe dristig, begge spillerne fra midtuka. Gallas og Silvestre kommer inn, i utgangspunktet ingen særlig raske stoppere, men de klarte seg glimrende. Spesielt Gallas viste seg fra sin beste side, og bekreftet at han har den lagmoralen et par av de andre spillerne muligens mangler.

På den defensive midtbanen ville jeg i dag ha Song. Wenger valgte Denilson, noe som viste seg å være helt riktig. Han spilte, for min del, sin beste kamp så langt i Arsenaltrøya, og viste defensive egenskaper som ihvertfall ikke jeg tidligere har sett. Hvis dette er måten han skal fortsette å spille fremover, tror jeg vi har et ess i ermet. Når det gjelder hans makker på midtbanen, Fabregas, så har han hatt en meget ujevn sesong så langt. Fra å storspille i en kamp til å gjøre heller begredelig innsats den påfølgende kampdagen. Nå ser det derimot ut som han har funnet toppformen, selv om han ikke helt fremstår på samme måte som før. Nå har han større defensive oppgaver, og ikke først og fremst briljerer på samme måte med drøssevis med målgivende pasninger. Akkurat disse defensive egenskapene viste han på en helt ny måte i dag. Han løp så mye at han nærmest svimte av mot slutten. Taklet, sprang og kjempet gjennom hele kampen. Glimrende kamp av spanjolen.

På vingene har vi Walcott og Nasri. Førstnevnte virket noe rusten, og klarte ikke å gjøre veldig mye konstruktivt mot Evra. Han kom seg ikke rundt på kanten, og måtte spille inn i midten, foran å komme seg til dødlinjen og legge inn. Allikevel gjorde han en god innsats bakover på banen, noe han har slitt med tidligere. Det gjorde også venstreving Nasri. En ting er målene hans, som er fantastiske - spesielt det siste, men det er egentlig den utrolige arbeidsinnsatsen han legger ned defensivt som imponerer meg mest. Selv om han vet at han ikke klarer Ronaldo på farten, løper han alt han orker opp og ned langs siden for å irritere portugiseren, og det lykkes. Dette gjør at det blir en noe enklere jobb for Clichy på backen. I tillegg viser han briljant teknikk mot slutten.

Valget av Diaby som hengende spiss, både i dag og mot Fenerbahce for et par uker siden, har vist seg å være en genistrek av Wenger. Han har simpelthen vært utrolig i denne posisjonen når han har fått sjansen, og vist at han fort kan bli en viktig brikke denne sesongen. Ikke bare skaper han enklere arbeidsforhold for Cesc og Denilson på midten, men han er også en konstant trussel rundt Unitedboksen. Fantastisk slepenhet over spillet hans, og drivet er jo i verdensklasse. Tror vi har en juvel her.

Bendtner har meget vanskelige arbeidsforhold i dag. Å spille alene på topp mot Ferdinand og Vidic er i utgangspunktet en tapt sak, men han prøver iherdig å gjøre det beste ut av det. Han viser at han har en arbeidskapasitet som vi ikke før har sett i samme grad, og trør Adebayor ned i møkka på dette feltet. Jobber på de fleste baller som kommer fremover på banen, og gjør en god jobb som førsteforsvarer.

 

Almunia - 9: Er den som holder oss inne i kampen. Uten han, kunne vi fort ligget under i førsteomgang, og da ville nok alt sett annerledes ut.

Sagna - 7: Meget god defensivt, men sliter litt med innleggene når han er med fremover. Ennå ikke i toppform, men nærmer seg.

Gallas - 8: Har en meget god kamp i dag. Oser av autoritet og lagmoral. Holder han dette oppe, trenger vi slett ikke ny kaptein.

Silvestre - 7: God og stabil kamp, ikke noe ekstra, men heller ingen feil eller tabber av noe slag. Har funnet tonen med Gallas.

Clichy - 8: Duracellkaninen vår fortsetter å løpe som en gal opp og ned på kanten. Desverre slet han litt med Ronaldo defensivt i dag, spesielt med posisjoneringen.

Walcott - 8: Utgjør ingen stor forskjell i dag. Sliter med å få tak på Evra, men jobber bra defensivt og har sine lyspunkt fremover. Kunne nok vært viktig å hatt på kontringene på slutten.

Denilson - 9: Gjør en enorm innsats i dag. Løper, jobber og står på gjennom samtlige minutter, og viser at han har meget gode defensive egenskaper.

Fabregas - 9: Endelig er Cesc tilbake i toppform. Kanskje ikke slik vi er vant til å se ham, men han tar langt større tak bakover nå enn før. Fantastisk moral og arbeidskraft.

Nasri - 9: Gjør en kjempekamp. Målene taler vel for seg selv, men også han gjør en fantastisk jobb bakover. Sliter litt med tempoet mot Ronaldo til tider, men offensivt er han enorm.

Diaby - 9: Nok en kjempekamp som bindeledd mellom midtbane og spiss. Tror vi har funnet en joker, som vi kan bruke i disse kampene. Skaper balanse på midten, samtidig som han er en trussel fremover.

Bendtner - 8: Jobber iherdig på samtlige baller, og får litt ufortjent pepper i mine øyne. Har ingen stor fart, men viser sin enorme fysikk og en mer ukjent arbeidskapasitet.

 

Håper inderlig vi lærer av denne kampen. Løper vi - vinner vi (i 8 av 10 tilfeller). Står vi på på denne måten resten av sesongen, tror jeg vi kan bli farlige i kampen om ligatittelen.

 

COME ON YOU GUNNERS!!!

Link to comment
Share on other sites

Ja vi mangler en klassespiss til for tiden.. Men både Bendtner og Vela er knallgode på sitt beste, så sånn er det med Wenger som trener..

 

Men skulle United hatt straffe? Fikk melding fra en kompis om at dommeren var kjøpt og betalt..

 

 

eeeeh nei Arsenal ble snytt for en soleklar staffe, Nasri ble soleklart holdt i trøya da han var på vei avlene i gjenom Vidic var synderen.

 

Rart ikke linjemannen så det :P

 

Slik som Liverpool fikk staffe mot A.Madrid.

 

Så ikke kampen men alle som så kampen sa Arsenbal skulle hatt staffe Dommeren var feig.

Link to comment
Share on other sites

Ahh, for ein deilig seier! Sjølv om Wenger kjører sine tragiske bytter så drar me det i land, og godt var det. Trur eg sat med ein puls på 295 dei siste minuttane

 

Almunia 6 - Har eit par flotte inngripnar, men utsparka er alt for korte i dag, og den tabben han gjer når han plukker opp tilbakespelet frå Silvestre var heilt grusom

 

Sagna 7 - Betre enn på lenge. Stålkontroll bakover

 

Gallas 8 - Ekstremt god i dag. Råsterk i nærduellane og får ein fot eller eit hovud på det meste

 

Silvestre 6 - Gjer ein del rart, men rydder også unna mykje. Er ikkje god nok til å vere førstevalg

 

Clichy 9 - Herre for ein spelar. Rein nytelse å sjå på måten han pisser på Ronaldo på. Verdens beste venstreback

 

Walcott 6 - Litt usynlig i dag og blei sliten utover i andre omgangen.

 

Denilson 8 - Legger ned ein kjempeinnsats! God med og uten ball. Holder midtbanen saman

 

Fabregas 8 - Tilbake der han skal vere. Hjernen bak 2-0 målet

 

Nasri 9 - Fantastiske scoringar og gjer veldig mykje bra. Enorm vilje til å kontre mot slutten av kampen. Herlig å sjå på!

 

Diaby 8 - Slepen og fin i dag. Kjempeinnsats og skaper mykje framover.

 

Bendtner 7 - Tøft aleine på topp mot PL's beste stopparduo, men gjer seg ikkje bort. Viser at han har fart og er flink til å komme i avslutningsposisjon. Burde scora minst eit mål.

Link to comment
Share on other sites

:P-->

QUOTE(Stefan B @ Nov 8 2008, 05:15 PM) 147054[/snapback]

Herlig kamp i dag.

Var faktisk sikker på vi hadde fått en forbannelse på oss etter Tottenham kampen, med utlikning på overtid. Satt i konstant frykt da Rafael putta det utrolige målet.

Men det gikk! Morsomt at Wenger satte inn både Toure og Song, to så defensive bytter på hjemmebane er vel ny rekord!

Ser mange klager på dommeren og tar opp alle avgjørelser mot gunners. Var nesten flere uforklarlige avgjørelser mot ManU. Syns overall avgjørelsene gikk 50-50, så det er ikke noe å skylde på. Ingen straffe på Nasri ihvertfall!

Props til alle gutta i dag, spesiellt Nasri og Clichy.

 

Etter jeg fikk sett en reprise på situasjonen må jeg si at de fleste dommerne som ser den hadde dømt straffe, Vidic tar tak i Nasri for andre gang etter han ikke klarer å dytte vekk Nasri, og bare drar han tilbake.

Vidic har tak i trøya til Nasri, men slipper. Og etter han har sluppet detter Nasri helt på egenhånd. Ingen straffe etter min mening. Hadde dog Nasri falt litt tidligere hadde det vært straffe.

Link to comment
Share on other sites

Folk tar jo helt av, ser ut som om vi har vunnet Premier league....

 

Kampen mot United er like viktig som alle andre kamper i pl, I dag spilte vi UTROLIG Godt!

Hvorfor ikke spille slik mot andre lag?

 

Så enig så enig.. Det var utrolig deilig at laget presterte årsbeste når de trengte det som mest. Men det er farlig å la seg beruse av dette resultatet. For vi så fortsatt mye til de gamle syndene. Wenger gjorde de samme tåpelige innbyttene, men det fikk bare NESTEN konsekvenser i dag, og fortsatt er det mye kaos defensivt og ineffektivitet fremover. Laget er med, men de har fortsatt en lang vei å gå. Men i dag skal jeg la kampanalyser ligge, og bare suge på karamellen...! :P

 

Hvilke bytter sikter du til som var ''tåpelige''??

Link to comment
Share on other sites

For en herlig kamp. Drøssevis av sjanser til begge lag, heftige dueller og masse spenning. begge lag skapte mange sjanser, og Man U KUNNE faktisk stukket av med seieren dersom de hadde hatt bedre effektivitet og vi dårligere. Likevel synes jeg vi fortjente seier, da vi skapte klart mest store sjanser. Jeg brakk sengen min etter 2 - 0 målet, og var så svett at jeg måtte ta meg en dusj etter kampen. Så mye betydde kampen for meg.

 

Det er mye som gleder meg etter dagens kamp. Mye av de spillere har blitt kritisert for, ble gjort noe med i dag: Almunia gikk ut på dødballer, Cesc virket mer motivert enn noensinne, Gallas holder roen og håndterer kapteinsrollen bra, mens Denilson strålte på midten. I tilegg har vi mange gode kontringsforsøk, der vi flere ganger var minst like mange spillere som dem.

 

Litt om spillerne:

ALMUNIA: Går ut i feltet på dødballer og gjør det veldig bra. Leverer en god kamp etter at han har hatt noen svake kamper.

SAGNA: Hans beste kamp i år Kjemper godt og er med oppover. Var god i duellene mot Evra.

GALLAS: Viser hvordan en kaptein skal spille (i motsetning til en meget svak Neville ;)). Dirigerer spillerne når det er pauser, holder roen på slutten av kampen og spiller med hjerte utenpå drakta.

CLICHY: Helt fabelaktig. Temmet Ronaldo totalt og eide både bak og framover på banen.

WALCOTT: Farten hans gjorde at Man U aldri kunne føle seg helt trygge når de etterlot seg rom, noe som førte til at vi heldigvis slapp at Evra kom så mye framover. Unggutten var ganske usynlig i kampen, men kom til flere avslutninger som viser at han bør øve seg på avslutninger med venstrefoten. Skulle gjerne sett han mer av han, siden farten hans hadde vært fint på kontringer.

DENILSON: Veldig solid. Ikke så mange feilpasninger og kriget godt. Etterlot seg dog noen farlige rom til tider. Uansett en veldig god kamp.

FAB: Kriger og virker motivert. Se på Cesc ved den andre målet til Nasri og man skjønner hvor hjertet hans ligger. Spanjolen vinner 2 hodedueller mot Vidic i første, noe som sier sitt om viljen. Pasningene er fortsatt ikke 100%, men han var nok en gang nest sist på ballen - ved Nasris andre mål.

NASRI: Skuddvillig og meget god. Scoret to utrolig viktige mål og har vel allerede vært matchvinner i flere kamper enn det Hleb klarte i hele sin Arsenal-karriere. Etterlot seg litt mye rom til tider, noe som bl.a. førte til Ronaldos (eneste) store sjanse i andre omgang. Franskmannen er også god når han er tilbake og forsvarer. Det gleder meg stort at han gjorde det bra i dag etter en noe svak periode!

DIABY: Har ikke all verdens fart, men er sterk som en okse og har nær-teknikk som få. Kunne fort ha scoret på en corner. Passer utmerket som hengende spiss, noe som er godt å ha i en periode der vi bruker vår 4. beste spiss på topp og skaper likevel en haug med sjanser.

BENDTNER: Kriger godt og har ikke en enkel oppgave mot kanskje verdens beste stopperpar. Surrer en del på slutten, noe jeg tror er som følge av frustrasjonen som bygget som opp gjennom kampen. Bør være med på å skape en 100%-sjanse i sluttenminuttene!

- INNBYTTERE: Song og Fabianski hadde et veldig godt innhopp. Fabianski hadde ikke sjans på målet som var en nydelig enkeltmannsprestasjon av backen. Vi kan være glad for at han ikke spilte hele kampen :P. Toure virket dog litt sliten av en eller annet grunn og løp ikke så mye der jeg mente han burde peisa på.

 

Dommeren gjorde mange rare valg i dag. Rooney slipper som vanlig alt for billig unna, mens begge lag blir snytt for frispark. Jeg er temmelig hes etter flere dårlige dommeravgjørelser. Når de kommer til straffesituasjonen med Nasri føler jeg det blir litt for billig med straffe. Vidic holder han helt klart og forstyrrer franskmannen, men han har ikke den beste skuddposisjon og er i ubalanse. Det hadde vært et klart frispark, men straffe synes jeg det ikke er. Man U supportere mener de burde hatt 2 straffer. Jeg skjønner ikke hvilke situasjoner de sikter til.

 

Nyt dagen alle Goonere. Dette kan fort bli et vendepunkt i sesongen!

Link to comment
Share on other sites

:P Det her var bare så sinnsykt gøy! ;)

 

Får ta med en spillerbørs:

 

 

Almunia: 8

Sagna: 7

Gallas: 7

Silvestre: 6

Clichy: 9 BB

 

Walcott: 6

Diaby: 7

Fabregas: 8

Denilson: 7

Nasri: 9

 

Bendtner: 7

 

Silvestre og Bendtner hhv. 7 og 6? Alle gutta fortjener 10 idag. Bendtner jobber som en helt på topp, og for min del kan godt Adebayor være skada et par uker til. Trenger konkurranse om den plassen. Silvestre og Gallas er gode i dag!

 

Herlig, men nå må vi også levere mot drittlaga i bånn.

 

Er du seriøs!!??? Bendter fortjener da ikke 7 engang, 5/6 mener jeg han fortjener idag! Han jobber bra, men får han til mye og gjør mye riktig? Jeg mener NEI. Innsats betyr veldig mye, men når den ikke fører til noe særlig konstruktivt så er den verdt lite!

Link to comment
Share on other sites

JAA!! Nå har jeg vært nervevrak i flere dager, så det var flott å få dette overstått...

Spillerbørs:

Almunia - 8/10

Sagna - 6/10

Gallas - 7/10

Silvestre - 6/10

Clichy - 6/10

Walcott - 6/10

Diaby - 8/10

Fabregas - 7/10

Denilson - 6/10

Nasri - 9/10 BB

Bendtner - 6/10

 

Sett kampen? Kan ikke skjønne at du mener Diaby var bedre enn Denilson og Fabregas. Diaby var god, men det var de to andre også. Og syns han viser sin store svakhet, nemlig desitionmakingen hans. Kan heller ikke skjønne at bunnsolide Sagna ikke får bedre. Han er jo den mest stabile spilleren vi har på defensiven. Posisjoneringen hans er klasse, og måten han leser farligheter på er imponerende.

Link to comment
Share on other sites

:P--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Nov 8 2008, 05:15 PM) 147054[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Herlig kamp i dag.

Var faktisk sikker på vi hadde fått en forbannelse på oss etter Tottenham kampen, med utlikning på overtid. Satt i konstant frykt da Rafael putta det utrolige målet.

Men det gikk! Morsomt at Wenger satte inn både Toure og Song, to så defensive bytter på hjemmebane er vel ny rekord!

Ser mange klager på dommeren og tar opp alle avgjørelser mot gunners. Var nesten flere uforklarlige avgjørelser mot ManU. Syns overall avgjørelsene gikk 50-50, så det er ikke noe å skylde på. Ingen straffe på Nasri ihvertfall!

Props til alle gutta i dag, spesiellt Nasri og Clichy.

 

Etter jeg fikk sett en reprise på situasjonen må jeg si at de fleste dommerne som ser den hadde dømt straffe, Vidic tar tak i Nasri for andre gang etter han ikke klarer å dytte vekk Nasri, og bare drar han tilbake.

Vidic har tak i trøya til Nasri, men slipper. Og etter han har sluppet detter Nasri helt på egenhånd. Ingen straffe etter min mening. Hadde dog Nasri falt litt tidligere hadde det vært straffe.

 

Det handler ikke om om han faller eller ikke. Han blir uansett hindret i å rekke fram til ballen først, og dermed få en stor mulighet.

Link to comment
Share on other sites

Vidic har tak i trøya til Nasri, men slipper. Og etter han har sluppet detter Nasri helt på egenhånd. Ingen straffe etter min mening. Hadde dog Nasri falt litt tidligere hadde det vært straffe.

 

Nå føler jeg du bommer helt her.

Straffen kommer ikke av når han faller, men at han river. Hadde Nasri lagt seg tidligere kunne det kanskje ha vært at dommeren hadde blåst ja, men det blir ikke et mer klart straffe av den grunn..

Så selv om Nasri hadde hålt seg på bena i den situasjonen så skulle det fremdeles ha vært straffe i følge reglene.

Så jeg forstår deg slik at for og få et straffe eller frispark, så skal man legge seg?

 

Edit: Martinius over meg her forklarer vel dette greit..

 

 

Min spillerbørs:

 

Almunia -8 God kamp, og er trykk på det meste, og har et godt grep på ballen. Fortsatt litt usikker i feltet, men forbedring.

 

Sagna -7 En helt grei kamp med god innsats. Sliter litt med og finne den gode fjorårets formen.

 

Gallas -9 Gjør en kanonkamp som stopper. Utrolig innsats, som en kaptein skal ha! Vinner nesten alle dueller, og får klarert nesten alt som kommer.

 

Silvestre -7 Gjør en helt grei kamp. God til og klarere, men sliter litt med tempoet..

 

Clichy -8 Løper, løper, løper. Sinnsyk kondis på denne gutten. Sliter litt defensivt med Ronaldo i starten, men blir bedre og bedre etter hvert, og eier Ronaldo mot slutten i hver løpsduell.

 

Walcott -7 Litt usikker, men gjør aldeles ikke en dårlig kamp. Bruker farten, og kommer ofte ned på kanten og får slått innlegg, som varierer i kvaliteten. Kunne vært god og hatt de siste 15 minuttene.

 

Denilson -9 Flamini who? For en utrolig innsats! Kriger masse på midtbanen, og vinner de fleste dueller. Ikke redd for og trø til, og viser en utrolig bra lag- og vinner-moral.

 

Fabregas -8 Mangler enda formen han har hatt de siste årene, men viser stor forbedring. Aldri sett han jobbe så mye i hele mitt liv, og viser bra defensiv kvalitet. Drar tempoet litt ned offensivt, men viser fremdeles at han kan.

 

Nasri -9BB Scorer to mål, og sier kanskje sitt. Men allikevel, utenom målene viser han også en sinnsykt vilje til og vinne. Springer masse defensivt, og viser også offensivt at han har mye og bidra med. Den nye Pires?

 

Diaby -8 Spiller nok en veldig bra kamp som bindeledd mellom spiss og midtbane, og senere ned på midtbanen. Viser at han er god defensivt, men det er først og fremst den slepne teknikken og ballkontrollen han viser idag.

 

Bendtner -7 Jobber veldig mye, men får dessverre til litt lite. Burde scort et mål eller to. Uheldig i mye han foretar seg i.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig morsomt å se kampen i dag. Hadde dårlig magefølelse på forhånd med tanke på at vi er delvis ribbet for spisser, men begynte å få trua etter få sekunder da Clichy satt inn en suser på Ronaldo som lukta svidd. En fantastisk moral fra ALLE spillerne i dag, noe helt annet enn foregående kamper. Var og så kampen mot Stoke og da så man på kroppspråket til flere av gutta at de ikke var komfortable og klare til å gi alt for klubben.

 

I dag derimot er alle mann på tø hev, fra Almunia bakerst, til strålende midtstoppere og gode offensive backer, videre til en midtbane som spilte rundt Carrick og Anderson og til slutt til spissene som gjorde en god jobb defensivt med å stenge rom og lede spillet inn mot Cesc og Denilson. Vi jobbet kollektivt i dag, ikke som enkelt-spillere, og jeg tror grunnen til dette er at "stjerne-spissene" Ade og RvP ikke er med. Til vanlig virker det som om flere spillere bare leverer ballen til de to og håper at de skal utrette ting på egen hånd. I dag må flere stå frem og det gav resultater. Ligner litt på det som skjedde etter salget av Henry forresten.

 

Men da er det et stort spørsmål som står igjen. Hvorfor har vi ikke denne innstillingen til alle kamper? Det meste ligger vel i hodet til spillerne. Jeg skjønner jo at det er gjevere å slå ManU enn Stoke, men du får ikke mer poeng for det! Presset som ble lagt på spillerne i det siste har hjulpet godt ser det ut til, og vi får virkelig håpe at det hjelper i tiden frem til Chelsea-kampen som blir enda en rysare tror jeg.

 

Spillerbørs:

 

Almunia: 8

Clichy: 8

Gallas: 9

Silvestre: 7

Sagna: 7

Nasri: 9

Cesc: 8

Denilson: 9

Walcott: 7

Bendtner: 7

Dibay: 7

 

Alt i alt en veldig god kamp fra oss og det skal bli spennende å se hvor dette ender!

 

Go Gunners! :P

Link to comment
Share on other sites

Det er ETT lag i verden som får 6 minutter tillegg.

Det er ETT lag i verden som ikke får rødt kort etter å rett og slett sparke en keeper i ansiktet.

 

Syns vi skal være glad for at Almunia er like hel. Kan godt trekke fram da Diaby klinka til ansiktet til Terry i fjor, men da var det faktisk Terry sin skyld. I dag var ikke Carrick (eller hvem det nå var) bare på bærtur, men faktisk på leting etter bær i november. Utrolig.

 

 

Fantastisk kamp av Arsenal. Lenge siden vi har spilt en så god kamp.

Gratulerer alle mann...

Link to comment
Share on other sites

For en kamp! Vi vinner fullt fortjent selv om MoanU burde scoret flere mål i første omgang. Vi blir bortdømt hele kampen bortsett fra den handsen på Clichy. Flere Ronaldo-dives, billige kort, tvilsomme offsides begge veier og Carricks takling som kunne vært utvisning. Attpåtil legges det til 6 minutter. Hallo? 4 minutter ville vært greit. De to siste minuttene er intet annet enn Fergie-minutter.

 

Ellers synes jeg vi spilte knallbra til tross for mange skader. Hvorfor kan vi ikke spille sånn hele tiden? Det hadde vært noe. Nasri var konge, Clichy var konge. Bendtner kunne vært konge om han hadde hatt bedre avslutninger. Midtforsvaret fungerte og Almunia imponerte også! Desverre ble han skadet og Fabianski kom inn. Fabianski var offensiv og vågal (Almunia var faktisk også det i dag. Spesielt det siste ved et par anledninger. Bra!), men virket veldig vimsete og usikker da Rafael scoret. Det er egentlig ganske klart for meg at Almunia fremdeles er bedre, men han har søren meg konkurranse også!

 

Gratulerer alle sammen. Dette var virkelig moro.

 

Almunia 6 - Har eit par flotte inngripnar, men utsparka er alt for korte i dag, og den tabben han gjer når han plukker opp tilbakespelet frå Silvestre var heilt grusom

 

Den "tabben" gjorde han slik jeg opplever det med vilje. Det ville blitt en minst like farlig situasjon dersom han hadde prøvd å måke den vekk direkte. Han slapp også unna gult kort, noe jeg aldri har sett det har blitt tildelt i slike situasjoner.

Link to comment
Share on other sites

Vidic har tak i trøya til Nasri, men slipper. Og etter han har sluppet detter Nasri helt på egenhånd. Ingen straffe etter min mening. Hadde dog Nasri falt litt tidligere hadde det vært straffe.

 

Nå føler jeg du bommer helt her.

Straffen kommer ikke av når han faller, men at han river. Hadde Nasri lagt seg tidligere kunne det kanskje ha vært at dommeren hadde blåst ja, men det blir ikke et mer klart straffe av den grunn..

Så selv om Nasri hadde hålt seg på bena i den situasjonen så skulle det fremdeles ha vært straffe i følge reglene.

Så jeg forstår deg slik at for og få et straffe eller frispark, så skal man legge seg?

 

Edit: Martinius over meg her forklarer vel dette greit..

Nasri blir lite hindret av holdingen. Men da han skjønner at han er for skrått på mål faller han med vilje. Syns dette kan kalles "filming", derfor ikke straffe. Straffe eller ikke straffe, vi vant...

Link to comment
Share on other sites

Vidic har tak i trøya til Nasri, men slipper. Og etter han har sluppet detter Nasri helt på egenhånd. Ingen straffe etter min mening. Hadde dog Nasri falt litt tidligere hadde det vært straffe.

 

Nå føler jeg du bommer helt her.

Straffen kommer ikke av når han faller, men at han river. Hadde Nasri lagt seg tidligere kunne det kanskje ha vært at dommeren hadde blåst ja, men det blir ikke et mer klart straffe av den grunn..

Så selv om Nasri hadde hålt seg på bena i den situasjonen så skulle det fremdeles ha vært straffe i følge reglene.

Så jeg forstår deg slik at for og få et straffe eller frispark, så skal man legge seg?

 

Edit: Martinius over meg her forklarer vel dette greit..

Nasri blir lite hindret av holdingen. Men da han skjønner at han er for skrått på mål faller han med vilje. Syns dette kan kalles "filming", derfor ikke straffe. Straffe eller ikke straffe, vi vant...

Han blir jo holdt av Ferdinand så det skulle jo vært straffe

Link to comment
Share on other sites

For en kamp av begge lag! Masse fint spill og begge lagene viser at de har som mål å vinne kampen, og da blir det underholdene! :P

 

Jeg synes hele laget i dag spilte til så godt som toppkarakter. Det var full jobbing av alle, og 5'ern på midten fungerte spesielt godt. Diaby får virkelig ut mye mer av potensiale sitt som en hengende spiss/offensiv midtbane, en f.eks. venstre ving som han ofte har spilt. Fabregas og Denilson spilte også veldig bra, med knallhard deffensiv jobbing, i tillegg til mange fine pasninger fremover på banen. Walcott spilte greit ute på høyrekanten, men fikk ikke til noe særlig fremover. Han jobbet derimot veldig godt bakover i dag. På den andre vingen spilte Nasri en kjempekamp, antageligvis banens beste. Han jobbet bra ned for hjelpe Clichy mot Ronaldo, og eide venstresiden fremover. Gary Neville ble rundlurt gang på gang. Han scorte også to fine mål, spesielt det andre var fantastisk.

 

Forsvaret våres spilte også meget bra i dag. Clichy og Sagna blir bedre og bedre for hver kamp nå, mens Gallas og Silvestre var sjefer som midtstoppere. Spesielt Gallas spilte meget bra. Helt bakerst hadde Almunia en kjempekamp, han også. Han svarer virkelig på kritikken han har fått etter de to siste kampene i dag. Han har mange match-vinner redninger, og var helt klart den beste keeperen på banen. Håper det gikk bra med den skaden.

 

Alene på topp spilte Bendtner. Det er ingen lett jobb mot Vidic og Ferdinand, kanskje verdens beste stopperpar, men Bendter gjorde så mye som mulig ut av det. Han jobber som en helt hele kampen, men burde helt klart ha puttet et par mål.

 

Jeg tror jeg nesten aldri har vært så nervøs under en fotballkamp før. Mest nervepirrende var de siste 6 overtidsminuttene. Da Rafael puttet den fantastiske volley'en, gikk tankene rett til en viss kamp for litt over en uke siden. Heldigvis klarte vi å dra det land!

 

Dette var den desidert beste kampen vår i år, og jeg håper nå spillerne våre nå innser at for at vi skal vinne, må det være full innsats, også mot de antatt svakere lagene.

 

Nå er det bare å pøse på resten av sesongen, har vi denne innsatsen er jeg sikker på at vi har STORE muligheter for å vinne ligaen!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...