Jump to content

2008.11.01 Stoke B


pekkiry

Hvem vinner kampen?  

47 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Almunia hadde atter en stinker av en kamp i mål og han sprer usikkerhet til forsvaret og denne usikkerheten forplanter seg videre framover.

 

En ny keeper og det kan løse veldig mange av våre problemer.

 

Fy fan som jeg savner Jens Lehman!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 286
  • Created
  • Last Reply

Gleder meg til å høre intervjuet med Wenger. Han brukte vel opp alle unnskyldningene etter Fulham, Hull, Sunderland og Tottenham. Hva skal denne idioten finne på si nå? "We were not sharp enough", eller "We lacked concentration" kanskje??

Haha!!! Jeg hadde rett i hva godeste Wenger ville si på pressekonferansen:

Fra Arsenal.com:

It was a game where we had a lot of possession. The team we played defended very well and were well organised. We were not sharp enough to create the chances and conceded two goals on two throw-ins. They fought for every ball and they waited for their set-pieces. In the end Stoke won because we didn’t create enough chances to score."

Link to comment
Share on other sites

Hva i all verden betyr innlegget ditt? Hva har Ashley med dette å gjøre og hva har han med Wenger sin innsats å gjøre??

Vennligst forklar, for grammatisk er det umulig å forstå hva du mener

Cashley var et eksempel... hadde han gjort like mye som Wenger for klubben hadde jeg aldri sett på han som den pengegriske idioten han faktisk er, synes likevel mange av arugumentene her er gode, men hvis arsenal skal ha ny manager må vi finne en som er topclass og vil sitte i mange år!

Link to comment
Share on other sites

Almunia hadde atter en stinker av en kamp i mål og han sprer usikkerhet til forsvaret og denne usikkerheten forplanter seg videre framover.

 

En ny keeper og det kan løse veldig mange av våre problemer.

 

Fy fan som jeg savner Jens Lehman!

 

For en keeper er det vesentlig at han har et forsvar foran seg som han kan stole på. Når forsvaret ikke evner å forsvare seg på defensive dødballer så er det ikke så veldig rart at Almunia blir usikker.

 

Selv om det var Reina, Cech eller van der sar som stod i mål for oss, så ville de blitt usikre med hvordan vi opptrer på defensive dødballer.

 

At Almunia ikke har vært på topp i de siste kampene er jeg enig i, men før de to siste kampene så har han faktisk vært veldig god og reddet oss flere ganger. Fabianski kunne stått i mål i CL til uka, men til helgen mot Man Utd vil jeg ha Almunia i mål.

Link to comment
Share on other sites

For en keeper er det vesentlig at han har et forsvar foran seg som han kan stole på. Når forsvaret ikke evner å forsvare seg på defensive dødballer så er det ikke så veldig rart at Almunia blir usikker.

 

Dette blir diskusjonen om høna og egget, jeg mener at forsvaret blir usikkert fordi de får minimal støtte fra sine keeper og du mener det stikk motsatte tydeligvis.

 

Er det en eneste person her på forumet som tror noe annet enn at Lehmann hadde spasert tre meter ut og lett plukket ned det første innkastet som resulterte i mål. Ballen kom i høy bue og kunne plukkes enkelt ned på tre-fire meters hold! hvor var Almunia? Han stod på streken!!!!

 

Er det noen her på forumet som tror at Stoke hadde kastet ballen inn i vår femmeter hele tiden hvis Lehmann var keeper? Eller tror folk som meg at de måtte kastet ballen lenger ut for å ha en sjanse til å komme utenom Lehmanns radius.

 

Tilsist Frank, jeg er enig i at Almunia har vært overraskende god i år, med unntak av de to siste kampene. Når han desverre ble satt på små tester, så strøk han desverre stygt.

 

Jeg savner i hvertfall Lehmann noe så grasat at det nesten gjør vondt :D

Link to comment
Share on other sites

Almunia hadde atter en stinker av en kamp i mål og han sprer usikkerhet til forsvaret og denne usikkerheten forplanter seg videre framover.

 

En ny keeper og det kan løse veldig mange av våre problemer.

 

Fy fan som jeg savner Jens Lehman!

 

For en keeper er det vesentlig at han har et forsvar foran seg som han kan stole på. Når forsvaret ikke evner å forsvare seg på defensive dødballer så er det ikke så veldig rart at Almunia blir usikker.

 

Selv om det var Reina, Cech eller van der sar som stod i mål for oss, så ville de blitt usikre med hvordan vi opptrer på defensive dødballer.

 

At Almunia ikke har vært på topp i de siste kampene er jeg enig i, men før de to siste kampene så har han faktisk vært veldig god og reddet oss flere ganger. Fabianski kunne stått i mål i CL til uka, men til helgen mot Man Utd vil jeg ha Almunia i mål.

 

Uenig. Selv med 4 kjegler som forsvarere burde han ha plukket ned det første innkastet da vi slapp inn mål, og jeg så heller ingen grunn til at han skulle hoppe på andre målet. Ballen kunne aldri kommet høyt der.

Ang. tidligere i sesongen. Han har hatt 2 kamper med matchvinnende redninger i sin arsenal karriere. Det holder ikke. I tillegg til hans klare tabber og mangler så gjør han også masse andre feil (som kan være litt usynlige) for eksempel at han steller seg bak muren på frispark. At han ikke ser utgangen på skudd, at han står feilplassert etc.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Selv om Arsenal som vanlig hadde ballen mest, og skapte FLEST sjanser, hadde jo Stoke de vasseste sjansene, og vant til slutt fortjent. Og betegnende at de tapte på to Delap-innkast. De har ikke forbedret seg noe som helst på defensiv dødball. Trener de på det i det hele tatt? Den første skulle dog vært avblåst for frispark, siden Fuller åpenbart holder Toure nede. Den andre var jo rett ut bisarr, og på grensen til å være en keepertabbe. Reduseringen var jo også bisarr, rene flipperspillet inni boksen til Stoke. Ellers er det helt utrolig hvor tåpelig van Persie er, korrekt rødt kort, men samtidig er det like utrolig hvor ynkelig Sørensen er. Kan fotballspillere som oppfører seg sånn se seg selv i speilet etterpå? Jeg ville ihvertfall hatt problemer med det. Også typisk å se at de fikk tre nøkkelspillere alvorlig (?) skadd. Og til slutt; det vi nå ser av Arsenal er akkurat det vi advarte mot på forhånd. Laget er for urutinerte, og når man først havner i motgang, takler man dette dårligere enn de mer rutinerte rivalene. Toget er naturligvis ikke gått enda, men hvor stor er nå sjansen for at Arsenal klarer å rette på dette, og heretter produsere en tilnærmet feilfri rekke resten av sesongen, som nesten er påkrevet dersom de skal ha noen sjanse nå?

Link to comment
Share on other sites

Almunia hadde atter en stinker av en kamp i mål og han sprer usikkerhet til forsvaret og denne usikkerheten forplanter seg videre framover.

 

En ny keeper og det kan løse veldig mange av våre problemer.

 

Fy fan som jeg savner Jens Lehman!

 

For en keeper er det vesentlig at han har et forsvar foran seg som han kan stole på. Når forsvaret ikke evner å forsvare seg på defensive dødballer så er det ikke så veldig rart at Almunia blir usikker.

 

Selv om det var Reina, Cech eller van der sar som stod i mål for oss, så ville de blitt usikre med hvordan vi opptrer på defensive dødballer.

 

At Almunia ikke har vært på topp i de siste kampene er jeg enig i, men før de to siste kampene så har han faktisk vært veldig god og reddet oss flere ganger. Fabianski kunne stått i mål i CL til uka, men til helgen mot Man Utd vil jeg ha Almunia i mål.

 

Jeg er enig med deg. Med et forsvar som ikke evner å ta det eneste som var Stoke sin taktikk. Lange innkast så sier det mye om det mildt sagt skrantende forsvarsspillet vårt.

Midtstopperne evner ikke å vinne en eneste hodeduell i går(som vanlig).

Som jeg sa i Almunia tråden. Det nytter ikke å skifte ut en keeper så lenge han har 2 så hodesvake duellspillere foran seg.

Seaman,Jennings,Lehmann osv hadde lidd samme skjebne med spillere som en vet taper alle hodedueller.

Vi trenger en ny stopper. Midtstopperne har bevist en etter en at de holder ikke mål.

Unntaket er kanskje Djorou....men han får jo aldri spille.

 

Ellers er tempoet i laget skuffende. Bevegelse og fart er fullstendig borte.

Er redd for at for øyeblikket har vi mye større problemer i laget enn keeperen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg blir så sur på alle som misliker Almunia. Greit, han har hatt to kamper han ikke har vært så gode i, men selv en god keeper klarer ikke å redde mye så lenge ikke forsvaret er noe godt...

 

Hvis han hadde gått i feltet å prøvd å ta ballen, og hvis han da hadde dritti seg, så hadde det vært litt tilgivelig på en måte, for det kan jo skje de beste. Men det med Almunia er at han engang ikke prøvde, å det skjer ikke de beste!

Dessuten var det en veldig enkel, høy ball som kom på 3-4 meter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg blir så sur på alle som misliker Almunia. Greit, han har hatt to kamper han ikke har vært så gode i, men selv en god keeper klarer ikke å redde mye så lenge ikke forsvaret er noe godt...

Det som er saken er at hvis Almunia hadde vært som Lehmann, van der Saar, Cech eller James, hadde vi ikke sagt noe. Disse keeperne gjør også feil innimellom, men det som skiller dem fra Almunia er at de ofte tar frem superredninger. Det er fraværende hos Almunia

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende å se hva slags endringer på laget som blir nå når neste kamp er hjemme mot Fener og neste PL kamp er mot manure...

 

Skader på sentrale spillere hjelper ikke akkurat på, men sånn som det ser ut nå kan jeg ikke se at vi skal klare poeng mot manure...

Link to comment
Share on other sites

Det blir selvsagt helt feil å rope etter Wengers avgang etter dette. Wenger er en "helt" og en fantastisk manager. Problemet pr dags dato er rett og slett mangelen på vilje og innsats hos de unge gutta. Det virker som om gått tom for ideer når det gjelder spillestilen. Det går på tvers og det er støttepasning etter støttepasning. Greit nok hvis vi flytter ballen raskt, men det går så sinnsykt treigt og det gjøres alt for mange feil, både i forsvar, midten og i angrepet. Adebayor løp som gal i fjor, men i år står han bare der og virker totalt demotivert. Cesc slo ikke en eneste feilpasning og scoret som bare det, i år har han vel 1 mål og slår stadig feilpasninger. Jeg begynner å bli rimelig lei setningen: "Gi dem tid, det er et ungt lag, neste år vinner vi". Disse gutta er menn nå og det finnes rett og slett ikke flere unnskyldinger. Vi har et par klassespillere, men de kan ikke gjøre absolutt alt selv!

 

Det store spørsmålet nå er, hvem spiller på topp mot man united? Bendtner? Er lenge siden jeg har sett en spiller med så dårlig teknikk og arbeidsinnsats i Arsenal. Fyren løper ikke og orker rett og slett ikke å gjøre "drittjobben". Vela har ikke startet en eneste kamp og er alt for urutinert i PL-sammenheng.

 

Det er tungt å innrømme det men jeg tror laget er i ferd med å rakne. Jo før Wenger & Co innser at drastiske forandringer må til for å få dette laget på rett kjøl, desto mindre blir de fatale skadene. Vi ligger svært langt bak og vinner ikke serien i år. Så enkelt er det. Chelsea og Man united kommer til å slåss om gullet og de fleste innser vel det. Særlig Chelsea er mye bedre enn oss i år og har vært det de siste årene.

 

Jeg begynner å bli utålmodig, kall meg gjerne bortskjemt og "urutinert" men jeg KREVER faktisk at vi vinner noe snart, ikke om 3-4 år når laget endelig har "modnet". Uansett om det er mikke mus cupen eller PL.

Link to comment
Share on other sites

jepp, da var det dagen derpå etter en forferdlig kamp. Kampen var generelt sett veldig deppende, og dette var rett og slett utrolig dårlig, jeg skjønner ikke engang at det er mulig. van Persie oppfører seg helt latterlig i den situasjonen, men det forklarer samtidig mye av frustrasjonen over å ha spilt en så dårlig kamp(Arsenal spilte en dårlig kamp). Synd vi mister han mot United, dessverre er vel Walcott og Ade ute og, Sagna kanskje og. Det lover IKKE bra, jeg skal se kampenl, om jeg er en fornøyd type etter kampen, er jeg meget skeptisk til, men jeg håper, håpet er der! Kanskje vi kan overraske stort mot dem, hadde vært veldig deilig!

Link to comment
Share on other sites

Fikk ikke sett denne kampen. Heldigvis kanskje? Har imidlertid sett noen klipp, og det er de samme gamle mistenkte som fremhever seg igjen. Fotballkamper avgjøres fortsatt foran målene, både offensivt og defenisvt. Der er ikke Arsenal dyktige nok. Hadde vi vært det ville vi ledet serien med Myggen som makker til Cesc.

Link to comment
Share on other sites

Fikk ikke sett denne kampen. Heldigvis kanskje? Har imidlertid sett noen klipp, og det er de samme gamle mistenkte som fremhever seg igjen. Fotballkamper avgjøres fortsatt foran målene, både offensivt og defenisvt. Der er ikke Arsenal dyktige nok. Hadde vi vært det ville vi ledet serien med Myggen som makker til Cesc.

 

Du gikk ikke glipp av noe Sir John. I tillegg til at det er de samme synderne så spilte laget som lag utrolig dårlig. Samspillet fantes ikke, de få sjansene vi hadde var halvhjertede skudd fra ca 20 meter (blant annet målet). vi hadde en stor sjanse. Cesc corner som toure møter på første. Den styres over.

 

Stoke på sin side hadde de største sjansene. >Blant annet hadde vi en redning på strek, etter at Almunia var på bærtur (sikkert mange som mente han gjorde en god innsats akkurat der).

 

Tapet var fullt fortjent og det innrømmet faktisk Wenger etter kampen også.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

nå er det vel også slik at midtstoppere presterer bedre om de har en trygg og god keeper bak seg. det har ikke stopperne i arsenal!

 

Nå er det vell slik at keeperen presterer med et forsvar han kan stole på, det har ikke Almunia i dagens Arsenal lag!

 

Den der kan vinkles begge veier, skylden skal ihvertfall ikke legges på Almunia skuldre! B)

Link to comment
Share on other sites

nå er det vel også slik at midtstoppere presterer bedre om de har en trygg og god keeper bak seg. det har ikke stopperne i arsenal!

 

Nå er det vell slik at keeperen presterer med et forsvar han kan stole på, det har ikke Almunia i dagens Arsenal lag!

 

Den der kan vinkles begge veier, skylden skal ihvertfall ikke legges på Almunia skuldre! B)

Hvorfor ikke?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke?

 

BE

 

Fordi vi taper som ett lag, og vinner som ett lag. Å legge all skylden på Almunia blir for dumt. Det er mange spillere som ikke leverer varene for tiden, som er med på å gjøre at vi taper poeng.

 

Den største syndebukken av de alle, er fransk, og sitter i sjefsstolen.

 

Han har faktisk klart å overbevise laget om at de skulle være gode nok til å vinne ligaen. Så når det butter litt imot, og de innser at det er de ikke, går det utover selvtillit og motivasjon. Resultatet av dette har vi nå sett i de to siste kampene

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke?

 

BE

 

Fordi vi taper som ett lag, og vinner som ett lag. Å legge all skylden på Almunia blir for dumt. Det er mange spillere som ikke leverer varene for tiden, som er med på å gjøre at vi taper poeng.

 

Den største syndebukken av de alle, er fransk, og sitter i sjefsstolen.

 

Han har faktisk klart å overbevise laget om at de skulle være gode nok til å vinne ligaen. Så når det butter litt imot, og de innser at det er de ikke, går det utover selvtillit og motivasjon. Resultatet av dette har vi nå sett i de to siste kampene

 

Ok, skjønner. Man kan med andre ord aldri skylde på enkelt spillere lenger.

regner med at jeg har forstått deg rett da

 

Hvis for eksempel Adebayor bommer 100 ganger alene med keeper i en og samme kamp og kampen ender 0-0 så er det like mye Almunias feil som Adebayors feil at vi ikke vant. Latterlig

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...