Jump to content

2008.11.01 Stoke B


pekkiry

Hvem vinner kampen?  

47 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 286
  • Created
  • Last Reply

Jeg har sett utvisningen igjen nå, og er enda mer overbevise om at den var feilaktig. Van Persie er slettes ikke ute med albuen, men setter armen ut på en ganske naturlig måte. Jeg har tenkt litt, og kommet fram til at utvisningen er veldig preget av situasjonen. Da tenker jeg ikke på at van Persie er frustrert (selv om han sikkert var det), Se for dere at vi hadde ledet 4-0 og rundspilt Stoke totalt. Så hadde samme situasjon skjedd. Jeg tviler sterkt på at utvisningen hadde blitt noe av da. Rob Styles tolker van Persies handling som frustrasjon og viser ham ut fordi rett og slett for å straffe Arsenal enda hardere. Det oser F av Rob Styles som står der med hengetrynet sitt og ikke klarer å holde det røde kortet den riktige veien engang. Pathetic. Hvis dette blir 3 kampers utestengelse, så kan jeg sette forrige setning i fet skrift.

 

Ellers får dere ha en god kveld.

 

Det var en hodeløs handling av en frustrert Van Persie og ikke noe å si på utvisningen.

 

Ellers er vi totalt ufarlig i kampen i dag og er udugelig på defensive dueller og slipper inn to tullemål som naturligvis førte til tap.

Spesielt er det frustrerende å se at vi triller ball i joggetempo og ikke har noe slags vilje til å vinne hverken dueller eller få noe tempo i ballen.

 

Særdeles uheldig med skader på Ade, Sagna og ikke minst Walcott nå. Får håp de er kjapt tilbake.

 

Mange husker sikkert 06-07 sesongen hvor vi tapte mot disse lagene og kjempet om 4. plass. Føler vi er tilbake på det stadiet nå. Dette holder ikke til ligagull og det trengs samtidig dyktige ledertyper på laget..det har vi ikke i dag.

 

Black november er i gang... :(

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sett utvisningen igjen nå, og er enda mer overbevise om at den var feilaktig. Van Persie er slettes ikke ute med albuen, men setter armen ut på en ganske naturlig måte. Jeg har tenkt litt, og kommet fram til at utvisningen er veldig preget av situasjonen. Da tenker jeg ikke på at van Persie er frustrert (selv om han sikkert var det), Se for dere at vi hadde ledet 4-0 og rundspilt Stoke totalt. Så hadde samme situasjon skjedd. Jeg tviler sterkt på at utvisningen hadde blitt noe av da. Rob Styles tolker van Persies handling som frustrasjon og viser ham ut fordi rett og slett for å straffe Arsenal enda hardere. Det oser F av Rob Styles som står der med hengetrynet sitt og ikke klarer å holde det røde kortet den riktige veien engang. Pathetic. Hvis dette blir 3 kampers utestengelse, så kan jeg sette forrige setning i fet skrift.

 

Ellers får dere ha en god kveld.

 

Det var en hodeløs handling av en frustrert Van Persie og ikke noe å si på utvisningen.

 

Jeg kan være enig i at utvisningen var grei, men jeg er overbevist over at avgjørelsen var preget av situasjonen. Jeg klarer heller ikke å ta Styles seriøst med det slaskete kroppsspråket han utviser når han utviser (artig setning) van Persie.

Link to comment
Share on other sites

Vi er ikke gode nok, enkelt og greit. Vi er altfor ustabile i prestasjonene, altfor passive og for veike i duellene, viljen, gløden og lysten er borte, samt lite kyniske. Nekter å avskrive oss enda, men fortsetter vi som dette kan vi bare glemme det gullet man sikter etter. Tydelig at man ikke har klart å kvitte seg med skuffelsen fra onsdag. Det kommer pokaler i år, det er jeg sikker på, men ser dårlig ut med PL-pokalen akkurat nå...

Link to comment
Share on other sites

Patetisk over hele fjøla. alle spiller til 1 på terningen. Sjelden jeg har sett et dårligere lag enn Arsenal i dag. Helt ubeskrivelig.

Fy som jeg savner litt engelsk guts, pride, innsats, noen som blør for drakta.... Jeg vil heller tape med feks Wilshere, G. Hoyte, Ramsey, Walcott enn sutrehuer som Gallas, Van P og Ade.

Nå er vi virkelig nede i kjellern gutter. Mot united forventer jeg tap, men vis litt MORAL OG INNSATS FOR VÅRT KJÆRE ARSENAL!!!!!!!

Om ikke så bør Wenger trekke seg, han er ansvarlig for dette.

Du er helt patetisk å høre på!
Link to comment
Share on other sites

Dette er noe av det dårligste jeg har opplevd på år og dag. Må vel så smått begynne å tenke tilbake 94-95 sesongen. At vi ikke skulle kjempegull har jeg egentlig forstått siden overgangsvinduet, men at vi skal skuffe i kamp etter kamp var ikke forventet. Tap mot Fulham, Hull og Stoke, samt uavgjort mot Sunderland og Spudz svir.

 

Det som skremmer er at vi taper fortjent. Slett innsats over hele linja.

 

Nå er jeg virkelig spent på hva Wenger gjør og sier. Føler at han snart får noen forklaringsproblemer; kjøp og salg, motivasjon, laguttak m.m. Akkurat nå står du lavt i kurs hos meg. Sorry Wenger!

Link to comment
Share on other sites

Arsenal er fremtidens lag, og så lenge Wenger vil fortsette å bygge det så burde vi la han gjøre det! Tviler på at noen vil ha en manager som bare handler inn store spillere og driter i de unge spillerne de har?

 

De som påstår Wenger burde gå kan dra til hell****, lag som bytter trener hele tiden klarer ikke levere like bra på banen, det er en grunn til at man utd og Arsenal har kommet foran f.eks L.Pool på tabellen de siste årene og det tror jeg er pga mindre skifting av manager, hvem vet, hvis liverpool ikke hadde sparka houllier kunne han kanskje ha leda liverpool til seriegull år etter år :(

 

Arsenal har det best under Wenger

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke at Stoke-fansen kan hedre det laget sitt. De eneste farlighetene de skaper er på de lange innkastene. Keeperen starter etter rundt 30 min. å drøye tiden. Mange stygge etterslengere. Og bare ligge bak. Dette resulterte i akkurat det de håpet på. Tre poeng, ingen røde kort, framprovoserer rødt kort for oss og kun et baklengs. De brukte en usportslig, men til de grader godt gjennomført plan at jeg nesten ikke vet om jeg skal brenne Stoke-flagg eller aplaudere.

 

De fikk de unge Arsenal-spillerne varme i toppen, hvilket resulterte i hodeløs fotball fra vår side. De eneste som får godkjent idag er Silvestre, Clichy, Song og Walcott. Denne kampen er bare å legge bak seg. Ser fram til en kampen mot ManU da gutta forhåpentligvis og trolig har fått tilbake gløden og knuser de røde djevlene.

 

En liten spillerbørs:

 

Almunia - 5 : Kan ikke gjøre noe på førstemålet. Burde ofret seg mer på andre målet. Ellers en del småfeil.

 

Sagna - 4 : Håpløse innleggsforsøk. Gjør lite ute av seg. Grei kontroll defensivt.

Silvestre - 6 : God kontroll i lufta. Leser spillet bra og god en mot en. En av de bedre for Arsenal idag.

Tourè - 4 : Sliter i lufta og må ta skylden for 1-0. Ellers grei kontroll langs baken. Håpløs offensivt.

Clichy - 6 : Løper ustoppelig. En del dårlige innlegg. Ellers god både offensivt og defensivt. Noen slurvefeil.

 

Denilson - 5 : Trekker seg mye innvoer i banen. Spiller på det sikre. Grei kamp på kanten.

Fabregas - 4 : Mange feilpasninger. Drar ned tempoet. Jobber greit bakover

Song - 5 : Fungerer bra bakover. Ingen geniale pasninger offensivt, men heller ikke mange balltap.

Diaby - 3 : Drar ned tempoet gang på gang. Skal alltid gjøre det for fint. Ubesluttsom. Usikker rundt 16

 

Bendtner - 4 : Dårlige pasninger. Lite gjennombruddshissig. Vinner ikke noe sørlig i lufta.

Adebayor - 5 : God til å holde på ballen. Går litt for lite på kassa. Tidlig ut med skade.

 

Innbyttere:

 

Walcott - 5 : Løper fra slitne Stoke-spillere. Skaffer mange frispark. Dårlige innlegg. Skadet.

Van Persie - 3 : Jæ**ig unødvendig rødt kort. Ellers veldig usynlig

Vela - 5 : Fikk ikke mye tid. Tar mange intiativer. Lite støtte fra andre. Bør få starte en kamp snart.

Link to comment
Share on other sites

Hva er så patetisk? Synes du ikke alle spilte grusomt dårlig? Jeg må ha lov å savne litt tæl og guts som vi feks hadde med Adams, Bould og gutta... Synes det er naturlig at united er store favoritter mot oss til helga, Arsenal uten Theo? Sagna? Mozart, Dudu, Ade? Van P, Gallas?

Håper vi gruser United, men tror vi taper greit.

Og wenger, nei han må vi ikke kritisere.... allmektige gud.

Wenger har gjort ufattelig mye bra for oss, men synes han har utvikla skylapper og ser ikke ut til å kunne lede oss videre.

 

Hmmm.... jeg er nok veldig frustrert nå.... kanskje litt mer nyansert i morra :-)

Link to comment
Share on other sites

Ble ikke overrasket at vi tapte, men måten vi taper blir jeg ganske lei meg for. Null innsats og elendig startelver fra Wenger. Gruer meg til Manutd kampen nå.

Med Rvp, Walcott, Sagna og Ade ute tror jeg vi kommer til å se et nytt tap.

Det eneste positive i denne kampen er at clichy fortjent får sitt første mål for oss.

 

Bottenham ligger under :(

Link to comment
Share on other sites

Me har akkurat tapt mot Stoke. Ja, Stoke. Smak litt på det ordet og høyr om det er Arsenal verdig. Det einaste me skapar er eit skudd som endrar retning to gonger i det 94 minutt. Stoke er bedre enn oss, og vinn fortjent, akkurat som Fulham og Hull. Nok ein gong taper me mot ein Championship kandidat.

 

Det laget presterer i dag er grusomt. Det er ingen innsats og guts i laget, og Fabregas kan godt selgast til Milan for min del, om han fortsett i same sporet.

 

Wenger dreit seg ut i sommar og det er på tide at han innrømmer det, i staden for den same regla: "I feel we were unlucky in front of goal, and lacked a bit maturity defensively but the spirit in the team was high" Wenger har vore 12 år i PL uten å ha brukt ein einaste kalori på å løyse problemet vårt på defansiv dødball. Det er rett og slett fantastisk

 

EDIT: van Persie sitt raude kort er soleklart, berre så det er sagt

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg til å høre intervjuet med Wenger. Han brukte vel opp alle unnskyldningene etter Fulham, Hull, Sunderland og Tottenham. Hva skal denne idioten finne på si nå? "We were not sharp enough", eller "We lacked concentration" kanskje??

Idiot? :(

Jeg innser at Wenger kanskje ikke er den rette til å lede laget videre fordi han ikke klarer å motivere gutta eller ta de riktige taktiske grepene, men Wenger kommer aldri til å bli en idiot i mine øyne, hadde Cashley lagt inn like mye innsats og gjort like mye for klubben hadde han vært en legende for meg, selv om han nå spiller i chelsea... Men faktum er at han bare er en bortskjemt drittunge

Link to comment
Share on other sites

Sitter med en følelse av at det kanskje er litt grums innad i laget, for det virker som at de ikke kjemper for hverandre lengre.

 

Og jeg skjønner ikke helt hvorfor vi ikke terper på den defensive delen i spillet vårt, for det er det samme år etter år. Det er jo bare naivt og dumt å tro at motstander ikke vet å utnytte vår svakhet.

Og siden vi åpenbart mangler kompetanse på det feltet, så er det kanskje på tide å få inn en defensiv coach, som kun har som oppgave å fikse våre defensive problemer, for dem er det mange av.

 

Noen som vet hvor George Graham holder hus?

 

 

 

 

Hvorfor i alle dager starter vi ikke med Nasri og Walcott\Vela på kantene? Fabregas og Diaby bør etter min mening matches sammen på midten, for der ligger vårt største potensiale i en solid midtbane. Denilson og Song kan selges for å frigjøre midler for å eventuelt hente inn en midtbane kriger om Diaby\Fabregas ikke skulle lykkes.

 

Vi kan også selge Kolo Toure eller Gallas for også her frigi litt midler til en solid spiller i midtforsvaret.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal er fremtidens lag, og så lenge Wenger vil fortsette å bygge det så burde vi la han gjøre det! Tviler på at noen vil ha en manager som bare handler inn store spillere og driter i de unge spillerne de har?

 

De som påstår Wenger burde gå kan dra til hell****, lag som bytter trener hele tiden klarer ikke levere like bra på banen, det er en grunn til at man utd og Arsenal har kommet foran f.eks L.Pool på tabellen de siste årene og det tror jeg er pga mindre skifting av manager, hvem vet, hvis liverpool ikke hadde sparka houllier kunne han kanskje ha leda liverpool til seriegull år etter år :)

 

Arsenal har det best under Wenger

 

Ja du har helt rett. Lag som bytter trener hele tiden klarer ikke levere like bra på banen. Poenget er vel at Wenger nå har sittet i 12 år, og det kan virke som om han har begynt å synge på siste verset? Forandring hele tiden er ikke bra - Men en det kommer en gang da det er behov for det.

 

Har ikke sett kampen idag - var desverre borte. Men det er jo skamfult... Men vi reiser oss. Har en følelse av at dette er vår sesong i CL - akkurat som Liverpool slet i PL når de vant CL. Time will show.

Link to comment
Share on other sites

 

Idiot? :)

Jeg innser at Wenger kanskje ikke er den rette til å lede laget videre fordi han ikke klarer å motivere gutta eller ta de riktige taktiske grepene, men Wenger kommer aldri til å bli en idiot i mine øyne, hadde Cashley lagt inn like mye innsats og gjort like mye for klubben hadde han vært en legende for meg, selv om han nå spiller i chelsea... Men faktum er at han bare er en bortskjemt drittunge

 

Hva i all verden betyr innlegget ditt? Hva har Ashley med dette å gjøre og hva har han med Wenger sin innsats å gjøre??

Vennligst forklar, for grammatisk er det umulig å forstå hva du mener

Link to comment
Share on other sites

Arsenal er fremtidens lag, og så lenge Wenger vil fortsette å bygge det så burde vi la han gjøre det! Tviler på at noen vil ha en manager som bare handler inn store spillere og driter i de unge spillerne de har?

Det sa vi også for 4 år siden, hvor lenge kan Arsenal være en klubb for fremtiden når prestasjonene SYNKER? Nei, vi må handle i Januar hvis vi ikke skjerper oss nå, handler vi ikke i vinter mister jeg veldig mye troen på Wengers evner.

Link to comment
Share on other sites

Blir rett og slett kvalm av å høre på de som vil at Wenger skal slutte og synes han er en idiot!

han kan kanskje gjøre feil iblant,men det er bare menneskelig!

 

hve er Arsenal uten Wenger da? gruer meg sinnsykt til at han er ferdig som manager i Arsenal=/

 

så skam dere!!

 

RL

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke om det er noen trøst for de fleste av dere, men det er fremdeles 6 poeng opp til toppen (iallefall i dette øyeblikk). I løpet av denne mnd møter vi flere av topplaga, og vi kan være helt der oppe med litt tur. Prøver å se etter det positive her. Bruker ikke flere krefter på denne kampen!

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke om det er noen trøst for de fleste av dere, men det er fremdeles 6 poeng opp til toppen (iallefall i dette øyeblikk). I løpet av denne mnd møter vi flere av topplaga, og vi kan være helt der oppe med litt tur. Prøver å se etter det positive her. Bruker ikke flere krefter på denne kampen!

 

Helt enig! Vi må ha lov til å være frustrerte og grinete i kveld, men så må vi se framover!

Link to comment
Share on other sites

Blir rett og slett kvalm av å høre på de som vil at Wenger skal slutte og synes han er en idiot!

han kan kanskje gjøre feil iblant,men det er bare menneskelig!

 

hve er Arsenal uten Wenger da? gruer meg sinnsykt til at han er ferdig som manager i Arsenal=/

 

så skam dere!!

 

RL

 

Når det går 6 år uten at vi kansje ikke vinner en pokal så må noe snart skje.

 

Wenger for det ikke til lenger å det tror jeg alle snart ser.

 

Arsenal som klubb burde klare å kjempe om serie gull.

 

Noe vi ikke gjør lenger, selv om du tror Wenger er en gud er han langt i fra å klare å lede Arsenal lenger.

 

En man er ikke støre en Arsenal som klubb, tolvmodigheten til mange begyner å ta slutt.

 

Men ledelsen i Arsenal freder vel Wenger selv om vi skulle ha ryka ned :)

Link to comment
Share on other sites

I dag tapte vi fortjent.

 

Dagens plusser:

Clichy scoret

 

 

Dagens minuser:

Almunia, elendig hele kampen gjennom

Toure, svak på første målet

Sagna skadet

Adebayor skadet

walcott skadet

Van Persie viser nok en gang at han sliter med temperamentet.

ingen vinnervilje i det hele tatt (hadde hjulpet masse med Gallas på banen i dag vil jeg tro).

 

Denne sesongen har jeg ikke hatt troa på at vi kan vinne serien i ett eneste sekund. Jeg håper fortsatt jeg tar feil, men det er lite sannsynlig.

Vi har alt for mange mangler i troppen for å kunne hevde oss.

Føsrt av alt mangler vi en keeper som er i stand til å redde ett skudd.

Vi har ikke god nok backup i midtforsvaret bak silvestre og gallas.

Vi mangler en terrier på midten (noen nevnte gallas i denne posisjonen. Hvorfor ikke sier jeg)

Vi mangler samhandling. Kontringene har forsvunnet for lengst. Nå om dagen er det ikke mye god samhandling lenger heller. Det gjør vondt å se.

Jeg mistenker mye uro i spillergruppa.

 

Det positive med nok ett tap er at nå kan vi senke forventningene. vi har endelig innsett at vi ikke er gode nok for gull og kan konsentrere oss om å berge 4. plassen. Der kan vi få kampen til døren av Aston Villa, og tildels Everton og muligens Man. City. dette bør være første prioritet.

 

Videre vet vi at når vi spiller mot vårt beste så kan vi slå hvem som helst. Det kan gi oss store muligheter i Cl. League eller Fa cupen. Jeg tipper at vi ryker ut i kvartfinalen i Champions league og vinner FA cupen. Jeg tipper også at vi berger 4 plassen i serien og summasumarium kommer jeg til å være veldig fornøyd med det.

 

 

Fremover håper jeg at følgende skjer:

Fabianski får tillit i 5-10 kamper på rad. Deretter får vi ta en evaluering på om han er god nok, hvis ikke får vi sette inn Almunia igjen.

Ramsey, Vela, Wilshere, Bendtner og Djourou får mer tillit.

Jeg ønsker at Gallas,Silvester blir faste makkere i midten bak.

 

Dersom ikke ting har snudd drastisk til januar håper jeg Wenger bruker penger på en ny sentrallinje

Keeper, midtstopper og def. midtbane. Han må gjerne bruke en del penger. Jeg kan ikk skjønne annet enn at han må ha penger på bok til spillerkjøp.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...