Jump to content

2008.11.01 Stoke B


pekkiry

Hvem vinner kampen?  

47 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

stoke.gifStoke City v Arsenal

Saturday, November 01, 2008, 16:00 gmt

 

 

 

Før Kampen:

Arsenal reiser til en forhåndsvis lett bortekamp hvis man ser på tabellen. Stoke har slitt en god del, men mot Sunderland viste de seg fra en bedre side. De vant 1-0 og tar med seg mye selvtillit mot Lørdagens kamp. Arsenal på sin side sitter igjen med pinlige sluttminutter mot Tottenham, og har noe å bevise på Britannia Stadium.

 

 

TV Kanaler/Streams

Canal+Sport Extra

www.fotbollive.se (anbefales)

MYP2P.eu

Fotbollsnytt

 

 

Dommer:

Rob Styles

 

Spillere som er skadet

Eduardo Da Silva

Thomas Rosicky

William Gallas

Emmanuel Eboue (Usikker)

Trykk her for mer info om skadene

 

Form utvikling

 

Tabellposisjon Arsenal

Arsenal 3 10 22 - 10 20

Tabellposisjon Stoke

Stoke 15 10 11 - 18 10

 

Siste 5 møter mellom lagene

Jan, 09 2005 2:00 PM Stoke City (H) 2 - 1 Win

Nov, 13 1996 3:00 PM Stoke City (H) 5 - 2 Win

Oct, 23 1996 3:00 PM Stoke City (A) 1 - 1 Draw

Jan, 06 1990 3:00 PM Stoke City (A) 1 - 0 Win

Nov, 17 1987 3:00 PM Stoke City (H) 3 - 0 Win

 

 

For øvrige statistikker se

 

Litt om motstanderen

Grunnlagt: 1863, Nickname : The Potters, Stadion : Britannia Stadium, Kapasitet : 28376, Trener : Tony Pulis.

Stoke er et av de tre nyopprykkede lagene i Premier League denne sesongen, de kom på andre plass i Championship, bare to poeng bak vinneren WBA. Dette er første gang i historien Stoke spiller i den øverste divisjonen i England.

 

 

Vi får bare håpe og tro at trenden snur til helgen. De siste kampene viser iallefall at det er gøy å se Arsenal spille etter de har rotet vekk poeng kampen før. :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 286
  • Created
  • Last Reply

Nå må vi reise oss for den kampen... Den tragiske kampen i går må glemmes så fort som mulig. Jeg håper virkelig at spillerne lærer av opplevelsen i går. En kamp er ikke slutt før dommeren blåser..

 

Vi er gode nok til å slå Stoke selv på bortebane. Men det kommer til å bli en fysisk kamp og nå Wenger for enn gangs skyld få spillerne til å starte kampen i hundre. Det har alt for mange ganger virket som at spillerne tar for lett på det... Som vi så igår, startet ikke Arsenal å spille før tottene scorte og det skal ikke være nødvendig....

 

Mot Stoke må Arsenal gå ut på der og vise at de vil vinne... Vi må ta tak i kampen og styre den til dommeren blåser... Laget sitter inne med enorme kvaliteter... Men det vinner ikke fotballkamper alene. Man må vise vilje til å gi 100 % hele kampen, for først ta kommer seierene...!

 

Jeg tror vi får se et annet Arsenal bakover på banen og at de reiser seg.. Og vi kommer til å vinne fordi, vi kommer til å se en solid Almunia og en Wenger på sidelinja som gjør riktige taktiske grep....

 

Nå blir det bare å bygge opp optimismen til lørdagen... Lykke til alle Arsenal fans og la oss håpe at 1. November 2008 blir en dag vi husker og gleder oss over lenge...! :(

Link to comment
Share on other sites

Enig i det :(

 

Tror Stoke vil være forberedt på et Arsenal lag som er utrolig revansjesugen. De kommer nok til å legge seg meget dypt fra 1 minutt og prøve å rive i stykker Arsenals spill, med stor innsats. Tror dette blir en kamp der vi må ha gode hodespillere i boksen, for trangt blir det i midten. Det blir viktig å holde bredden i laget slik at vi kan komme til flere innlegg.

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg til denne kampen. Liverpool møter et ivrig Spurs-lag som fortsatt vi sveve høyt etter gårsdagen, selv med ett poeng. Alt fra H eller U til B vil være flott i den kampen. En ting er sikkert, vi vil reise oss etter det pinlige poengtapet i går, og banke Stoke. Det blir ingen lett kamp, men jeg tror laget har lyst på hevn nå.

 

Manuel Almunia

Manu Eboue - William Gallas - Mikael Silvestre - Gael Clichy

Theo Walcott - Cesc Fabregas - Alex Song - Carlos Vela

Robin van Persie - Nicklas Bendtner

 

Benk: Fabianski, Toure, Sagna, Denilson, Diaby, Nasri, Adebayor

 

Nå er det på tide at Wenger tør å gamble litt. Han bør plassere en svak Nasri på benken, og erstatte ham med en Vela som har fått alt for lite spilletid. Song eller Diaby bør starte på midten ved siden av Cesc, ikke fordi Denilson har gjort noe særlig galt, men fordi vi trenger styrke og fysikk på midten i en bortekamp mot Stoke. Bendtner bør få sjansen på topp igjen. Ade virker fryktelig umotivert, og er mye stillestående. I Arsenal kan man ikke være noen av disse to tingene om man skal få godkjent innsats - desverre virker ikke Wenger enig i det. Eboue fortjener å starte på backen. Han har vært meget god i samtlige innhopp og starter så langt denne sesongen, bortsett kanskje fra i går. Han er uansett et soleklart mye bedre valg enn Sagna om dagen - som har en alvorlig formsvikt. Midtforsvaret bør forbli som det var mot Spurs - utrolig nok spilte de en god kamp, uten å ta med de to målene og til tross for fire baklengs.

Link to comment
Share on other sites

Liverpool tar nok Tottnumb borte på The Lane, Chelsea tar Sunderland hjemme og Manchester United knuser antakeligvis Hull hjemme. Dermed må vi vinne denne kampen, hvis ikke, ser det mørkt ut mtp på å vinne Premier League, uansett hvor tidlig vi er i sesongen. Håper disse elleve starter:

 

1 Almunia

27 Eboue - 18 Silvestre - 10 Gallas - 22 Clichy

32 Walcott - 15 Denilson - 17 Song - 2 Diaby

11 van Persie - 26 Bendtner

 

Håper vi vinner, og har selvfølgelig troa på det også. Men man skal passe seg her, (som vanlig overtroisk, og tror at hvis man tipper negativt på forumet vinner man kampen :D ) 3-1 Stoke.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg gruer meg mest til denne kampen er innkastene til Delap.

Tipper Stoke scorer på minst en hodeduell

 

Ja, der sier du noe. Almunia er jo elendig i feltet! Kanskje vi skulle satse på Fabianski denne kampen?

Ser at Gallas må stå over denne kampen, det er veldig synd, for han hadde endelig funnet formen.

Link to comment
Share on other sites

Først av alt bør enten Cesc eller Denilson bortvises til benken. De to sammen i en slik kamp funker ikke, det har de vist flere ganger denne sesongen. Det blir rett og slett for lite grovjobbing med de to sammen. Song inn.

 

Ellers bør Ade havne på benken. Siden Ade er i scoringsform bør han få rundt en halvtime av andreomgangen, men ikke starte. Greit, han scoret og fikk en assist mot Scums, men innsatsen hans er verre enn Henry på sitt verste rett etter skadene den siste sesongen.

 

RvP er i form og bør få en spiss ved siden av seg som kan jobbe. Bendtner kan få sjansen igjen, selv om han ikke var knallgod forrige kamp han spilte.

 

Ser i tillegg ut som om Eboue og Gallas er ute, og helst vil jeg se denne startoppstillingen da:

 

Almunia

Toure-Djourou-Silvestre-Clichy

Walcott-Song-Denilson-Vela/Diaby

RvP-Nicky

Link to comment
Share on other sites

Adebayor var ikke så god forrige kamp så jeg er helt enig med Simbad, han burde heller komme inn i andre omgang sånn at Bendtner kan få prøve seg litt ellers spilte Van persie en super kamp og må få starte neste. Jeg vil helst og at Song tar plassen ved siden av Fabregas ellers er dette en kamp vi må vinne for å følge med i teten nå som pool og chelsea har et lite hopp ned til Arsenal. Men jeg er ganske sikker på at vi vinner borte mot Stoke.

 

Jeg håper på dette laget

 

Almunia

Eboue-Gallas-Toure-Clichy

Walcott-Song-Fabregas-Nasri

Bendtner-Van persie

 

Tipper 3-0 til Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Den største trusselen for Arsenal i denne kampen sitter på benken. Ennå usikker på hvem eller hva jeg sikter til??? Det er sjefen sjøl, Wenger.

Hans taktiske disposisjoner er svært ofte i beste fall risikable. Onsdag sørget han for å servere Tottenham nytt håp ved å ta ut våre to beste spillere. Det er langt fra første gang at defensive bytter ødelegger for oss.

 

Alle vet at Arsenal har ett langt bedre lag enn Stoke. Ergo kan vi tape poeng mot Stoke på to måter:

1. Vi har uflaks, type stang ut eller mest sannsynlig...

2. Wenger gjør i mangel på taktiske evner feil valg...

 

Jeg håper indelig at Wenger tar inn over seg feilene fra onsdag og velger det bombesikre framfor det risikable mot Stoke. Denne kampen vinner vi med riktige disposisjoner.

Link to comment
Share on other sites

Adebayor var ikke så god forrige kamp så jeg er helt enig med Simbad, han burde heller komme inn i andre omgang sånn at Bendtner kan få prøve seg litt ellers spilte Van persie en super kamp og må få starte neste. Jeg vil helst og at Song tar plassen ved siden av Fabregas ellers er dette en kamp vi må vinne for å følge med i teten nå som pool og chelsea har et lite hopp ned til Arsenal. Men jeg er ganske sikker på at vi vinner borte mot Stoke.

 

Jeg håper på dette laget

 

Almunia

Eboue-Gallas-Toure-Clichy

Walcott-Song-Fabregas-Nasri

Bendtner-Van persie

 

Tipper 3-0 til Arsenal.

Hvorfor ikke ha Fabianski i mål? Man tenker alltid på hvilke signaler noe slikt vil gi Almunia, men er det ingen som tenker på hvilke signaler dette faktisk gir Fabianski??? "Lukasz, vi har en keeper som er helt ordinær, som aldri gjør det spektakulære, og som samtidig gjør store tabber. Men vi gidder ikke bruke deg fordi om". Det er jo faktisk det signalet som gis...

Link to comment
Share on other sites

Dette er laget jeg forventer Wenger setter utpå:

 

Almunia

 

Sagna Toure Djorou Clichy

 

Walcott Fabregas Song Vela

 

RvP Bendtner

 

Det hadde vært ett drømmelag ja, men du vet like godt som meg at det aldri kommer til å skje

 

Dette blir nok laget han sender på banen på lørdag:

 

 

Almunia

 

Sagna, Gallas, Silvestre, Clichy

 

Eboue, Fabregas, Song, Diaby

 

van Persise, Adebayor

 

 

Han velger Eboue fremfor Walcott, for å spare han til onsdagens kamp. Man kan jo ikke fovente at ungguttene skal tåle å spille to kamper i uken. Han setter Song på midten av samme årsak, for å spare Denilson til midtuken. Diaby kommer inn for Nasri, som sikkert også trenger hvile til onsdag. Og Wenger har jo sett hvor fantastisk Diaby er som venstreving (ironi for de som ikke skjønte det) så det er jo helt bankers. Adebayor får spille fra start også i denne kampen, fordi Wenger er den eneste på kloden som ikke ser at Adebayor ikke jobber for laget og legger ned 100% innsats i hver kamp (ikke ironi for de som ikke skjønte det)

Link to comment
Share on other sites

Jeg forventer tre ting:

 

-Innsats og konsentrasjon

-Prov på såret Stolthet og Ære etter den skamfulle avslutningen på onsdag

-Seier mot et svakt lag

 

Hvem som starter på hvilken plass skal ikke ha noen betydning. Vi skal være et bedre lag spiller for spiller uansett rotasjon og endring. Nå må Wenger vise at han fortsatt kan motivere sine tropper til full innsats.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forventer tre ting:

 

-Innsats og konsentrasjon

-Prov på såret Stolthet og Ære etter den skamfulle avslutningen på onsdag

-Seier mot et svakt lag

 

Hvem som starter på hvilken plass skal ikke ha noen betydning. Vi skal være et bedre lag spiller for spiller uansett rotasjon og endring. Nå må Wenger vise at han fortsatt kan motivere sine tropper til full innsats.

 

Hvem som starter og på hvilken har ingen betydning? Hvordan kan du si dette?

Så for deg er det det samme om Almuinia gjør 10 tabber så lenge vi vinner 11-10?

 

Jeg ønsker følgende lag

 

Fabianski

Eboue-Gallas-Silvestre-Clichy

Walcott-Fabregas-Denilson-Nasri

Van Persie-Bendtner

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg forventer tre ting:

 

-Innsats og konsentrasjon

-Prov på såret Stolthet og Ære etter den skamfulle avslutningen på onsdag

-Seier mot et svakt lag

 

Hvem som starter på hvilken plass skal ikke ha noen betydning. Vi skal være et bedre lag spiller for spiller uansett rotasjon og endring. Nå må Wenger vise at han fortsatt kan motivere sine tropper til full innsats.

 

Hvem som starter og på hvilken har ingen betydning? Hvordan kan du si dette?

Så for deg er det det samme om Almuinia gjør 10 tabber så lenge vi vinner 11-10?

 

Jeg ønsker følgende lag

 

Fabianski

Eboue-Gallas-Silvestre-Clichy

Walcott-Fabregas-Denilson-Nasri

Van Persie-Bendtner

 

BE

 

Hvis Almunia skulle ende opp med å slippe inn 10 mål mot Stoke, kan du banne på at Fabianski hadde sluppet inn 15. Hadde du vært på treningsleir, ville du sett at det er klasseforskjell på de to.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forventer tre ting:

 

-Innsats og konsentrasjon

-Prov på såret Stolthet og Ære etter den skamfulle avslutningen på onsdag

-Seier mot et svakt lag

 

Hvem som starter på hvilken plass skal ikke ha noen betydning. Vi skal være et bedre lag spiller for spiller uansett rotasjon og endring. Nå må Wenger vise at han fortsatt kan motivere sine tropper til full innsats.

 

Hvem som starter og på hvilken har ingen betydning? Hvordan kan du si dette?

Så for deg er det det samme om Almuinia gjør 10 tabber så lenge vi vinner 11-10?

 

Jeg ønsker følgende lag

 

Fabianski

Eboue-Gallas-Silvestre-Clichy

Walcott-Fabregas-Denilson-Nasri

Van Persie-Bendtner

 

BE

 

Hvis Almunia skulle ende opp med å slippe inn 10 mål mot Stoke, kan du banne på at Fabianski hadde sluppet inn 15. Hadde du vært på treningsleir, ville du sett at det er klasseforskjell på de to.

 

Jeg ser du har nevnt at du har sett dem på treningsleir og at du mener at Almunia er best.

Men du mener også at første målet mot tottenham ikke var en keepertabbe, og du nevner aldri noe negativt om at Almunia har en fantastisk evne til å stå feilplassert.

derfor velger jeg å ikke legge til grunn det du har sett, for jeg har mine tvil til om du er kapabel til å skille en god keeper fra en annen.

 

For å si det på en annen måte. dersom det skal vise seg at fabianski er enda dårligere enn Almunia så har wenger virkelig lagt egget.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg forventer tre ting:

 

-Innsats og konsentrasjon

-Prov på såret Stolthet og Ære etter den skamfulle avslutningen på onsdag

-Seier mot et svakt lag

 

Hvem som starter på hvilken plass skal ikke ha noen betydning. Vi skal være et bedre lag spiller for spiller uansett rotasjon og endring. Nå må Wenger vise at han fortsatt kan motivere sine tropper til full innsats.

 

Hvem som starter og på hvilken har ingen betydning? Hvordan kan du si dette?

Så for deg er det det samme om Almuinia gjør 10 tabber så lenge vi vinner 11-10?

 

Jeg ønsker følgende lag

 

Fabianski

Eboue-Gallas-Silvestre-Clichy

Walcott-Fabregas-Denilson-Nasri

Van Persie-Bendtner

 

BE

 

Hvis Almunia skulle ende opp med å slippe inn 10 mål mot Stoke, kan du banne på at Fabianski hadde sluppet inn 15. Hadde du vært på treningsleir, ville du sett at det er klasseforskjell på de to.

 

Jeg ser du har nevnt at du har sett dem på treningsleir og at du mener at Almunia er best.

Men du mener også at første målet mot tottenham ikke var en keepertabbe, og du nevner aldri noe negativt om at Almunia har en fantastisk evne til å stå feilplassert.

derfor velger jeg å ikke legge til grunn det du har sett, for jeg har mine tvil til om du er kapabel til å skille en god keeper fra en annen.

 

For å si det på en annen måte. dersom det skal vise seg at fabianski er enda dårligere enn Almunia så har wenger virkelig lagt egget.

 

BE

 

Du kan spørre hvem som helst som var på den treningsleiren, og du vil få samme svar i 100% av tilfellene. Almunia var i en helt annen klasse sammenlignet med Fabianski og Mannone.

 

Jeg mener fortsatt at første målet til Almunia ikke er noen tabbe, nettopp fordi jeg mener Almunia står riktig plassert i det skuddet går. Jeg vil heller at keeper står der Almunia sto før skuddet, enn å stå på streken hele kampen. Ved å stå der han står, har han større mulighet til å fungere som en femte forsvarer ved gjennomspill osv.

 

Almunia står selvfølgelig feilplassert til tider, noe som alle keepere faktisk gjør. At han gjør dette noe mer enn andre keepere, er jeg derimot ikke med på.

 

Hva du mener om mine evner til å skille en god keeper fra en annen, er for meg totalt likegyldig. Men jeg merker meg at du snakker veldig varmt om Lehmann, en keeper som har gjort mange flere tabber enn Almunia har gjort til nå, på tross av å ha fordelen av å spille bak ett mye bedre forsvar. Så spørs det da, hvem som er best kvalifisert til å skille en god keeper fra en dårlig keeper.

 

Min påstand er at hvis Wenger evner å gjøre noe med forsvarsspillet vårt, og få inn en deffensiv midtbanespiller, så vil vi også se en mye tryggere Almunia i mål. Er faktisk ikke lett å være keeper når man ikke får noe hjelp fra forsvaret. Og hvis man ser på målene han har sluppet inn mot Hull, Sunderland og Tottenham, så er det en ting som går igjen ved alle målene, og det er håpløst forsvarsspill.

 

 

Det eneste jeg er enig med deg i, er at Wenger virkelig har lagt "gullegget" når det gjelder keeperplassen. Og det har ingenting med Almunias kvaliteter å gjøre, men heller kvaliteten på de som eventuelt skal komme inn for Almunia. For hvis man ikke føler seg trygg på Almunia, så synes jeg synd på de som går rundt og tror at alt skal bli så mye bedre med Fabianski

Link to comment
Share on other sites

Poster det samme her som på Tottenhamskampen(tråden).

 

 

 

Arsene Wenger var rasende etter Arsenals hodeløse avslutning mot Tottenham.

 

Vanligvis holder Arsenal-manager Arsene Wenger seg rolig og avbalansert, men etter Arsenals tre minutters kollektive hjerneblødning forærte Tottenham ett poeng i onsdagens lokaloppgjør, skal det ha gått hett for seg i Arsenal-garderoben.

 

- Alle var rasende i garderoben etter kampen. Det var mange som hevet stemmen og løftet pekefingeren. Alle skyldte på hverandre for Spurs' to siste mål og manageren var sintere enn noen har sett ham på veldig lenge, sier en kilde i Arsenal til The Sun.

 

Nå svinger Wenger øksen og har varslet store endringer på laget før møtet med Stoke på lørdag.

 

Kaptein William Gallas kan være glad han er skadet, hvis ikke hadde han risikert å bli vraket for første gang på veldig lenge. Hans midtstopperkollega Mikael Silvestre kan bli henvist til benken for å gjøre plass til Kolo Toure og Johan Djourou i midtforsvaret.

 

Abou Diaby og Alexandre Song får trolig tillit på midtbanen på bekostning av Samir Nasri og Denilson.

 

- Jeg er lei av å si at vi kan ikke tape flere poeng og så er det nettopp det vi gjør. Det var ikke en gang mot et av topplagene. Det var mot Tottenham som ligger sist i ligaen, oppsummerer Emmanuel Adabayor.

 

Henta fra tv2sporten.no

Link to comment
Share on other sites

Dette er første gang i historien Stoke spiller i den øverste divisjonen i England.

 

Her går det litt fort i svingene. Det skjedde ting før du ble født også ;)

 

Stoke er et gammelt storlag som har spilt på øverste nivå i flere tiår med spillere som Geoff Hurst, Gordon Banks, Peter Shilton og Alan Hudson.

 

Og ikke mist: Sir Stanley Matthews. Han splite sin siste kamp for Stoke i 1965 i en alder av 50 år! Believe it or not.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener fortsatt at første målet til Almunia ikke er noen tabbe, nettopp fordi jeg mener Almunia står riktig plassert i det skuddet går. Jeg vil heller at keeper står der Almunia sto før skuddet, enn å stå på streken hele kampen. Ved å stå der han står, har han større mulighet til å fungere som en femte forsvarer ved gjennomspill osv.

 

1. jeg kan være enig med deg i at Almunias plassering i forkant av målet ikke nødvendigvis er det som er problemet. Problemet er at når skuddet først kommer så virker det som han får litt panikk, dette i likhet med Seman i 95. Han løper tilbake og det virket på meg som om han prøvde å "vippe" ballen over tverrliggeren, noe som unektlig er dumt siden ballen kom ganske så lavt. Det endte da også med scoring for Tottenham. Tabben ligger etter mitt syn i at han skulle slått ballen ut, ikke over.

 

2. Jeg er enig med deg i at en keeper ikke skal stå på streken, men fungere som en femteforsvarer. For meg så som sagt ikke det største problemet at han stod langt ute, men hvordan han reagerte i etterkant. Det skal tillegges at akkurat i den situasjonen var det ingen grunn for keeper å stå så langt ute. Vi hadde midtbanespillere mellom ballen og forsvarerekka og en samlet forsvarsrekke rett bak. Det var lite rom mellom forsvarsrekka og målet, ergo lite rom for gjennomløping fra en Tottenhamangriper. Altså burde ikke Almunia stått så langt ute akkurat denne gangen.

 

Jeg ser at mange vil bytte stopperne våre etter denne kampen, det forstår jeg ikke. Begge spillte veldig godt og de scoret døtte meg to mål også. Det blir for meg like seriøst som at man vil bytte ut en spiss som scoret et mål og hadde en målgivende i løpet av kampen og som generelt har bøttet inn mål i serien så vel som i CL ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...