Jump to content

2008.11.01 Stoke B


pekkiry

Hvem vinner kampen?  

47 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Poster det samme her som på Tottenhamskampen(tråden).

 

 

 

Arsene Wenger var rasende etter Arsenals hodeløse avslutning mot Tottenham.

 

Vanligvis holder Arsenal-manager Arsene Wenger seg rolig og avbalansert, men etter Arsenals tre minutters kollektive hjerneblødning forærte Tottenham ett poeng i onsdagens lokaloppgjør, skal det ha gått hett for seg i Arsenal-garderoben.

 

- Alle var rasende i garderoben etter kampen. Det var mange som hevet stemmen og løftet pekefingeren. Alle skyldte på hverandre for Spurs' to siste mål og manageren var sintere enn noen har sett ham på veldig lenge, sier en kilde i Arsenal til The Sun.

 

Nå svinger Wenger øksen og har varslet store endringer på laget før møtet med Stoke på lørdag.

 

Kaptein William Gallas kan være glad han er skadet, hvis ikke hadde han risikert å bli vraket for første gang på veldig lenge. Hans midtstopperkollega Mikael Silvestre kan bli henvist til benken for å gjøre plass til Kolo Toure og Johan Djourou i midtforsvaret.

 

Abou Diaby og Alexandre Song får trolig tillit på midtbanen på bekostning av Samir Nasri og Denilson.

 

- Jeg er lei av å si at vi kan ikke tape flere poeng og så er det nettopp det vi gjør. Det var ikke en gang mot et av topplagene. Det var mot Tottenham som ligger sist i ligaen, oppsummerer Emmanuel Adabayor.

 

Henta fra tv2sporten.no

 

får song og diaby tillit???

synes ikke nasri spilte dårlig og Denilson spelte kanskje sin beste kamp i år!

synes heller ikke silvestre skal sitte på benken!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 286
  • Created
  • Last Reply

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/...toke-clash.html

 

Nå er vel ikke Daily Mail den mest seriøse avisen (?), men jeg tror det kan være noe i dette.

 

with Wenger hitting out at his central defenders and striker Emmanuel Adebayor.

 

Jeg synes midtforsvaret gjorde det bra, Gallas gjorde sin beste kamp for sesongen (som jeg har sett), Silvestre spilte også bra.

 

 

Dette laget spiller mot Stoke:

 

Almunia

 

Sagna - Toure - Djourou - Silvestre

 

Walcott - Cesc - Song - Diaby

 

Bendtner - vPersie

 

 

Ser absolutt ikke hvorfor vi skal sette inn Fabianski nå. Almunia har gjort det meget bra i år, han var uheldig (og dårlig) mot Tottenham, men vi kan ikke sette ham ut grunnet én kamp. Dessuten, jeg tror ikke det vil være bra å sette inn Fabianski når vi MÅ ha tre poeng. Vi vet at det vil bli mange innlegg og kast, og jeg vet ikke om jeg setter min lit til Fabianski på det området. Av det jeg har sett, virker han litt "shaky" ute i feltet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er Polsk og har sett Fabianski stå i en del kamper, for å være ærlig så syntes jeg Fabianski er god nok for å være Arsenals første keeper, MEN så er det dette med Rutine da, ikke nok med at Fabianski mangler rutine, men halve laget til Arsenal mangler rutine!

 

Mot Stoke vil jeg se dette laget:

 

Almunia

 

Eboue-----Toure-----Gallas----Clichy

 

Walcott----Diaby-----Fabregas---v.Persie

 

Vela----------Adebayor

 

trur dette hadde gjort susen!

Link to comment
Share on other sites

Diaby er en glimrende spiller som absolutt er god nok for Arsenal. Dessverre kan han bare spille offensiv midtbane eller hengede spiss. Akkurat som sine landsmenn Zidane og Nasri. Og der er det rimelig trangt om plassen. Sad story.

Wenger bruker jo forskjellige spillere på forskjellige posisjoner.

Link to comment
Share on other sites

Diaby er en glimrende spiller som absolutt er god nok for Arsenal. Dessverre kan han bare spille offensiv midtbane eller hengede spiss. Akkurat som sine landsmenn Zidane og Nasri. Og der er det rimelig trangt om plassen. Sad story.

Wenger bruker jo forskjellige spillere på forskjellige posisjoner.

Selvsagt gjør han det. Det gjør jo alle klubber i hele verden.

 

En lite gjennomtenkt setning.

Link to comment
Share on other sites

Almunia

Toure-Djourou-Silvestre-Clichy

Walcott-Song-Denilson-Vela/Diaby

RvP-Nicky

 

Her er det laget jeg tidligere skrev jeg synes bør starte, og her er begrunnelsen:

 

Almunia har tatt mange steg som keeper det siste året, og er vårt klare førstevalg og beste keeper i troppen. Fabianski har enda ikke bevist at han er bedre, eller om han virkelig har potensiale til å virkelig utfordre i år.

 

Sagna er ute av form, og om Eboue ikke blir klar vil jeg helst ha King Kolo her. Posisjonen han er best i hvis han ikke har en Sol Campbell eller Martin Keown-type ved siden av seg i midten, og siden vi ikke har noen slik spiller i troppen for tiden sier det seg selv at han ikke bør spille midtstopper.

 

Gallas er ute, og Djourou er den neste i rekken når Kolo blir flyttet ut på høyre. Silvestre er et klart valg når verken Gallas eller Toure spiller midtstopper. Clichy? på vei tilbake i form!

 

Walcott er blitt selvskreven på høyrevingen og skaper rom siden vinger og backer er redde for farta hans, derfor vil de legge seg lenger tilbake og det blir rom for midtbanespillerne våre.

 

Song er vår beste defensive midtbanespiller, og Cesc kan trenge litt hvile. CL-kamp igjen til uka...

Denilson har vært OK, men som sagt passer han ikke sammen med Cesc. Siden det ikke er lurt å fjerne begge de sentrale midtbanespillerne samtidig og Cesc bør starte denne på benken, bør Denilson starte på banen. I tillegg trenger vi en uthvilt Cesc til kampen mot Manure neste helg...

 

Nasri trenger også litt hvile nå, og Diaby eller Vela er klare til å ta over. Diaby ser ut til å finne formen, mens Vela er et kjempetalent som snart bør få sjansen fra start i PL.

 

RvP i form bør ikke benkes, det bør derimot en Ade uten innsats. Innsatsen vi vet Ade kan utføre trengs mot Manure neste helg... Bendtner er den som ligner mest på Ade i spillestil og vi trenger musklene hans på topp.

 

Blir litt skuffet av Wenger hvis han ikke ser noe av det samme som meg...

Link to comment
Share on other sites

Almunia

Toure-Djourou-Silvestre-Clichy

Walcott-Song-Denilson-Vela/Diaby

RvP-Nicky

 

Jeg er veldig enig med deg Simbad. Leste også begrunnelsen din. :) Det eneste jeg ville gjort annerledes var å spille med Diaby sentralt. Grunnen er at Diaby har en sterkere fysikk en Denilson noe jeg tror blir viktig...

Det hadde blitt en slags diamantformasjon på midten der Song rydder opp og Diaby serverer. Jeg er helt enig at Vela bør få sjansen. Det syns jeg virkelig han fortjener.

 

Å går det ikke strålende så har vi superinnbyttere som Adebayor, Fabregas og Nasri.. :)

Link to comment
Share on other sites

Følelsen etter kampen på Onsdag, kan ikke forklares. En av de værste følelsene mann kan ha. Har rett og slett ikke lyst å leve lenger etter slikt. Uansett i dag håper jeg Arsenal vil spille champange fotball, noe av det vi kan best. Og gi oss Goonere en ekstremt god følelse av å ha overkjørt Stoke. Men Stoke er et av de svakeste lagene i hele ligaen. Så da lukter det alle mann i forsvar og Arsenal som prøver å komme seg igjennom på midten. Noe som vi er blitt ganske vandt til mot de litt "dårligere" lagene. Sånne kamper er rett og slett helt grusomt å se på. Men jeg er nok ikke den typen som tror vi kommer til å tape kamper, så i dag tipper jeg 4-0 og champange fotball. (noe som jeg egentlig alltid gjør, for jeg vet vi KAN). Og i dag skal vi bevise at vi kan hvis vi vil! I dag skal vi kjempe for å vinne. Og i dag skal forsvaret gjøre en god jobb, slik at jeg ikke trenger å bli nervøs vær gang Stoke kommer fremover.

I dag skal vi ha 3 poeng, ingenting annet er godt nok!

 

Gooner till i die!

Link to comment
Share on other sites

Premierleague.com :

 

1 Almunia

3 Sagna

5 Toure

18 Silvestre

22 Clichy

15 Denilson

4 Fabregas

17 Song Billong

2 Diaby

25 Adebayor

26 Bendtner

 

Reserver:

12 Vela

21 Fabianski

14 Walcott

20 Djourou

16 Ramsey

11 Van Persie

8 Nasri

 

Hæ?? Håper de har fått feil info..

Link to comment
Share on other sites

Premierleague.com :

 

1 Almunia

3 Sagna

5 Toure

18 Silvestre

22 Clichy

15 Denilson

4 Fabregas

17 Song Billong

2 Diaby

25 Adebayor

26 Bendtner

 

Reserver:

12 Vela

21 Fabianski

14 Walcott

20 Djourou

16 Ramsey

11 Van Persie

8 Nasri

 

Hæ?? Håper de har fått feil info..

 

Holy crap. Håper dette er den eneste skuffelsen vi vill få i dag da. :)

Link to comment
Share on other sites

Premierleague.com :

 

1 Almunia

3 Sagna

5 Toure

18 Silvestre

22 Clichy

15 Denilson

4 Fabregas

17 Song Billong

2 Diaby

25 Adebayor

26 Bendtner

 

Reserver:

12 Vela

21 Fabianski

14 Walcott

20 Djourou

16 Ramsey

11 Van Persie

8 Nasri

 

Hæ?? Håper de har fått feil info..

Ikke akkurat det laget jeg håpet på :) Å droppe RVP i den formen han er, er jo håpløst :) Ja får iallefall håpe at de 11 som har fått tillit gir 100 % Men vi skal være gode nok til å slå Stoke nesten uansett hvilke spillere vi sender på banen.!! Go gunners !! :)

Link to comment
Share on other sites

Almunia

Sagna - Toure - Silvestre - Clichy

Fabregas - Song - Denilson

Diaby

Adebayor - Bendtner

 

Er det mulig å vrake Rockin Robin, og la Adebayor være igjen på laget, med tanke på hva som skjedde på onsdag? Dette er jo beyond latterlig! Det er flaut! Og å i tillegg sette Theo ut fra laget, og kjøre fire sentrale midtbanespillere i èn ellever er også drøyt. Greit at det er viktig å vinne midtbanekrigen i slike kamper, men fire stykker er litt i overkant spør du meg. Ellers synes jeg Djourou og Vela kunne fått plass i startelleveren, ihvertfall når vi ser at formsvake Sagna og Adebayor spiller fra start.

 

Nei, dette var trist lesning. Og i og med at benken ser ut som den gjør, tenker jeg at Vela ikke får engang et innhopp i dag. Synes utrolig synd på gutten. Vi sitter med en spiller som kan bil så god som han bare vil, men så får han ingen sjanser. Skjønner ikke hva han har gjort galt - i samtlige innhopp har han spilt mer enn godkjent.

 

Nei, la oss håpe at vi kommer til å fremstå bedre enn hva startelleveren tilsier. Tror på et hevnlystent Arsenallag, og storseier. Men om vi er like tamme som vi har vært til tider tidligere, blir det nok tett og ekkelt. 1-1 eller 1-0 til oss, men håper som sagt på en fleremålsseier. Skal vi si 4-1 til bortelaget?

Link to comment
Share on other sites

Har ikke sett innleggene over her nå, men når jeg nå så start 11'ern så ser jeg at Bendtner og Adebayor spiller på topp. Burde ikke Robin vært foran begge de to, uten noen som helst tvil?! Hva er grunnen her?

 

Ellers fantastisk å se King Kolo igjen! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...