Jump to content

Arsenal - Porto Champions League Tirsdag 20:45


ArsenalThomas

Recommended Posts

Veldig bra spill i dag og det kunne fort stått 7-0 med flere marginer på vår side.

 

Alle for godkjent, men vi sliter på defansiv corner og håper Wenger & co tar tak i dette.

 

Vela fortsetter å imponere. Walcott hadde også en veldig god aften spesielt i andre omgang

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 197
  • Created
  • Last Reply

+Et enormt sjansesløseri til tross, dette var en meget oppløftende forestilling!

 

+Ade og RvP, som skal være våre viktigste bidragsytere til nettsus, scorer to mål hver. Det er meget positivt og viktig for fortsettelsen.

 

+Walcott sprudlet på vingen og skapte masse fremover. Håper han fortsetter den gode trenden, for han er unektelig en morsom spiller å se på.

 

+Jeg må si at jeg allerede elsker vår nye mexicaner Vela. For et talent! Kommer inn til sin første CL-kamp noensinne og bidrar masse til det oppbyggende spillet samtidig som han serverte underholdning av ypperste klasse med en dribleserie som nesten endte i nettkjenning for Nik. Spår at denne karen er vår neste superstjerne.

 

 

-Sjansesløseri. Burde vunnet med større margin, men det tar ikke gleden bort fra meg iallefall.

 

-Sagna, utrolig nok. Vår mest stabile aktør i fjorårsesongen leverte sin til nå svakeste kamp i Arsenal-trøya. To forferdelige tversoverpasninger i førsteomgang i tillegg til at jeg synes han slet uvanlig mye en-mot-en.

Stoler på at den sympatiske "rastaen" vår tar seg opp til neste kamp.

 

Back on track!

Link to comment
Share on other sites

Godt gjennomført, men fortsatt endel slurvefeil som skyldes mangel på konsentrasjon. Merkelig nok er det Cesc og Sagna som står for de fleste og håper de plukker av seg dette snart.

 

Walcott med mye bra og veldig mye rart. Han klarer fortsatt ikke å vurdere når han skal spille og når han skal drible. Heldigvis har han slike ekstreme egenskaper at han kan skape ting ut av det store intet ved flere anledninger.

van Persie virket som en helt annen spiller i dag. Adebayor er god og jobber utrettelig. Når samhandlingen sitter bedre, som den gjorde i kveld, blir det heller ikke så mange offsideløp. Både Denilson og Cesc slipper ballen tidligere enn hva de har gjort de siste kampene og da blir løpene mer riktige.

Eboue er god de minuttene han spiller. Vela gjør et utrolig sterkt innhopp og har en teknikk av en annen verden. Den gutten blir helt fantastisk når han får litt mer erfaring. Han skaper enormt mye med smarte løp, passninger og avslutninger den korte tiden han er på banen.

 

Ellers var det betryggende å se Gallas, Toure og Almunia som samarbeidet godt gjennom hele kampen.

 

To ting som trekker ned er manglede press/tacklinger på ballfører fra 30 m og inn samt manglende uttelling på veldig store sjanser. Er ikke bra at vi har en uttelling på kun 40%. Det felte oss mot Hull og delvis mot ukrainerene og det vil felles oss igjen hvis det fortsetter.

Link to comment
Share on other sites

MYE bedre kamp idag, enn kampen mot Hull i helgen! Offensivt syns jeg vi til tider er veldig gode og skaper veldig mange målsjanser... Men så var det jo det med å sette målsjansene i mål.. :lol: Vi burde kanskje vunnet kampen 7-8 null! eller enda mer kanskje?! Men det viktigste er at vi skaper klare målsjanser, så vi får ha med oss det positive videre :)

 

Spillere som utmerker seg spesielt idag syns jeg er RvP og Theo Walcott! Walcott skaper hele tida noe på høyresida, og det er jo fra høyresida to av måla våre kommer. Nasri hadde en ok kamp, han hadde noen flotte fiks faks finter, men han er ikke i toppform. Skulle egentlig bare mangle nå som han har vært ute så lenge.. Denilson og Cesc er også helt ok. Syns Adebayor idag gjør en bra kamp, så kan egentlig framheve han som en av dem som utmerker seg.. Det var et par offside idag og, men det var klart bedre enn på lørdag. Itillegg til å score to mål, setter han opp til RvP's mål også.. Han jobber også bra defensivt syns jeg :)

 

Defensivt er vi litt ustødige, og vi kunne fort ligget under i første omgangen.. Vårt hovedproblem på baklengsmåla i år har vært cornere.. Merka at jeg var nervøs hver gang vi fikk corner i mot, men bortsett fra en corner som førte til sjansen der Clichy redda på streken, føler jeg vi har ok kontroll på Porto spillerne i feltet..

 

Håper vi tar med oss det positive med at vi skaper mange sjanser videre mot helgen, og at vi blir bedre til å utnytte sjansen! :)

Link to comment
Share on other sites

Meget god respons etter tapet mot Hull. Clichy hadde en av sine beste kamper i år, håper han klarer å fortsette på dette nivået. Sagna må fortsatt bedre seg. Backspillet er noe som har vært dårligere i år sammenlignet med i fjor, så vi får håpe at vi Sagna og Clichy snart kommer opp på sitt gode, stabile nivå igjen. Ellers var Ade og særlig van Persie positive. Fabregas var svak mot slutten, men det var nok mye fordi han tok det rolig. Almunia har flere redninger i dag som jeg tror han ville slitt mer med i fjor. Han gikk til og med ut på en corner :lol: !

 

Vi sliter fortsatt litt på cornere, mens Walcott må lære seg å samarbeide bedre med de rundt seg, men ellers var dette en kamp som forhåpentligvis fikk tilbake selvtilliten vår fram mot kampen til helgen. Nasri hadde ingen kjempekamp, men har kommet rett tilbake fra skade og det er derfor godkjent.

 

En meget godt andreomgang, men vi burde hatt minst 2 mål til. Jeg synes synd på van Persie som fortsatt ikke har scort hattrick for oss! Er dette hans lengste skadefrie periode :) ?

Link to comment
Share on other sites

Godt gjennomført, men fortsatt endel slurvefeil som skyldes mangel på konsentrasjon. Merkelig nok er det Cesc og Sagna som står for de fleste og håper de plukker av seg dette snart.

 

Walcott med mye bra og veldig mye rart. Han klarer fortsatt ikke å vurdere når han skal spille og når han skal drible. Heldigvis har han slike ekstreme egenskaper at han kan skape ting ut av det store intet ved flere anledninger.

van Persie virket som en helt annen spiller i dag. Adebayor er god og jobber utrettelig. Når samhandlingen sitter bedre, som den gjorde i kveld, blir det heller ikke så mange offsideløp. Både Denilson og Cesc slipper ballen tidligere enn hva de har gjort de siste kampene og da blir løpene mer riktige.

Eboue er god de minuttene han spiller. Vela gjør et utrolig sterkt innhopp og har en teknikk av en annen verden. Den gutten blir helt fantastisk når han får litt mer erfaring. Han skaper enormt mye med smarte løp, passninger og avslutninger den korte tiden han er på banen.

 

Ellers var det betryggende å se Gallas, Toure og Almunia som samarbeidet godt gjennom hele kampen.

 

To ting som trekker ned er manglede press/tacklinger på ballfører fra 30 m og inn samt manglende uttelling på veldig store sjanser. Er ikke bra at vi har en uttelling på kun 40%. Det felte oss mot Hull og delvis mot ukrainerene og det vil felles oss igjen hvis det fortsetter.

 

Glitrende oppsummert RP7, du får med alt det vesentlige.

 

Det som overrasket meg med Cesc i dag var at han slurvet litt med sine defensive løp og at Denilson måtte dekke opp for han flere ganger. Før så har jeg vært overrasket over hvor mye Cesc løper. For all del, han var god i dag, men vi vet han kan enda bedre.

Link to comment
Share on other sites

Det som overrasket meg med Cesc i dag var at han slurvet litt med sine defensive løp og at Denilson måtte dekke opp for han flere ganger. Før så har jeg vært overrasket over hvor mye Cesc løper. For all del, han var god i dag, men vi vet han kan enda bedre.

 

Enig med deg her Tapapa, vi vet at Cesc kan MYE bedre enn det han viste i dag.. men han nærmer seg formen med stormskritt så det blir nok bare bedre og bedre. Forøvrig ga Skysports Cesc 9 på børsen, mens Adebayor, Nasri, Walcott og RvP fikk en respektiv 8. Denilson derimot fikk en 7 noe som jeg synes blir litt feil.

 

Vil også legge til at VG igjen nekter å skrive om Arsenal og skriver om Manchester United's "imponerende" triumf i Aalborg, mens de tidligere Champions League mesterne Porto blir slått 4-0 og utspilt til de grader i London, blir ikke nevnt..

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Sep 30 2008, 11:08 PM) 143216[/snapback]

Vil også legge til at VG igjen nekter å skrive om Arsenal og skriver om Manchester United's "imponerende" triumf i Aalborg, mens de tidligere Champions League mesterne Porto blir slått 4-0 og utspilt til de grader i London, blir ikke nevnt..

 

 

helt utrolig, men så er ikke media i Norge kjent for å skrive så mye om det beste laget i verden da.

Kommer ikke som en bombe om de får en liten notis i de rosa sidene i morgen... :lol:

Link to comment
Share on other sites

:lol:-->

QUOTE(Stefan B @ Sep 30 2008, 11:08 PM) 143216[/snapback]
Det som overrasket meg med Cesc i dag var at han slurvet litt med sine defensive løp og at Denilson måtte dekke opp for han flere ganger. Før så har jeg vært overrasket over hvor mye Cesc løper. For all del, han var god i dag, men vi vet han kan enda bedre.

 

Enig med deg her Tapapa, vi vet at Cesc kan MYE bedre enn det han viste i dag.. men han nærmer seg formen med stormskritt så det blir nok bare bedre og bedre. Forøvrig ga Skysports Cesc 9 på børsen, mens Adebayor, Nasri, Walcott og RvP fikk en respektiv 8. Denilson derimot fikk en 7 noe som jeg synes blir litt feil.

 

Vil også legge til at VG igjen nekter å skrive om Arsenal og skriver om Manchester United's "imponerende" triumf i Aalborg, mens de tidligere Champions League mesterne Porto blir slått 4-0 og utspilt til de grader i London, blir ikke nevnt..

 

Jeg hadde på ManU-kampen i bakgrunnen, og kan godt fortelle at de ikke imponerte. Såpass fikk jeg med meg. :) Ingenting å skrive om, nei.

Link to comment
Share on other sites

FINITO!!!!!!!!!! 3 poeng til gruppespillet mens dynamo og Fenerbache og Dynamo Kiev måtte dele

wow, sist jeg sjekket spilte kun to lag :lol:

 

Men en hærlig kamp av gutta og vi viser at vi kan spille fotball, nydelig fotball

 

Hey hey. Kem æ du mæ Brusand logo?

Link to comment
Share on other sites

Meget godt gjennomført kamp :lol: Åpnet litt rolig, men fra 30min og ut kampen handler det bare om oss. Mesterlig å reise seg etter kampen mot Hull, tydelig at gutta var revansjelystne. Vi var nærmere 5,6 og 7-0, enn Porto var en redusering, så dette var virkelig positivt :) Ser frem mot kampen på lørdag!

Link to comment
Share on other sites

En veldig oppløftende kamp av guttene her. Det er sjelden man kan deppe litt av 4-0-seier, men idag kunne man nesten det med det sjansesløseriet i andre omgang. Allikevel er dette en veldig bra kamp, kanskje sesongens beste. Jeg summerer opp resten av kampen gjennom en spillerbørs:

 

-Almunia: Hadde noen bra redninger i første omgang. Ikke redd for å finne alternativer å spille til istedenfor å pøse den opp. Nokså god kamp. 6.5

 

-Sagna: Er en av de som var dårligst idag eller minst god. Ikke noe utrolig dårlig kamp, men det er i kamper som disse man forventer at Sagna tar disse løpene, legger de fine innleggene og har full kontroll bakover. Det hadde han ikke idag. 5.5

 

-Tourè: Etter en nokså dårlig sesongstart virker det som Kolo er på vei tilbake der han skal være. Ikke noen prikkfri kamp, men jeg vil påstå at dette er hans hittil beste kamp i år. 6.5

 

-Gallas: Hevet seg i likhet med sin midtstoppermakker til denne kampen. Blir ikke utfordret noe særlig i lufta og det kan være en del av grunnen til såpass god kontroll. For langs bakken er stopperne våre mer en gode nok. 6.5

 

-Clichy: Mange gode intiativer fremover. Får mange fine rom å gå i. Ville likt å se ham bruke farta si enda mer istedenfor å se etter støtte som jeg synes han gjorde litt for mye idag. Formkurven er dog på vei oppover. 7

 

-Walcott: Som individuell spiller var han på topp idag, men sliter litt med samspillet med de andre. Nøler litt for ofte og også litt for ofte dårlige pasninger. Må allikvel si han var fantastisk med ballen i bena en mot en idag. 7

 

-Denilson: Jobber bra bakover. Blir ofte litt for alene i jobbingen hjemover. Om det er Fabregas sin dårlige form eller dårlig samarbeid vet jeg ikke. God kamp. 7

 

-Fabregas: Dagens dårligste spiller på Arsenal. Hadde en fin stikker til Adebayor på 1-0-målet, men ellers var han unøyaktig og slurvete i arbeidet. Men at Fabregas er dagens dårligste bekymrer meg lite. Han vet man blir bra igjen. 5

 

-Nasri: Ikke noen topp kamp, noe som kan skyldes skaden som har satt ham utenfor spill i det siste. Er allikvel innblandet i mye og jeg liker veldig godt måten han fører ball på. 6

 

-Adebayor: Scorer to og har en målgivende. Var stor idag. I tillegg gikk han veldig sjelden i offside idag. God kamp av fjorårets toppscorer. 8

 

-Van Persie: Som sin spissmakker hadde han 2 mål og 1 målgivende. Fine avslutninger og fine oppspill av andre spillere. Dagens beste spiller! 9

 

-Vela: Skaper hodebry for Porto med en gang han kommer inn. Fortsetter der Walcott stoppet. 6.5

 

-Bendtner: Var mye innvolvert og skaffer også en straffe. Burde ha scoret ved en anledning, men ellers et veldig godt innhopp. 6

 

-Ebouè: Rekker ikke å involvere seg stort, men overstegsfintene sitter ihvertfall. 5

Link to comment
Share on other sites

-Fabregas: Dagens dårligste spiller på Arsenal. Hadde en fin stikker til Adebayor på 1-0-målet, men ellers var han unøyaktig og slurvete i arbeidet. Men at Fabregas er dagens dårligste bekymrer meg lite. Han vet man blir bra igjen. 5

 

Har vi sett samme kamp?? Synes dette var årsbeste av Fabregas jeg, særlig i førsteomgang åpner han opp forsvaret til Porto stadig vekk med geniale pasninger. Så ikke mye slurv, derimot masse konstruktive veggspill og langpasninger.

Link to comment
Share on other sites

Van_Persie_og_Adebay_80203a.jpg

 

 

 

Er vel på et av målene dette. Ser ltt misstenksomt ut. :)

jaja... eh... smaken er som baken :lol: :)

 

SuperDuper kamp i dag! Kommer aldri helt over kort det er mellom himmel og helvette i fotballl.. Nå var ikke dette helt himmel, men på god vei. Derimot var det som skjedde i helgen helvette.

Kampen var konge og verdt å se fleeeere ganger i reprise :)

 

Btw, så er det i slike situasjoner herlig å ha stått for mine meninger ang. RVP og Ade :P

 

Edith: Gratulasjoner til alle fellow gooners etter en så herlig "kjerringreis" :P

Link to comment
Share on other sites

Må tørre å påstå at dette var bedre enn forrige kamp! :)

 

4-0, glimrende fotball og totalt overkjøring. Porto som skulle være gruppas nest beste lag hadde lite å stille med gitt. Så tror nok at vi nå går enkelt videre fra gruppen, noe som også bør være en selvfølge. Nå blir det kamp på Stadium of Light på lørdag før den h*lvetes landslagspausen! Jaja, vi har nødt til å vinne den kampen, det er det ikke tvil om. Nydelig heading av Adebayor, som også nok en gang putter straffen, van Persie er tilbake og viser hva han er god for! Ja, det var godt å få ristet av Hull-kampen, og alle spillerne er på rett vei... Heldigvis!

 

We're on our waaay

We're on our way

We're going to Roma

We're on our way!

How we get there, we don't know

How we get there, we don't care

All we know is we are on our way! :lol:

Link to comment
Share on other sites

-Fabregas: Dagens dårligste spiller på Arsenal. Hadde en fin stikker til Adebayor på 1-0-målet, men ellers var han unøyaktig og slurvete i arbeidet. Men at Fabregas er dagens dårligste bekymrer meg lite. Han vet man blir bra igjen. 5

 

Har vi sett samme kamp?? Synes dette var årsbeste av Fabregas jeg, særlig i førsteomgang åpner han opp forsvaret til Porto stadig vekk med geniale pasninger. Så ikke mye slurv, derimot masse konstruktive veggspill og langpasninger.

Årsbeste? Vanskelig å si, for han har ikke akkurat prestert så veldig bra til nå. Synd å si, men Fabregas er ikke på topp for tiden, så må si meg enig med 'arsenal 4ever' her. Men som du sier var han best i første omgang, og jeg kan skjønne at han slappet litt av på slutten, etter som vi hadde en komfortabel 4 - 0 ledelse, men jeg irriterte meg over mange ting han gjorde i denne kampen og da spesielt de siste 15 - 20 minuttene. Sånn skal jeg egentlig ikke føle når vi vinner såpass overlegent, men i dag følte jeg, som jeg også har gjort i noen av de forrige PL - kampene våre, at han rett og slett ikke gidder. Så i dag vil jeg si at Denilson var klart bedre. Han har ikke de smarte stikkpasningene til Fabregas, men det var så og si alt spanjolen vår hadde å bidra med i dag, i tillegg til et par langpasninger som ikke var helt vellykkede.

 

Men for all del. Som 'arsenal 4ever' sier: Man vet at han kommer tilbake igjen, og akkurat nå er det bare deilig med 3 poeng og to målfarlige spisser på topp igjen!

Link to comment
Share on other sites

-Fabregas: Dagens dårligste spiller på Arsenal. Hadde en fin stikker til Adebayor på 1-0-målet, men ellers var han unøyaktig og slurvete i arbeidet. Men at Fabregas er dagens dårligste bekymrer meg lite. Han vet man blir bra igjen. 5

 

Har vi sett samme kamp?? Synes dette var årsbeste av Fabregas jeg, særlig i førsteomgang åpner han opp forsvaret til Porto stadig vekk med geniale pasninger. Så ikke mye slurv, derimot masse konstruktive veggspill og langpasninger.

Årsbeste? Vanskelig å si, for han har ikke akkurat prestert så veldig bra til nå. Synd å si, men Fabregas er ikke på topp for tiden, så må si meg enig med 'arsenal 4ever' her. Men som du sier var han best i første omgang, og jeg kan skjønne at han slappet litt av på slutten, etter som vi hadde en komfortabel 4 - 0 ledelse, men jeg irriterte meg over mange ting han gjorde i denne kampen og da spesielt de siste 15 - 20 minuttene. Sånn skal jeg egentlig ikke føle når vi vinner såpass overlegent, men i dag følte jeg, som jeg også har gjort i noen av de forrige PL - kampene våre, at han rett og slett ikke gidder. Så i dag vil jeg si at Denilson var klart bedre. Han har ikke de smarte stikkpasningene til Fabregas, men det var så og si alt spanjolen vår hadde å bidra med i dag, i tillegg til et par langpasninger som ikke var helt vellykkede.

 

Men for all del. Som 'arsenal 4ever' sier: Man vet at han kommer tilbake igjen!

Jeg mener Cesc var sentral og stødig i dag! Er vell ikke for ingen grunn at flere spillerbørser har gitt han 8 og 9! :lol:

Link to comment
Share on other sites

-Fabregas: Dagens dårligste spiller på Arsenal. Hadde en fin stikker til Adebayor på 1-0-målet, men ellers var han unøyaktig og slurvete i arbeidet. Men at Fabregas er dagens dårligste bekymrer meg lite. Han vet man blir bra igjen. 5

 

Har vi sett samme kamp?? Synes dette var årsbeste av Fabregas jeg, særlig i førsteomgang åpner han opp forsvaret til Porto stadig vekk med geniale pasninger. Så ikke mye slurv, derimot masse konstruktive veggspill og langpasninger.

Årsbeste? Vanskelig å si, for han har ikke akkurat prestert så veldig bra til nå. Synd å si, men Fabregas er ikke på topp for tiden, så må si meg enig med 'arsenal 4ever' her. Men som du sier var han best i første omgang, og jeg kan skjønne at han slappet litt av på slutten, etter som vi hadde en komfortabel 4 - 0 ledelse, men jeg irriterte meg over mange ting han gjorde i denne kampen og da spesielt de siste 15 - 20 minuttene. Sånn skal jeg egentlig ikke føle når vi vinner såpass overlegent, men i dag følte jeg, som jeg også har gjort i noen av de forrige PL - kampene våre, at han rett og slett ikke gidder. Så i dag vil jeg si at Denilson var klart bedre. Han har ikke de smarte stikkpasningene til Fabregas, men det var så og si alt spanjolen vår hadde å bidra med i dag, i tillegg til et par langpasninger som ikke var helt vellykkede.

 

Men for all del. Som 'arsenal 4ever' sier: Man vet at han kommer tilbake igjen!

Jeg mener Cesc var sentral og stødig i dag! Er vell ikke for ingen grunn at flere spillerbørser har gitt han 8 og 9! :lol:

Akkurat det har jeg faktisk litt problemer med å begripe. Skysports ga Fabregas 9, mens Ade og RvP bare fikk 8. Jeg er absolutt ikke enig i det, men for all del, han hadde ingen dårlig kamp i kveld selv om jeg kanskje gir inntrykk av det i det første innlegget mitt. Poenget er vel at jeg finner det litt rart at Denilson presterer bedre enn Fabregas for tiden. Kommentatorene på streamen jeg så på i kveld var også enige med det jeg har nevnt om hvordan han underpresterte denne kampen. Han holdt ikke vanlig Fabregas-standard, men så har jeg vel kanskje blitt litt bortskjemt slik som han har spilt for oss de forrige sesongene og krever nok litt mye av han, men å kreve mer enn det han viste idag mener jeg det er lov å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

All ære til laget for ein flott gjennnomført kamp. Men Porto gjorde det lett for oss med sin offensive stil. Då veit me at Arsenal kan spele skjorta av kven som helst. Eg tykkjer ikkje det er nokon grunn til å ta av.

 

Dei grunnleggjande problema står att å løyse, som t.d å handtere defensive lag av typen Fulham, Hull. Som å stille med topp motivasjon og innsatsvilje mot antatt svakare motstand. Og ikkje minst kunsten å være sjef i lufta innan eigen sekstenmeter. Dette har fått pågå altfor lenge, og det er bekymringsfullt fordi det tyder på at ein ikkje har klart for seg korleis ein skal ta tak i problema.

Link to comment
Share on other sites

En god gjennomført kamp..eller festfotball;-)

Mange spillere reiste seg kraftig etter Hull kampen og Almunia

har vist seg at han vitterlig holder mål. Gledelig.

Ellers var det godt å se Fabregas i godt gammelt slag. Wenger karakteriserte kampen Fabregas gjennomførte til terningkast 6. En helt

komplett kamp. Ikke så uenig i det.

 

Ellers er Walcott dynamitt på vingen..og endelig viste VP og Ade hva som bor i dem. Nasri er en slepen tekniker på kant og jeg syns han gjorde en fin figur.

 

Dette var Arsenal slik jeg liker å se dem.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...