Jump to content

Arsenal - Porto Champions League Tirsdag 20:45


ArsenalThomas

Recommended Posts

Det meste er sagt, men effektiviteten som laget viste igår var bedre. Hadde

vi bare vist noe av det samme mot Hull, hadde vi vunnet greit. Målene til Van

Persie er det meget høy klasse over, typisk en ekte måltyv. Bendtner og Vela

gjør gode innhopp, spesielt Bendtner som skaper straffe og har flere fine

fremspill til Adebayor som han bør sette. Vela er like kald som han har vist

hele tiden, han mistet vel ballen en eneste gang mens han var på banen. Jeg

har virkelig troa på den gutten. Fabregas formkurve peker oppover, det

er også godt å se.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 197
  • Created
  • Last Reply

Meget godt gjennomført kamp :) Åpnet litt rolig, men fra 30min og ut kampen handler det bare om oss. Mesterlig å reise seg etter kampen mot Hull, tydelig at gutta var revansjelystne. Vi var nærmere 5,6 og 7-0, enn Porto var en redusering, så dette var virkelig positivt :) Ser frem mot kampen på lørdag!

 

 

Er ikke helt eing med deg der :) i andre omgang var Porto sjangse fattige, men man må nevne at de hadde skudd i stolpe og en annen enorm sjangse der vi heldigvis hadde en mann på strek. Dette da i førte omgang.

Når ser jeg du skriver redusering så det er jo riktig det du skriver.

 

Ellers en kanon kamp av gutta, de sløser litt med sjangsene...men mål blir det.

Vi får glede oss til Lørdag.

Link to comment
Share on other sites

En god gjennomført kamp..eller festfotball;-)

Mange spillere reiste seg kraftig etter Hull kampen og Almunia

har vist seg at han vitterlig holder mål. Gledelig.

Ellers var det godt å se Fabregas i godt gammelt slag. Wenger karakteriserte kampen Fabregas gjennomførte til terningkast 6. En helt

komplett kamp. Ikke så uenig i det.

 

Ellers er Walcott dynamitt på vingen..og endelig viste VP og Ade hva som bor i dem. Nasri er en slepen tekniker på kant og jeg syns han gjorde en fin figur.

 

Dette var Arsenal slik jeg liker å se dem.

 

 

Jeg hadde en fin fotballopplevelse i går kveld, og 4-0 mot Porto er selvsagt et bra resultat. Men det er et stort "men" knyttet til dette.

 

Vi kunne svært fort fått et mål eller to i mot oss. De hadde sine sjanser. Og jeg er ganske skremt over Toure sin fremtreden i enkelte situasjoner. Men det som uroer meg like mye, er alle de sjansene vi brenner. Og da tenker jeg på at vi ikke har en effektiv målskorer som tar den ene sjansen. Adebayor skorer en del mål, men må liksom ha et hav av sjanser før han gjør det.

 

Jeg smiler, men tenker samtidig med uro på utfordringene som kommer.

Link to comment
Share on other sites

Meget godt gjennomført kamp :) Åpnet litt rolig, men fra 30min og ut kampen handler det bare om oss. Mesterlig å reise seg etter kampen mot Hull, tydelig at gutta var revansjelystne. Vi var nærmere 5,6 og 7-0, enn Porto var en redusering, så dette var virkelig positivt :) Ser frem mot kampen på lørdag!

 

 

Er ikke helt eing med deg der :) i andre omgang var Porto sjangse fattige, men man må nevne at de hadde skudd i stolpe og en annen enorm sjangse der vi heldigvis hadde en mann på strek. Dette da i førte omgang.

Når ser jeg du skriver redusering så det er jo riktig det du skriver.

 

Ellers en kanon kamp av gutta, de sløser litt med sjangsene...men mål blir det.

Vi får glede oss til Lørdag.

Jepp, enig i det, men jeg tenkte mer på fra 4-0 og utover. Etter dette var det enveiskjøring. Men er helt enig i at Porto hadde noen sjanser i første omgang som fort kunne ende i baklengs for oss :)

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Sep 30 2008, 11:08 PM) 143216[/snapback]

Vil også legge til at VG igjen nekter å skrive om Arsenal og skriver om Manchester United's "imponerende" triumf i Aalborg, mens de tidligere Champions League mesterne Porto blir slått 4-0 og utspilt til de grader i London, blir ikke nevnt..

 

 

helt utrolig, men så er ikke media i Norge kjent for å skrive så mye om det beste laget i verden da.

Kommer ikke som en bombe om de får en liten notis i de rosa sidene i morgen... :)

 

Nå skal det sies at VG har skrevet om kampen i dag.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor vi gidder å henge oss opp i hva VG skriver om eller ikke. Det har vært sånn så lenge jeg kan huske, og jeg gidder iallefall ikke å bruke noen energi på dette. Det er tross alt VG som vil tape på det i lengden.

Link to comment
Share on other sites

En god gjennomført kamp..eller festfotball;-)

Mange spillere reiste seg kraftig etter Hull kampen og Almunia

har vist seg at han vitterlig holder mål. Gledelig.

Ellers var det godt å se Fabregas i godt gammelt slag. Wenger karakteriserte kampen Fabregas gjennomførte til terningkast 6. En helt

komplett kamp. Ikke så uenig i det.

 

Ellers er Walcott dynamitt på vingen..og endelig viste VP og Ade hva som bor i dem. Nasri er en slepen tekniker på kant og jeg syns han gjorde en fin figur.

 

Dette var Arsenal slik jeg liker å se dem.

 

 

Jeg hadde en fin fotballopplevelse i går kveld, og 4-0 mot Porto er selvsagt et bra resultat. Men det er et stort "men" knyttet til dette.

 

Vi kunne svært fort fått et mål eller to i mot oss. De hadde sine sjanser. Og jeg er ganske skremt over Toure sin fremtreden i enkelte situasjoner. Men det som uroer meg like mye, er alle de sjansene vi brenner. Og da tenker jeg på at vi ikke har en effektiv målskorer som tar den ene sjansen. Adebayor skorer en del mål, men må liksom ha et hav av sjanser før han gjør det.

 

Jeg smiler, men tenker samtidig med uro på utfordringene som kommer.

 

Arsenal har alltid brent en haug med sjanser under Wenger. Sånn har det vært lenge.

Det positive er at vi skaper så mye sjanser at vi scorer mye mål.

 

Syns framtiden ser mye mer positivt ut denne sesongen nå enn hva jeg trodde før.

Og ser absolutt ikke med uro på utfordringene som kommer. Snarere motsatt.

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Sep 30 2008, 11:08 PM) 143216[/snapback]

Vil også legge til at VG igjen nekter å skrive om Arsenal og skriver om Manchester United's "imponerende" triumf i Aalborg, mens de tidligere Champions League mesterne Porto blir slått 4-0 og utspilt til de grader i London, blir ikke nevnt..

 

 

helt utrolig, men så er ikke media i Norge kjent for å skrive så mye om det beste laget i verden da.

Kommer ikke som en bombe om de får en liten notis i de rosa sidene i morgen... :)

 

Nå skal det sies at VG har skrevet om kampen i dag.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor vi gidder å henge oss opp i hva VG skriver om eller ikke. Det har vært sånn så lenge jeg kan huske, og jeg gidder iallefall ikke å bruke noen energi på dette. Det er tross alt VG som vil tape på det i lengden.

 

Synes faktisk at VG skriver ganske mye om Arsenal jeg. Tross alt, både Liverpool og Man Utd har veldig mange flere fans blandt den gjennomsnittlige VG-leser, så det er ikke så rart de prioriterer dem. Dessuten står det vel ikke så veldig mye interessant i et kampreferat fra VG uansett :)

Link to comment
Share on other sites

en meget god kamp. Vi virket veldig solide fremover. Bakover har vi fortsatt et stort forbedringspotensiale.

Jeg ser at mange er imponert over Almunia i denne kampen. Han holdt nullen, ære være han for det. Men det han hadde av redninger er redninger alle keepere som får penger for å stå i mål skal ta. Der Clichy redder på streken går han ut og gjør seg selv liten?!?! Hvorfor måtte gudene vite, men han har jo flaks da, slik han har hatt gjennom hele sesongen og slik jeg håper han har det resten av Arsenal karrieren.

Han var også ute på 5-meteren og bokset en corner. Det var rett og slett artig å se på. en keepers første bud er å ta ballen så høyt som mulig. Han tok ballen da den var ca 1.80 meter over bakken. Måten han kom ut på så mer ut som en bestemor på handletur og boksinga virket mer som om han beskyttet trynet. Han får pluss i margen for at han gikk ut, men minus i margen for utførelsen.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Takker.

 

Fantastisk morsomt å se. Hvilken fart Theo Walcott har! Utrolig! Og Bendtner og Vela kommer inn og gjør det virkelig morsomt å se på.

 

Hvordan i all verden klarte dette laget å tape for Hull City lørdag kveld? :)

 

Vi var tafatte, Hull kjempet og forsvarte seg bra. Surt at det svinger sånn fra kamp til kamp. Håper vi har lært og kampen mot Hull var siste smell på iallefall lenge!

Link to comment
Share on other sites

Hvordan i all verden klarte dette laget å tape for Hull City lørdag kveld? :)

 

Fordi på lørdag var innsatsen en helt annen fra de fleste spillerne. Det var flere av spillerne på lørdag som spillte langt under pari, og det hadde vært bedre å erstatte disse med spillesugne unggutter.

 

Unggutta slo Sheffield United 6-0, mens førstelaget tapte 2-1 mot Hull. Og selv om Hull spiller i PL og Sheffield i Championship, så er det ikke så stor nivåforskjell på de to lagene.

Link to comment
Share on other sites

Etter kampen mot Porto gikk Ade ut og sa det her

Samarbeidet mellom van Persie og Ade tror jeg kommer til å bære frukter i år, og det Ade sier om Fabregas her gir meg troa på at han kommer til å bli kaptein når Gallas har gjort sitt. Er veldig få 21-åringer som er så modne som han!

Link to comment
Share on other sites

Her har dere målene i HD som eg har klippet ut fra kampen:

 

snapshot

 

digg!!

 

men spørsmål.. synes lyden var utrolig boostet opp, spraket litt liksom... var det slik på sendingen også? et annet spørsmål, sender sporten HD med engelsk kommentatorer, ikke norsk? på live altså...

 

har ikke 5E tilkoblet HD boksen min, men nå ser det ut som jeg blir nødt til å fikse det :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...