Jump to content

2008.08.27 FC Twente H


zaldor

Recommended Posts

Arsenal - FC Twente

Onsdag 27/8 kl. 21:05

 

Bane:

Emirates Stadium

 

TV-kanaler:

Viasat Sport 3

BBC 3

Dommer:

Terje Hauge

 

Øvrig info:

TC Twente ligger i skrivende stund på 4.plass i den Nederlandske Æresdivisjonen. Arsenal på sin side er i en viss trøbbel, selv om Arsene Wenger tar det hele med knusende ro. Første oppgjør endte 2-0 til Arsenal etter mål av Gallas og Adebayor, og det er forventet at Arsenal skal ta seg greit videre til gruppespillet.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 136
  • Created
  • Last Reply

Tror på dette laget og håper på dette laget. Hadde i utgangspunktet ikke tenkt det var nødvendig å stille med best mulig mannskap, men etter Fulham-kampen må gutta finne tilbake selvtillit og det tror jeg de kan få ved å spille bra i denne kampen mot et Twente lag som vet de ikke kommer til CL:

 

Almunia

 

Sagna-Djourou/Silvestre-Gallas-Clichy

 

Walcott-Fabregas-Ebouè-Nasri

 

Bendtner-Van Persie

Link to comment
Share on other sites

Nå må det gjøres endringer. Vi kan ikke la spillerne slippe unna med den enormt dårlige innsatsen mot Fulham. Flere av spillerne var en skam for merket de bar på brystet, og det må få konsekvenser. Denilson, Walcott, Adebayor, Van Persie og Toure/Gallas må få seg en støkk i forhold til å merke at de ikke har klippekort. Vi har et godt utgangspunkt i form av 2-0 borte, og jeg kan ikke skjønne annet enn at dette er et godt tidspunkt til å gi dem akkurat denne støkken. Jeg tror også at det er tid for å gi friske og unge bein, som virkelig er villige til å kjempe for drakta, en run-out. Her sikter jeg til for eksempel Wilshere, Vela og Ramsey. Spesielt førstnevnte har nå fått hvilt godt etter pre-season og kan være klar til dyst igjen nå.

 

Manuel Almunia

Bacary Sagna - Johan Djourou - William Gallas - Gael Clichy

Jack Wilshere - Manu Eboue - Cesc Fabregas - Samir Nasri

Nicklas Bendtner - Carlos Vela

 

Benk: Fabianski, Toure, Song, Denilson, Ramsey, Walcott, Van Persie

 

Jeg synes dette ser ut som en meget sterk ellever. Her har vi veldig mye kreativitet og playmakeregenskaper på midten, i form av Cesc, Jack og Samir, og Manu som løpskraft og defensiv trygghet. Jeg ville i utgangspunktet gitt Song spilletid fra start, men jeg er imponert over innsatsen til Eboue så langt, så jeg vil belønne ham med nok en start. I midtforsvaret har vi to spillere som utfyller hverandre godt, langt bedre enn f.eks Kolo - Gallas (som blir alt for like), og som gjorde en god kamp mot Twente i Holland. Backene er bankers. På topp har vi to spillere som viste glimrende samspill ved flere anledninger i pre-season. De kan uansett ikke gjøre det dårligere enn det RvP og Ade har vist til nå i sesongen. Synes forøvrig Wenger har vært litt feig overfor Vela, som viste i pre-season at han bør være langt mer involvert på førstelaget enn han har vært til nå.

 

Tror vi slår tilbake og banker Twente overlegent her. Forhåpentligvis får vi inn noen sultne unggutter, og en Fabregas som er villig til å ta i et tak og heve hele laget med sin tilstedeværelse.

Link to comment
Share on other sites

Personlig håper jeg på å få se Ramsey fra start. Vi kan ha Fabregas i bakhånd hvis ting ikke henger på greip. Bendtner bør også få lov til å vise seg fram ettersom van Persie og Adebayor skuffer for tiden.

 

Fabianski skulle jeg gjerne også sett, men det er viktig at ikke vi tar alt for lett på oppgaven. Selvfølgelig har jeg stor tro på seier (avansement), men vi har ikke vunnet kampen enda. Faktisk.

Link to comment
Share on other sites

Tror vi er sikret avansement her, og at Wenger sender ut et litt redusert mannskap, med tanke på kampen på Lørdag, hjemme mot sterke Newcastle. Tviler litt på at Fabregas starter, men han kommer garantert innpå i andre omgang. Tipper 1-1, etter scoring av Walcott.

 

Almunia

Sagna - Gallas - Djourou - Clichy

Eboue - Ramsey - Deilson - Vela

Walcott - Adebayor

Link to comment
Share on other sites

Nå må det gjøres endringer. Vi kan ikke la spillerne slippe unna med den enormt dårlige innsatsen mot Fulham. Flere av spillerne var en skam for merket de bar på brystet, og det må få konsekvenser. Denilson, Walcott, Adebayor, Van Persie og Toure/Gallas må få seg en støkk i forhold til å merke at de ikke har klippekort. Vi har et godt utgangspunkt i form av 2-0 borte, og jeg kan ikke skjønne annet enn at dette er et godt tidspunkt til å gi dem akkurat denne støkken. Jeg tror også at det er tid for å gi friske og unge bein, som virkelig er villige til å kjempe for drakta, en run-out. Her sikter jeg til for eksempel Wilshere, Vela og Ramsey. Spesielt førstnevnte har nå fått hvilt godt etter pre-season og kan være klar til dyst igjen nå.

 

Manuel Almunia

Bacary Sagna - Johan Djourou - William Gallas - Gael Clichy

Jack Wilshere - Manu Eboue - Cesc Fabregas - Samir Nasri

Nicklas Bendtner - Carlos Vela

 

Benk: Fabianski, Toure, Song, Denilson, Ramsey, Walcott, Van Persie

 

Jeg synes dette ser ut som en meget sterk ellever. Her har vi veldig mye kreativitet og playmakeregenskaper på midten, i form av Cesc, Jack og Samir, og Manu som løpskraft og defensiv trygghet. Jeg ville i utgangspunktet gitt Song spilletid fra start, men jeg er imponert over innsatsen til Eboue så langt, så jeg vil belønne ham med nok en start. I midtforsvaret har vi to spillere som utfyller hverandre godt, langt bedre enn f.eks Kolo - Gallas (som blir alt for like), og som gjorde en god kamp mot Twente i Holland. Backene er bankers. På topp har vi to spillere som viste glimrende samspill ved flere anledninger i pre-season. De kan uansett ikke gjøre det dårligere enn det RvP og Ade har vist til nå i sesongen. Synes forøvrig Wenger har vært litt feig overfor Vela, som viste i pre-season at han bør være langt mer involvert på førstelaget enn han har vært til nå.

 

Tror vi slår tilbake og banker Twente overlegent her. Forhåpentligvis får vi inn noen sultne unggutter, og en Fabregas som er villig til å ta i et tak og heve hele laget med sin tilstedeværelse.

 

 

Veldig enig i alt du sier og mener her Helmik. Håper dog at vi skal fortsette å gi Walcott tillit, og heller sette Wilshere innpå etter 45-60minutter. Walcott er i en litt annen situasjon enn de "etablerte" stjernene, Adebayor, RvP, Gallas osv.

 

Veldig enig i spissparet ditt, også håper jeg de får 90 minutter, og ikke blir byttet ut etter 60minutter fordi Wenger er redd for at Ade/rvp skal bli grinete.

 

Men spesielt Adebayor burde få vite at han ikke har noe klippekort - slik som han har sløst nå.

Link to comment
Share on other sites

Håper dog at vi skal fortsette å gi Walcott tillit

 

Mitt spørsmål er, hvorfor?

 

Har han vist noe som helst i preseson eller de to første kampene som skulle tilsi at han får enda mer tillit?

 

Han trenger heller å bygge opp litt selvtillit slik at han lærer seg å "koke" mindre i toppen når han kommer til sjanser. Det får han best ved sene innhopp når motstanderene er slitne.

Link to comment
Share on other sites

Håper dog at vi skal fortsette å gi Walcott tillit

 

Mitt spørsmål er, hvorfor?

 

Har han vist noe som helst i preseson eller de to første kampene som skulle tilsi at han får enda mer tillit?

 

Han trenger heller å bygge opp litt selvtillit slik at han lærer seg å "koke" mindre i toppen når han kommer til sjanser. Det får han best ved sene innhopp når motstanderene er slitne.

 

Enig, Walcott har fått nok sjanser fra start. Han bør benkes

 

BE

Link to comment
Share on other sites

noen som vet om den går på TV?

 

sportN eller no?

 

Har kikket gjennom programlistene, og det ser heller dårlig ut.

Viasatkanalene (norske, svenske og danske) viser Brann-kampen, Liverpool-kampen og Premiershipkampen mellom Nottingham og Sunderland.

 

Siden Canal+ viste den første kampen mot Twente så hadde jeg et håp der, men siden SportN viser opptak av kampen torsdag kl. 12.15, så har nok ikke Canal+ rettigheter til kampen onsdag.

 

Det nærmeste jeg kommer for dei av oss som har ArsenalTV online, så vises det et opptak der midnatt britisk tid (01.00 her hjemme). :( ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper vi stiller med "godlaget"(våre antatt beste), og at de får spilt "The Arsenal Way" og bygget om skikkelig selvtillit i løpet av førsteomgangen. Så kan unggutta komme inn når Twente er slitne som fy og også bygge opp selvtillitt. Tror vi vinner denne kampen 4-0! :( Ikke se bort ifra det folkens!

 

Ellers vil jeg takke til folk som tar i ett tak og starter kamptråder, og ikke minst dere som tar dere tiden med å finne streams og kanaler. For min del håper jeg kampen går bra, så jeg kan glede meg til å se min opptagne reprise fra SportN ;)

Link to comment
Share on other sites

Kampen går, såvidt eg har forstått, også på SkySports 2.. Iallfall ser det ut til at Livesport 24/7 skal streame herfrå..

 

Forøvrig trur eg vi kjem til å køyre over Twente i morgon.. EG vil gjerne ha Walcott i startoppstillinga.. Twente må fram på bana og dette kan gi rom for gutten.. Fins ikkje betre middel, både for sjølvtilliten og roen i avslutningsaugeblikket, enn å score eit par mål mot Twente..

 

Her er laget eg håpar på:

 

--------------- Almunia ------------

 

Sagna - Djourou - Song - Clichy

 

Walcott - Eboue - Wilshire - RvP

 

-------- Bendtner -- Vela ----------

Link to comment
Share on other sites

Kunne og tenkt meg forandringer så spillerne ser at slett innsats kommer en ikke unna med.

På samme tid er det også viktig å spille inn et lag.

Her er laget jeg håper på:

 

Almunia

 

Sagna Gallas Djorou Clichy

 

Wilshire Fab Song Nasri

 

Ade Vela

Link to comment
Share on other sites

Kunne og tenkt meg forandringer så spillerne ser at slett innsats kommer en ikke unna med.

På samme tid er det også viktig å spille inn et lag.

Her er laget jeg håper på:

 

Almunia

 

Sagna Gallas Djorou Clichy

 

Wilshire Fab Song Nasri

 

Ade Vela

 

Jeg tror nok lagoppstillingen må tilpasses det faktum at vi har en tomålsledelse fra første kamp og at det kommer en seriekamp til helgen. Som vi bare må vinne.

 

Derfor tror jeg faktisk Wenger ikke satser på sitt beste lag i denne kampen:

 

Almunia

Sagna - Gallas - Song - Clichy

Walcott - Eboue - Ramsey - Wilshere

Bendtner - Vela

Link to comment
Share on other sites

Kampen går på Viasat Sport 3! B) http://liveonsat.com/daily.php

 

UEFA Champion's League - 3rd Qualifying Round (2nd Leg)

Al Jazeera Sport +3

BBC Three

ESPN 2 Caribbean

ESPN Pacrim

ESPN+

NED 3

NTV Spor

Polsat Sport Extra

Viasat Sport 3

 

Har sjekket med program guiden på Viasat sport 3, Arsenal-Twente 21.00-23.00. ;)

Link to comment
Share on other sites

Kunne og tenkt meg forandringer så spillerne ser at slett innsats kommer en ikke unna med.

På samme tid er det også viktig å spille inn et lag.

Her er laget jeg håper på:

 

Almunia

 

Sagna Gallas Djorou Clichy

 

Wilshire Fab Song Nasri

 

Ade Vela

 

Jeg tror nok lagoppstillingen må tilpasses det faktum at vi har en tomålsledelse fra første kamp og at det kommer en seriekamp til helgen. Som vi bare må vinne.

 

Derfor tror jeg faktisk Wenger ikke satser på sitt beste lag i denne kampen:

 

Almunia

Sagna - Gallas - Song - Clichy

Walcott - Eboue - Ramsey - Wilshere

Bendtner - Vela

 

Tror faktisk denne kampen er viktigere enn helgens kamp, så tror wenger setter opp første 11'ern..

Han har selv sagt at twente kan lage trøbbel og at han ikke vil spare spillere her..

VI MÅ VINNE!

Link to comment
Share on other sites

Kampen går på Viasat Sport 3! B) http://liveonsat.com/daily.php

 

UEFA Champion's League - 3rd Qualifying Round (2nd Leg)

Al Jazeera Sport +3

BBC Three

ESPN 2 Caribbean

ESPN Pacrim

ESPN+

NED 3

NTV Spor

Polsat Sport Extra

Viasat Sport 3

 

Har sjekket med program guiden på Viasat sport 3, Arsenal-Twente 21.00-23.00. ;)

Den går kun på svensk viasat sport 3

Link to comment
Share on other sites

Kunne og tenkt meg forandringer så spillerne ser at slett innsats kommer en ikke unna med.

På samme tid er det også viktig å spille inn et lag.

Her er laget jeg håper på:

 

Almunia

 

Sagna Gallas Djorou Clichy

 

Wilshire Fab Song Nasri

 

Ade Vela

 

Jeg tror nok lagoppstillingen må tilpasses det faktum at vi har en tomålsledelse fra første kamp og at det kommer en seriekamp til helgen. Som vi bare må vinne.

 

Derfor tror jeg faktisk Wenger ikke satser på sitt beste lag i denne kampen:

 

Almunia

Sagna - Gallas - Song - Clichy

Walcott - Eboue - Ramsey - Wilshere

Bendtner - Vela

 

Tror faktisk denne kampen er viktigere enn helgens kamp, så tror wenger setter opp første 11'ern..

Han har selv sagt at twente kan lage trøbbel og at han ikke vil spare spillere her..

VI MÅ VINNE!

 

er det en kamp vi ikke må vinne er det denne. Det holder med uavgjort eller et ett måls tap.

Dessuten spilte 1. laget såpass rævva sist kamp at de ikke fortjener tilliten. Vrak de som vrakes kan!

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Kampen går på Viasat Sport 3! B) http://liveonsat.com/daily.php

 

Den går kun på svensk viasat sport 3

 

Har Viasat selv, ifølge program guiden på tuneren (EPG) Vises Arsenal-Twente kl 21.00 på Viasat Sport 3.

 

21.00 Gillette Sportsverden

Internasjonalt sportsmagasin. Sportsmagasin som tar for seg alt av internasjonal sport - fra fotball og basketball til tennis og snowboard. Hvert program byr på intervjuer med stjernene, fokus på noen av de mer utradisjonelle sportsgrenene fra den store verden, fokus på potensielle stjernespillere, et smugkikk bak kulissene på store sportsbegivenheter og mye mer. Gillette World of Sports har mer enn 20 år bak seg og sendes i dag på TV-kanaler i over 220 land.

21.30 Motorsport: Sharpie 500

NASCAR 2008 Sprint Cup Series. Sharpie 500 ble som alltid avviklet på Bristol Motor Speedway i Tennessee som er en av de største og mest populære banene i USA med plass til 160 000 tilskuere. Billettene blir revet vekk pga. løpets popularitet.

 

Det som står på Viasat sine egne hjemmesider når jeg trykker på Viasat Sport 3 onsdag 27.08.08 ;)

 

http://www.viasat.no/TV-Guide/TV-Guide.html

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Aug 27 2008, 05:14 PM) 139705[/snapback]

Kampen går på Viasat Sport 3! B) http://liveonsat.com/daily.php

 

Den går kun på svensk viasat sport 3

 

Har Viasat selv, ifølge program guiden på tuneren (EPG) Vises Arsenal-Twente kl 21.00 på Viasat Sport 3.

 

21.00 Gillette Sportsverden

Internasjonalt sportsmagasin. Sportsmagasin som tar for seg alt av internasjonal sport - fra fotball og basketball til tennis og snowboard. Hvert program byr på intervjuer med stjernene, fokus på noen av de mer utradisjonelle sportsgrenene fra den store verden, fokus på potensielle stjernespillere, et smugkikk bak kulissene på store sportsbegivenheter og mye mer. Gillette World of Sports har mer enn 20 år bak seg og sendes i dag på TV-kanaler i over 220 land.

21.30 Motorsport: Sharpie 500

NASCAR 2008 Sprint Cup Series. Sharpie 500 ble som alltid avviklet på Bristol Motor Speedway i Tennessee som er en av de største og mest populære banene i USA med plass til 160 000 tilskuere. Billettene blir revet vekk pga. løpets popularitet.

 

Det som står på Viasat sine egne hjemmesider når jeg trykker på Viasat Sport 3 onsdag 27.08.08 ;)

 

http://www.viasat.no/TV-Guide/TV-Guide.html

 

 

Det var det eg og fant ut, men så gikk eg inn på viasat.se og der er Arsenal-Twente oppført. Siden Viasat Sport 3 er den samme for hele skandinavia, så er det vel viasat norge som er trege med å oppdatere sine nettsider.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...