Jump to content

Mikael Silvestre


Utne

Recommended Posts

En annen ting jeg har lagt merke til, er at flere av de som er utelukkende negative til denne overgangen, er personer som i lengre tid har mast om at vi trenger mer rutine i de bakre rekker.

 

Men sånn kan det vel gå når vi kun er ute etter store navn og dyre overganger

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 179
  • Created
  • Last Reply

Wenger er i hvertfall "back on track" etter den landryge Nasri-sagaen. Denne var det vel ikke mange som så komme.

 

Synest det tok utrolig lang tid jeg.... Wenger sa vel rett etter sesong slutt at han skulle hente en spiller som hadde lang erfaring fra Premier League....

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke hvorfor alle er så negative til kjøpet av Silvestre.

 

Her er du noe kategorisk Kim. Forumet virker delt i dette. En del ønsker han velkommen og tror han med sin rutine og fotballfaglige egenskaper vil tilføre noe vi ikke har. Og en del ønsker han velkommen med mye mishag. Det er vel dette siste jeg liker minst med fotballfans. Har et håp om at gooners skal være annerledes.

Selv tror jeg dette vil oppleves å bli en god forsterkning.

Link to comment
Share on other sites

Og en del ønsker han velkommen med mye mishag. Det er vel dette siste jeg liker minst med fotballfans. Har et håp om at gooners skal være annerledes.

 

Så det er feil å ha dårlige følelser for Manu, og dermed også en spiller som har spilt der i 9 (?) år? Alle Manu-spillere uansett hva de ville tilført ville føltes rart/ubehagelig i starten for min del. Men er allikevel enig i at Silvestre kan bli en viktig spiller. At det skal være så "feil" å føle det på den måten får heller være..

Link to comment
Share on other sites

Føltes det "rart/ubehagelig" i starten med Gallas? Eller Diarra? Tror ikke det... kan ikke huske noe anna enn fornøyde folk når de ble hentet. Men de kostet mer og var mere "stjernespillere". Tipper det er mye av grunnen til den dårlige stemningen for dette kjøpet.

 

Personlig så synes jeg dette kan vise seg å bli årets kjøp i Premier League. Han bringer MASSE erfaring til klubben. 9 år med PL erfaring, massevis av titler og en vinnervilje/kampvilje som er kjempestort - og det for 750.000 pund? Det kan virkelig være ett røverkjøp.

 

Nøyaktig hva Wenger tenker, lurer jeg dog på. Skal han inn i midtforsvaret, og Toure opp som DM? Kjøpes det inn en ny DM eller er dette den siste signeringen? Skal Silvestre selv spille DM? Han har fysikk og fart til det hvertfall - men skal ærlig innrømme at han er ikke den spilleren jeg har fulgt mest med på. Men husker godt de 2 målene han putta om l'pool og sikra united 2-1 seier mot dem.

 

Jeg lurer fælt på om det kommer mer eller om dette er den siste - så blir spennende å se neste pressekonferanse med Wenger - og hva han sier på spørsmålet om signeringer da.

Link to comment
Share on other sites

Og en del ønsker han velkommen med mye mishag. Det er vel dette siste jeg liker minst med fotballfans. Har et håp om at gooners skal være annerledes.

 

Så det er feil å ha dårlige følelser for Manu, og dermed også en spiller som har spilt der i 9 (?) år? Alle Manu-spillere uansett hva de ville tilført ville føltes rart/ubehagelig i starten for min del. Men er allikevel enig i at Silvestre kan bli en viktig spiller. At det skal være så "feil" å føle det på den måten får heller være..

 

Nei Sandis, det er overhode ikke feil å føle det slik. Hodet mitt er for denne handelen, men hjertet er ikke helt komfortabelt med det helt enda. Det er rart at man føler sånn i grunn, jeg var overlykkelig når vi fikk Tottenes eks kaptein gratis. Det var bare gøy!

 

Generelt sett så er fotball, dvs Arsenal, for meg følelser mer enn noe annet. Det var helt tilfeldig at jeg ble en gooner og det ikke noe rasjonelt i mitt forhold til klubben. Jeg bruker masse tid og penger på min hobby, jeg har kommet for sent til bryllup for jeg bare måtte se ferdig en kamp (vi slå Manu, var umulig å gå derfra :P ) Jeg kan bli deppet når vi taper, husker jeg drakk meg sanseløs etter tapet mot Galatasaray. Jeg bare må lese om Arsenal hver eneste dag. Intet fornuftig i det.

 

Så føl hva du vil Sandis, men hvis du drar på Emirates så støtt alle våre spillere, uansett om det er Silvestre, Adebayor eller Almunia.

Link to comment
Share on other sites

Hadde tatt seg ut om Silvestre blir vår nye DM :P hehe.

Gleder meg til å se/høre hvilke tanker Wenger har om hvordan han skal bruke Silvestre fremover!

 

Er det neon som har sett han i en slik rolle tidligere? Kanskje dette er tanken. Å bruke Silvestre til den yngre garde (Denilson osv.) blir mer modne? Med tanke på hans generelle nivå, burde det være muligheter for å spille fast som DM dersom han faktisk takler den rollen. Kan det virkelig være tanken? Da har vi gjort et røverkjøp, da!

Link to comment
Share on other sites

Skal garantere at dere slipper å se Silvestre i en defensiv midtbanerolle. Han er nok kjøpt inn med tanke på stopperplass og venstrebacken. Vil tro at han blir førsereserve i forsvaret på de plassene. Blir ikke overrasket om Traore går på utlån, for å få verdifull førstelagsfotball denne sesongen

Kan nok også bety at det blir vanskeligere for vårt sveitsiske stopperpar.

Link to comment
Share on other sites

Skal garantere at dere slipper å se Silvestre i en defensiv midtbanerolle. Han er nok kjøpt inn med tanke på stopperplass og venstrebacken. Vil tro at han blir førsereserve i forsvaret på de plassene. Blir ikke overrasket om Traore går på utlån, for å få verdifull førstelagsfotball denne sesongen

 

Det er vel snakk om at Djourou skal på lån til Rennes også, så det skjer nok noe mer snart. Man vet jo aldri hvordan Wenger tenker, men en plan med dette har han helt sikkert. Hadde dog ikke blitt overrasket om jeg fikk se Silvestre i DM rollen - det hadde bare vært typisk Wenger.

Link to comment
Share on other sites

En annen ting jeg har lagt merke til, er at flere av de som er utelukkende negative til denne overgangen, er personer som i lengre tid har mast om at vi trenger mer rutine i de bakre rekker.

 

Men sånn kan det vel gå når vi kun er ute etter store navn og dyre overganger

Godt det er flere her som forstår at en spiller med lav prislapp og uten det største navnet kan han tonnevis av rutine. Jeg mener at Silvestre i form kan kjempe om en startplass i midtforsvaret dersom Toure eller Gallas har en dårlig periode. Syns kanskje de har hatt litt for liten konkuranse de to siste sesongene.

Link to comment
Share on other sites

Skal garantere at dere slipper å se Silvestre i en defensiv midtbanerolle. Han er nok kjøpt inn med tanke på stopperplass og venstrebacken. Vil tro at han blir førsereserve i forsvaret på de plassene. Blir ikke overrasket om Traore går på utlån, for å få verdifull førstelagsfotball denne sesongen

 

Det er vel snakk om at Djourou skal på lån til Rennes også, så det skjer nok noe mer snart. Man vet jo aldri hvordan Wenger tenker, men en plan med dette har han helt sikkert. Hadde dog ikke blitt overrasket om jeg fikk se Silvestre i DM rollen - det hadde bare vært typisk Wenger.

 

Håper Djorou blir og blir satset på. Djorou bringer hodestyrke baki der og virker solid.

Nå har jo Martin Keown spilt DM, men har utrolig liten tro på at hverken Silvestre el Toure

skal inn i den rollen.

Silvestre skal være en ressurs for forsvaret med sin rutine og erfaring.

Men er nokså sikker på at Wenger kjøper inn en DM..kanskje Gjøken Innher;-)

Link to comment
Share on other sites

Første gang jeg har gått inn på united.no Må si det var en utrolig deilig følelse å lese det unitedsuporterene skriver :blink: .

Men jeg er faktisk positiv til dette kjøpet så lenge det ikke er det siste kjøper i år. Men det blir utrolig uvanlig å ha han i klubben. :P

Link to comment
Share on other sites

Maken til "ut av det blå-signering"!

Det å se Silvestre i den røde og hvite drakten føltes abnormalt og uvirkelig, men man blir vel vandt til tanken etterhvert. Vi må behandle han som en gooner selv om han har utrolige 361 kamper for djevlene og en springskalle mot Freddie på samvittigheten.

 

Håper og tror at han vil fungere som back-up for Clichy og Toure/Gallas. Som defensiv midtbanespiller kan jeg ikke tenke meg at Wenger vurderer han en gang. Hvorfor skulle man i såfall ikke kunne satset på Gilberto?

I de bakre rekker har han imidlertid mye å bidra med, dersom han holder seg skadefri vel og merke. En rutinert spiller som kan bekle flere defensive roller har vel flere her inne etterlyst, selv om kanskje dette ikke var helt det mange håpet på.

 

Jeg tror Silvestre er en ren erstatning til Hoyte. I såfall er vi forsterket mange hakk, for det er ingen tvil om at Silvestre er en langt bedre spiller, iallefall potensielt sett.

Blir da også spennende å se om Wenger åpner lommeboka en siste gang i sommer. Vi trenger sårt en defensiv midtbanespiller. Wenger var visstnok på landskampen mellom Sveits og Kypros i går, og i beste fall kan det ha vært for å fikse noen detaljer rundt en evt. overgang for Inler. La oss håpe det!

 

Velkommen skal du være Mikael!

Link to comment
Share on other sites

Silvestre som stopper, Kolo flyttes opp på midtbanen?

 

ALDRI I VERDEN, få han ut av klubben før han gjør mer ugagn! Vi har Traore som backup på venstre siden og Senderos på midtstopper plass!

Dette er jo bare rykter. Jeg håper vi signerer en ny Def.Midt, men hvis det er sånn det kommer til å bli, får vi bare vente til helga å se, for allt vi vet kan jo Gallas og Silvestre danne et super samarbeid.

Hvis de ikke funker, så blir jo dette selvfølgelig ikke løsningen.

Men hvis det er meningen å flytte Toure opp, synes jeg det er rart at vi signerte Silvestre, han er jo ikke en gang en "ren" stopper. Ville jo i såfall vært mye mer sannsynlig at det hadde kommet inn en yngre og flinkere stopper, Ala Richards (I tillegg til at han har et vanvittig talent har han jo også selv sagt at han er Arsenal supporter.)

Jeg syns det er bare er bra vi har fått kvalitet som back-Up for Clichy, sist sesong var vi jo avhengige av å ha ham skadefri, nå kan vi jo hvile ham noen kamper.

Link to comment
Share on other sites

Silvestre som stopper, Kolo flyttes opp på midtbanen?

 

ALDRI I VERDEN, få han ut av klubben før han gjør mer ugagn! Vi har Traore som backup på venstre siden og Senderos på midtstopper plass!

 

 

Har han gjort noen ugagn? Traore og Senderos er neppe bedre enn Silvestre. Dersom de er det vil nok de foretrekkes. Makan til å trekke sluttninger B)

Link to comment
Share on other sites

Med Traore på utlån er Silvestre et flott alternativ å ty til om Clichy eller en av midtstopperne våre blir skadet. Nå har Wenger styrket laget, og det skal vi være glade for!

 

Spørsmålet videre er om Wenger går for Denilson eller en av de andre unge i DM-rollen. Det er fremdeles det store spørsmålet.

 

Mot Fulham får nok Denilson nok en sjanse. Blir spennende å se om han takler det i fortsettelsen. B)

Link to comment
Share on other sites

For det eg veit kan dette være eit røvarkjøp av Wenger. Vanskeleg å seie, eg veit ikkje nok om kva sportsleg nivå Silvestre ligg på per i dag. Slik eg ser det har han litt å prove. Men det er jo interessant at når Wenger fyrst skal kjøpe nokon med årelang erfaring frå Premier League, så går han for ein franskmann. Meir vatn på mølla for dei som meiner Wenger satsar for lite på britiske spelarar, og i dette tilfellet meiner eg dei absolutt har eit poeng. Ville Wenger kjøpt Silvestre dersom han ikkje var fransk? "Me thinks not".

 

Burde Wenger bladd opp litt ekstra, og lagt inn eit bod på t.d. Richard Dunne? Rett nok er han ire, men etter mitt syn absolutt kapabel til å utfordre Kolo Toure. Etter eige utsagn er ikkje Silvestre komen for å sitje på benken, men han kan fort være inne for ein skuffelse. Vonaleg taklar han den betre enn landsmann Diarra.

Både Djorou og særleg Song er spanande alternativ, og det spørst om ikkje denne vegen er stengd for Silvestre, som dermed står att som ein rein reserve for Clichy. Det vil han neppe være nøgd med.

Han får smørje seg med tolmod, i alle fall til dei tradisjonelle skadeproblema dukkar opp utover.

Link to comment
Share on other sites

Ville Wenger kjøpt Silvestre dersom han ikkje var fransk? "Me thinks not".

 

Me thinks yes.

 

Jeg tror virkelig ikke at nasjonaliteten til spillerne betyr noe som helst for Wenger, med mindre han ikke blir presset til å kjøpe briter da. Jeg tolker Wengers bomkjøp av Wright og Jeffers at han følte seg presset til å kjøpe engelskmenn. Dårlige og dyre var de.

 

Det spekuleres i at Silvestre kostet £750.000 og det er veldig billig. Jeg tviler på at Dunne hadde kommet for samme prisen og han kunne ikke vært back up for Clichy i alle tilfeller og akkurat der trenger vi en back up.

 

Hvis Wenger kjøper spillere kun for at de er franske, så blir det vanskelig å forstå hvorfor han har kjøpt spillere fra Norge, Tyskland, Brasil, Colombia (Caballero???), spania, england, sveits og en rekke afrikanske land.

 

Visstnok har han kjøpt flest spillere fra Frankrike. Mange av dem kom i en periode Frankrike var en fotballnasjon på vei opp og hadde mange gode spillere som ble kjøpt for en meget billig penge. Han kjente markedet godt og prisene var gunstige. Hvorfor skulle han da ikke kjøpe franske spillere?

 

Jeg kan ikke forstå at noen kan være misfornøyde med spillere som Vieira, Anelka, Henry, Pires, Petit med flere. Ja de var franske, men først og fremst var de glitrende spillere. Jeg tar gjerne i mot en helt haug med spillere av deres kaliber, selvom det til slutt skulle resultere i at vi fikk en helfransk førsteellver!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...