Jump to content

Mikael Silvestre


Utne

Recommended Posts

Et overraskende kjøp av Wenger! Både når vi ser på hvem og fra hvilken klubb.

 

Velger å se positivt på dette. Ser ingen grunn til å henge med hodet. Wenger har hentet en meget rutinert spiller som garantert vil gi laget mer erfaring. At mannen har 40 landskamper for Frankrike og 361 kamper for Man U, viser at han har noe å fare med. Tror også at dette vil vise seg som en allsidig spiller. Ellers velger jeg å tro at Wenger fremdeles er ved sine fulle fem.

 

Velkommen!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 179
  • Created
  • Last Reply

Nummer 13 er fortsatt ledig og jeg tror Wenger henter en spiller som kan ha det nummeret. Jeg tror altså ikke dette er siste kjøp for sommeren...

Hvis ikke tror jeg Wenger satser på Song, Denilson, Ramsey og kanskje Toure på DM, og at Cesc, Diaby, Wilshere og hvis det er behov kan Nasri eller Rosicky trekke inn.

 

Jeg synes forøvrig at Jay Simpson bør få muligheten på topp eller høyrekant i PL, fortrinnsvis mot lag som Hull, Stoke, Fulham osv. Kan jo hende han tar sjansen.

Link to comment
Share on other sites

Dæven asså! Jeg har vært å trent siden skolen i dag, og tok Silvestre ryktene som jeg gjør med de fleste andre, altså med en klype salt. Og så kommer jeg hjem og tar titten på forumet som jeg alltid gjør, leser så først "Dagens Nedtur" før jeg leser noe som helst alt på nettet, og jammen skriver ikke bjørnstan at dagens nedtur er kjøpet av Silvestre, må si jeg var rask til å sjekke Arsenal.com da!

 

Jeg har utrolig blannede følelser. Vet ikke hva jeg skal tenke før det går ordentlig inn i hodet mitt. Det er en god spiller som kommer fra rival nr 2 Manchester United, og det ser jeg som både positivt og negativt. Herlig å ta en "liten" revansje etter Henry-ryktene!

 

Men når alt kommer til alt er jeg ganske skuffet, og håper inderlig ikke dette er sommerens siste signering. Godt med litt mer back-up og rutine, og har enda ikke sjekka på noen United-forum for reaksjoner, kanskje det vil gjør kjøpet mye bedre :D

 

Kanskje jeg kommer med flere innblikk når dette har gått opp for meg, nå er det best å gå til sengs! Arsene Knows.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig har mange litt blandede følelser rundt det å hente en spiller fra United. Men når det er sagt; dette kjøpet er jo nettopp hva både eksperter og svært mange her på forumet har efterlyst: En rutinert back up til Toure og Gallas. (At han også kan bekle Clichys plass er ren bonus). Derfor er det litt overraskende å se såpass mange negative reaksjoner. Det er tross alt ikke Gary Neville eller noen annen inkarnasjon av Djevlene selv vi har kjøpt.

 

Jeg tror Silvestre glir rett inn i både miljø og liga og, såfremt dette ikke går på bekostning av et evt. kjøp av en arbeidshest å ha ved siden av Fabregas, har troen på at Wenger igjen har truffet blink.

Link to comment
Share on other sites

Dette kom som et lite sjokk ja,men tror det er en smart signering.

Kan være greit å ha litt rutine i backup,og han kan jo bekle både stopper og venstre backen.

Håper bare ikke dette betyr at det ikke kommer noen ny defansiv midtbane,men er redd vi ikke signer flere nå :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror også dette er en positiv signering. Har lest endel på united forumet og der er de svært skuffet over Fergusons besluttning om å la silvestre gå. Stort sett er de av den oppfattning av at vi har fått en forsterknig som kan bli viktig. De synes det er svært rart at de selger til en rival og at han har mer å gi på fotballbanen.

 

Jeg er også enig med mange andre her inne om at vi trenger en DM. Så hvis Silvestre er siste innkjøp blir jeg skuffet. Men uansett er jeg fornøyd med at vi har fått inn en anvendelig forsvar spiller som kan spille en viktig rolle for oss i den kommende sesong.

 

P.S Det er ikke ofte Wenger tenker kortsiktig, så når han først gjør det for vi ikke klage for mye.. hehe :D

Link to comment
Share on other sites

Wenger er i hvertfall "back on track" etter den landryge Nasri-sagaen. Denne var det vel ikke mange som så komme.

 

Tar nok noen uker før jeg klarer å vende meg til tanken på å ha en United-spiller i troppen, men jeg lever i troen på at dette kan ha vært en genial signering.

 

Håper for virkelig ikke dette var den siste signeringen Arsenal gjør før overgangsvinduet stenger.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gråter seriøst!!! Vil Wenger ikke vinne?

 

 

nei tror han har ambisjoner om å "rykke" ned...

 

Akkurat! Nu skjønner jeg bedre, han vil rykke ned ja.

Syns dere overdriver ALLE SAMMEN! Vet dere hvor erfaren denne spilleren er? God backup. Han er en meget god fotballspiller. Han har vært en del skadet i de siste sesongene og ble danket ut av evra og vidic. Jeg har ropt på rutine i hele sommer og her har vi fått det. Wenger knows!!!

Link to comment
Share on other sites

Henger meg på de som er positive til dette kjøpet. Ble selv svært overrasket da jeg fikk meldingen om at han var signert, men fikk heller positive tanker enn negative. En mann med rutine og som har vunnet mye kan bli viktig å ha i troppen enten han spiller eller er på benken. Forhåpentligvis kan han tilføre litt ekstra vinnerkultur inn i stallen, og også gjøre at de andre mer etablerte spillerene der bak får litt kamp om plassene slik at de holder seg maksimalt skjerpet. Det som nå gjenstår å se er hvilken rolle Silevestre får i Arsenal og om han kan komme opp på/er på det nivået vi absolutt har bruk for.

 

For noen år siden hadde vi så og si det franske landslagets angrep. Nå har vi jaggu hele forsvaret :D

Link to comment
Share on other sites

Har i hemmelighet beundret han litt siden EM 04, Han viste seg fra sin beste side med gode skjerminger gode taklinger og å drible med kroppen så motstanderen ikke hadde sjanse til å ta ballen før han fikk den videre, et positivt kjøp, litt gammel, men Wenger Knows!

Link to comment
Share on other sites

Dette er faktisk en fantastisk god signering fra Wengers side. For å si det sånn, dette kan vise seg å bli gull verdt.

 

Ja tror/håper også det, men jeg må si at å se "pærefjeset" i Arsenaldrakt var noe ubehagelig. Men glemmer vel fort det så sant han leverer på banen.

Link to comment
Share on other sites

spillere som er i klubben blir tilbudt ettårskontrakter etter fylte 30, Silvestre som er 31 får en toårskontrakt, kan dette føre til presedens?

 

Klippet fra Teamtalk:

What is equally surprising though is the fact that Wenger has handed Silvestre, who has a recent history of injury problems, a two-year contract.

 

It represents a change in policy for the Arsenal boss who has previously been reluctant to offer players over 30 - including the likes of Robert Pires, Jens Lehmann and Dennis Bergkamp - anything more than a one-year deal.

Link to comment
Share on other sites

Syns det er mange rare meninger på forumet ang Silvestre.

Nå får vi rutine og en meget god spiller som vet å vinne PL.

Dette er en verdifull signering for klubben på alle måter.

Hadde aldri drømt at Wenger skulle hente en spiller fra United,men

dette er hva forsvaret vårt trenger. Uten tvil.

 

http://goonertalk.com/2008/08/21/mclintock...y-good-signing/

Link to comment
Share on other sites

Når skjedde et kjøp mellom Arsenal og Manu sist? :P

 

Brian Kidd i 1974. Ingenting hadde gledet meg mer enn om Silvestre hadde fått en ny vår. Tenk for en nesestyver for Sir Alex hvis Silvestre plutselig skulle bli en stopper i toppklasse, han er tross alt ikke mer enn 31!

 

hm, Frank Stapleton i 1981 var vel muligens den siste spilleren som gikk mellom de to klubbene?

 

EDIT: Dagbladet melder også at den siste som gikk fra ManU til Arsenal var Kidd i 1974, mens Stapleton altså gikk motsatt vei.

 

For øvrig er jeg litt avventende til dette kjøpet. Men det er positivt med rutine og mer bredde i troppen. Og Silvestre har jo vært involvert i tetstrid tidligere og vet hva dette går ut på. At han kommer fra ManU er mindre viktig. Han har jo aldri vært "Mr ManU" på samme måte som Giggs mfl, tilsvarende som Henry har vært "Mr Arsenal". Og siden han uansett er litt ute av det i ManU mener jeg overgangen er lite kontroversiell. Spørsmålet er jo om han kommer til å forsterke Arsenal. Kan en skadeutsatt 31-åring som ikke får plass på ManU bidra til å heve Arsenal til gull?

 

Men bevares, velkommen skal han være...

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke hvorfor alle er så negative til kjøpet av Silvestre. Han har haugevis med rutine fra en av verdens beste klubber. Han kan bekle både midtstopperplass og venstre back. Han er den spilleren vi har etterlyst lenge. En forsvarsspiller med erfaring. Er det fordi han ikke regnet som en stjernespiller, og ikke koster massevis av millioner som gjør at vi klager???

 

Når det gjelder lengden på kontrakten, så sier det seg selv at skal man kjøpe en spiller i den alderen, så må man nødvendigvis tilby mer enn 1 års kontrakt. Om dette skaper presedens, og Wenger har endret på sin filosofi, har jeg liten tro på. Ser ut som Wenger har en annen filosofi når det gjelder forsvarsspillere enn offensive spillere. Husker at Keown fikk 2-års kontrakt etter fyllte 30.

 

Uansett er dette ett meget godt kjøp, og jeg tviler på at dette er kjøpet som Wenger har snakket om.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke hvorfor alle er så negative til kjøpet av Silvestre. Han har haugevis med rutine fra en av verdens beste klubber. Han kan bekle både midtstopperplass og venstre back. Han er den spilleren vi har etterlyst lenge. En forsvarsspiller med erfaring. Er det fordi han ikke regnet som en stjernespiller, og ikke koster massevis av millioner som gjør at vi klager???

 

Når det gjelder lengden på kontrakten, så sier det seg selv at skal man kjøpe en spiller i den alderen, så må man nødvendigvis tilby mer enn 1 års kontrakt. Om dette skaper presedens, og Wenger har endret på sin filosofi, har jeg liten tro på. Ser ut som Wenger har en annen filosofi når det gjelder forsvarsspillere enn offensive spillere. Husker at Keown fikk 2-års kontrakt etter fyllte 30.

 

Uansett er dette ett meget godt kjøp, og jeg tviler på at dette er kjøpet som Wenger har snakket om.

 

Enig i dette. Silvestre er en spiller som gir oss bøttevis med erfaring og det trenger vi etter at vi har mistet både Lehmann og Gilberto i sommer. Han kan spille både stopper og back, og det trengs for å gi større bredde i forsvaret. Skal bli spennende å se hvordan Wenger planlegger å bruke han fremover.

 

Tror dette kjøpet var en mulighet som dukket opp i siste øyeblikk som Wenger bare slo til på. Neppe det kjøpet han har pratet om tidligere. :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...