Jump to content

Mikael Silvestre


Utne

Recommended Posts

Arsenal swoop for Silvestre

 

Manchester United defender Mikael Silvestre is on the verge of making the switch to Arsenal according to reports.

 

The 31-year-old French international looked to be on his way to Man City or Sunderland but the Daily Mail is reporting Arsenal has come in with a late deal that would see the club pay United around 750,000 for the player.

 

If the deal does go ahead, it will be one of the most remarkable transfers of the season because in the 12 years these two bitter rivals have been in opposition they have never traded players. (Daily Mail)

 

http://tvnz.co.nz/view/page/411337/2019073

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...icle1580002.ece

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/...Sunderland.html

 

Ikke de meste pålitelige kildene, men uansett bra at vi får en back up for Clichy, blir han skadet har vi vel bare gallas som kan steppe inn.

Da får vi kanskje 2 nye fjes på Emirates iløpet av kort tid.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 179
  • Created
  • Last Reply

Ganske overraskende å bli linket til han, men han ville helt klart vært en god forsterkning for oss. Han har bøttevis med erfaring og kan fint være både backup for Clichy og stopperne våre. Bare å slå til mener nå jeg, trenger litt større bredde defensivt.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Silvestre nå forlaer Man Utd etter rundt ti år med trofasthet, så tror jeg han vil velge en klubb der han får spille mer. Det er iallfall klart at han blir ren backup i Arsenal. Han er jo noen år også. Unødvendig kjøp. Jeg er tilfreds med roteringsmulighetene i forsvaret, pluss den stadig forbedrende Traore.

Link to comment
Share on other sites

Om ikke da Wenger planlegger å bruke Silvestre som midtstopper sammen med Gallas og flytter Toure frem som makker til Fabregas. Ville vært en typisk Wenger-vri, og hadde ikke blitt overrasket om noe sånt hadde skjedd.

Interessent.

Tror Toure ville taklet dette veldig bra. Han er både rask og innsatsvillig. Kanskje litt å gå på med hensyn til ballvinning.

Det er vel ikke usannsynlig at Wenger finner løsninger vi ikke hadde tenkt oss. Det er hans jobb. Kan man omrokkere og spare penger er jo det bra.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpe fra Manure?? uhørt..hehe.

 

Selv om han kan spille både stopper og venstreback syns ikke jeg han er god nok.

Vet ikke om Wenger har droppet Traore som backup for Clichy, men tror uansett vi kan finne en bedre backup enn Silvestre.

Han har vel også slitt med mye skader siste årene?

 

Jeg sier nei takk, men har vel ingen kontroll over dette...hehe :)

Link to comment
Share on other sites

En 31 åring kan gi klubben mye verdufull rutine. Han er definitivt en mye bedre back-up for Clichy enn Traore som jeg syns er litt suspekt defensiv.

At han i tillegg kan spille midtstopper er heller ingen ulempe i tilfelle skader på Toure el Gallas.

Toure som defensiv midtbaneanker har jeg svært liten tro på. Rendyrk Toure som midtstopper. Det er der han har vært best.

Link to comment
Share on other sites

En 31 åring kan gi klubben mye verdufull rutine. Han er definitivt en mye bedre back-up for Clichy enn Traore som jeg syns er litt suspekt defensiv.

At han i tillegg kan spille midtstopper er heller ingen ulempe i tilfelle skader på Toure el Gallas.

Toure som defensiv midtbaneanker har jeg svært liten tro på. Rendyrk Toure som midtstopper. Det er der han har vært best.

 

 

 

http://www.arsenalnewsreview.co.uk/index.p...nt01returnid=42

Link to comment
Share on other sites

Jeg sier ja takk Silvestre, men jeg tviler på at det er noe i ryktet, når kildene er the sun og tribalfootball

 

http://www.tribalfootball.com/article.php?id=107634

 

Han er jo en god spiller som kan bekle både venstrebackplassen og midtstopperplassen med masse rutine.

Kan det tenkes at han har tenkt å omskolere han til DM? Hadde vært litt typisk Wenger. At han ser en kvalitet i en spiller ingen andre har sett, fks Lauren som var midtbanespiller men som ble omskolert til back med en gang. Men kan vel hende at han har episodene fra 03/04 og 04/05 sesongene friskt i minne? Spennende rykte syns nå jeg.

Link to comment
Share on other sites

Blir litt overraska og kanskje til og med litt skuffa dersom dette er den siste forsterkninga i sommar....

 

Hvis dette er sant, så er nok ikke tanken å forsterke laget vårt når alle er friske, men kun å styrke stallen i tilfelle store skadeproblemer i forsvaret. Stiller meg positivt til dette, akkurat som jeg var positiv til at vi hentet inn Mart Poom som tredjekeeper for en periode.

 

Vi brukte vel aldri Poom i en seriekamp og håpet er at vi ikke trenger å bruke Silvestre heller (hvis han kommer da). Altså at vi ikke får store skadeproblemer.

Link to comment
Share on other sites

Blir litt overraska og kanskje til og med litt skuffa dersom dette er den siste forsterkninga i sommar....

 

Hvis dette er sant, så er nok ikke tanken å forsterke laget vårt når alle er friske, men kun å styrke stallen i tilfelle store skadeproblemer i forsvaret. Stiller meg positivt til dette, akkurat som jeg var positiv til at vi hentet inn Mart Poom som tredjekeeper for en periode.

 

Vi brukte vel aldri Poom i en seriekamp og håpet er at vi ikke trenger å bruke Silvestre heller (hvis han kommer da). Altså at vi ikke får store skadeproblemer.

 

Poom sto siste seriekamp i 06/07-sesongen (Portsmouth borte). Jeg mener også at han kom inn i en CC-kamp en gang. Var det mot Everton?

 

Ikke at dette var så viktig, men bare for å oppklare. :)

Link to comment
Share on other sites

Blir litt overraska og kanskje til og med litt skuffa dersom dette er den siste forsterkninga i sommar....

 

Spørs vel om dette er den siste forsterkningen i sommer. Ettersom Wenger og Arsenal skal ha kastet seg inn i siste øyeblikk for å sikre seg Silvestre så er nok ikke dette så planlagt vil jeg tro.

Link to comment
Share on other sites

Blir litt overraska og kanskje til og med litt skuffa dersom dette er den siste forsterkninga i sommar....

 

Hvis dette er sant, så er nok ikke tanken å forsterke laget vårt når alle er friske, men kun å styrke stallen i tilfelle store skadeproblemer i forsvaret. Stiller meg positivt til dette, akkurat som jeg var positiv til at vi hentet inn Mart Poom som tredjekeeper for en periode.

 

Vi brukte vel aldri Poom i en seriekamp og håpet er at vi ikke trenger å bruke Silvestre heller (hvis han kommer da). Altså at vi ikke får store skadeproblemer.

 

Poom sto siste seriekamp i 06/07-sesongen (Portsmouth borte). Jeg mener også at han kom inn i en CC-kamp en gang. Var det mot Everton?

 

Ikke at dette var så viktig, men bare for å oppklare. :)

 

Takk for info, burde vel husket det. Holdt han ikke nullen i den kampen også da?

Link to comment
Share on other sites

Blir litt overraska og kanskje til og med litt skuffa dersom dette er den siste forsterkninga i sommar....

 

Spørs vel om dette er den siste forsterkningen i sommer. Ettersom Wenger og Arsenal skal ha kastet seg inn i siste øyeblikk for å sikre seg Silvestre så er nok ikke dette så planlagt vil jeg tro.

 

Wenger har vel selv også sakt at han kommer til å signere en ny og erfaren midtbane spiller. Vi får håpe det er snakk om både Silvestere og en ny Def.Midt.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke hundre prosent oppdatert, men er ikke Silvestre ganske treg?

Isåfall blir Gallas-Silvestre veldig tregt.

 

Men tror ikke denne overgangen skjer.

 

Har tro på Djourou og tipper Wenger også gjør det

 

En av styrkene som jeg husker ved silvestre var nettopp farta,men siden han har gått skadet så lenge så har han muligens mistet litt av den.

Mener gallas var bra mye kjappere for noen år tilbake,men mulig jeg tar feil.

Link to comment
Share on other sites

Nei, takk! Silvestre er en veldig skadeutsatt spiller som er minst like ille på tabbefronten som utskjelte Senderos. Senderos og Djourou er raskere (i alle fall Djourou), bedre på hodet, og har alderen på sin side. Tanken om å la Toure spille midtbane liker jeg, og har vært en tilhenger av den allerede før fjorårssesongen. Silvestre, derimot er ikke løsningen. Greit nok, han har rutine og har vunnet pokaler med Man U, men langt ifra god nok i mine øyne. Hver gang Silvestre spiller for Man U, øyner jeg et poengtap etter en tabbe. Jeg kan ikke se for meg at Silvestre skal slå til for oss, og håper han ikke kommer til klubben. Det må finnes bedre alternativer!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...