Jump to content

Mikael Silvestre


Utne

Recommended Posts

Så føl hva du vil Sandis, men hvis du drar på Emirates så støtt alle våre spillere, uansett om det er Silvestre, Adebayor eller Almunia.

Selvfølgelig! Er ikke en av "the boo boys". Støtter alltid gutta med kanonen på brystet! B) Og føler at Silvestre glir en nyttig tilvekst til stallen, og for £ 750 000 må det betegnes som et kupp i mine øyne. Skal lete lenge etter en bedre stopper til noe i nærheten av samme pris.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 179
  • Created
  • Last Reply

Ville Wenger kjøpt Silvestre dersom han ikkje var fransk? "Me thinks not".

 

Me thinks yes.

 

Jeg tror virkelig ikke at nasjonaliteten til spillerne betyr noe som helst for Wenger, med mindre han ikke blir presset til å kjøpe briter da. Jeg tolker Wengers bomkjøp av Wright og Jeffers at han følte seg presset til å kjøpe engelskmenn. Dårlige og dyre var de.

 

Det spekuleres i at Silvestre kostet £750.000 og det er veldig billig. Jeg tviler på at Dunne hadde kommet for samme prisen og han kunne ikke vært back up for Clichy i alle tilfeller og akkurat der trenger vi en back up.

 

Hvis Wenger kjøper spillere kun for at de er franske, så blir det vanskelig å forstå hvorfor han har kjøpt spillere fra Norge, Tyskland, Brasil, Colombia (Caballero???), spania, england, sveits og en rekke afrikanske land.

 

Visstnok har han kjøpt flest spillere fra Frankrike. Mange av dem kom i en periode Frankrike var en fotballnasjon på vei opp og hadde mange gode spillere som ble kjøpt for en meget billig penge. Han kjente markedet godt og prisene var gunstige. Hvorfor skulle han da ikke kjøpe franske spillere?

 

Jeg kan ikke forstå at noen kan være misfornøyde med spillere som Vieira, Anelka, Henry, Pires, Petit med flere. Ja de var franske, men først og fremst var de glitrende spillere. Jeg tar gjerne i mot en helt haug med spillere av deres kaliber, selvom det til slutt skulle resultere i at vi fikk en helfransk førsteellver!

 

Tror Caballero var fra Paraguay, uten at jeg kan si det sikkert B)

Wenger sier selv at han ikke ser på passet, kun på kvalitet. Det er nok bare delvis sannhet.

Men... "Whos to blame him?"

Link to comment
Share on other sites

Hva skjer med folk her?!? Wenger henter en bra backup, som tilfører MYE rutine til en ekstremt billig penge, og folk begynner å sutre.... Er det mulig? Han er lett bedre enn Traore, men han kan jo også spille midtstopper. Skjønner ikke hvorfor folk hele tiden forventer seg spillere til 15 mill pund? Er de garantert bedre i Arsenal enn spillere til feks 4 mill pund? Hva er det som gjør at folk skriker etter stjerner hele tiden og øker sine egne forventninger til at man blir sur over en "mindre" overgang? Jeg syntes folk skal slutte å mase om opphausede stjerner til latterlige priser, når vi har en gudsbenådet manager som henter lignende spillere til en brøkdel. Dessuten har vi da stjerner i fleng fra før av, som om det spiller noen rolle så lenge de til sammen er kanon. Silvestre kan meget vell bli en av sommerens signeringer spørr du meg. Og ikke driv å spekuler i om vår manager tar nationalitet i betraktning når han tilfører spillere!

Skjerpings folka, og lykke til i verdens herligste klubb Silvestre!

Link to comment
Share on other sites

Hugo: Hvem forventer at Wenger skal hente stjerner hele tiden til 15 millioner pund? Han er 31 år og på vei "nedover" som spiller..

Traore ser eg på som en mye bedre spiller på venstre backen og i midt-forsvaret der Silvestre VIL spille har vi spillere som er yngre og bedre i Song og Senderos! Han har også spile for manu og det er IKKE en positiv ting for å si det mildt sagt. Og Silvestre er vel små skadet har eg hørt, han er jo mer skadet enn han er spille klar..!

Og når det gjelder sommerens overganger vil eg si at Wenger har gjort en helt utmerket jobb etter å ha hentet Nasri, Ramsey og Bischoff blant annet, meget bra! Nasjonaliteten er ingenting å si på, så lenge man er god nok for Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Ville Wenger kjøpt Silvestre dersom han ikkje var fransk? "Me thinks not".

 

Me thinks yes.

 

Jeg tror virkelig ikke at nasjonaliteten til spillerne betyr noe som helst for Wenger, med mindre han ikke blir presset til å kjøpe briter da. Jeg tolker Wengers bomkjøp av Wright og Jeffers at han følte seg presset til å kjøpe engelskmenn. Dårlige og dyre var de.

 

Det spekuleres i at Silvestre kostet £750.000 og det er veldig billig. Jeg tviler på at Dunne hadde kommet for samme prisen og han kunne ikke vært back up for Clichy i alle tilfeller og akkurat der trenger vi en back up.

 

Hvis Wenger kjøper spillere kun for at de er franske, så blir det vanskelig å forstå hvorfor han har kjøpt spillere fra Norge, Tyskland, Brasil, Colombia (Caballero???), spania, england, sveits og en rekke afrikanske land.

 

Visstnok har han kjøpt flest spillere fra Frankrike. Mange av dem kom i en periode Frankrike var en fotballnasjon på vei opp og hadde mange gode spillere som ble kjøpt for en meget billig penge. Han kjente markedet godt og prisene var gunstige. Hvorfor skulle han da ikke kjøpe franske spillere?

 

Jeg kan ikke forstå at noen kan være misfornøyde med spillere som Vieira, Anelka, Henry, Pires, Petit med flere. Ja de var franske, men først og fremst var de glitrende spillere. Jeg tar gjerne i mot en helt haug med spillere av deres kaliber, selvom det til slutt skulle resultere i at vi fikk en helfransk førsteellver!

 

Klart at nasjonalitet tyder noko for Wenger. Han kjenner den franske marknaden og franske spelarar ut og inn, og tydelegvis mykje betre enn den britiske marknaden, trass i sine 12 år som manager i England. 3 av dei 4 Wenger har kjøpt i sommar har bakgrunn frå fransk liga.

 

Det er da ingen som har uttrykt misnøye med folk som Vieira, Henry, Pires og Petit. Det er ein rimeleg stor skivebom å hevde noko slikt. Dei var alle klassespelarar det var naturleg å ha på laget, same kva bakgrunn dei hadde. Silvestre er derimot ein "squadplayer" sjølv Ferguson kan avsjå, og det er vel ikkje noko poeng i at jamvel dei må være franske.

 

Å late heile laget bestå av franskmenn vert feil på alle måtar. Det vert å kaste vrak på siste rest av lokal tilknyting, historie og tradisjonar. Wenger har gjort eit poeng av å nytte engelsk i garderoben, og det vert smått latterleg om Wenger og 11 franskmenn skulle knote i veg på engelsk i pausen. Det gjeld å finne den rette balansen, og det er heldigvis i ferd med å skje med tanke på alle dei unge og lovande britane me no har i stallen.

Link to comment
Share on other sites

Basert på kva? Dine subjektive meiningar..?

 

Hva skal man basere slikt på om ikke ens subjektive meninger?

 

 

Sunn fornuft?

 

Traore og Senderos har til sammen 69 kamper i Premier League

 

Silverstre har 361 kamper for ManU, han har 40 landskamper, vunnet CL og har 4 engelske ligatitler, altså han har vært med på en del.

 

Etter mine beregninger skal Silvestre være rimelig godt skodd i forhold til de overnevnte to..

Link to comment
Share on other sites

Traore og Senderos er neppe bedre enn Silvestre.

 

Både Traore og Senderos er bedre enn Silvestre jo! B)

Jeg er sjokkert! Makan til uttalelse. Sist gang Silvestre var skadefri i United var verken Senderos eller Traore i nærheten av hans nivå. Traore er vel bedre en Silvestre som ving, men that's it!

Tror du Senderos (gitt at han var fransk) eller Traore kunne fått 40 kamper for Frankrike?

Link to comment
Share on other sites

Hugo: Hvem forventer at Wenger skal hente stjerner hele tiden til 15 millioner pund? Han er 31 år og på vei "nedover" som spiller..

Traore ser eg på som en mye bedre spiller på venstre backen og i midt-forsvaret der Silvestre VIL spille har vi spillere som er yngre og bedre i Song og Senderos! Han har også spile for manu og det er IKKE en positiv ting for å si det mildt sagt. Og Silvestre er vel små skadet har eg hørt, han er jo mer skadet enn han er spille klar..!

Og når det gjelder sommerens overganger vil eg si at Wenger har gjort en helt utmerket jobb etter å ha hentet Nasri, Ramsey og Bischoff blant annet, meget bra! Nasjonaliteten er ingenting å si på, så lenge man er god nok for Arsenal!

Jeg mener klart at Silvestre er et meget godt reserve alternativ siden han er så ALLSIDIG. Han er nok ikke i sin beste alder, men det mener jeg klart blir veid opp med hans ekstreme rutine! Dette er noe han komplementerer hele stallen med! Rutine er noe vi trenger og det bidrar han med gjennom 9 år i United. Han er Arsenal spiller NÅ og det er det viktigste for meg, siden han har vært en sympatisk og fair spiller i sine United-år.

Det er flust med folk her som hele tiden maser om stjerner til titalls millioner pund, det behøver du ikke lete lenge etter! Folk skriker etter "stjernespillere" heeeele tiden! Om ikke deg så veldig mange andre og det må da du også se!

Link to comment
Share on other sites

Vi får se det positive i det - ut fra stemninga her inne kan han vel bare overraske oss den riktige veien. Og, let's face it. Ingen spiller 250 kamper for United uten å inneha en del kvaliteter.

Gary Neville sliter jo fortsatt med offside reglene, så det var et dårlig argument ;)

Link to comment
Share on other sites

Hugo: Hvem forventer at Wenger skal hente stjerner hele tiden til 15 millioner pund? Han er 31 år og på vei "nedover" som spiller..

Traore ser eg på som en mye bedre spiller på venstre backen og i midt-forsvaret der Silvestre VIL spille har vi spillere som er yngre og bedre i Song og Senderos! Han har også spile for manu og det er IKKE en positiv ting for å si det mildt sagt. Og Silvestre er vel små skadet har eg hørt, han er jo mer skadet enn han er spille klar..!

Og når det gjelder sommerens overganger vil eg si at Wenger har gjort en helt utmerket jobb etter å ha hentet Nasri, Ramsey og Bischoff blant annet, meget bra! Nasjonaliteten er ingenting å si på, så lenge man er god nok for Arsenal!

 

Vel... I tilfelle du ikke visste det, så har Bischoff knapt rørt en fotball på 2 år. Siden han er skadet hele tiden. Så å nevne han som en god signing er dobbeltmoral siden du bruker det argumentet MOT Silvestre.

 

Ikke positivt at han har spilt for Man U? Det må jo være ufattelig positivt, siden en klubb som United kan velge og vrake i spillere, og han har vært i den klubben i 9 år. Å påstå noe annet er naivt og smalsynt. Hvilken klubb han har spilt for spiller ingen rolle, så lenge han innehar kvaliteter klubben trenger, og Rutinen der trenger vi virkelig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er flott at vi har signert Mikael Silvestre på mange måter for han gir oss rutine i massevis, han er brukbar og vel så det, overgangen hans åpnet for at Traore kan lånes ut til Pompey og Tony Adams, han vil nok få a-lagserfaring på Premier League nivå. Jeg klarer ikke å se noe negativt i at vi henter han? Kanskje han er gammel, nei. Siden han er gammel og har spilt over 350 kamper for Man Utd, han har vel vunnet PL flere ganger og CL, har spilt mange landskamper for Frankrike.

 

Greit at han ikke har spilt så mye i det siste, men jeg tviler ikke på at det tar lange tiden før han er i skikkelig kampform, for han har jo trent hele tiden med Man Utd selv om han ikke spiller så jevnlig. Det er også flott at han kan brukes som både midtstopper og back, da det gir oss bredde som to forskjellige spillere, og bredde har aldri vært noen ulempe? Ikke minst er han ikke den som klager og maser på spilletid. ;) Han er forresten Fransk og passer av den grunn godt inn i Arsenal og spesielt i vår forsvarsfirer(helfransk forsvar i noen kamper?)

 

Jeg er sikker på at Silvestre bare vil gi oss positive ting tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Hva faen??? Har jobbet seinvakter hele uken og sovet til ut på dagen hele denne uken, og fikk først med med meg nå at Silvestre hadde signa!!! Hvorfor kjøper vi han? Hvis dette er det siste kjøpet for sommeren, så kan vi glemme ligagull.

 

Neida. Wenger kjøper enda en spiller. Det er jeg ganske sikker på ;)

http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...lways-in-barry-

Link to comment
Share on other sites

Hva faen??? Har jobbet seinvakter hele uken og sovet til ut på dagen, og fikk først med med meg nå at Silvestre hadde signa!!! Hvorfor kjøper vi han? Hvis dette er det siste kjøpet for sommeren, så kan vi glemme ligagull.

Det er ikke det siste. Wenger har selv sakt til media at han kommer til å signere en ny midtbanespiller.

Silvestere er en bra forsterkning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg blir ikke så veldig skuffet om Wenger ikke handler inn en ny DM.

Har veldig stor tro på Denilson, men som sagt kan han være veldig skadeutsatt, men så kommer jo Diaby, Bischoff(ubeskrevet blad, men kan sikkert gjøre en god jobb) og Song i nød

Link to comment
Share on other sites

Der står det vel stort sett kun at Toure er uegnet som sentral midtbane. Resten er nok opp til prestasjoner, og med Silvestre pluss et par sveitsere og Song halsende i hælene bør han skjerpe seg. Det er nå reell konkurranse om plassen ved siden av Gallas, og Toure's prestasjoner det site halvåret gjør han etter min mening ikke lenger er et opplagt valg.

Link to comment
Share on other sites

Der står det vel stort sett kun at Toure er uegnet som sentral midtbane. Resten er nok opp til prestasjoner, og med Silvestre pluss et par sveitsere og Song halsende i hælene bør han skjerpe seg. Det er nå reell konkurranse om plassen ved siden av Gallas, og Toure's prestasjoner det site halvåret gjør han etter min mening ikke lenger er et opplagt valg.

 

Uenig. Synes ikke Toure har prestert noe dårligere en Gallas. Når Kolo finner formen som jeg er helt sikker på at han gjør er han etter min mening Arsenals klart beste midtstopper. Så spørsmålet bør være hvem som skal spille ved siden av Kolo! :)

Link to comment
Share on other sites

Der står det vel stort sett kun at Toure er uegnet som sentral midtbane. Resten er nok opp til prestasjoner, og med Silvestre pluss et par sveitsere og Song halsende i hælene bør han skjerpe seg. Det er nå reell konkurranse om plassen ved siden av Gallas, og Toure's prestasjoner det site halvåret gjør han etter min mening ikke lenger er et opplagt valg.

 

Helt enig. Endelig får vi seriøs konkurranse i midtforsvaret, noe som kan heve prestasjonene til samtlige. Kolo har ikke fungert etter skaden i ACN i fjor, og må skjerpe seg for å beholde plassen, og det vet han nok også selv.

 

Dette er et genialt kjøp av Wenger (HVIS det ikke er sommerens siste). Silvestre har veldig mye erfaring, og kan tilføre troppen mye rutine. Jeg tror han kan ha mye å lære Clichy når det gjelder det defensive på venstrebacken, noe som er Clichy's muligens eneste svake punkt. Ellers får vi som sagt enda mer konkurranse om plassen i midten, og en spiller som har vært i gamet og Premier League i mangfoldige år og har vinnermentaliteten inne.

 

Så hvis vi får en defensiv midtbanespiller inn også nå på tampen av overgangsvinduet (les: kl 23.59, 1. september?), noe vi har erfart tidligere, så har dette vært et overgangsvindu som har vært over all forventning. Men blir dette den siste signeringen i sommer så er jeg skuffet, for det er DM som burde vært førsteprioritet.

 

Men jeg er uenig i de som er irriterte over denne signingen. Hva skader det med mer rutine og kamp om plassen? Sannsynligvis kostet han maks 10 millioner NOK, og det er en grei pris for en meget god spiller. Silvestre er en god forsterkning. Bare litt skeptisk til det 18-tallet som står på ryggen, når han er midtstopper.... :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...