Jump to content

2007.12.18 Blackburn Rovers B


Mr Chapman

Hvilket lag går videre til neste runde?  

66 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 252
  • Created
  • Last Reply

Dette var helt enormt! En ultimat test for unggutta. Først hvor vi leder 2-0 og så blir hentet opp igjen til 2-2. Så får vi en mann utvist. Det blir ekstraomganger, men allikevel klarer vi å dra i land seieren.

 

Dette var veldig veldig sterkt - mot et toppet Blackburn lag!!!!

Song syns jeg var ruvende god i dag :P Syns hele laget gjorde en enorm innsats i dag. Synd at Barazite ble skadet, får håpe det ikke er alvorlig.

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk prestasjon!!!

 

Det burde i grunn ikkje gå an detta, nevner igjen at gj.snittsalderen til dagens tropp låg på under 20 år!!!!

Link to comment
Share on other sites

Veldig morsom kamp. Fantastisk førsteomgang. Må være vondt å være Blackburn fan i dne omgangen, og se juniorlaget til Arsenal herje vilt med dem..

 

Til og med mannen som gir meg antydniger til hjerteinfarkt bare ved å være på benken, Song, gjør en kjempekamp og viser at det er en grunn til at Wenger er manager og ikke jeg...

 

Guttunga er pinadø i semin i år igjen. Proud to be a gooner!

Link to comment
Share on other sites

For en kamp! Den hadde alt: Vakker fotball, nydelige mål, kontroversielle situasjoner, stangskudd begge veier, feil og riktig offsideavgjørelser, tv-redninger (som Eggen kaller det), rødt kort. Enorm nerve og riktig vinnerlag til slutt!

 

Song imponerer voldsomt i dag, og har gjort det i de andre kampene han har spilt denne sesongen også. Akkurat nå er jeg ikke redd for å la Song spille midtstopper sammen med Gallas i januar. Senderos gjør en strålende jobb som kaptein, men er fortsatt usikker på ham... Vil mye heller ha Song som går på raid slik som Toure gjør.

 

Traore gjør en bra kamp, med flere flotte raid, men også en del slurv. Fabianski står en stødig kamp, men er litt på halvdistanse på 2-2 målet, i tillegg til å være en del på bærtur. Likevel, han har potensiale til å bli en gigantmålvakt!

 

Hoyte og Denilson gjør en ok jobb. Diarra legger ned en fantastisk innsats på midten, og Diaby briljerer med teknikken sin, selv om han slurver en del.

 

Føler ikke Randall klarte å komme inn i kampen i dag, men han er da bare 17 år enda, og det er altfor tidlig å avskrive ham.

Bendtner og Eduardo legger ned en utrolig innsats på topp, og det er synd Nicklas ikke fikk mål i førsteomgangen.

 

Dudu viser frem en bra arbeidskapasitet og en iskald avslutningsevne foran mål.

 

Gleder meg til trekninga!

Jeg sier bare:

Come what may! Gutta er klare for kamp!

Link to comment
Share on other sites

JAAAAA! Sinnsykt sterk prestasjon! Må vel være en av tidenes største prestasjon og vinne ekstraomgangene 1-0, med 10 reservespillere mot fysiske og longball-playing Blackburn. Nei, dette var sinnsykt rått. 1.laget og Lehmann klarte bare 1-1, samt å ryke ut av FA Cupen i fjor. For en vilje disse gutta har. Vi vinner Carling Cupen med reservelaget, bokstavelig talt mot andres 1.lag. Bare tenk disse spillerne om 3-4 år (da er snittalderen 22-23 :P ) ! Og lenger fram i tid, Arsenal kommer vel til å være stappfulle av egenproduserte (90%) verdensstjerner, samt United og co kommer til å kjøpe å kjøpe, men snart finner ut at de ikke har sjans :P

 

Ellers gleder jeg meg mer enn noen gang til å knuse, de rett og slett jævla, yidsa på lørdag! 3-0 er godkjent, men en kopi av '78 bar på hjemmebane hadde ikke gjort noe... Og siden Tottene ikke fortjener noe finale, kan vi likeså slå dem ut i semien, samt Everton tar Liverpool eller Chelski, kan vi jo stille med U-16 laget i finalen ;) Robbie Savage is a wanker, is a wanker!

Link to comment
Share on other sites

I år har det vært typisk Arsenal å slite seg til seiere. Så å si alle kampene denne sesongen har vært spennende til siste slutt. Da gir det ekstrem selvtillitt til gutta, når man lykkes hele tiden.

 

Det er så godt å se Eduardo på scoringslista. For hvert mål han scorer, så senkes skuldrene hans ett hakk. Jeg forventer ikke at han skal brillijere i forsvar. Resten av laget får ta seg av det. Det vi trenger er en iskald avslutter, som man kan føle seg trygg på at alltid er giftig forran mål. Og helst scorer på bestilling.

 

Venter i spenning på å se målene på http://www.verdensvevet.com/arsenal/ccup07...rn-arsenal.html

Link to comment
Share on other sites

Å slå Blackburn borte er en kjempe prestasjon, det er et av Premier Leagues sterkeste bortelag. Og alle topplagene sliter mot de. Guttene viser at det ikke er tillfeldig at de havnet i finalen ifjor.

Hvilken lovende framtid Arsenal har å by på :o :D

 

Tre spillere som utmerket seg hos meg:

Eduardo, skårer to mål, iskaldt. Springer til krampa tar ham, du må nok multiplisere det Bendtner sprang med 3 så for du kanskje resultatet av hvor mye Dudu sprang idag. (Dette er ikke negativt rettet mot Bendtner, selv om jeg synes at han kan være litt for grinete noen ganger, og han slenger litt for mye med leppa)

Fabianski gjorde en god kamp, han er ennå ikke så sikker i feltet. Men han gjorde mange fine redninger idag.

Diaby, han startet kampen supert og vann som ca hver duell han var i. Ble mer og mer annonym utover i kampen.

 

Proud to be a gooner :P

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk prestasjon!!!

 

Det burde i grunn ikkje gå an detta, nevner igjen at gj.snittsalderen til dagens tropp låg på under 20 år!!!!

 

Nei, det burde strengt tatt ikke det. Likevel gjør de det igjen og igjen og igjen.

 

Laget gjør en helhjertet jobb, men med litt kritisk blikk .......

 

Fabianski: Middels, er ingen utfordrer til førstekeeperjobben.

Hoyte: Startet litt usikkert, men kom seg utover i kampen.

Song: Varierer voldsomt fra meget solid til naiv.

Senderos: Får renset unna en hel del.

Traore: God.

Randall: En klasse under resten av Arsenallaget.

Denilson: God, selv om det ble litt hett under luggen.

Diarra: Stort sett god. Jordfreser!

Diaby: Scorer mål og er positiv så lenge kreftene holdt.

Bendtner: Jobber og jobber, men får ikke til så mye.

Eduardo: En naturlig målscorer og var tungen på vektskålen i dag.

 

Innbytterene: Barazite har noe ved seg, Merida er jeg mer tvilende til og Gibbs fikk også være med.

 

Jeg er dypt imponert over hva disse gutta klarer å få til!!

Link to comment
Share on other sites

Sinnsykt nervepirrende på slutten! Fantastisk gjort å komme videre til semien :P

 

Må bare trekke frem Song i dag.. skjønner hva Wenger ser i han nå, minner veldig mye om Tourè på den måten han kommer opp og raider :o

 

PS: Både Song og Eduardo fikk terningkast 9 av skysports for innsatsen i kveld :D

Link to comment
Share on other sites

Helsiken så kos dette er! :D

Passe nedsig for Hughes da, faen så tidig. Går bredt ut og klager på dommerne som favoriserer de fire store før hans toppede lag rett og slett taper for Arsenals 15-26beste menn(kanskje enda lengre bak i rekken) på hjemmebane med en dommer som absolutt ikke jobbet mot Blackburn. Hva er det uttrykket som passer utmerket? Opp som en bjørn og ned som en ? Uansett bra av han å takke for kampen, var nok temmelig forbanna med god grunn.

 

Nå er vi sikret minimum to kamper til mot veldig god motstand for unggutta. 1/3sjanse for at det på nytt blir Tottenham! Det skal sies at de innimellom gjøres en del rart av de men det er jo litt av poenget; At de skal ha lov til å feile i en turnering som ikke betyr allverden.

 

Men så mye spennende vi fikk se da! Det kryr jo av spillere som med en optimal utvikling glatt KAN bli verdenstjerner på linje med Fabregas. Klart de har masse de kan utvikle seg på men det hadde vel også Fabregas!?

 

Legger du til en absolutt god episode av Kongen av Queens helt på tampen var det totalt sett en VELDIG fin tirsdags kveld :P

God natt :o

 

Proud to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Måla er endelig ute, phew ;) Tok litt tid å hive nedpå alle nervepillene ;) Sterkt gjort av unggutta!!!

 

http://www.verdensvevet.com/arsenal/

 

Tusen takk for en kjempe fin side :o Målene kommer i den høyeste kvalitet og bare noen få minutter etter hver kamp :P

Det er besøkende fra mange forskjellige land ser jeg. Jeg må bare får lov til å gratulere deg med en herlig side :D

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk laginnstats. Slik som de spilte i begynnelsen av førsteomgangen lyser det finalespill lang vei av. Enig i at Song gjorde mye bra, men han var den tapende spilleren i 2 - 2 målet og hadde også noe slurv. Men han reddet oss mange ganger og var også med oppover til tider. Deilig å se at det ikke er jordas undergang dersom Djourou ikke kommer tilbake i januar. Ellers er jeg veldig enig i det som er sagt om kampen. Jeg ønsker også å trekke fram Dommer Riley som var fabelaktig der ute. Blåste kanskje litt tidlig av kampen, men var veldig solid på de vanskelige situasjonene. Bendtner gjorde en fabelaktig kamp. Han hadde assist på det første målet og jobbet utrolig bra gjennom hele kampen. Dansken har en duellstryke, særlig langs bakken. Lot dere merke til hvor mange ganger han vant tilbake svake pasninger fra medspillere? Fabianski sliter litt med kommunikasjonen, men det er noe som kommer. Keepereren er, som jeg også har lagt merke til i videoene av han, utrolig god til å holde skudd istedenfor å lage returer. Polakken er også veldig god på lave skudd. Eneste minus med kampen er at Diaby, Bendtner og Dudu kommer til å være veldig slitne på Lørdag dersom de blir nødt til å komme innpå.

 

Uansett er dette en stor dag. Borte mot et solid hjemmelag i en slitekamp der vi vinner ekstraomgangene 0 - 1 med 10 mann! Proud to be a Gooner!!!!

Link to comment
Share on other sites

YEEESS!!! Herlig! :o

 

Kanon av unggutta. Tipper Wenger er rimelig stolt nå.

 

Når er trekninga til semiene?

Er forøvrig Denilson suspendert til semien, eller kan han sone dommen i PL-kampene, hvor han sannsynligvis ikke hadde spilt uansett?

 

Disse vil bli sona i PL-kamper

 

Fy faen å overbevisende! for et signal vi gir ut! Jeg mener, her kommer vi til ewood park med en startellever hvor gjennomsnittsalderen er 20,8 år og vi vinner! det første kvarteret bare leker gutta seg utpå der mot etablerte premier league stjerner, som nettopp har gått ut i mediene og snakket om viktigheten av å gjøre det bra i denne cupen.. Haha, og så sendes de hodestups ut av turneringa av et lag som avslutter kampen med en gjennomsnittsalder på 18,5 år !!!!!!!!! Vanvittig overlegent spør du meg...

 

MoM : Song

 

Edit ; Sterkt av Scum å vinne borte mot City. Fikk Zokora sent av etter ca 20 min. Brukte nok en del krutt på å forsvare seg i 70 min.... Stilte med tilnærma toppa mannskap. Men vet egentlig ikke om det er så stor fordel for oss som kanskje mange tror. Får tross alt 3 dager å restituere seg på. Men ingen ulempe hvertfall :P

Link to comment
Share on other sites

Wenger proud of passion:

 

"It was a big test. They (Blackburn) made it very passionate and very committed. We had to use our character," he told Sky Sports 1.

 

"When it was 10 against 11 we found the resources to score, and that is really promising for such young players.

 

"We have shown quality, we dug deep when it was difficult. We did not give in and we kept battling."

 

On Denilson's sending off, Wenger admitted that the Brazilian's challenge on David Dunn merited a red card.

 

"He didn't touch him, but he should not have done that challenge. It was a red card," he concluded.

 

 

Ingenting gjør meg så stolt som våre young guns. Ny fantastisk prestasjon. Av samtlige!

Link to comment
Share on other sites

Eduardo er den beste avslutteren i Arsenal pr. dags dato. Er avslutterferdighetene på linje med Henry og Wright? Han er iallefall uslåelig med ball foran mål. Må jobbe litt med fysikken, men fikk litt troen på Eduardo i dag. Dette var en av de mest fysiske kampene han kunne spilt og han avgjør med 2 mål. Meget bra.

 

Fabianski hadde noen klasseredninger.

Bendtner med en god første omgang.

Song og Senderos outstanding. Song glapp på 2-2, men der burde noen andre markert en så diger spiller som Santa Cruz.

Diarra var positiv i første omgang. Gjør mye rart senere.

Denilson ble en slags martyr. Greit at det ikke var noen fin takling, men direkte rødt? Føler at han fikk det røde pga Chelsea-kampen. Det var like mange stygge taklinger fra Blackburn sin side.

 

Gamst, Savage, Dunn og Hughes. Shut the f*ck up :P

Lurer på hva de skal syte om nå? Så utrolig eid sier jeg bare.

Link to comment
Share on other sites

Eg går i klasse med talsmannen i Blackburn`s norske supporterklubb.. Gjett om han har fått hørt det no.. :o :D

 

Eg: "Blackburn - Arsenal U 2-3, sjølv med ein gavmildt linjemann på Blackburn-laget.. God jul! hehe ;) "

 

Han: "Jada, vi suger.. I get it..."

 

Er stolt av å vere Arsenal-fan i kveld.. :P

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk prestasjon!!!

 

Det burde i grunn ikkje gå an detta, nevner igjen at gj.snittsalderen til dagens tropp låg på under 20 år!!!!

 

Nei, det burde strengt tatt ikke det. Likevel gjør de det igjen og igjen og igjen.

 

Laget gjør en helhjertet jobb, men med litt kritisk blikk .......

 

Fabianski: Middels, er ingen utfordrer til førstekeeperjobben.

Hoyte: Startet litt usikkert, men kom seg utover i kampen.

Song: Varierer voldsomt fra meget solid til naiv.

Senderos: Får renset unna en hel del.

Traore: God.

Randall: En klasse under resten av Arsenallaget.

Denilson: God, selv om det ble litt hett under luggen.

Diarra: Stort sett god. Jordfreser!

Diaby: Scorer mål og er positiv så lenge kreftene holdt.

Bendtner: Jobber og jobber, men får ikke til så mye.

Eduardo: En naturlig målscorer og var tungen på vektskålen i dag.

 

Innbytterene: Barazite har noe ved seg, Merida er jeg mer tvilende til og Gibbs fikk også være med.

 

Jeg er dypt imponert over hva disse gutta klarer å få til!!

 

oppsymerer det ganske greit her, ble litt sånn fra fantastisk til kritisk flere ganger..

men meget sterkt dette resultatet, tror eduardo og RVP blir et rader par :P

 

virker ikke som eduardo trives med ade... noen andre som har tenkt det??

Link to comment
Share on other sites

Har lyst til også å fremheve Senderos. Makan til kar. Noen ganger får han håret til å reise seg på hodene våre. Men i går syntes jeg han viser hvem han er.

Syntes han går foran med stor moral og innsats. Han følger opp de andre spillerne som kaptein. Og jeg syntes han er meget plasseringssikker. Hans avklaringer fant alltid medspillere, selv med vanskelige avklaringer. Får han opp hastigheten noe i tillegg, gjør Wenger på nytt rett; har tro og viser tillit. Kan bli en klassestopper. Denne ærlige spilleren som det er lett å bli glad i.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...