Jump to content

2007.12.18 Blackburn Rovers B


Mr Chapman

Hvilket lag går videre til neste runde?  

66 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 252
  • Created
  • Last Reply

Dette er høyst imponerende.

De er utrolige disse unggutta. Morsomt å se spillere

som Song,Senderos og Eduardo levere.

Spesielt Song som jeg ikke har hatt noen tro på var

god igår og min MoM.

Helt utrolig resultat.

Link to comment
Share on other sites

Senderos ser ut til å vokse med ansvaret av å bli tildelt kapteinsbindet. Han blir mer sikker på seg sjølv, enn når han er ved siden av Toure/Gallas ellers i kampane.

 

Fabianski hadde nokon fine reaksjonsredninger, men overbeviste meg ikkje i ein del andre situasjoner diverre. Men han er ung, og kanskje eit utlån hadde gjort seg, slik at vi hadde fått eit inntrykk av han pluss at han får nyttefull erfaring.

 

Diaby er ein spelar som verkeleg imponerer meg. Fint driv, overblikk og teknikk. Det skrupasningen med utsida av foten til Eduardo var det verkeleg klasse over. Synd Samba fekk ein fot på den, hvis eg ikkje blandar to ulike situasjoner nå da. Låg tross alt med veldig smale auge utover kvelden.

 

Hughes som klager på Arsenals "bøllestil" og at vi heile tida prøver å påverka domaren såg tydelegvis vekk da Savage sprang til og dytta Denilson og ropte "kort! kort!" til domaren. Bra gjort av domar å gi Savage gult for det, men Denilsons direkte raudt var litt strengt? Tykkjer han kunne fått sitt andre gule for den taklinga der. Ellers såg man jo at det faktisk er Blackburn som køyrer knallhard bøllestil, og det er ikkje utan grunn at dei har fått 5 raude til nå i sesongen. Slutt å klag på alle andre Hughes, og heller gå inn i det som faktisk er problemet, ellers blir nok Blackburn ein evig middelhavsfarer under din leiing. Ikkje skyld på alle andre din 5-åring! :D Puh, måtte bare lufte ut litt. :o :P

Link to comment
Share on other sites

Strålende resultat av unggutta i går, og spesielt imponerende var det med tanke på arbeidsmioralen vi la ned. Når halve laget ligger nede med krampe i begge ben på slutten, da vet man at man har jobbet og slitt for seieren, og det er akkurat det som må til om man vil gå seirende av matta på hjemmebanen til et av de mest hardtkjempende laga i PL.

 

Spillet i går var kanskje ikke himmelsk, til tider synes jeg vi spilte veldig naivt og prøvde alltid å spille oss ut av forsvar, ofte gikk det galt, men det får heller gå. Synes vi uansett gjorde en bra kollektiv kamp, hvor også enkeltspillere utmerker seg. Stopperparet var kanon i går, Eduardo viser seg som en ekte goalgetter ved å være anonym i banespillet, men dukker likevel opp til rett tid på rett sted og avgjør kampen.

 

Vi har noe på gang, mange av spillerne i dagens a-stall spilte disse opgjørene for noen få sesonger siden, for eksempel Cesc, Clichy og Flamini, og det forundrer meg overhode ikke om minst to-tre av de som spilte i går er faste på Arsenal om to-tre sesonger. Tror dette har mye med arbeidet som legges ned på trening å gjøre. De unge trener sammen med førstelaget, og drilles tidlig inn i systemet. Jeg er overbevist om at laget som spilte i går hadde overlevd i PL, og etter de siste tre-fire sesongene, hvor vi har slått ut dusinvis av toppa PL lag, skjønner man at det ikke lenger er tilfeldigheter. Det er rett og slett kvalitet.

 

Til slutt vil jeg bare ønske Barazite god bedring. Han hadde et posetivt innhopp, og skaden så ikke god ut. Håper han er tilbake om ikke lenge.

Link to comment
Share on other sites

Ser det er mange som synest Denilson sitt direkte røde kort var strengt, men om en ser på den linjen som enkelte dommere i PL har lagt seg på i denne sesongen og delt ut en god del røde kort for taklinger som kanskje ikke har vert så stygge en gang, så var det vel egentlig greit.

Dommerene har jo også fått beskjed å nettopp slå kraftig ned på slike taklinger.

 

Det første som slo meg når han taklet var at der ryker han ut, og da husket jeg ikke i kampens hete at han hadde gult kort heller.....

 

Til Blackburn som fordel kan vi jo si at det var vel ingen som forventa at de skulle vinne.... Når alle 11 som slo Chelsea 1-0 to dager i forveien blir vraket og ikke funne gode nok for denne kampen... :P

Link to comment
Share on other sites

Hva blir konsekvensen for Denilson? 3 kamper i Carling Cup? Kan det sones i ligakamper?

 

Må nok sone i ligakamper ja.

 

Det er ett lag jeg synes er artigere å se enn Arsenal med sine 11 beste, og det er Arsenals juniorer/reserver. De er rett og slett helt fenomenale. Har ikke sett maken til innsats, vilje og mot. Song var, til tross for noen tapte dueller, helt fantastisk. BB i mine øyne. Ellers gjorde alle en formidabel innsats, morsomt å se Diarra treffe på pasninger framover på banen!

 

Håper på Tottenham i semin!

Link to comment
Share on other sites

Dette her var imponerende! Selv med en mann mindre, holder gutta motivasjonen oppe og drar seieren i land. Banens beste må være Song eller Diarra. Diarra ble mer og mer borte i andre omgang, men i første syntes jeg han var veldig bra. Også er det bra at Eduardo viser litt av kvalitetene han har. Den dårligste i går var etter min mening Denilson, ikke bare for det røde kortet, men jeg syntes han var usynlig og det jeg så til han var noen dårlige hjørnespark og feilpasninger. Håper nå på Chelsea/Liverpool i semifinalen.

 

STAND UP FOR THE ARSENAL YOUNGSTERS!

Link to comment
Share on other sites

We will have two big games now and it will cost a lot of energy. We will see who we get. Last year we got Tottenham and it won't be a surprise if we get them again."

etter tootene hadde vunnet så sa eg at vi blir til å møte di. Da blei det stille i salongen haah, wonder why? :P

Herlig herlig herlig. Fyfan førsteomgangen va sykt bra gjort av youngguns. BB fikk nok et maål som skulle vært offide, men det drit eg i. Song + senderos var helt konge. Aldri noensinne sett de to spile så bra som de gjorde i dag. BUNNSOLID!!!!! WHEEEEE :o

Blackburn out against reserves, det var vell ikk en eneste førstelagspiller med hahaahahahah

"applaus" Med god grunnpromille så var eg ganske rolig i denne kampen, fordi de hadde vist utroloig mye bra og god underholdning, så hadde vi tapt så hadde det væert greit ;)

 

YYYYYYoungggguns!!!! fyfan :D

Link to comment
Share on other sites

Mye underholdende lesing på Blackburn-forumet (www.brscn.com). Her er én kommentar: "Forøvrig var dette det sureste tapet jeg noen gang har opplevd. -Alltid like morro å tape hjemme for et juniorlag med 1 spiller mindre! "

 

Varmer og lese slikt.

 

Fra gårsdagen kamp var det særlig Senderos og Diaby som imponerte meg. Sistnemte har enorm teknikk, og en for en avsluttning! Senderos var enorm som kaptein, han ryddet unna i stor klasse når det gjelder så mest på slutten der.

 

Stolt øver hele laget igår, og stolt av og heie med dem.

 

Noen som vett hvordan det går med Barazite?

Link to comment
Share on other sites

Eduardo er den beste avslutteren i Arsenal pr. dags dato. Er avslutterferdighetene på linje med Henry og Wright? Han er iallefall uslåelig med ball foran mål. Må jobbe litt med fysikken, men fikk litt troen på Eduardo i dag. Dette var en av de mest fysiske kampene han kunne spilt og han avgjør med 2 mål. Meget bra.

 

Fabianski hadde noen klasseredninger.

Bendtner med en god første omgang.

Song og Senderos outstanding. Song glapp på 2-2, men der burde noen andre markert en så diger spiller som Santa Cruz.

Diarra var positiv i første omgang. Gjør mye rart senere.

Denilson ble en slags martyr. Greit at det ikke var noen fin takling, men direkte rødt? Føler at han fikk det røde pga Chelsea-kampen. Det var like mange stygge taklinger fra Blackburn sin side.

 

Gamst, Savage, Dunn og Hughes. Shut the f*ck up :D

Lurer på hva de skal syte om nå? Så utrolig eid sier jeg bare.

 

enig i alt bortsett fra at song var god. taper de aller fleste duellene, og mister ballen så snart han blir presset. ganske enkelt ikke arsenal materiale pr dags dato

Link to comment
Share on other sites

enig i alt bortsett fra at song var god. taper de aller fleste duellene, og mister ballen så snart han blir presset. ganske enkelt ikke arsenal materiale pr dags dato

 

Da lurer jeg på hvilken kamp du så i går! :D Song var outstanding, hadde blant annet mange fine raid og det siste førte til 2-3 målet

Link to comment
Share on other sites

enig i alt bortsett fra at song var god. taper de aller fleste duellene, og mister ballen så snart han blir presset. ganske enkelt ikke arsenal materiale pr dags dato

 

Du er sikker på at det var Blackburn - Arsenal i ligacupen du så i går kveld?

Link to comment
Share on other sites

enig i alt bortsett fra at song var god. taper de aller fleste duellene, og mister ballen så snart han blir presset. ganske enkelt ikke arsenal materiale pr dags dato

 

Du er sikker på at det var Blackburn - Arsenal i ligacupen du så i går kveld?

 

kansje han så på tottene :D

Link to comment
Share on other sites

Til dere som ikke likte det dere så av Song i går bør kanskje sjekke denne siden: http://www.skysports.com/football/user_rat...2916926,00.html

 

Song får 9 på børsen og kommentaren "Fantastic"!

 

Å score 9 på SkySports spillerbørs i en kamp på Ewood hvor Arsenal slipper inn 2 er ikke dårlig! Punktum

 

Eduardo scorer ikke uventet høyt med en 9'er, mens Diarra scorer 8

Link to comment
Share on other sites

Fy søren, for en kamp i går. Og det var utskjelte Senderos, Song og til dels Diarra som sto frem som de virkelige storspillerne! Takk for at Senderos endelig viste hva han kan. Han får mye ufortjent pepper de gangene han får spille, men i går viste vår fremtidige kaptein seg fram. Du verden, så deilig å se ham vinne hodedueller igjen!

 

Eduardo var jo håpløs kampen igjennom, men scorer to mål og bommer jo aldri alene med keeper!!! Makan til goalgetter! Og Bendtner var jo herlig! Og alle var jo fantastisk gode!

 

Til og med Randall spilte jo utrolig smart og "the Arsenal way" ved det første målet vårt. Det gror godt med engelskmenn i u-stallen vår!

 

Fabianski var også god! Han holdt jo nesten alle skudd. Dog må jeg si at han kanskje kunne gjort det litt bedre ved B'burns andre scoring.

 

Bare målløs over spillerne og kampen i går. Mot et toppet Blackburn-lag. TOPPET!

 

Nicklas Bendtner:

 

"How much would you relish the chance to play Spurs?"

 

To which he started off with "Well, were beating them anyway this Saturday but..." :D :P

Link to comment
Share on other sites

Til dere som ikke likte det dere så av Song i går bør kanskje sjekke denne siden: http://www.skysports.com/football/user_rat...2916926,00.html

 

Song får 9 på børsen og kommentaren "Fantastic"!

 

Å score 9 på SkySports spillerbørs i en kamp på Ewood hvor Arsenal slipper inn 2 er ikke dårlig! Punktum

 

Eduardo scorer ikke uventet høyt med en 9'er, mens Diarra scorer 8

 

 

Er heilt enig at Song var god i går, men fantastisk var han ikkje! Synes det er sånt ein må kunne forventa på det nivået. Det er han som glipper markeringa ved begge Blackburns mål, men ein kan vel ikkje legga så mykje skyld på han i dei tilfellene. Uansett er det flott å se at både Song og Senderos hever seg, og gjennomfører ein god kamp!!

 

 

Men må få skryta litt meir av avsluttningsegenskapane til Eduardo. Har studert måla hans fleire ganger no, han er iskald ved begge anledningane! Herlig å se! Trur han kommer til å bli ein hit etter å ha fått tilpassa seg nivået skikkelig.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke enig i at Song var god i går. Han var dårlig å markere i duellene han var med i, og blir han bare litt presset, så begynner han å rote ting til.

 

De to spillerne som imponerte meg var Senderos og Eduardo. Senderos viste en helt annen side av seg selv i går. Han hadde full kontroll der bake hele kampen ut, og han gjorde nesten ingen feil.

Eduardo er iskald alene mot keeper, og det er deilig å kunne være sikker på at man scorer.

Link to comment
Share on other sites

Laget gjør en helhjertet jobb, men med litt kritisk blikk .......

 

Fabianski: Middels, er ingen utfordrer til førstekeeperjobben.

Hoyte: Startet litt usikkert, men kom seg utover i kampen.

Song: Varierer voldsomt fra meget solid til naiv.

Senderos: Får renset unna en hel del.

Traore: God.

Randall: En klasse under resten av Arsenallaget.

Denilson: God, selv om det ble litt hett under luggen.

Diarra: Stort sett god. Jordfreser!

Diaby: Scorer mål og er positiv så lenge kreftene holdt.

Bendtner: Jobber og jobber, men får ikke til så mye.

Eduardo: En naturlig målscorer og var tungen på vektskålen i dag.

 

Innbytterene: Barazite har noe ved seg, Merida er jeg mer tvilende til og Gibbs fikk også være med.

 

Jeg er dypt imponert over hva disse gutta klarer å få til!!

 

Denne kjøper jeg! Selvsagt var dette meget gledelig, det var også en del rusk i "maskineriet". Kanskje ikke så rart. :D

 

Et fantastisk resultat for våre unge gutter. En solid porsjon ferdigheter, innsats og vilje gjorde dette mulig. Det som gjøre det hele ekstra moro, er at Blackburn stiller med et meget sterkt lag på hjemmebane, samt at de spiller med en mann mer i en halvtime. Det står det respekt av!

Link to comment
Share on other sites

:P--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Dec 19 2007, 02:20 PM) 113060[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

enig i alt bortsett fra at song var god. taper de aller fleste duellene, og mister ballen så snart han blir presset. ganske enkelt ikke arsenal materiale pr dags dato

 

Da lurer jeg på hvilken kamp du så i går! :D Song var outstanding, hadde blant annet mange fine raid og det siste førte til 2-3 målet

 

har akkurat sett kampen for andre gang, og jeg mener fortsatt at song mister ballen alt for mange ganger. fremspille til 2-3 er konge det, men alle balltapene og de duellene han ikke går ordentlig inn i(spesielt i andre omgangen), trekker veldig ned på helhetsinntrykket. men at det bor mye fotball i han, er det ingen tvil om. han vil ofte litt for mye, og da blir det fort litt kluss. det han gjør bra, er veldig bra, men der han gjør dårlige valg og feiler, blir det veldig tydelig og ofte blir det store overgangsmuligheter for motstanderne. men for all del... i motsetning til det han har vist tidligere, må jo dette være supert. ingen ting som gleder meg mer enn at arsenal spillere lykke og viser fremgang;-)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...