Jump to content

2007.12.18 Blackburn Rovers B


Mr Chapman

Hvilket lag går videre til neste runde?  

66 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Blackburn Rovers - Arsenal

18. Desember 2007 Klokken 21.00 Norsk tid

 

Før kampen:

Arsenal stiller nok med et ungt lag når lagene møtes for andre gang denne seongen. På Ewood Park i August, ble det 1-1 og poengdeling, etter scoringer fra David Dunn og Robin Van Persie. Ungguttene til Wenger får det nok tøft ettersom Rovers er ute etter å heve seg fra 3-5-nederlaget mot Wigan i helgen. Arsenal vant 1-0 over Chelsea. I forrige runde slo Blackburn Portsmouth borte, mens Arsenal gjestet Sheffield United og kom derfra med 3-0 og avansement. Skader -og suspensjonsnytt er at vertene må klare seg uten Brett Emerton og Andre Ooijer. Arsenal må klare seg uten Emmanuel Eboue og muligens Lassana Diarra som har uttalt at han ønsker å forlate The Gunners. Han er med i troppen til The Gunners. Det ble regnet med at Walcott skulle spille, men den talentfulle engelskmannen ble ikke med i 16-manns troppen til Arsenal.

 

TV Kanaler:

SportN (Komentator: Thor Eggen)

 

Streams:

Myp2p.eu

Forumets stream-tråd

 

Hoveddommer:

Kommer

 

Skadesituasjon:

Arsenal.com - Injury News

 

Høydepunkter:

Verdensvevet.com

 

Formkurve:

Blackburn: T U T S T T

Arsenal: T S U T S S

 

Siste fem møter:

PL, 19-08-07 Blackburn 1-1 Arsenal

FAC, 28-02-07 Blackburn 1-0 Arsenal

FAC, 17-02-07 Arsenal 0-0 Blackburn

PL, 13-01-07 Blackburn 0-2 Arsenal

PL, 23-12-06 Arsenal 6-2 Blackburn

 

God kamp!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 252
  • Created
  • Last Reply

Håper unggutta klarer å overkomme nok en PL-hindring i Liga Cupen. De slo Newcastle 2-0 i LC, mens A-laget spilte 1-1. Tidligere denne sesongen spilte som kjent A-laget 1-1 mot Blackburn. Skal unggutta reise til Ewood Park og vinne 2-0 mot Blackburn denne gangen?

 

Satser på dette laget:

Lukasz Fabianski

Justin Hoyte :: William Gallas :: Phillipe Senderos :: Armand Traorè

Denilson Nèves :: Lassana Diarra :: Abou Diaby

Theo Walcott

Nicklas Bendtner :: Robin van Persie

 

Vil ha Robin på banen fra start, så han får så mye matching som mulig etter skadeoppholdet sitt. Dess mer matching han får nå, dess fortere er han tilbake til å spille 90 minutter i PL og i de mer 'seriøse' kampene. Jeg vil ha Willy og Big Phil i midtforsvaret for å få kjøre dem sammen så godt som mulig, om valget til Wenger overraskende faller på Senderos istedenfor Djourou når Kolo reiser til Afrika. Traorè spilte nettopp en ny god kamp for reservelaget for en tid tilbake, og fortjener å få prøve seg på førstelaget i LC, noe jeg tror Arsène er enig i. Jeg ville ha prøvd meg på en noe merkelig formasjon på midtbanen. En treer på midtbanen, bestående av Diaby, Diarra og Denilson, og en Walcott like foran dem, tror jeg kunne vært bra. Diarra ville vært ankeret defensivt, mens Diaby og Denilson er mer offensive. Jeg ville også likt å sett hvordan Walcott kunne gjort det i en hengende spissrolle. Nicklas er bankers ved siden av Robin (eller mer sannsynlig Eduardo) etter den fine formen han har vist den siste tiden.

 

Gleder meg til å få sett mer til unggutta i denne kampen, og se om de klarer å ta seg videre.

Link to comment
Share on other sites

for de av dere som har tippekonto på nett, unibet o.l, sett penger på at RVP blir målscorer! :angry: skulle likt å høre stats`n hans mot rovers..

 

Lysten på å se Merida imorgen. Får mye skryt. Er ikke spilleren som fullstendig dominerer reservelagskampene, men ser med en gang at han ligger på et litt annet nivå enn de andre res.spillerne. Hvertfall virker det sånn for meg, selv om Lansbury og Randall kanskje har fått mer spilletid enn Fran. Veldig morro å fått fram noen unge engelske

Link to comment
Share on other sites

Skal bli vanskelig dette, men jeg håper likevel vi får se noen av de unge som enda ikke er faste på "liga-cup-laget", tenker da på Lansbury, Randall, Gibbs kanskje Merida osv. Vil egentlig at Gallas skal få et pust i bakken og stå over denne kampen. Jeg håper på dette mannskapet:

 

Fabianski

Hoyte Song Senderos Traore

Diaby Gilberto Denilson Gibbs

Bendtner Eduardo

 

Synes ideen om å matche RvP er god, men eivinho har også et poeng med at det kan være smart å spare ham mot et fysisk tøft B'burn lag, spesielt ettersom de to andre spissene trenger de sjansene de kan få til å vise seg frem, og med tanke på kampprogrammet som kommer de neste ukene. Er Wonder Wal tilbake fra skade? Da bør han isåfall inn på laget, da til fordel for Gilberto (så går Diaby inn i midten), hadde vært dritfett med Gibbs og Walcott på hver sin kant!

Link to comment
Share on other sites

Drømmelaget imorgen:

Fabianski

J. Hoyte-G. Hoyte-Nordtveit*-Traore

Walcott**-Merida-Diaby-Randall

Bendtner-Eduardo

 

*Har vel nettopp kommet tilbake fra skade

** Er vel ikke kommet tilbake til full trening enda?!

 

Tror Wenger stiller noe lunde likt som dette:

Fabianski

Hoyte-Senderos-Gallas-Traore

Diaby-Denilson-Diarra-Gibbs

Bendtner-Eduardo

 

Subs: Lehmann-G.Hoyte-Song-Hleb-Adebayor

 

Det mest spennende og se på det endelige uttaket må vel være midtbanen.

 

Hvor mange vil han spare? Hvem starter på vingene? Lar han noen av de som ikke er i kampform enda spille fra start? RvP, Fabregas, Hleb og Flamstern?

 

Uansett så håper jeg dette blir nok en seier for unguttene og massevis 1.lags erfaring for de aller yngste!

 

Tipper/Håper på 3-0 seier etter dobbel Bendtner og et av Gibbs :angry:

 

Offtopic: Kommer Vela tilbake i sommer?

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen tror jeg vi taper. Men det kommer ann på hvor urutinert laget vi stiller med er. Håper hverken Van Persie, Hleb, Flamini eller Fabregas spiller. De er akkurat kommet fra skade, og er sikkert veldig sårbar.

Tipper Rovers vinner 2-0. Etter scoringer av Gamst Pedersen og Tugay.

Link to comment
Share on other sites

Klikket meg inn på Blackburns sider og fant ut at de stilte med disse i sist CC-kamp:

Friedel, Khizanishvili-Samba-Nelsen-Berner, Bentley-Mokoena-Dunn-Pedersen, Santa Cruz -McCarthy

Dette er vel ikke helt toppet? Har ikke sett veldig mye på Blackburn men jeg ville da tro at dette ikke er helt ypperste de kan stille. Kampen var mot Pompey så de hvilte nok ikke folk fordi de uansett gikk videre.

 

At vi skal gå videre har jeg uansett veldig liten tro på. Men hvorfor ikke? Disse unggutta har spilt skjorta av et helt toppet Chelsea-lag i finalen i fjor. God underholdning ser jeg uansett fram til, håper Wenger sparer alle stjernene. Ja, jeg ser at folk vil ha vanPersie innpå for å kom i kampform igjen, men nei, det vil jeg absolutt ikke. Vi har tre ekstremt viktige PL-kamper på åtte dager fom lørdag og Blackburn kommer til å kvesse knivene slik de gjorde når vi dro dit sist. Håper på disse elve i morgen:

Lehmann

Hoyte-Senderos-Nordtveit-Traore

Denilson-Gilberto-Diarra-Diaby

Bendtner-Eduardo

 

Hadde vært konge å få se Nordtveit, blir sikkert temmelig eid men likevel hadde det vært kjekt å se han i aksjon. Klarer vi videre avansemang vil jeg være stum av beundring, klarer vi det ikke vil jeg si at Wenger valgte helt rett og glede meg til helgens derby der alle mann skal være 100%klar.

Link to comment
Share on other sites

Håper unggutta klarer å overkomme nok en PL-hindring i Liga Cupen. De slo Newcastle 2-0 i LC, mens A-laget spilte 1-1. Tidligere denne sesongen spilte som kjent A-laget 1-1 mot Blackburn. Skal unggutta reise til Ewood Park og vinne 2-0 mot Blackburn denne gangen?

 

Satser på dette laget:

Lukasz Fabianski

Justin Hoyte :: William Gallas :: Phillipe Senderos :: Armand Traorè

Denilson Nèves :: Lassana Diarra :: Abou Diaby

Theo Walcott

Nicklas Bendtner :: Robin van Persie

 

Vil ha Robin på banen fra start, så han får så mye matching som mulig etter skadeoppholdet sitt. Dess mer matching han får nå, dess fortere er han tilbake til å spille 90 minutter i PL og i de mer 'seriøse' kampene. Jeg vil ha Willy og Big Phil i midtforsvaret for å få kjøre dem sammen så godt som mulig, om valget til Wenger overraskende faller på Senderos istedenfor Djourou når Kolo reiser til Afrika. Traorè spilte nettopp en ny god kamp for reservelaget for en tid tilbake, og fortjener å få prøve seg på førstelaget i LC, noe jeg tror Arsène er enig i. Jeg ville ha prøvd meg på en noe merkelig formasjon på midtbanen. En treer på midtbanen, bestående av Diaby, Diarra og Denilson, og en Walcott like foran dem, tror jeg kunne vært bra. Diarra ville vært ankeret defensivt, mens Diaby og Denilson er mer offensive. Jeg ville også likt å sett hvordan Walcott kunne gjort det i en hengende spissrolle. Nicklas er bankers ved siden av Robin (eller mer sannsynlig Eduardo) etter den fine formen han har vist den siste tiden.

 

Gleder meg til å få sett mer til unggutta i denne kampen, og se om de klarer å ta seg videre.

 

håper på laget ditt, men tror at walcott blir høyrekant og diaby venstre... eduardo kommer inn for RVP når han har fått målet sitt :P

Link to comment
Share on other sites

Klikket meg inn på Blackburns sider og fant ut at de stilte med disse i sist CC-kamp:

Friedel, Khizanishvili-Samba-Nelsen-Berner, Bentley-Mokoena-Dunn-Pedersen, Santa Cruz -McCarthy

Dette er vel ikke helt toppet? Har ikke sett veldig mye på Blackburn men jeg ville da tro at dette ikke er helt ypperste de kan stille. Kampen var mot Pompey så de hvilte nok ikke folk fordi de uansett gikk videre.

 

At vi skal gå videre har jeg uansett veldig liten tro på. Men hvorfor ikke? Disse unggutta har spilt skjorta av et helt toppet Chelsea-lag i finalen i fjor. God underholdning ser jeg uansett fram til, håper Wenger sparer alle stjernene. Ja, jeg ser at folk vil ha vanPersie innpå for å kom i kampform igjen, men nei, det vil jeg absolutt ikke. Vi har tre ekstremt viktige PL-kamper på åtte dager fom lørdag og Blackburn kommer til å kvesse knivene slik de gjorde når vi dro dit sist. Håper på disse elve i morgen:

Lehmann

Hoyte-Senderos-Nordtveit-Traore

Denilson-Gilberto-Diarra-Diaby

Bendtner-Eduardo

 

Hadde vært konge å få se Nordtveit, blir sikkert temmelig eid men likevel hadde det vært kjekt å se han i aksjon. Klarer vi videre avansemang vil jeg være stum av beundring, klarer vi det ikke vil jeg si at Wenger valgte helt rett og glede meg til helgens derby der alle mann skal være 100%klar.

 

Jo, det Blackburn-laget du ser der er ganske så toppet.

Jeg håper at dette blir en tett og underholdene kamp, og hvis Blackburn stiller med det laget, tror jeg det blir et knepent tap for unggutta. Er helt enig med deg angående vurderingen av laget og Wenger :P

 

Håper at vi stiller med dette laget:

 

Fabianski

 

J Hoyte - Senderos - Song - Traorè

 

Denilson - Merida - Diarra - Diaby

 

Bendtner - Eduardo

 

Benk: Mannone, Lansbury, Randall, Barazite, G Hoyte.

Link to comment
Share on other sites

Fra BBC:

 

 

 

 

Blackburn will be without defender Brett Emerton, who was sent off in Saturday's defeat at Wigan.

 

Defender Andre Ooijer is set to miss the next few weeks with a hamstring injury suffered earlier this month.

 

Arsenal look set to be without midfielder Emmanuel Eboue after he suffered a knee ligament injury during Sunday's win over Chelsea.

 

Theo Walcott (knee) is expected to start but there are doubts over Lassana Diarra, who has asked to leave Arsenal.

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Blackburn (from): Friedel, Nelsen, Samba, Warnock, Tugay, Mokoena, Reid, Bentley, Dunn, Pedersen, Santa Cruz, McCarthy, Roberts, Brown, Savage, Berner, Derbyshire, Khizanishvili, Treacy.

Link to comment
Share on other sites

Klikket meg inn på Blackburns sider og fant ut at de stilte med disse i sist CC-kamp:

Friedel, Khizanishvili-Samba-Nelsen-Berner, Bentley-Mokoena-Dunn-Pedersen, Santa Cruz -McCarthy

Dette er vel ikke helt toppet? Har ikke sett veldig mye på Blackburn men jeg ville da tro at dette ikke er helt ypperste de kan stille. Kampen var mot Pompey så de hvilte nok ikke folk fordi de uansett gikk videre.

 

At vi skal gå videre har jeg uansett veldig liten tro på. Men hvorfor ikke? Disse unggutta har spilt skjorta av et helt toppet Chelsea-lag i finalen i fjor. God underholdning ser jeg uansett fram til, håper Wenger sparer alle stjernene. Ja, jeg ser at folk vil ha vanPersie innpå for å kom i kampform igjen, men nei, det vil jeg absolutt ikke. Vi har tre ekstremt viktige PL-kamper på åtte dager fom lørdag og Blackburn kommer til å kvesse knivene slik de gjorde når vi dro dit sist. Håper på disse elve i morgen:

Lehmann

Hoyte-Senderos-Nordtveit-Traore

Denilson-Gilberto-Diarra-Diaby

Bendtner-Eduardo

 

Hadde vært konge å få se Nordtveit, blir sikkert temmelig eid men likevel hadde det vært kjekt å se han i aksjon. Klarer vi videre avansemang vil jeg være stum av beundring, klarer vi det ikke vil jeg si at Wenger valgte helt rett og glede meg til helgens derby der alle mann skal være 100%klar.

Laget til Rovers ser ganske toppet ut. Faktisk så satser de fleset klubber med beste manskap i denne cupen, som de mener ikke betyr noe, men for meg blir det selvmotsigende når storklubber som pool, manu og chelsea still med maks lag. At de mindre klubbene gjør det, er en selfølge, fordi det er deres sjanse til å vinne noe.

Ellers håper jeg Gibbs, Walcott, Diaby, Traore og Fabianski får spille. Kampen blir nok tøff som det vanligvis er mot Blackburn. Bra av Vi Viasat viser både Arsenal og ottenham kampen. Thumbs up!

Link to comment
Share on other sites

Hmmm. Blackburn B er en vanskelig kamp for unggutta. Tror det kan bli et knepent tap her.

 

Fabianski

Hoyte :: Senderos :: Song :: Traore

Denilson :: Gilberto :: Diarra :: Diaby

Bendtner :: Walcott

 

Subs: Eduardo, Mannone, Merida, Gibbs, Nortveit

Tror laget vil stemme kanskje med et par endringer. Usikker på hvem av unggutta som får plass på benken, og om AW tør å unnlate både Toure og Gallas i midten bak.

Link to comment
Share on other sites

OMFG!!! sjekk dette.

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...ticle593843.ece

 

Så nå må dommerne passe på Arsenal spillerne fordi de spiller stygt. Fy fan førr en gjøk :P

Blackburn er det laget i PL som spiller styggest av alle, og det har statistikkene vist helt klart tidligere. Må si at dette er det mest tåpeligste jeg har lest på lenge.

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen tror jeg vi taper. Men det kommer ann på hvor urutinert laget vi stiller med er. Håper hverken Van Persie, Hleb, Flamini eller Fabregas spiller. De er akkurat kommet fra skade, og er sikkert veldig sårbar.

Tipper Rovers vinner 2-0. Etter scoringer av Gamst Pedersen og Tugay.

 

Dårlig å tippe på tap!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen tror jeg vi taper. Men det kommer ann på hvor urutinert laget vi stiller med er. Håper hverken Van Persie, Hleb, Flamini eller Fabregas spiller. De er akkurat kommet fra skade, og er sikkert veldig sårbar.

Tipper Rovers vinner 2-0. Etter scoringer av Gamst Pedersen og Tugay.

 

Dårlig å tippe på tap!!!!!

 

Tror vi taper fordi denne cupen tar Blackburn på alvor, og de kan være fryktelig gode på Ewood. Dessuten vil de virkelig hevne seg etter 3-5-tapet for Wigan.

Link to comment
Share on other sites

Troppen til i kveld.

2 Abou DIABY (Age 21)

6 Philippe SENDEROS (Age 22)

8 Lassana DIARRA (Age 22)

9 EDUARDO (Age 24)

15 DENILSON (Age 19)

17 Alex SONG (Age 20)

21 Lukasz FABIANSKI (GK) (Age 22)

26 Nicklas BENDTNER (Age 19)

30 Armand TRAORE (Age 18)

31 Justin HOYTE (Age 22)

34 Kieran GIBBS (Age 18)

36 Mark RANDALL (Age 18)

40 Vito MANNONE (GK) (Age 19)

41 Gavin HOYTE (Age 17)

42 Fran MERIDA (Age 17)

43 Nacer BARAZITE (Age 17)

 

Urutinert lag, så det blir en tøff kamp dette mot et Rovers lag som mest sannsynlig stiller toppet. Allikevel vil det bli en god test for unggutta så man ser hvordan de ligger an i utviklingen.

Link to comment
Share on other sites

Troppen til i kveld.

2 Abou DIABY (Age 21)

6 Philippe SENDEROS (Age 22)

8 Lassana DIARRA (Age 22)

9 EDUARDO (Age 24)

15 DENILSON (Age 19)

17 Alex SONG (Age 20)

21 Lukasz FABIANSKI (GK) (Age 22)

26 Nicklas BENDTNER (Age 19)

30 Armand TRAORE (Age 18)

31 Justin HOYTE (Age 22)

34 Kieran GIBBS (Age 18)

36 Mark RANDALL (Age 18)

40 Vito MANNONE (GK) (Age 19)

41 Gavin HOYTE (Age 17)

42 Fran MERIDA (Age 17)

43 Nacer BARAZITE (Age 17)

 

Urutinert lag, så det blir en tøff kamp dette mot et Rovers lag som mest sannsynlig stiller toppet. Allikevel vil det bli en god test for unggutta så man ser hvordan de ligger an i utviklingen.

 

Etter mine beregninger er spillerne der gjennomsnittlig 19.6 år gammel. Det er nesten utenkelig! Håper på å se Barazite og Merida spesielt. Fabianski i mål, det hadde heller ikke gjort noe om vi fikk se et glimt av Kieran Gibbs.

Link to comment
Share on other sites

RvP har en fantastisk statistikk mot Blackburn. Jeg ønsker å se han de siste 30 min slik at han kan få litt mer kamptrening før tottenham-kampen. Regner med at Blackburn har fått taklet nok fra seg når vår storscorer kommer innpå :P. Dudu synes jeg fortjener å få spille. Han jobber og jobber og prøver så godt han kan. Dere skal ikke se bort ifra at det plutselig løsner for han. For storscorere er det ofte slik at de bruker litt tid på å score de første målene, før det plutselig tar av helt. Har vi sett Dudu sammen med RvP enda? Det kan godt hende at de fungere som hånd i hanske :).

 

Blackburn tapte 5 - 3 borte mot Wigan. Santa Cruz scorte hattrick i den kampen for Blackburn. Vi må med andre ord passe oss for den svære målscoreren. Holder vi tett bakover er jeg sikker på at vi skal klare å ta dem. Å slippe inn 5 mål mot Wigan er ydmykende, og vi bør dermed klare å slippe til en del ganger. Blackburn forsvaret sliter stort mot raske spillere, og det er der vi må ta dem. Nå skal dere ikke se bort ifra at Blackburn kommer til å ligge lavt pga farten på spillerne våre. Uansett er det viktig at vi stresser forsvaret som gjorde mye rart mot Wigan. Blackburn har 4 seire, 2 uavgjort og 3 tap med 11 - 11 i målforskjell. På de siste 7 kampene i ligaen har Blackburn tapt 4, vunnet 1 og spilt uavgjort i de to siste. Vi kunne med andre ord ikke møtt dem på et bedre tidspunkt!!

 

EDIT: Ser nå at RvP ikke er med i troppen...

Link to comment
Share on other sites

Frykter tap her. Blackburn er svært interessert i å rette opp inntrykket etter noen dårlige kamper, og topper helt sikkert laget. Arsenal stiller med reservelag, og det kombinert med at laget er inne i en slags down-periode (ja, jeg regner da med Chelsea-kampen, et Arsenal i form hadde vunnet mer uanstrengt der! :P ), gjør at dette blir tøft. For tøft?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...