Jump to content

2007.12.05 Newcastle United B


Mr Chapman

Hvilket lag går seirende av banen?  

72 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 184
  • Created
  • Last Reply

Idag har vi ikke sentral midtbane. Enkelt og greit. Diarra var god de første 20 min, så blitt borte. Gilberto er Gilberto

 

Er vel ikke verdens enkleste oppgave å spille bra når den andre medspilleren din på midtbanen er helt utrolig dårlig, men er enig at midtbanen har omtrent vært ikke-eksisterende..

Link to comment
Share on other sites

Vi spiller mot det dårligste laget i PL for øyeblikket. Dette var bare flaut og pinlig. "Taper" kampen fordi vi ikke eier sentral midtbane. Og Gilberto, jeg har ikke ord. Nei nå er jeg bare fryktelig fryktelig skuffa. Dette var elendig. Gleder meg som en unge til å få tilbake Hleb, Fabregas og Van Persie, fordi Arsenal med og uten de spillerene er 2 helt forskjellige lag.

Link to comment
Share on other sites

detta var ikke bra nok. såg tydeleg at vi mangla mangen sentrale spillere. vi fik 1 poeng og det er 2 for lite. kvifor ikke walcott kom in er for meg ufateleg. diarra og gilberto var heilt borte i andre omgang. mye feilpassninger , mye langballer, mye personlege feil = 1-1.

Link to comment
Share on other sites

Her inne var det mye negativt. Har ikke sett kampen, men må ha vært dårlig ut fra kommentarene. Resultatet derimot er ikke dårlig. Er ikke sikker på om Manu reiser derfra med full pott heller. Og hvis vi vinner mot Boro i helga, så har i kommet oss gjennom 3 bortekamper på rad med 7 poeng. Det er utrolig bra, og særlig med tanke på skadeproblemene. Skulle likt å se Manu spille uten Rooney, Ronaldo, Hargreaves, Scholes og Nani i tre bortekamper på rad og tatt alle poengene...

Link to comment
Share on other sites

Lett å skylde på dommeren og ikke på eget lag, men vi begynte ikke å presse før vi var på overtid i 2.omg. Men dommeren hadde en tvilsom avgjørelse på slutten, men han skulle blåst den andre gangen. Skuffende resultat, hvis vi skal ligge på toppen av ligan holder det ikke med 1-1 mot et Newcastle lag som har vært i ganske dårlig form i det siste. Det virka som at flere spillere var fornøyde med 1-1 resultat under annen omgangen og vi rota mye bakover. Det er greit at vi har mange skader på midtbanen og en skada RvP, men enkelte spillere spilte dårlig til tider og vi kan ikke spille like dårlig mot boro, da kan det hende at vi må se vårt første tap i sessongen (PL).

Men som jeg sa ista tror jeg at det tidlig målet kan ha gjort at vi tok seiern på forskudd og trodde at resten av måla skulle komme av seg selv.

 

Syns Diarra spilte ganske bra, han kjempa og hvis jeg ikke tar feil var den han som hindra Taylor (?) og få ballen på den tredje corneren av de fire Newcastle hadde på rad (?)

 

Proud to be a Gooner

Link to comment
Share on other sites

Sitter med blandede følelser nå. Før kampen var dette ein kamp som skulle gi 3 poeng i kassa, det blei ett, og basert på andre omgangen skal vi vere sånn tåeleg fornøgd.

 

Det eg undrer meg over er Adebayors utallige offsider i nesten kvar einaste kamp. Men ikkje før kampen idag og situasjonen med Rosicky som var STOR, har eg lurt på om han i det heile tatt kan offsideregelen. Han sprang jo langt foran hele gjengen hoia og vaia, og gjorde seg sjølv til latter. Det ska'kje vere mogeleg på eit slikt nivå å springe titalls meter i rein soleklar offside på den måten der.

Link to comment
Share on other sites

Her må vi være edruelige. Vi spilte mot et av de beste lagene vi har møtt i år. Newcastle spilte ut sitt potensial og de spilte med et trykk som et sultent villdyr. Dette var ikke en god kamp av oss. Og de som sier at vi ikke trenger spillere der eller der må tenke seg om. Skal vi være i verdenstoppen og vinne kamper som i dag, har vi ikke god nok bredde på kvalitet. Vi ramler 40% når vi mangler fem sentrale spillere. Det kan være en tilfeldighet, men jeg er ikke sikker på det.

 

Banens beste: Manuel Almunia.

Link to comment
Share on other sites

Vi spiller mot det dårligste laget i PL for øyeblikket. Dette var bare flaut og pinlig. "Taper" kampen fordi vi ikke eier sentral midtbane. Og Gilberto, jeg har ikke ord. Nei nå er jeg bare fryktelig fryktelig skuffa. Dette var elendig. Gleder meg som en unge til å få tilbake Hleb, Fabregas og Van Persie, fordi Arsenal med og uten de spillerene er 2 helt forskjellige lag.

Kanskje de har spilt mange dårlige kamper Newc, men en gang må jo det snu. Dessuten er Newcastle soleklar topp 10 i PL hva potensial angår, så det er ikke så verst å få uavgjort på St.James´ Park. Dessuten: De siste årene har vi så og si alltid spilt uavgjort der så...

 

Men men, vi reiser oss mot Boro, som vel må SIES Å VÆRE DET DÅRLIGSTE LAGET I PL NÅ <_<

Link to comment
Share on other sites

Vi spiller mot det dårligste laget i PL for øyeblikket. Dette var bare flaut og pinlig. "Taper" kampen fordi vi ikke eier sentral midtbane. Og Gilberto, jeg har ikke ord. Nei nå er jeg bare fryktelig fryktelig skuffa. Dette var elendig. Gleder meg som en unge til å få tilbake Hleb, Fabregas og Van Persie, fordi Arsenal med og uten de spillerene er 2 helt forskjellige lag.

 

Unnskyld meg, men selv om form-tabellen viser en ting så må et lag en dag snu trenden og gi en ordentlig fight for å få tiltrengte poeng.

 

Akkurat det gjorde Newcastle i dag, og jeg syns de gjorde en fryktelig sterk kamp. De hadde stor vilje hele kampen igjennom og jeg syns vi gjorde en god kamp som klarte å få med oss i hvertfall ett poeng. Så klart kunne vi spilt mye bedre og fått med oss tre poeng, men å reise fra Newcastle med ett poeng er heller ikke noe dårlig resultat. Newcastle hører hjemme mye høyere opp på tabellen enn det de gjør.

 

Ett poeng er bedre enn ingenting, og vi har i hvertfall 4 poeng ned til andre plass nå!

Link to comment
Share on other sites

Resultat som forventet. Det som skuffer er at Newcastle presser Arsenal for mye. Selv om den harde kjerne er ute, så skulle man jo kunne forvente at dagens midtbane kunne ha gitt mer fra seg. Gilbero synger på siste verset.

 

Men selv om Newcastle ikke har imponert så langt denne sesongen, så tror jeg det blir litt naivt å tro at vi skal vinne denne kampen lett. Big Sam har stykket kjepper i hjulene før. Ellers fortjener hjemmefansen skryt for bra trykk.

 

Håper på skjerpings mot Boro. Satser på at det medisinske apparatet får fått et par av spillerne tilbake på banen innen søndag.

Link to comment
Share on other sites

som tidligere nevnt, er jeg også av den oppfatning at newcastle er et av de svakeste lagene i pl. selv med et res preget lag bør arsenal vinne dette. men hva kan en si. i mangel på sentral midtbane, viser eboue seg frem med et godt innlegg etter drøye tre minutter. i de samme sekundene, er også adebayor kanongod. men så er det slutt. eboue mister ballen, faller og tar seg til ansiktet. ser bare dumt ut når en får en smell i leggen. adebayor sender ballen til motstandere hele tiden. og jeg tror at han ville fått frispark på slutten om det ikke hadde vært for at han hadde lagt seg ned sinnsykt lett tre-fire ganger på kun kort tid. ett bra mål, en god redning, men resten er så trist å se på at en kan få tårer i øynene. hvorfor kommer ikke dansken inn tidligere? og hva med walcott?! skulle gjerne likt å se prestasjonene til eboue, som gjør at han holder theo på benken...

 

men!: er helt sikker på at laget hever seg fra 2 div nivå til neste kamp... i hvertfall om en to-tre-fire spillere byttes ut <_<

Link to comment
Share on other sites

Vinner vi borte mot Middlesbrough, så har vi fått 7 poeng i en meget vanskelig borte-uke. Dét vil i så fall være gull-takter.

 

Dagens kamp derimot, var dessverre ikke i nærheten av å være det. Vi skaper vel ikke særlig mer enn én og en halv sjanse. Det er for svakt. Forsvaret står brukbart imot Newcastles massive press, men tyr alt for ofte til den lange ballen mot etablert forsvar. Hvorvidt akkurat det er forsvarets eller midtbanens feil skal være usagt. Uansett kom vi aldri i gang med spillet vårt, og når ballen er mer i lufta enn på bakken er vi ikke bedre enn Newcastle.

 

I fjor ble vi beskyldt for å overspille, i dag synes jeg faktisk vi "underspilte".

 

 

MOM: Hjemmepublikumet!

 

 

Edit: Må nesten også rose hjemmelagets spillere litt. Hadde denne kampen gått mot alle andre enn oss, hadde jeg storkost meg over prestasjonen. De løp, jobbet og taklet knallhardt kampen igjennom, men ble aldri ufine. Det var noe ur-engelsk over det hele, og poenget var vitterlig fortjent. Med samme innsats resten av sesongen, kan the geordies feire sin egen St.Totteringsday lenge før påske.

Link to comment
Share on other sites

Resultatet var greit, med tanke på hvordan kampen var. 1-1 på St. James er ikke et dårlig resultat med Cesc, vPersie, Hleb, Flamini ute.

Men det var utrolig frustrerende å se Gilberto-Diarra på midten i dag! Diarra startet bra, og viser styrke kampen igjennom, men begge to slår ALTFOR mange feilpasninger og taper ballen for ofte i farlig sone. Eduardo blir borte på vingen, og Rosicky og Eboue får til lite.

Adebayor scorer et nydelig mål, men får veldig liten hjelp på topp.

 

Dommeren burde dømt for hvertfall én av de to situasjonene på slutten hvor Adebayor blir hindret. Den siste er iallefall soleklar!

 

En annen ting jeg vil trekke frem i denne kampen er at vi kanskje er i ferd med å se det Arsenal i motgang vi helst ikke vil se. Istedet for å spille ball, begynner spillerne heller å klage fryktelig mye på dommeren og hisse seg opp litt for mye. Hvis dette fortsetter, er jeg redd vi kommer til å tape mange poeng på bortebane mot lag som ligger midt på tabellen eller som kjemper om å overleve...

Link to comment
Share on other sites

Hører folk sier detta er ett så dårlig lag, og sier formen dems er så dårlig. det siste stemmer selvfølgelig... men at Newcastle borte på St.James.Park skal være plankekjøring er bare latterlig å si... det er ett veldig bra lag, men som vi hadde slått greit med Fabregas/Hleb fra start...

Men uansett jeevlig surt å få ett sånt drittmål mot oss der vi roter bort ballen helt unøødvendig i farlig posisjon! <_<

Alt for dårlig av Dudu der.. skal bare ikke skje... når vi blir presset så hardt tilbake er må han bare spille ballen rett ut til kast..

 

:P :( :( :(

Link to comment
Share on other sites

Dudu burde slått ballen ut over linja, men det er jo lett å si i etterkant. Hadde ballen gått til Adebayor så hadde det jo ikke vært noe problem, men det er enkelt for oss å sitte og si det nå <_<

 

Ble litt overrasket over Newcastle etter at vi tok ledelsen. Trodde at det slaget i ansiktet skulle tatt litt piffen av dem med en gang. "Søren nå går det ikke i dag heller" liksom. Derimot så fortsetter de å presse fryktelig sterkt gjennom hele kampen og kan vel ikke si annet at de fortjente ett poeng i dag. Selv om jeg ergrer meg over at vi ikke klarte å få med oss tre. Får håpe på tre mot Boro nå da, så har uka vært veldig bra alt i alt :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...