Jump to content

2007.12.05 Newcastle United B


Mr Chapman

Hvilket lag går seirende av banen?  

72 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Dersom du påstår at Diarra gjør en dårlig kamp igår (slik som mange gjør her) mener jeg at du bør se kampen en gang til. Jeg mener også at du kanskje ikke har helt peiling på fotball..

 

Ja, han hadde en del svake passninger og ja, han hadde Gilberto og Eduardo med seg på midten (de får vel knapt for oppmøte igår) Eduardo må ha vært noe av det svakeste jeg har sett på lenge.

 

Diarra gikk i en rekke dueller med Geremi, Butt og Barton, spillere som KUN har fysisk fotball som sin forse og de preller av ham. Ved en anleding takler han seg gjennom tre spilere og formelig rykker dem opp med roten, rått å se på!!!! Han er enormt sterk i duellene og har noe ved spillet sitt som er en mangelvare i dagens mannskap. ved en annen anleding går han i tre- fire knallharde dueller på rad og jakter spillere nedover vår høyre side, en enorm jobb. kameraet zoomer inn på ham og han er ikke anpusten engang.. I love it!!

 

Synes det er svært merkelig at Goonere som har blitt pisset på av Bolton, Newcastle, Boro, West Ham, West Brom, Everton osv på bortebane de siste årene ikke setter pris på en slik kriger.

 

Flamini og Diarra er mannfolkene som går i krigen for typer som Cesc, Hleb og Rosicky, det kan være akkurat det som gjør at pokalen havner på Emirates i mai.

 

Diarra, du var stor igår!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 184
  • Created
  • Last Reply

Etter min mening var Diarra langt bedre enn han får kredit for og Adebayor var ikke så god som han får kredit for. For å være stygg var Adebayor langt på vei en garantist for at 2-0 ikke ville skje med feilvurderinger og feilpasninger. På toppen av alt presterer han å løpe i offsideposisjon over halve banen og likevel klager på Rosicky at han ikke fikk ballen. Håpløst!! Målet var fint!! Diarra var en gigant på midten. Jeg tør ikke en gang tenke på hvordan dette hadde gått uten den terrieren til å hamle opp med Barton/Butt.

Link to comment
Share on other sites

Etter min mening var Diarra langt bedre enn han får kredit for og Adebayor var ikke så god som han får kredit for. For å være stygg var Adebayor langt på vei en garantist for at 2-0 ikke ville skje med feilvurderinger og feilpasninger. På toppen av alt presterer han å løpe i offsideposisjon over halve banen og likevel klager på Rosicky at han ikke fikk ballen. Håpløst!! Målet var fint!! Diarra var en gigant på midten. Jeg tør ikke en gang tenke på hvordan dette hadde gått uten den terrieren til å hamle opp med Barton/Butt.

 

 

Enig med deg om Adebayor. Målet er verdensklasse, men med på lasset med denne karen ser vi mottak, vurderinger og valg der mange Tippeligaspillere går ham en høy gang.

Link to comment
Share on other sites

Dersom du påstår at Diarra gjør en dårlig kamp igår (slik som mange gjør her) mener jeg at du bør se kampen en gang til. Jeg mener også at du kanskje ikke har helt peiling på fotball..

 

Diarra, du var stor igår!

 

Godt vi har deg, som har peiling da. :P

 

Etter min mening så gjorde Diarra til nød godkjent. Det ble for mange feilpasninger, farlige tversoverpasninger. Han vant en del baller ja, men han klarte gang på gang å drible seg bort i stedenfor å gi en pasning. Og da får vi overtallsspill mot, med andre ord å gi motstanderen overgangsmuligheter på Arsenals banehalvdel. Og når Gilberto i tillegg gjør det samme, da blir Arsenal baktunge..........og kommer ikke opp på banen. Den sentrale midtbanen var for svak!

Tror Diarra syntes bedre enn han var på grunn av svake Gilberto, og ikke på tross av svake Gilberto.

 

Ja, peiling har jeg. :P

 

Jeg synes det blir for dumt å kritisere en spiller som til de grader går til i duellene. Problemet igår var jo at han ikke hadde noen å spille på.

 

Adebayor, Eduardo, Rosicky og Eboue (som skulle stå for det offensive var jo totalt fraværende)

 

I mine øyne skal Diarra rive opp motstanderen, takle, vinne baller og ødelegge rytmen til motstanderen, igår gjorde han det til 10 i stil. Han har sine begrensinger på kreativiteten, derfor er han avhengig av gode folk rundt seg, det hadde han ikke igår.

Link to comment
Share on other sites

Her må vi være edruelige. Vi spilte mot et av de beste lagene vi har møtt i år. Newcastle spilte ut sitt potensial og de spilte med et trykk som et sultent villdyr. Dette var ikke en god kamp av oss. Og de som sier at vi ikke trenger spillere der eller der må tenke seg om. Skal vi være i verdenstoppen og vinne kamper som i dag, har vi ikke god nok bredde på kvalitet. Vi ramler 40% når vi mangler fem sentrale spillere. Det kan være en tilfeldighet, men jeg er ikke sikker på det.

 

Banens beste: Manuel Almunia.

 

 

nå må du gi deg. Det er almunias skyld at vi slipper inn mål i dag. Han er altfor puslete da han prøver å bokse ut ballen 10 sekunder før ballen ligger i nettet.

 

 

Om kampen i går er jeg rimelig fornøyd. Målet er det verdensklasse over. Forsvaret får kjørt seg langt mer i dag enn tidligere i år. Det fører til at backene fokuserte mer på defensive oppgaver, og ikke kom på så mange offensive løp. Noe som igjen førte til at vi sjelden var i overtall på kantene. Dette gjorde igjen til at våre kantspillere var ganske anonyme og vi ikke fikk den samme rytmen i spillet som vi pleier å ha.

 

Det var likevel noe positivt å bite seg merke i i dag. Almunia klarte seg brukbart selv om jeg mener han skal ha stor skyld i målet, fordi han feiger ut i forkant. Diarra spiller bra. Det er alltid godt å se noen blø for drakta, selv om innsatsen til tider overgår ferdighetene. I tillegg synes jeg det er godt å se at Bendtner nok en gang har et godt innhopp. Han er meget god i lufta og jeg tror vi kommer til å se mer og mer til ham framover.

 

Med Lehmann på banen i dag hadde vi nok vunnet.

BE

Link to comment
Share on other sites

Etter min mening så gjorde Diarra til nød godkjent. Det ble for mange feilpasninger, farlige tversoverpasninger. Han vant en del baller ja, men han klarte gang på gang å drible seg bort i stedenfor å gi en pasning. Og da får vi overtallsspill mot, med andre ord å gi motstanderen overgangsmuligheter på Arsenals banehalvdel. Og når Gilberto i tillegg gjør det samme, da blir Arsenal baktunge..........og kommer ikke opp på banen. Den sentrale midtbanen var for svak!

Tror Diarra syntes bedre enn han var på grunn av svake Gilberto, og ikke på tross av svake Gilberto.

 

Hvorvidt en spiller gjør en god kamp eller ikke avhenger jo naturligvis litt av utfallet av kampen, og hvilken rolle spilleren har, og hvordan denne utføres. Mot Newcastle hadde vel Arsenal en sentral midtbane der begge primært er "krigere". Diarra løste vel denne oppgaven godt, og viktig var jo det! Men som du er inne på Mee and Bertie hjelper det kanskje lite dersom påfølgende pasninger er så dårlige at det setter laget i en vanskelig situasjon. Og når begge spillerne gjør de samme feilene, blir det jo så ekstra tydelig.

 

Og uten å se spesielt på kampen mopt Newcastle; jeg synes at det er en generell svakhet i dagens Arsenal at de for lett gjør det vanskelig for seg selv, ved å gi bort ballen i farlige situasjoner, der laget er i ubalanse defensivt. Når laget fungerer offensivt kompenserer de og vel så det, men når den kreative komponenten på midtbanen (les Cesc! :P ) er borte, så blir dette ekstra tydelig. Og i forhold til sjansene til å bli mestere, så er dette et problem, for det er sjelden å se rivalene gjøre denne type "småguttefeil". Ja her er det litt hakk i plata i forhold til tidligere. Når Arsenal er best, ja da er de så til de grader best, men det er litt underlig å se at et lag som viser verdensklasse i det ene øyeblikket spiller løkkefotball i det neste, for å sette det litt på spissen. Rivalene er langt mer stabile i sine prestasjoner, særlig defensivt. Og vurderingen av prestasjonene til enkeltspillere må jo ses i et slik lys.

 

Og selv om den sentrale midtbanen i går er primært for krigere å regne, så har den sentrale midtbanen som sagt også et offensivt ansvar. Hvordan løste Diarra og Gilberto dette i går?

Link to comment
Share on other sites

Synes slett ikke det var så ille som mange vil ha det til. Denne kampen var perfekt for Newcastle. De møter Arsenal, ergo er det ingen som forventer at de skal vinne. Men på grunn av Arsenals mange skader klarer de å kjempe den nykomponerte midtbanen vår i senk. Det var utvilsomt på midtbanen vi "tapte" kampen. All honnør til Newcastle.

 

Tross dette, Gilberto fortjener all den pepperen han kan få etter den kampen her. Feigt, ukonsentrert, puslete. Rett og slett elendig. Har tankene hans vandret til Italia/Spania allerede? Diarra spesielt hadde håpløse arbeidsforhold, men han imponerte meg. "Alene" mot Butt, Emre, Barton etc. Når det var et kvarter igjen var det Diarra som tok tak i det, og rev i stykker Newcastles spill som sørget for at vi igjen kunne forsøke oss på noen angrep.

 

Forsvarslinja gjør også en bra jobb, men igjen på grunn av midtbanen til Newcastle ble det vanskelig å stå i mot. Synes Gallas og Toure var solid, og Sagna sto veldig bra i mot en Milner i spillehumør på kanten. Almunia var også veldig solid.

 

Alt i alt, laget kan man være fornøyd med, Gilberto kan man være misfornøyd med.

Link to comment
Share on other sites

Litt forundret hvor stor forskjell det er fra Flamini/Cesc til Gilberto/Diarra. Trodde midtbanen vår var bedre forspent.

I tillegg mangler vi kreativiteten til Hleb sårt.

 

Vil være forsiktig med å kalle Dudu et bomkjøp ennå. Hleb var ikke

god han heller første sesongen. Noen spillere trenger lang tilvenning til PL.

 

Dessverre så ser det ut som Gilberto ikke helt henger med i svingene lengre. Synd.

Får håpet Flamini,Cesc og Hleb er tilbake søndag.

 

Lyspunktet igår var Almunia. Hangjorde en god kamp sammen

med Ade.

 

Jeg er helt enig i dine vurderinger, Morten. Det eneste jeg kan være en smule uenig med deg i, er Diarras prestasjon i går. Syntes han var ok, og har tro på at vi har en klassespiller i emning her.

 

Ellers var det svært tydelig at vi manglet kreativiteten til Fab eller Hleb i går. Pasningsspillet satt ikke, og mye av grunnen til det må dessverre vår sympatiske brasse, Gilberto, ta. Han hadde mange (!) ekstremt farlige feilpasninger og bidrog uendelig lite i spillet. Han var god å ha når Henry gjorde hele arbeidet offensivt. Men nå er hans defensive egenskaper ikke nok. Jeg tror Wenger bør ta inn litt penger på ham i januar, og la Denilson rykke frem i køen.

 

Flaminis egenskaper var et stort savn i går, mens Almunia var stor! Trygg i feltarbeidet, og god på strek. I tillegg viste han at evne til å engasjere seg. Kjeftet på spillerne ved flere anledninger. Godt å se ham ta tak i kampen!

Link to comment
Share on other sites

Etter min mening var Diarra langt bedre enn han får kredit for og Adebayor var ikke så god som han får kredit for. For å være stygg var Adebayor langt på vei en garantist for at 2-0 ikke ville skje med feilvurderinger og feilpasninger. På toppen av alt presterer han å løpe i offsideposisjon over halve banen og likevel klager på Rosicky at han ikke fikk ballen. Håpløst!! Målet var fint!! Diarra var en gigant på midten. Jeg tør ikke en gang tenke på hvordan dette hadde gått uten den terrieren til å hamle opp med Barton/Butt.

 

Jeg tror egentlig Adebayor klagde på at han ikke fikk ballen før de var over midtstreken, fordi allerede da hadde Adebayor noen meter å gå på i forhold til de Rosicky hadde på slep.

Link to comment
Share on other sites

Syns dette var et greit resultat. Fikk den drømmestarten, men Newcastle fortjente poenget. Syns det er bra innsats i laget, men litt av gnisten virker til å være borte. Tror det er pga det tøffe kampprogrammet. Syns Gilberto var god. Han gjør en viktig jobb. Diarra var tidvis god, men syns han var skremmende nær rødt kort noen ganger.

 

Så er det Adebayor. Han åpner jo med et vidunderlig mål. Helt fantastisk. Han løper også mye i hele kampen. Men så er det spesielt situasjonen når han og Rosicky kontrer som irriterer meg. Hvorfor løper han i offside? Og hvorfor er han irritert på Rosicky etterpå? For dårlig. Hadde han holdt igjen på rett side, så hadde Arsenal fått en kjempesjanse til å avgjøre. Adebayor har mye i seg, men han er ikke "the finished article" ennå.

 

Jaja 1-1. 3 poeng mot boro til helga, så er jeg veldig godt fornøyd med de tre strake bortekampene.

 

Tror nå det dummeste jeg har sett på lenge der ja, han løpe offside en stund der ikke rart Rosicky ble rimelig iritert ja. Han burde bare stått stille noe sekunder og fått ballen i bak romm han hadde lett løpt fra Newcastel forsverte der ja... han hadde en halv banehalvdel å løpe på jo må nesten begyne å grine når du ser for idiotisk han løp der ja :P

 

Dersom du påstår at Diarra gjør en dårlig kamp igår (slik som mange gjør her) mener jeg at du bør se kampen en gang til. Jeg mener også at du kanskje ikke har helt peiling på fotball..

 

Ja, han hadde en del svake passninger og ja, han hadde Gilberto og Eduardo med seg på midten (de får vel knapt for oppmøte igår) Eduardo må ha vært noe av det svakeste jeg har sett på lenge.

 

Diarra gikk i en rekke dueller med Geremi, Butt og Barton, spillere som KUN har fysisk fotball som sin forse og de preller av ham. Ved en anleding takler han seg gjennom tre spilere og formelig rykker dem opp med roten, rått å se på!!!! Han er enormt sterk i duellene og har noe ved spillet sitt som er en mangelvare i dagens mannskap. ved en annen anleding går han i tre- fire knallharde dueller på rad og jakter spillere nedover vår høyre side, en enorm jobb. kameraet zoomer inn på ham og han er ikke anpusten engang.. I love it!!

 

Synes det er svært merkelig at Goonere som har blitt pisset på av Bolton, Newcastle, Boro, West Ham, West Brom, Everton osv på bortebane de siste årene ikke setter pris på en slik kriger.

 

Flamini og Diarra er mannfolkene som går i krigen for typer som Cesc, Hleb og Rosicky, det kan være akkurat det som gjør at pokalen havner på Emirates i mai.

 

Diarra, du var stor igår!

Det er jo akkurat det jeg sier å Diarra var som å se Makalele på Chelsea de er så like i spille stilen, de er små men faen så tøffe de gitta er når de går inn i dueller. Gilberto og Eduardo må være de dårligste Barasil gutta jeg har sett på år og da. At Eduardo mister ballen som gjør at Newcastle skorer iriterte meg til de grader. Enten for han spille balle ut over siden, eller sparke den oppover med en gang ikke vente helt til Newcastle spillere er helt innpå han :P
Link to comment
Share on other sites

Dersom du påstår at Diarra gjør en dårlig kamp igår (slik som mange gjør her) mener jeg at du bør se kampen en gang til. Jeg mener også at du kanskje ikke har helt peiling på fotball..

 

Ja, han hadde en del svake passninger og ja, han hadde Gilberto og Eduardo med seg på midten (de får vel knapt for oppmøte igår) Eduardo må ha vært noe av det svakeste jeg har sett på lenge.

 

Diarra gikk i en rekke dueller med Geremi, Butt og Barton, spillere som KUN har fysisk fotball som sin forse og de preller av ham. Ved en anleding takler han seg gjennom tre spilere og formelig rykker dem opp med roten, rått å se på!!!! Han er enormt sterk i duellene og har noe ved spillet sitt som er en mangelvare i dagens mannskap. ved en annen anleding går han i tre- fire knallharde dueller på rad og jakter spillere nedover vår høyre side, en enorm jobb. kameraet zoomer inn på ham og han er ikke anpusten engang.. I love it!!

 

Synes det er svært merkelig at Goonere som har blitt pisset på av Bolton, Newcastle, Boro, West Ham, West Brom, Everton osv på bortebane de siste årene ikke setter pris på en slik kriger.

 

Flamini og Diarra er mannfolkene som går i krigen for typer som Cesc, Hleb og Rosicky, det kan være akkurat det som gjør at pokalen havner på Emirates i mai.

 

Diarra, du var stor igår!

 

 

Bra sagt du, og helt enig. Når det gjelder Eduardo så må han få tid på seg for han har nesten ikke spillt a-lags fotball. Og han er mye bedre som spiss enn som ving. Og han har faktisk skåret noen mål tross lite spilletid så jeg er optimistisk. Blir ALT for dumt å kalle det et bom kjøp, det blir for latterlig! Igjen synes jeg det er veldig synd at Walcott ikke får prøve seg! Han har gjort det bra i år og burde etter min mening erstatte Eboue som er helt tragisk. Han gir en kjempe passning til Adebayor og det var det han klarte i løpet at 94 min. Kjekk spiller å ha i laget men Walcott har isåfall en form for innsats og en smartere spiller med en et godt øye for assist.

Ikke dårlig med 1 poeng med et meget svekket lag men det var gode muligheter for 3 poeng og det er alltid surt når det ikke skjer. Men jeg må nesten bare si det at jeg begynner å bli meget skuffet over Rosicky.. Han er nok veldig avhengi av Fabregas og Hleb for å kunne spille bra og ser ikke ut som en spiller som kan steppe opp når man virkelig trenger det.

Men det kommer kanskje i fremtiden. Boro neste.

Link to comment
Share on other sites

Her må vi være edruelige. Vi spilte mot et av de beste lagene vi har møtt i år. Newcastle spilte ut sitt potensial og de spilte med et trykk som et sultent villdyr. Dette var ikke en god kamp av oss. Og de som sier at vi ikke trenger spillere der eller der må tenke seg om. Skal vi være i verdenstoppen og vinne kamper som i dag, har vi ikke god nok bredde på kvalitet. Vi ramler 40% når vi mangler fem sentrale spillere. Det kan være en tilfeldighet, men jeg er ikke sikker på det.

 

Banens beste: Manuel Almunia.

 

 

nå må du gi deg. Det er almunias skyld at vi slipper inn mål i dag. Han er altfor puslete da han prøver å bokse ut ballen 10 sekunder før ballen ligger i nettet.

 

 

Om kampen i går er jeg rimelig fornøyd. Målet er det verdensklasse over. Forsvaret får kjørt seg langt mer i dag enn tidligere i år. Det fører til at backene fokuserte mer på defensive oppgaver, og ikke kom på så mange offensive løp. Noe som igjen førte til at vi sjelden var i overtall på kantene. Dette gjorde igjen til at våre kantspillere var ganske anonyme og vi ikke fikk den samme rytmen i spillet som vi pleier å ha.

 

Det var likevel noe positivt å bite seg merke i i dag. Almunia klarte seg brukbart selv om jeg mener han skal ha stor skyld i målet, fordi han feiger ut i forkant. Diarra spiller bra. Det er alltid godt å se noen blø for drakta, selv om innsatsen til tider overgår ferdighetene. I tillegg synes jeg det er godt å se at Bendtner nok en gang har et godt innhopp. Han er meget god i lufta og jeg tror vi kommer til å se mer og mer til ham framover.

 

Med Lehmann på banen i dag hadde vi nok vunnet.

BE

 

 

Åssen du kan si at det er Almunia sin skyld kan jeg ikke fatte. mener han var en av våre beste igår. Greit nok at den boksinga på målet var litt veik, men han hold oss inne i kampen med flere kvalifiserte inngrepner. Jeg er selv av den oppfatning at ikke Amunia er god nok til og være vår førstekeeper, men synes han har gjort seg fortjent til plassen sin i år, tatt i betraktning hva som er alternatviet. Når det er sagt så synes jeg baklengsmålet like mye er Ade og Eduardo sin feil, og de TRE! spillerne som lot ballen gli igjennom forsvaret før Taylor fikk scora. Både Ade og Eduardo kunne klint den ballen vekk eller over sidelinja, og Gallas tapte i lufta mot Smith(tror ikke Smith tapte en eneste duel i lufta igår?) og Sagna og Kolo kunne også feid ballen vekk før den kom fram.

 

Almunia har tidevis imponert meg, og bortsett fra disse håpløse utrusnigene hans ( MANURE) så har han vært stødig. MEN som jeg tidligere har sagt, han er ikke ett topplag i europa verdig, hvis det er det vi skal bli.

Link to comment
Share on other sites

Her må vi være edruelige. Vi spilte mot et av de beste lagene vi har møtt i år. Newcastle spilte ut sitt potensial og de spilte med et trykk som et sultent villdyr. Dette var ikke en god kamp av oss. Og de som sier at vi ikke trenger spillere der eller der må tenke seg om. Skal vi være i verdenstoppen og vinne kamper som i dag, har vi ikke god nok bredde på kvalitet. Vi ramler 40% når vi mangler fem sentrale spillere. Det kan være en tilfeldighet, men jeg er ikke sikker på det.

 

Banens beste: Manuel Almunia.

 

 

nå må du gi deg. Det er almunias skyld at vi slipper inn mål i dag. Han er altfor puslete da han prøver å bokse ut ballen 10 sekunder før ballen ligger i nettet.

 

 

Om kampen i går er jeg rimelig fornøyd. Målet er det verdensklasse over. Forsvaret får kjørt seg langt mer i dag enn tidligere i år. Det fører til at backene fokuserte mer på defensive oppgaver, og ikke kom på så mange offensive løp. Noe som igjen førte til at vi sjelden var i overtall på kantene. Dette gjorde igjen til at våre kantspillere var ganske anonyme og vi ikke fikk den samme rytmen i spillet som vi pleier å ha.

 

Det var likevel noe positivt å bite seg merke i i dag. Almunia klarte seg brukbart selv om jeg mener han skal ha stor skyld i målet, fordi han feiger ut i forkant. Diarra spiller bra. Det er alltid godt å se noen blø for drakta, selv om innsatsen til tider overgår ferdighetene. I tillegg synes jeg det er godt å se at Bendtner nok en gang har et godt innhopp. Han er meget god i lufta og jeg tror vi kommer til å se mer og mer til ham framover.

 

Med Lehmann på banen i dag hadde vi nok vunnet.

BE

 

 

Åssen du kan si at det er Almunia sin skyld kan jeg ikke fatte. mener han var en av våre beste igår. Greit nok at den boksinga på målet var litt veik, men han hold oss inne i kampen med flere kvalifiserte inngrepner. Jeg er selv av den oppfatning at ikke Amunia er god nok til og være vår førstekeeper, men synes han har gjort seg fortjent til plassen sin i år, tatt i betraktning hva som er alternatviet. Når det er sagt så synes jeg baklengsmålet like mye er Ade og Eduardo sin feil, og de TRE! spillerne som lot ballen gli igjennom forsvaret før Taylor fikk scora. Både Ade og Eduardo kunne klint den ballen vekk eller over sidelinja, og Gallas tapte i lufta mot Smith(tror ikke Smith tapte en eneste duel i lufta igår?) og Sagna og Kolo kunne også feid ballen vekk før den kom fram.

 

Almunia har tidevis imponert meg, og bortsett fra disse håpløse utrusnigene hans ( MANURE) så har han vært stødig. MEN som jeg tidligere har sagt, han er ikke ett topplag i europa verdig, hvis det er det vi skal bli.

 

 

Jeg synes også at Almunia klarte seg allright igår tatt i betraktning hans begrensninger som keeper.

Men hans pinglete utboksing i forkant av målet var mildt sagt elendig. Og det bør jo selvsagt han få skylda for. Når man har en sånn tabbe som til syvende og sist fører til et baklengsmål blir det helt feil å gi ham prisen som arsenals beste spiller. Han hadde i tillegg til denne tabben en annen stor miss som han var griseheldig med. Han var på bærtur på et innlegg (eller corner) i første omgang som resulterte i en avslutning som gikk rett utenfor mål. Slik flaks har han hatt lenge, og det er i ferd med å ta slutt.

 

Jeg personlig synes det er helt hårreisende å benke vår beste keeper, til fordel for Almunia som har helt klare begrensninger.

 

BE

 

Edit: Jeg synes ikke det er greit nok at boksinga i forkant av målet var litt veik. Og jeg er heller ikke enig i at han hadde så kvalifiserte redninger. Alt han reddet er skudd han virkelig burde redde. Han er jo tross alt keeper, og da må man jo kunne forvente at han redder langskudd som nærmest treffer ham.

 

Men hvis du leser alt jeg har skrevet så har han faktisk fått litt skryt av meg i denne kampen også. Han var nemlig ikke like håpløs som han pleier

Link to comment
Share on other sites

Dersom du påstår at Diarra gjør en dårlig kamp igår (slik som mange gjør her) mener jeg at du bør se kampen en gang til. Jeg mener også at du kanskje ikke har helt peiling på fotball..

 

Ja, han hadde en del svake passninger og ja, han hadde Gilberto og Eduardo med seg på midten (de får vel knapt for oppmøte igår) Eduardo må ha vært noe av det svakeste jeg har sett på lenge.

 

Diarra gikk i en rekke dueller med Geremi, Butt og Barton, spillere som KUN har fysisk fotball som sin forse og de preller av ham. Ved en anleding takler han seg gjennom tre spilere og formelig rykker dem opp med roten, rått å se på!!!! Han er enormt sterk i duellene og har noe ved spillet sitt som er en mangelvare i dagens mannskap. ved en annen anleding går han i tre- fire knallharde dueller på rad og jakter spillere nedover vår høyre side, en enorm jobb. kameraet zoomer inn på ham og han er ikke anpusten engang.. I love it!!

 

Synes det er svært merkelig at Goonere som har blitt pisset på av Bolton, Newcastle, Boro, West Ham, West Brom, Everton osv på bortebane de siste årene ikke setter pris på en slik kriger.

 

Flamini og Diarra er mannfolkene som går i krigen for typer som Cesc, Hleb og Rosicky, det kan være akkurat det som gjør at pokalen havner på Emirates i mai.

 

Diarra, du var stor igår!

 

Det logiske her er vel at du tar feil hvis flesteparten mener at Diarra var dårlig?

Diarra får godkjent av meg, men ingenting mer. Herlig duellspiller, men for dårlig til å fordele ballen rundt om på banen. Bruker ofte for lang tid med å slå pasninger eller skal av en eller annen grunn drible av et par mann før ballen blir slått. I tillegg kommer et par elendige tversoverpasninger som blir snappet og som kunne gjort meget stor skade.

Link to comment
Share on other sites

Etter min mening var Diarra langt bedre enn han får kredit for og Adebayor var ikke så god som han får kredit for. For å være stygg var Adebayor langt på vei en garantist for at 2-0 ikke ville skje med feilvurderinger og feilpasninger. På toppen av alt presterer han å løpe i offsideposisjon over halve banen og likevel klager på Rosicky at han ikke fikk ballen. Håpløst!! Målet var fint!! Diarra var en gigant på midten. Jeg tør ikke en gang tenke på hvordan dette hadde gått uten den terrieren til å hamle opp med Barton/Butt.

 

Jeg tror egentlig Adebayor klagde på at han ikke fikk ballen før de var over midtstreken, fordi allerede da hadde Adebayor noen meter å gå på i forhold til de Rosicky hadde på slep.

Adebayor var då over midtstreken før Rosicky fekk ballen? Adebayor gjorde uansett ingen stor kamp igår. Hadde mange dårlige pasningsvalg og pasningsforsøk. Husker spesielt ein situasjon der han kunne spelt Dudu gjennom, men valgte å drible.

 

Når det gjeld Diarra, føler eg innsats overgjekk ferdighetene, og han hadde litt for mange balltap. Likevel lovande av franskmannen, og han var milevis bedre enn makkeren. Håper Denilson og Diarra speler sentralt mot Boro.

 

Almunia og resten av forsvaret var også bra. At Wenger ikkje bytter Dudu ut ved pause er eit under for meg. Me hadde vunnet dersom Bendtner hadde spelt heile 2. omgang...

Link to comment
Share on other sites

Etter min mening var Diarra langt bedre enn han får kredit for og Adebayor var ikke så god som han får kredit for. For å være stygg var Adebayor langt på vei en garantist for at 2-0 ikke ville skje med feilvurderinger og feilpasninger. På toppen av alt presterer han å løpe i offsideposisjon over halve banen og likevel klager på Rosicky at han ikke fikk ballen. Håpløst!! Målet var fint!! Diarra var en gigant på midten. Jeg tør ikke en gang tenke på hvordan dette hadde gått uten den terrieren til å hamle opp med Barton/Butt.

 

Jeg tror egentlig Adebayor klagde på at han ikke fikk ballen før de var over midtstreken, fordi allerede da hadde Adebayor noen meter å gå på i forhold til de Rosicky hadde på slep.

Adebayor var då over midtstreken før Rosicky fekk ballen? Adebayor gjorde uansett ingen stor kamp igår. Hadde mange dårlige pasningsvalg og pasningsforsøk. Husker spesielt ein situasjon der han kunne spelt Dudu gjennom, men valgte å drible.

 

Når det gjeld Diarra, føler eg innsats overgjekk ferdighetene, og han hadde litt for mange balltap. Likevel lovande av franskmannen, og han var milevis bedre enn makkeren. Håper Denilson og Diarra speler sentralt mot Boro.

 

Almunia og resten av forsvaret var også bra. At Wenger ikkje bytter Dudu ut ved pause er eit under for meg. Me hadde vunnet dersom Bendtner hadde spelt heile 2. omgang...

 

Problemet med Adbayor er at vi ikke har noe alternativ til han. Når det gjelder Eduardo, Gilberto og andre som ikke presterer så har vi faktisk folk som vi kan sette inn. Forøvrig synes jeg Eduardo var positiv som spiss, men dessverre fikk han bare prøve seg i den posisjonen i noen få minutter. Wenger fant jo ut at det ville vært lurest å legge om til 4-5-1 og la Newcastle styre kampen. Veldig lurt.

Link to comment
Share on other sites

Etter min mening var Diarra langt bedre enn han får kredit for og Adebayor var ikke så god som han får kredit for. For å være stygg var Adebayor langt på vei en garantist for at 2-0 ikke ville skje med feilvurderinger og feilpasninger. På toppen av alt presterer han å løpe i offsideposisjon over halve banen og likevel klager på Rosicky at han ikke fikk ballen. Håpløst!! Målet var fint!! Diarra var en gigant på midten. Jeg tør ikke en gang tenke på hvordan dette hadde gått uten den terrieren til å hamle opp med Barton/Butt.

 

Jeg tror egentlig Adebayor klagde på at han ikke fikk ballen før de var over midtstreken, fordi allerede da hadde Adebayor noen meter å gå på i forhold til de Rosicky hadde på slep.

Adebayor var då over midtstreken før Rosicky fekk ballen? Adebayor gjorde uansett ingen stor kamp igår. Hadde mange dårlige pasningsvalg og pasningsforsøk. Husker spesielt ein situasjon der han kunne spelt Dudu gjennom, men valgte å drible.

 

Når det gjeld Diarra, føler eg innsats overgjekk ferdighetene, og han hadde litt for mange balltap. Likevel lovande av franskmannen, og han var milevis bedre enn makkeren. Håper Denilson og Diarra speler sentralt mot Boro.

 

Almunia og resten av forsvaret var også bra. At Wenger ikkje bytter Dudu ut ved pause er eit under for meg. Me hadde vunnet dersom Bendtner hadde spelt heile 2. omgang...

 

Problemet med Adbayor er at vi ikke har noe alternativ til han. Når det gjelder Eduardo, Gilberto og andre som ikke presterer så har vi faktisk folk som vi kan sette inn. Forøvrig synes jeg Eduardo var positiv som spiss, men dessverre fikk han bare prøve seg i den posisjonen i noen få minutter. Wenger fant jo ut at det ville vært lurest å legge om til 4-5-1 og la Newcastle styre kampen. Veldig lurt.

 

 

Bendtner er jo et meget godt alternativ synes jeg. Og jeg synes han fortjener å så spille mer, f.eks: siste halvtimen i flere kamper

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Eg syns faktisk at Gilberto var ganske god i år. Håplause feilpasningar har han alltid hatt, men ellers var det bedring frå Sevilla kampen. Syns han hadde litt "usynlig vegg" tendensar i går. Diarra kjem til å bli enorm. Foreløpig betre innsats enn ferdigheitar, men herregud så råsterk den mannen er. Spelarane preller av han. Problemet var at Gilberto - Diarra har null kreativitet og offansive eigenskapar ellers.

 

Eduardo var elendig i går, men han er ingen ving. Newcastle borte, er vel ikkje akkurat kampen til å dømme ein som omtrent ikkje har spelt PL fotball i år, heller. Eg har fortsatt trua på han, som spiss sjølvsagt.

 

Det irriterer meg å sjå Adebayor. Han er veldig god, men med den fysikken der, kan han bli verdens beste spiss. Synd at speleforståelsen ligg på nivå med ein 12 åring. Klarer den fyren å forstå spelet fotball betre, har me Europas beste spiss i stallen.

 

Forsvaret rydder som vanleg greit opp, men likte ikkje den håplause filminga til Sagna. Skjerpings!

 

Almunia var god i går, og har klart seg meget godt denne sesongen. Håper dog at ein keeper står på Wenger si handleliste til januar, eller til sommaren.

 

At me ikkje har betre dekning for Hleb enn at Eboue må spele så mange kampar som han har gjort, er synd. Walcott er ikkje vits i kampar som borte mot 'Castle. Det såg me mot Villa.

 

1 poeng var greit nok, ettersom dei trykka på mot slutten. Midtbanen hang ikkje i saman i andre omgong.

Fantastisk stemning på stadion. All honnør til heimefansen.

 

Slår me Boro borte har me klart oss glitrande gjennom denne tøffe perioden med bortekampar.

Link to comment
Share on other sites

Etter min mening var Diarra langt bedre enn han får kredit for og Adebayor var ikke så god som han får kredit for. For å være stygg var Adebayor langt på vei en garantist for at 2-0 ikke ville skje med feilvurderinger og feilpasninger. På toppen av alt presterer han å løpe i offsideposisjon over halve banen og likevel klager på Rosicky at han ikke fikk ballen. Håpløst!! Målet var fint!! Diarra var en gigant på midten. Jeg tør ikke en gang tenke på hvordan dette hadde gått uten den terrieren til å hamle opp med Barton/Butt.

 

 

Enig med deg om Adebayor. Målet er verdensklasse, men med på lasset med denne karen ser vi mottak, vurderinger og valg der mange Tippeligaspillere går ham en høy gang.

 

Det var en veldig drøy påstand. Nevn en spiller i tippeligaen som i det hele tatt kan sammenlingnes med Ade når det gjelder fart, teknikk, mot- og medtak samt fysikk.

 

Når det gjelder Diarra viste han gode fighter-egenskaper i går, men han må lære seg å slippe ballen tidligere. Han ødelegger mange gode overganger samt setter laget i vanskelige situasjoner gang på gang fordi han bruker for lang tid med ballen.

Link to comment
Share on other sites

Det logiske her er vel at du tar feil hvis flesteparten mener at Diarra var dårlig?

 

 

Myles er ihverfall enig med meg.

 

http://www.arsenalnewsreview.co.uk/index.p...nt01returnid=42

 

MP har desverre vist gang på gang de siste 5 årene at han ikke har peiling på fotball og at han stort sett skryter på seg alle kontakter inn i ledelsen av klubben. Ikke en av spådommene hans som har slått til de siste overgangsvinduene. Stort sett "breaking news" etter at det er offentliggjort i andre medier.

Link to comment
Share on other sites

MP har desverre vist gang på gang de siste 5 årene at han ikke har peiling på fotball og at han stort sett skryter på seg alle kontakter inn i ledelsen av klubben. Ikke en av spådommene hans som har slått til de siste overgangsvinduene. Stort sett "breaking news" etter at det er offentliggjort i andre medier.

 

 

men det at han stort sett bommer på sine spådommer vedrørende overganger, og kanskje overvurderer seg selv når det gjelder sin rolle i forhold til Arsenal, betyr det at han har lite greie på fotball, og at hans analyser er lite pålitelige? Skulle vel tro at disse tingene egentlig hadde fint lite med hverandre å gjøre?

Link to comment
Share on other sites

Han ødelegger mange gode overganger samt setter laget i vanskelige situasjoner gang på gang fordi han bruker for lang tid med ballen.

 

Diarra var god fordi han brukte lang tid på å miste ballen, i motsetning til mange som mistet den med det samme (om de i det hele tatt fikk fatt i den). Ironisk formulert, men likefullt sant.

 

Det at en bruker for lang tid med ballen har også noe med det å gjøre at det var for få og for dårlige bevegelser. Rosicky som omtrent var den eneste med spesielle kreative evner i denne kampen slet med det samme.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...