Jump to content

2007.12.05 Newcastle United B


Mr Chapman

Hvilket lag går seirende av banen?  

72 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Han ødelegger mange gode overganger samt setter laget i vanskelige situasjoner gang på gang fordi han bruker for lang tid med ballen.

 

Diarra var god fordi han brukte lang tid på å miste ballen, i motsetning til mange som mistet den med det samme (om de i det hele tatt fikk fatt i den). Ironisk formulert, men likefullt sant.

 

Det at en bruker for lang tid med ballen har også noe med det å gjøre at det var for få og for dårlige bevegelser. Rosicky som omtrent var den eneste med spesielle kreative evner i denne kampen slet med det samme.

Ei sanning med visse modifikasjonar. Diarra var god å halde på ballen, men der var situasjonar (i fleirtal), der han lett kunne spelt til ein spelar med tid og rom kor han heller vendte inn mot motspelar med ballen i beina.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 184
  • Created
  • Last Reply

Velger å svare slik for å unngå altfor mange Quotes:

 

Piscator: Det ene innbærer ikke det andre. Men, MP har bevist gjennom sine skrablerier at han hverken har så gode kontakter som han påstår og i mine øyne ikke innhar den fotballforståelsen som han påroper seg.

 

Sir John: Diarra var ikke den verste, langt derifra. Hvis du leser mitt første innlegg etter kampen så er jeg mer positiv enn negativ til hans innsats. Men, jeg er ikke enig i at han var spesielt god. Det var flere situasjoner både i 1. og 2. omgang hvor han bruker unødvendig lang tid og enten ender med et balltap eller ødelegger gode overganger. Han har stor fart uten ball, men med ball er det litt slow motion og krabbegir. Savner et rykk og taktskifte etter at han har vunnet ballen slik at man kan starte kontringer. Hans defensive innsats var imidlertid upåklagelig. Han er en god og tøff duellspiller.

Link to comment
Share on other sites

Har ingen motsigelser. Som sagt ikke perfekt i det hele tatt, men alt er relativt. Min påstand er at på onsdag var han en av dem som kom best fra det. Tror ikke vi er så veldig uenige i det når det kommer til stykket.

 

Virker ikke slik. Da kan vi være enige om at vi nesten er enige eller noe slikt.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Etter min mening var Diarra langt bedre enn han får kredit for og Adebayor var ikke så god som han får kredit for. For å være stygg var Adebayor langt på vei en garantist for at 2-0 ikke ville skje med feilvurderinger og feilpasninger. På toppen av alt presterer han å løpe i offsideposisjon over halve banen og likevel klager på Rosicky at han ikke fikk ballen. Håpløst!! Målet var fint!! Diarra var en gigant på midten. Jeg tør ikke en gang tenke på hvordan dette hadde gått uten den terrieren til å hamle opp med Barton/Butt.

 

Jeg tror egentlig Adebayor klagde på at han ikke fikk ballen før de var over midtstreken, fordi allerede da hadde Adebayor noen meter å gå på i forhold til de Rosicky hadde på slep.

Adebayor var då over midtstreken før Rosicky fekk ballen? Adebayor gjorde uansett ingen stor kamp igår. Hadde mange dårlige pasningsvalg og pasningsforsøk. Husker spesielt ein situasjon der han kunne spelt Dudu gjennom, men valgte å drible.

 

Når det gjeld Diarra, føler eg innsats overgjekk ferdighetene, og han hadde litt for mange balltap. Likevel lovande av franskmannen, og han var milevis bedre enn makkeren. Håper Denilson og Diarra speler sentralt mot Boro.

 

Almunia og resten av forsvaret var også bra. At Wenger ikkje bytter Dudu ut ved pause er eit under for meg. Me hadde vunnet dersom Bendtner hadde spelt heile 2. omgang...

 

Både Rosicky og Adebayor var på egen halvdel når de satte i gang løpet.

Link to comment
Share on other sites

Ble mye snakk om Diarra her da.... vis du spiller sommen med 4 andre på mittbanen som er langt unner pari, mot et lag som gir alt i denne kampene så blir det ikke lett. Eboue, Gilberto og Dudu skulle tro de var et helt anne sted en å være på en fotball bane. Ingen av de klarte å holde i ballene nesten, drøssevis med filpasninger o.s.v.... Diarra var go til tider vant flere dueller en han tapte, men han hadde en del feil passninger han også så klart. For min del syns jeg at vi har for dårlig stall til å tåle noen skader, ser jo de nestbeste ikke er go nok, hadde ikke vært ufortjent om vi hadde tapt i går så enkelt er det. :D

Link to comment
Share on other sites

Har vært uten nett i et par-tre dager nå, så jeg har ikke besøkt forumet før nå etter kampen.

 

Jeg skal spare meg for kjeftingen mot laget, siden det er såpass lenge siden kampen, men jeg må si at det var en laber, laber forestilling. Etter utligningen sa jeg at vi kom til å tape denne kampen, til de jeg så kampen med. Vi var heldige som klarte å dra hjem 1-1, det skal sies.

 

Men jeg synes ikke vi skal trekke veldig frem enkeltspillere etter en forestilling som dette. Her var det laget som var for dårlig.

 

Vi hadde lyspunkt som Diarra (prøvde og prøvde med lite assistanse), Almunia (fremsto som en av banens beste spillere), Kolo og Gallas (hadde meget bra kontroll på en Martins som har potensiale til å herje med ethvert PL-forsvar), Rosicky (gjorde en ganske bra kamp, og jobbet meget bra i en noe uvandt posisjon i Arsenal) og Eboue (spilte en av sine beste kamper på lenge).

 

Ellers var det andre som skuffet, som Gilberto, Sagna og til dels Dudu. Gilberto var vel kanskje litt forventet, men det var overraskende at Sagna skulle sprekke. Dog er Milner en god ving, og det er mange backer som har slitt med ham de siste sesongene. Synes litt synd på Eduardo. Han startet bra, og viste god ballkontroll og teknikk, i tillegg til fysikk ved enkelte anledninger. Dog blir han satt ut av kampen da han og Mozart bytter plass. Synes det var en merkelig avgjørelse av Wenger, i og med at Rosicky er bedre enn Dudu defensivt, og muligens omvendt.

 

Men som sagt var det ikke spillere som disse tre som gjorde at vi tapte poeng. Det var laget som skuffet, og fremsto som alt annet enn en gullkandidat.

 

Uansett har jeg blandede følelser over ett poeng. Først var jeg veldig sur etter kampen, men det var mest pga hvordan laget gjorde det. I forkant av kampen bestemte jeg meg for å være fornøyd med ett poeng, selv om tre poeng mot et skadeskutt Newcastle i motgang ikke burde være uoverkommelig. Dog har jeg slått meg til ro med ett poeng også i ettertid, og er fornøyd med fire poengs forsprang til United.

 

Dog krever jeg tre poeng mot 'Boro på søndag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...