Jump to content

2007.12.05 Newcastle United B


Mr Chapman

Hvilket lag går seirende av banen?  

72 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Newcastle United - Arsenal

5. Desember 2007 Kl. 2045 Norsk tid

 

Før kampen:

Newcastle er inne i en dårlig periode, da er kanskje ikke Arsenal ønskemotstander? Denne kampen skulle egentlig ha blitt spilt for lenge siden, men ble utsatt på grunn av Champions League-kvalifisering. Den unge United-forsvareren Steven Taylor har en god sjanse til å rekke kampen, men "The Magpies" må definitivt unnvære Stephen Carr og Abdoulaye Faye. I tillegg har United Michael Owen, Duff, Cacapa, Ramage og Babayaro ute. Arsenal som kommer fra 2-1-seier over Aston Villa, fikk Hleb skadet i samme kampen og Hviterusseren må stå over mot Newcastle. Arsenal må dessuten klare seg uten Cesc Fabregas, Robin Van Persie og Abou Diaby. Også Matheiu Flamini er ikke med mot Newcastle. Da lagene møttes i høst vant The Gunners 2-0 etter scoringer av Nicklas Bendtner og Denilson, den gang i Carling Cupen. Det sies at Sam Allardyce får sparken med tap og at favoritten til å overta er Alan Shearer. En spennende kamp; ingen tvil. Men hvem vinner? - Arsenal vil nok være favoritter...

 

Allardyce2.jpg

(Ferdig som Newcastle-manger med tap?)

 

TV Kanaler:

Canal + Sport 1 (Komentator: Thor-Rune Haugen)

Canal + Sport 2 (Komentator: Thor-Rune Haugen)

 

Streams:

Myp2p.eu

Forumets stream-tråd

 

Hoveddommer:

Mike Dean

 

Skadesituasjon:

Arsenal.com - Injury News

 

Høydepunkter:

Verdensvevet.com

 

Formkurve:

Newcastle United: S T T U T T

Arsenal: U U S S T S

 

Siste fem møter:

LC, 25-09-07 Arsenal 2-0 Newcastle Utd

PL, 09-04-07 Newcastle Utd 0-0 Arsenal

PL, 18-11-06 Arsenal 1-1 Newcastle Utd

PL, 10-12-05 Newcastle Utd 1-0 Arsenal

PL, 14-08-05 Arsenal 2-0 Newcastle Utd

 

God kamp!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 184
  • Created
  • Last Reply

Castle borte er alltid vanskelig, og jeg ser ikke bort ifra at vi kan komme til å tape et poeng her. Men med den formen vi viser for tiden (bortsett fra sevillakampen hvor vi ikke stilte med de beste tilgjengelige) tror jeg vi kan klare å kare med oss 3 poeng også her.

 

Vi har vel Hleb, Cesc, RvP, Diaby "definitely out", hvis jeg har fått med meg alt. Tror Diarra-Flamini kan vise seg å være riktig å satse på denne kampen også, selv om Diarra hadde en del pasningsmiss i 2. omgangen mot Villa. Eboue gjorde en grei jobb, og begynner kanskje endelig å omstille seg til høyrekanten? Ønsker selv at Ade får en partner på topp, siden vi ikke har Hleb med. Men kanskje Rosicky kan plasseres i en "Hleb"-rolle bak Ade, og Dudu/Walcott ta venstrekanten?

 

Håper på:

Almunia

Sagna-Kolo-Gallas-Clichy

Eboue-Flam-Diarra-Rosicky

Ade-Dudu/Walcott

Link to comment
Share on other sites

Trur vi kan ta denne. Selv om hovedspillere som Cesc Hleb og Van persie er ute, er dette en typisk slitekamp mot et Newcastle lag i trøbbel. Har troen på Flamini og Diarra i denne kampen. Vil gjerne ha en Walcott på topp, som kan gjøre det litt lettere for Ade. Vil ha Eboue med på denne kampen. Styrken er en viktig faktor i kampen. Hadde gjerne sett denne taktikken:

 

------------Almunia-----------------

Sagna---Toure----Gallas----Clichy

Eboue---Diarra----Flamini--Rosisky

--------Walcott---Adebayor-----

 

Benk: Lehmann, Gilberto, Eduardo, Bendtner og Senderos

Link to comment
Share on other sites

ser for meg en slitekamp, å ingen resultat vil overaske meg, men tror på 0-1, etter skåring av bendtner..

håper på følgende lag:

 

almunia

sagna-toure-gallas-clichy

eboue-diarra-flamini-rosicky

bendtner-ade

 

sub: Lehmann-senderos-walcott-denilson-eduardo

Link to comment
Share on other sites

Liker ikkje utsikten for denne kampen. Ett Newcastle i poengnød på bortebane, og med relativt store skadeproblemer for vår del. Er rett mykje kreativitet forsvinner med både Hleb og Cesc borte. Håper på dette laget:

 

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Eboue - Flamini - Diarra - Rosicky

Adebayor - Walcott

 

Er frista til å seie at eg er nøgd med eit poeng på St James, men ein seriemester bør vinne her..?

Link to comment
Share on other sites

 

Er frista til å seie at eg er nøgd med eit poeng på St James, men ein seriemester bør vinne her..?

 

Njaa... Man Utd tapte vel her ifjor (?)

 

Tror også at vi får det tøft, og om vi skal vinne kampen må laget skru opp et eller to hakk til fra

Villa-kampen. Det blir ikke lettere uten Hleb som var god i første omgang på lørdag. I denne kampen må vil spillere som Gallas, Flamini, Eboue og Adebayor stå frem som de gjorde i den forrige kampen. Rosicky må vel også det. Almunia starter i mål det er vel ganske klart. Sagna og Clichy inntar hver sin back, mens Toure og Gallas danner midtstopperpar. På høyrekanten fortjener Eboue en ny sjanse, med Rosicky på den andre kanten. De som skal kjempe sammen sentralt på midtbanen er Flamini og Diarra. Og på topp spiller Walcott sammen med Adebayor. Dette laget syntes jeg burde starte, kanskje Denilson burde få sjansen på bekostning av Diarra, men jeg tror det blir for pinglete mot fysiske Newcastle.

 

Håper selvfølgelig på seier, men tror vi kun klarer et poeng.

Link to comment
Share on other sites

På Arsenal.com står det:

Abou Diaby

Diaby has a back problem from the Slavia Prague game and he’ll be out for three weeks.

 

Slavia Prague kampen spelte vi for omtrent en månad sidan (7. november). Og Diaby bør derfor vere klar ifølge skaderapporten, for tre veker er vel 21 dagar ? :(

Viss ikkje so håpa eg på:

 

Almunia

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

Walcott-Diarra-Flamini-Rosicky

Adebayor-Eduardo

Link to comment
Share on other sites

 

Er frista til å seie at eg er nøgd med eit poeng på St James, men ein seriemester bør vinne her..?

 

Njaa... Man Utd tapte vel her ifjor (?)

 

ManU spilte 2-2. Husker de hadde et overtak, men Newcastle var godt med, hvis ikke jeg husker feil. Dette blir uansett ikke lett, tror jeg. Man vet aldri med Newcastle, men de har vært svake i det siste..

Link to comment
Share on other sites

med tanke på formen til Newcastle burde dette bli en seier, men du vet aldri med big Sam. Jeg ser for meg at de presser oss hardt fysisk, men det tror jeg vi står i mot. Spesielt med en midtbane bestående av Flamini(som tåler det meste) og Diarra(som ikke er lett å bryne seg på).

 

Med denne lagoppstillingen tror jeg det blir 3-0(litt for optimistisk kanskje ?):

 

Almunia

 

Sagna - Tourè - Gallas - Clichy

 

Ebouè - Flamini - Diarra - Rosicky

 

Eduardo - Adebayor

 

Benk: Lehmann - Gilberto Silva - Senderos - Walcott - Bendtner

 

Scoringer av Flamstern og 2 av Adebayor.

Link to comment
Share on other sites

Har sett et par Newcastle-kamper i det siste og de spiller mildt sagt elendig. Null rytme i pasningspillet, Martins er nesten alltid på benken, de har en "tung" Viduka på topp som jobber minimalt, man kan nesten gå gjennom forsvaret deres osv osv. Tror denne kampen blir betydelig lettere enn Villa-kampen, vi slår dem nok 3-1... :(

Link to comment
Share on other sites

Man trenger pessimister på et forum også.

 

Tipper vi går på en smell her. Newcastle er gode nok til å ta ett poeng på St James' Park mot oss, om ikke alle 3.

 

Må jo også ta i betraktning at alle våre kreative spillere er ute med skade i denne kampen (Cesc, Hleb og RvP). Dette kan bli vanskeligere enn Villa-kampen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er mer optimistisk før denne kampen nå enn på lenge, mye på grunn av formkurven til Newcastle. Men Big Sam er under press og jeg tror vi vil møte et toppmotivert Newcastlelag som kommer til å utfordre oss på det vi slet med for to sesonger siden, nemlig knallhardt fysisk spill. Så får vi se da, om vi består den testen.

 

Det er først og fremst tre faktorer som kan felle oss, farta til Martns på topp, aggresivitet og duellspill på midten og defensive dødballer. Wenger kjører som regel en stil der han først og fremst velger laguttaket utifra hvordan vi selv ønsker å spille, og ikke utifra hva som nødvendigvis demmer best opp for motstanden vi møter, og det vil han nok også gjøre på onsdag. Men med psykopater som Butt, Barton og Smith, i tillegg til hardtkjempede Viduka og sterke stoppere trenger vi spillere som han demme opp for duellspillet til "skjærene". Farta til Martins kommer Kolo og Clichy til å nøytralisere om de holder konsentrasjonen oppe, og vi har spillere på midten som han fighte mot Barton, Smith og co. Jeg ender opp med et slikt lag:

 

Almunia

Sagna - Kolo - Gallas - Clichy

Eboue - Flamini - Diarra - Denilson

Rosicky

Adebayor

 

Jeg ønsker en slags 4-5-1 formasjon. Eduardo har nok ikke vendt seg til England i høy nok grad enda, så han tror jeg vil bli for pinglete på St. James' Park. Bendtner har fysikken, men er litt uferdig. Walcott får heller bli en joker her tror jeg. Da mener jeg det heller er greit med 4-5-1, men da må Rosicky og kantene (på venstre blir det mest Clichy) være flinke til å komme frem og hjelpe Ade. Diarra og Flamini er en duo som har det som skal til for å temme Barton og Butt, mens Denilson tilfører midtbanen det den da mangler, pasningssikerhet. Jeg tror vi er godt rustet til oppgjøret med en slik 11'er, så får vi bare krysse fingrene. Skal bli godt å få unnagjort denne hengekampen, og om vi vinner har vi en behagelig luke ned til resten. Tørr ikke tippe noe resultat, men håper seff på seier :P Nøkkelmenn blir Rosicky med kreativiteten, Gallas med fighteregenskapene og som motivatoren og Flamini som skal lede midtbanen ut i krigen.

 

Er Owen tilbake for Newcastle forresten?

Link to comment
Share on other sites

Eehh! Liker ikke denne kampen selv om det er en hengekamp, tror dette blir verre enn Villa :P

Håper på denne:

 

Almunia

 

Sagna-------Kolo-------Gallas--------Clichy

 

Eboue------Flamini-------Diarra-------Rosicky

 

 

Bendtner

Ade

 

- Vet at det er dumt med 2 targetmenn på topp kanskje, men jeg har så sinnsykt tru på Bendtner :D

Link to comment
Share on other sites

Temmelig surt at den starter på identisk samme tidspunkt som Basel-Brann :huh:

Hvor lang tid pleier det å ta før det finnes en torrent? Sinnsykt lyst til å se begge kampene, tror jeg ringer over dammen og ber dem flytte kampen til kvart på 7 :P Men seriøst :P

Tviler vel også på at de sender kampen i reprise rett etterpå. Ender vel opp med at jeg ser Arsenal-kampen i reprise(Vet det er skuff men Brann-kampen betyr en del mer og er den siste for året) etter å ha fått vite at vi tapte av noen ManU-fans i klassen min den dagen jeg egentlig må lese til heldagsprøven på fredagen :D

 

Neida, det er ikke mer enn ett luksusproblem. Jeg gleder meg til kampen, på meg er det merkelig hvordan alt har snudd etter at Newcastle vel fikk en ganske bra start. Sjansene våre kommer an på hvem støtteapparatet får klargjort og ikke. Blir tøft om Rosicky er den eneste skapende midtbanespilleren men det kan absolutt gå det og. Klarer vi noe i nærheten av det vi gjorde første 45 mot Villa går dette veldig bra. Men på den annen side vil nok de legge opp til sloss-fotball så da må vi bare holde hode kaldt og trille ball!

Link to comment
Share on other sites

veldig usikker foran denne kampen. Newcastle er som regel veldig solide heime på St. James Park, og hadde heller ikkje tapt heime før Portsmouth kom på besøk. Då fekk dei 1-4 i sekken etter horribelt forsvarsspel av den eine midtstopparen (skulle tru det var Titus Bramble in disguise), og i den neste heimekampen vart dei utspelt og latterleggjort av Liverpool. Publikum vil ha Big Sam ut av managerstolen, og no har også spelarane visstnok fått nok. opprør på St James Park

 

Difor er eg usikker. Vi har ikkje tatt tre poeng her dei siste to sesongane, og no møter vi eit såra dyr.

Det vil vere veldig viktig å få det første målet, trur at det kan få publikum til å vende seg mot heimelaget slik dei gjorde under kampen mot liverpool.

Link to comment
Share on other sites

Newcastle sliter nå og har blant andre Faye ute. Normalt

er Newcastle vanskelige borte men nå lekker de som ei sil.

Spiller vi så optimalt som vi gjorde 1 omg mot Villa kan dette

gå rette veien.

Bendtner fortjener en sjanse men vet ikke om Ade/Bendtner er det rette paret. Walcott blir for pinglete i denne kampen.

Savnet av Hlebs teknikk vil vi savne.Rosicky må slå til imorgen.

Derfor tror jeg på dette laget:

 

Almunia

 

Sagna Toure Gallas Clichy

 

Eboue Flamini Diarra Dudu

 

Rosicky

Ade

Link to comment
Share on other sites

veldig usikker foran denne kampen. Newcastle er som regel veldig solide heime på St. James Park, og hadde heller ikkje tapt heime før Portsmouth kom på besøk. Då fekk dei 1-4 i sekken etter horribelt forsvarsspel av den eine midtstopparen (skulle tru det var Titus Bramble in disguise), og i den neste heimekampen vart dei utspelt og latterleggjort av Liverpool. Publikum vil ha Big Sam ut av managerstolen, og no har også spelarane visstnok fått nok. opprør på St James Park

 

Difor er eg usikker. Vi har ikkje tatt tre poeng her dei siste to sesongane, og no møter vi eit såra dyr.

Det vil vere veldig viktig å få det første målet, trur at det kan få publikum til å vende seg mot heimelaget slik dei gjorde under kampen mot liverpool.

 

Også veldig usikker på denne kampen. Newcastle er normalt veldig gode hjemme, og det kan jo ikke fortsette i en evighet med disse ydmykelsene foran eget publikum. Så det snur nok snart for dem. Får håpe det ikke skjer mot Arsenal (selv om det ville vært typisk). Og det at de faktisk er såpass såret som du skriver gjør jo at de kommer til å mobilisere, skjønt det spørs hvor utpsyket de er, og hvor stor autoritet og påvirkning Allardyce har på spillerne nå. Og på ren kvalitet er jo Arsenal best, selv med flere sentrale spillere ute. Men spørs hvor mye det har å si, med den taktikken Big Sam pleier å bruke. Så får vi se da om denne taktikken lykkes mot Arsenal, eller om Arsenal rett og slett er for gode for dem...

Link to comment
Share on other sites

Newcastle sliter nå og har blant andre Faye ute. Normalt

er Newcastle vanskelige borte men nå lekker de som ei sil.

Spiller vi så optimalt som vi gjorde 1 omg mot Villa kan dette

gå rette veien.

Bendtner fortjener en sjanse men vet ikke om Ade/Bendtner er det rette paret. Walcott blir for pinglete i denne kampen.

Savnet av Hlebs teknikk vil vi savne.Rosicky må slå til imorgen.

Derfor tror jeg på dette laget:

 

Almunia

 

Sagna Toure Gallas Clichy

 

Eboue Flamini Diarra Dudu

 

Rosicky

Ade

 

vi vil nok savne hleb litt, men det er et meget skadeskutt newcastle vi møter og jeg tror det skal gå greit..

de har Claudio Cacapa, Michael Owen, Peter Ramage, Celestine Babayaro, damien duff, Abdoulaye Faye og Stephen Carr ute .. i tilegg er steven taylor usikker..

 

enig med laget ditt, men vil bytte rosicky med dudu..

vil se han høyere opp i banen, der han får brukt kvalitetene sine i boksen

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...