Jump to content

2007.12.05 Newcastle United B


Mr Chapman

Hvilket lag går seirende av banen?  

72 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

heldig start på kampen, og elles ein stort sett OK 1. omgang der vi burde ha punktert kampen på ein av dei store overgangsmuligheitene vi fekk.

2. omgangen var forferdeleg, i 10-15 minutt stod vi berre og klarerte til innkast.

Er, som Ultagrafr, reelt i tvil om Adebayor kan offsideregelen. I tillegg er eg veldig kritisk til Wengers kampledelse. Kvifor fekk Gilberto og Eboue spele heile kampen? Denilson og Walcott kunne uansett ikkje ha gjort det verre. Slit med å finne vår MOTM, men Almunia og Rosicky gjorde ein grei jobb.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 184
  • Created
  • Last Reply

Nei altså hvis dette er vår 'downperiode' så er jeg fornøyd med 1 poeng på St. James' jeg. Var ingen bra kamp av oss, og jeg syns Newcastle var 10 ganger sterkere idag, enn f.eks. mot Liverpool. Blir nok vanskeligere enn antatt mot Boro på søndag, men med Flamsteren og/eller Cesc tilbake står vi sterkere.

Link to comment
Share on other sites

Ektremt surt at vi ikke får frispark på slutten der etter taylors obstruksjon. Uansett er det offensive spillet forferdelig. Den sentrale midtbanen var udugelig i det offensive spillet, ingen av de to klarte å komme til noen målsjanser slik Flamini og Fabregas har klart så godt i år. Adebayor synes jeg gjorde en hederlig innsats på topp, selv om han hadde mange tilfeller der han burde sentret istedenfor driblet, særlig en overgang i første. Dudu var desverre veldig usynlig, men slike slitekamper der han må jobbe mye og får lite inlegg er vel kanskje ikke hans type kamper?

 

Et lyspunkt er at Almunia gjør en solid kamp. Et annet er at vi scorer tidlig og begynner kampen ganske bra. Ellers synes jeg det var lite lyspunkt i denne kampen. Laget gir i alle fall ikke opp, og vi klarer å kjempe bra bakover. Det er ikke resultatet som er en stor skuffelse (selv om vi kanskje burde gjort det bedre mot et lag som var i så dårlig form), det er antall feilpasninger og manglende offensive spillet som uroer meg. Dette var enda verre enn andreomgangen mot Villa med tanke på det offensive spillet, Vi fikk nok et bevis på at vi MÅ ha en kreativ spiller som er god til å fordele ballen i midten, hvis ikke blir det ikke flyt i angrepsspillet. Jeg forventer full skjerpings mot Boro. Snart er det Chelsea, og da kan vi ikke holde på slik vi gjorde i dag. Bra at vi i alle fall fikk noen svar i dag, og at Wenger fikk se hva som ikke fungerer. Heller poengtap i slike kamper enn i sekspoengskampene. Nå får vi bare håpe at vi får tilbake spiller mot Boro og at ingen av spillerne våre pådro seg noen skader. God natt

Link to comment
Share on other sites

Vi har hatt god poengfangst i år, og slike kamper er også bra. Newcastle er ikke dårlige. Hadde vi fått poeng utfra om vi fortjente å vinne kampene våre i år vil jeg tro vi hadde hatt 11 seiere 3 uavgjort og 1 tap, så vi har faktisk fått 1 poeng mer enn fortjent... <_<

Link to comment
Share on other sites

Vi spiller mot det dårligste laget i PL for øyeblikket. Dette var bare flaut og pinlig. "Taper" kampen fordi vi ikke eier sentral midtbane. Og Gilberto, jeg har ikke ord. Nei nå er jeg bare fryktelig fryktelig skuffa. Dette var elendig. Gleder meg som en unge til å få tilbake Hleb, Fabregas og Van Persie, fordi Arsenal med og uten de spillerene er 2 helt forskjellige lag.

 

Unnskyld meg, men selv om form-tabellen viser en ting så må et lag en dag snu trenden og gi en ordentlig fight for å få tiltrengte poeng.

 

Akkurat det gjorde Newcastle i dag, og jeg syns de gjorde en fryktelig sterk kamp. De hadde stor vilje hele kampen igjennom og jeg syns vi gjorde en god kamp som klarte å få med oss i hvertfall ett poeng. Så klart kunne vi spilt mye bedre og fått med oss tre poeng, men å reise fra Newcastle med ett poeng er heller ikke noe dårlig resultat. Newcastle hører hjemme mye høyere opp på tabellen enn det de gjør.

 

Ett poeng er bedre enn ingenting, og vi har i hvertfall 4 poeng ned til andre plass nå!

Det er liksom så typisk at Arsenal alltid er det laget hvor ting snur. Husker jo West Ham ifjor. Og jeg er faktisk ikke så sikker på at Newcastle var så gode, det florerte med feilpassninger og feil. Tror heller det var Arsenal som var veldig dårlig. Hadde veldig lite og by på. Som sagt veldig skuffet. Skal vi vinne gull må vi ta alle poengene mot lag som sliter så mye som Newcastle gjør. Hørte det ble sagt at Arsenal aldri har tatt så mye poeng i starten før, ennå ligger vi "bare" 4 poeng foran Manchester United. Sier alt om hvor tight dette kommer til og bli

Link to comment
Share on other sites

Her inne var det mye negativt. Har ikke sett kampen, men må ha vært dårlig ut fra kommentarene. Resultatet derimot er ikke dårlig. Er ikke sikker på om Manu reiser derfra med full pott heller. Og hvis vi vinner mot Boro i helga, så har i kommet oss gjennom 3 bortekamper på rad med 7 poeng. Det er utrolig bra, og særlig med tanke på skadeproblemene. Skulle likt å se Manu spille uten Rooney, Ronaldo, Hargreaves, Scholes og Nani i tre bortekamper på rad og tatt alle poengene...

 

Meget godt poeng. Men vi må få lov til å forvente litt mer av den sentrale midtbanen. Sorry, Gilberto men du har ikke den autoriteten du hadde i fjord. Han og Diarra har vel heller ikke mange kampene sammen. Forøvrig synd at dommeren nekter og gi oss to kritiske frispark på slutten i en ellers meget bra dømt kamp. Taylor er null interresert i ballen. Faktisk er det rødt kort og frispark, menmen.

 

Skal prøve meg på en spillerbørs:

 

Almunia : 8. En av hans beste kamper etter min mening. Har mye å gjøre, løser det bra.

 

Sagna : 6. Har mye å gjøre med Milner, men klarer seg bra. Dessverre fortjente han det gule kortet for filmingen.

 

Toure : 7. Kolo er høyt og lavt, god kamp.

 

Gallas : 7. Rydder unna det meste, god kamp.

 

Clichy : 7. Alltid aggresiv i presset, og har god kontroll.

 

Eboue : 3. Var vel borte omtrent hele kampen. Fikk ikke til noen ting, kun litt filming som vanlig. Hvorfor kunne ikke likesågodt Theo fått prøve seg?

 

Diarra : 5. Han gir seg hvertfall ikke i duellene, men mangler endel enda. Skumle feilpasninger.

 

Gilberto : 3. Dette var ikke bra. Akkurat de feilene han har gjort før, kan man forutse at han kommer til å gjøre igjen. Det er urovekkende!

 

Rosicky : 5. Mange vil kanskje stusse over samme karakter som Diarra, men hvor mye bidro Tomas med idag? Det var ikke stort. Synd den misforståelsen med Ade.

 

Eduardo : 4. Blir en vanskelig kamp for han. Han har meget god pasningsfot og teknikk. Men mangler selvtillit, det kan man se.

 

Adebayor : 6. Scorer et herlig tidlig mål. Jobber mye, men har mye å lære han også. Klarer ikke vente, og løper offside i situasjonen med Rosicky. Meget urutinert!

 

 

Dette er hva jeg tenker nå. Mulig det er litt mer reflektert i morra..

Link to comment
Share on other sites

Kaosfotball i beste Allardyceånd, men vi er heller ikke gode for tiden. Likevel plukker vi poeng. Samme som mot Villa, bare at Newcastle ville mye mer enn Villa. Det fikk de også sin fortjente belønning for. For oss ble det poeng vunnet som Chaz nevnte. Når det gjelder spillerene så ser jeg at midtbanen får så hatten passer, og det er for så vidt greit nok. Synes likevel det er andre som var vel så svake som dem. Ingen nevnt og ingen glemt.

Link to comment
Share on other sites

Detta blei ein liten nedtur etter ein sprudlande start på 1 omgang, men synes delvis det er N.castle som gjør oss dårleg i dag med aggresivt spel og heilhjerta innsats.

 

Gilberto var fantastisk! fantastsik dårleg!! Han verkar veldig treig og rusten. Diarra derimot, spring og kjempar heile kampen gjennom, etter min meining vår beste spelar i dag saman med Almunia. Eboue verkar rett og slett uinteressert, burde blitt bytta med Theo. Ellers er forsvaret litt vaklande i dag, backene våre blei sjeldent med framover. Ellers ein pluss til Bendtner som gjør mye positivt etter han kommer innpå!

 

Alt i alt var N.castle det beste laget, og vi skal vera fornøyd med eit poeng i kveld!

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger enten Flamini eller Cesc(selvfølgelig helst begge) med mot Boro. Verken Gilberto eller Diarra gikk på disse dype løpene som Flamster og Cesc har gjort så langt denne sesongen. Hleb er vel definitivt ute...

 

Kan ikke gjøre samme feilen vi gjorde i kveld på søndag. Da ender vi fort med poengtap der og, og da er plutselig manure rett i ræva på oss igjen. Tviler sterkt på at de går på en smell hjemme mot Derby.

 

Nå har vi hatt 3 relativt dårlige omganger de 2 siste kampene, og selv om vi har tatt 4 poeng er det på tide å snu dette igjen!

 

Come on you GUNNERS!

Link to comment
Share on other sites

Uff, det blei spennende kamp dette. arsenal hadde mye bra spill i første, men i andre mista de ballen hele tida. Viktig at vi ikke taper, så jeg er fornøyd med det. Skadesituasjonen er kritisk, og jo fortere Flamini, Hleb, Fabregas og Persie kommer tilbake, jo bedre. Tydelig at vi mangler ro og kreativitet.

 

Hvorfor skal Adebayor bestandig bruke armene i duellene? Det blir BESTANDIG dømt i mot dette. Sett så utrolig mange ganger at han har kommet til å vunnet ballen uten det der tullet. Men han skal ha skryt for det fine målet i dag.

 

Dommeren får tommel ned i dag. Smith skulle hatt gult kort i starten, og vi gikk glipp av flere soleklare frispark mot slutten. Typisk!

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener ikke at det er dårlig med uavgjort på st. james park. Men idag var det flere pasningfeil bakover og vi var til tider ganske dårlige bakover i 2.omg. Hvis vi ikke hadde hatt det kunne vi holdt på ledelsen til siste slutt og tatt evt. 3 poeng. Jeg mener at vi kunne gjort det bedre enn det vi gjorde. 1 poeng på st. james park er bra, men ikke idag når vi kunne spilt bedre enn det vi gjorde, hvertfall min mening.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes vi leverer en veldig svak kamp, og da tenker jeg ikke på resultatet, men på spillet. I dag får Almunia, et par av guta i forsvaret og kanskje Rosicky godkjent, resten underpresterer. Skal ikke komme å si "hva var det jeg sa", men jeg ønsket Denilson før kampen for å få litt pasningsspill på midten, og at Eduardo skulle "slippe" denne, og nettopp dette var to faktirer som sviktet i dag. For begge på midten var dårlige i dag, mister ballen altfor mange ganger begge to, ofte også i farlige situasjoner. Pasningsspillet er til tider totalt fraværende. Eduardo blir veldig borte og får egentlig ikke til noe særlig. Adebayor var slem mot Eduardo som spilte ball til ham da han var vendt not egen kasse og med mann i rygg, men jeg tilgir ikke det tullet Dudu prøver på som ender med reduseringen, i stede burde han banke ballen opp på tribunen. Ellers preges matchen av masse personlige feil, skremmende lite flyt i pasningsspillet og få sjanser. Det positive er at Ade var effektiv og kontant da han scora et av de bedre Arsenalmåla så langt i år etter bare 3 minutter.

 

Dommeren synes jeg gjorde jobben sin i 87 minutter. Han la lista høyt og var konsekvent. Kan ikke forlange så mye mer. Som kommentatoren påpekte er en så fysisk kamp som denne ingen enkel kamp å dømme. Vi blir snytt for minst ett frispark i god posisjon samt utvisning for en Newcastle spiller, men jeg synes ikke det er så mye å mase om. Hadde Taylor fått det røde hadde vi kunne spilt i 30 sekuder med en mann mer, pluss fått et farlig frispark (noe vi uansett fikk). Alt i alt mener jeg dommeren hadde en høyst brukbar kamp.

 

Ett poeng på denne arenaen er en større prestasjon enn det virker som. Vi møtte et Newcastlelag som var toppmotiverte og som virkelig brandt for å vinne denne kampen. Med trolig Englands beste hjemmepublikum i ryggen gjorde ikke dèt jobben noe enklere. Vi har samlet opp 4 poeng på de to tøffe bortekampene vi har spilt de seneste dagene, og det er jeg strålende fornøyd med. Ser også at noen her begynner å prate om seriegull, og det synes jeg ikke noe om. Er ikke ute etter å henge ut noen, og forventer kanskje litt refs for dette, men jeg synes vi skal legge den ballen død og heller konsentrere oss om å holde minst to av andre fire store bak oss. Da har vi uansett gjort en god seriesesong, og det letter kanskje på presset på gutta, og vi slipper i tillegg det vi ser hver eneste uke, hver eneste sesong i N17, skyhøye forventninger, men alt går i dass til slutt :P

Link to comment
Share on other sites

Egentlig litt som forventet. `castle med kniven på strupen, Arsenal litt nølende og usikre med mange spillere ute. Tjukken på sidelinjen får lov til å rope, skrike, fekte og skjelle ut dommerene uten at det får konsekvenser. Dommeren mister kontrollen på kampen i det han ikke gir Smith gult kort etter 6 minutter. Etter det er det egentlig fritt frem for nedsparkinger i brysthøyde og brytekamper i alle spillets faser fra begge lag. De to siste løpene til Ade er begge klare frispark, det siste et klart rødt kort. Alle dagens kort kommer for usportslig oppførsel med unntak av Bartons som kommer for en tøff tackling. Helt utrolig når man ser alle holdinger og etterslenger som begge lag driver med. Kampen ble derfor oppstykket, oppjaget og lite velspilt. At Wenger klarer å gå i fella til tjukken gang etter gang er merkelig. Når skal han forstå at løsningen ikke er å sloss, men å spille enda hurtigere. De få gangene vi satte fart gjennom midtbanen åpnet det seg motorveier gjennom midtforsvaret til `castle. Frustrerende at spillerene selv ikke ser dette.

 

Diarra viser gode evner som ballvinner, men han er altfor sen og upresis i avleveringene. Når hverken han eller Gilberto tør å sette stor fart gjennom midten mister begge vinger og Ade alle muligheter til raske kombinasjoner. Vi får håpe at minst en av de sentrale herrer er tilbake mot `boro. TR skuffer i dag med dårlige pass og lite bevegelse, hadde ventet mer fra ham. Ade er stort sett god. Eboue gjør igjen at Sagna kan angripe- Theo er ikke et alternativ i fysiske kamper, han har fortsatt til gode å gå i en tackling og ville blitt helt satt ut i denne kampen akkurat som mot Villa, meget glad for at Wenger sparte ham for en ny ydmykelse-

Chlicy har kjempegod kontroll på sin side og blir hverken overspilt eller fraløpt en eneste gang så vidt jeg husker. Han er dog ikke mye med fremover og virker ukomfortabel med måten Eduardo beveger seg på. Virker som de to ikke klarer å plassere seg i forhold til hverandre. Begge starter og stopper samtidig og det blir helt urytmisk og galt. Toure og Gallas taper begge altfor mange dueller med Smith, forøvrig godkjent. Almunia litt passiv, men har vel ingen direkte feil slik jeg husker det.

 

Alt i alt er rettferdig resultat, men måten vi gjennomfører kampen på er desverre lite imponerende. Vi taper midtbanen i 2.omgang og klarer ikke å sette inn press på ballfører. Eneste positive er at vi ikke faller sammen etter utligningen og at vi helt klart hever spillet siste 15. Viser god moral og at de er blitt tøffere i hodet sammenlignet med i fjor.

Link to comment
Share on other sites

Etter kampen mot Boro møter vi 4 topp 8 lag og det kan bli tøft. Fra 1.januar til 22.mars, derimot tror jeg vi faktisk kan ta full pott!!!

 

Tja, 4 topp 8 lag?? Vi skal spille mot Tottenham den 22....

Som du sikkert forstår snakker jeg om 4 lag som ble spådd topp 8 av de fleste før sesongen... :P

Link to comment
Share on other sites

Diarra var go til tider i 2 omg da, han kjempa og kriga til seg ballen mange ganger, er ikke lett for han når flere av de andre på mitten der var utrolig dårlige.

 

Det som var mest skuffanes vi ikke klarte å holde i ballen nesten i 2 omg, ikke rart presse på oss var der heletiden.

 

Vi er så kjent for å være flinke til å holde i ballen når vi har toppa lag, Dudu viser nok en gang at han ikke er go nok for PL, Newcastle slapp flere ganger billig unna både røde og gulekort i løpe av kampen.

 

Fansen pressa vel dommeren til å gi fære kort en han burde gitt til hjemme lage.

 

Adb blir så tydelig hindra på siste store sjangsen, burde vært frispark delux....

 

Wenger burde bytta tiligere skuffanes at han alltid skal vente så utrolig lenge vær enest kamp.

 

At Milner fikk hærgje så mye som han gjore var skuffanes, i mine øye er han ikke så go ving.

 

Virker som Sagna fikk lite hjelp på den siden :P

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet om torrent av kampen?

evt. hvor det er mest sannsynlig å finne det?

Er det vits å se den?

 

Tar vi full pott borte mot Boro har det alt i alt vært en fantastisk uke med tanke på hvem vi har hatt ute og hvilkle kamper vi har kommet gjennom. Uansett veldig godt at vi fortsatt ikke har tapt i ligaen. Men tviler på at Wenger sparer på uavgjortresultat mot lag som Newcastle. Jeg sier ikke de er svake, faktisk synes jeg de har et veldig bra lag på papiret, men de er uansett i den puljen en må ta full pott av skal en bli seriemester.

Link to comment
Share on other sites

Er det vits å se den?

 

Tro meg Veginho, ingen vits å se den kampen ! :P

Link to comment
Share on other sites

Hva kan en si? Må jo nesten være forøyd med ett poeng etter denne kampen, sett under ett med lagoppstilling og trykket Castle har i andre omgang. Men blir alikevel utrolig irritert over at vi nok en gang faller sammen i andre omgang. Det hadde ikke vært ufortjent viss castle hadde fått alle tre poengene. SAt og tenkte på det etter 20 min av første omgang, det målet vårt kom litt tidlig, virka som laget ble alt for arrogant. Og jeg begynner også å skjønne hvorfor Gilberto spiller så lite som han gjør. MAnnn er jo farlig med alle de feilpasningene og balltapene på midten. var ikke få sjangser de fikk etter unødvendige balltap av Gil og delvis av Diarra igår. men vi kommer gjennom en vanskelig bortekamp uten tap nok en gang, og det med ett veldig reservepreget lag. Kunne faktisk ikke tenk og møte castle på ett værre tidspunkt enn dette. alltid vanskelig og møte ett lag som er i sånn poengnød som de. Og når de for en angs skyld har fansen med seg er det selvsagt mot oss.

 

Det er også utrolig irriterende at vi ikke bare kan klarere den ballen på målet, hvorfor skal vi alltid spille oss ut, av og til er det bare og kline ballen ut til kast.

Vi kunne selvsagt tatt alle poengene på slutten, frisparket som Rosicky spiller inn foran mål, og de to situasjonene med Ade, hvorav i hvertfall ett skulle blitt frispark. Og selvsagt to alene gjennom situasjonen, der hvor Ade løper alt for langt igjennom.

Så det stod ikke på sjangsene, men kan vel ikke være annet enn fornøyd med ettt poeng i denne kampen, selv om jeg aldri er helt fornøyd når vi ikke vinner.

 

Skal bli godt og få tilbake Cesc, Flam, Hleb og RVP nå. Denne kampen hadde vi tapt ifjor, så noe posetivt er det, og vi har hatt ett tøft program,tredje bortekampen på en uke og to lange reiser. Vi reiser oss til helga, og vi er top of the leauge med 4 poeng. Så dette ser vel strengt tatt enda mer lovende ut enn det gjorde i untouchables sesongen :P

 

BY FAR THE GREATEST TEAM THE WORLD HAS EVER SEEN!

Link to comment
Share on other sites

Syns dette var et greit resultat. Fikk den drømmestarten, men Newcastle fortjente poenget. Syns det er bra innsats i laget, men litt av gnisten virker til å være borte. Tror det er pga det tøffe kampprogrammet. Syns Gilberto var god. Han gjør en viktig jobb. Diarra var tidvis god, men syns han var skremmende nær rødt kort noen ganger.

 

Så er det Adebayor. Han åpner jo med et vidunderlig mål. Helt fantastisk. Han løper også mye i hele kampen. Men så er det spesielt situasjonen når han og Rosicky kontrer som irriterer meg. Hvorfor løper han i offside? Og hvorfor er han irritert på Rosicky etterpå? For dårlig. Hadde han holdt igjen på rett side, så hadde Arsenal fått en kjempesjanse til å avgjøre. Adebayor har mye i seg, men han er ikke "the finished article" ennå.

 

Jaja 1-1. 3 poeng mot boro til helga, så er jeg veldig godt fornøyd med de tre strake bortekampene.

Link to comment
Share on other sites

Helt utrolig at dette er det samme laget som ble latterliggjort av Liverpool et par uker tidligere. Det sier litt om potensialet i dette laget, og at de spillerne Newcastle faktisk har, har underprestert denne sesongen.

 

Nok om det.. Poengdeling var rett og slett ingenting annet enn fortjent. Vi har litt uheldige helt der på slutten, men det orker jeg ikke å henge meg opp i. Vi spilte ikke på vårt beste i går, men vi fikk virkelig motstand, og vi er ganske svekka nå. Hvis vi tar tre poeng mot Boro, så er jeg veldig fornøyd med helheten av den lille bortebaneperioden vi har nå.

 

En ting jeg likte å se fra kampen: Almunia.

En ting jeg ikke likte å se fra kampen: Sagnas filming.. Fortjent kort.

Link to comment
Share on other sites

Litt forundret hvor stor forskjell det er fra Flamini/Cesc til Gilberto/Diarra. Trodde midtbanen vår var bedre forspent.

I tillegg mangler vi kreativiteten til Hleb sårt.

 

Vil være forsiktig med å kalle Dudu et bomkjøp ennå. Hleb var ikke

god han heller første sesongen. Noen spillere trenger lang tilvenning til PL.

 

Dessverre så ser det ut som Gilberto ikke helt henger med i svingene lengre. Synd.

Får håpet Flamini,Cesc og Hleb er tilbake søndag.

 

Lyspunktet igår var Almunia. Hangjorde en god kamp sammen

med Ade.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...