Jump to content

EM 2008


The Gunner

Recommended Posts

  • Replies 400
  • Created
  • Last Reply

Henry var strålende for arsenal fordi han ofte fikk ballen og ikke minst var han spiss..

I barcelona så spiller han enten venstre kant eller så sitter han på benken, det svekker vell selvtilitten til en person som var verdens beste fotballspiller...

 

Hadde han blitt i Arsenal så tror jeg han hadde holdt mål og vært en av verdens beste spisser fortsatt..

Link to comment
Share on other sites

Bare å ta av se hatten for Nederland's spill for tiden altså. Utrolig villige på kontringer, og selv om de ikke utspiller Frankrike, spiller de utrolig bra.

 

Men må også ta med at tipping min går rett i dass nå. Har tippet Frankrike som gruppevinner, og Italia som toer i gruppa :angry:

Link to comment
Share on other sites

Herregud, for en kamp! ;) En av de beste kampene jeg noen sinne har sett! Målet til Sneijder var prikken over ien!

Sirkelen over Å en:O

Streken gjennom Øen! :D Men nok om det :P Flott at RvP scorer selv om han ikke er helt i kampform. Håper han blir skadefri kommende sesong. Utrolig at ikke Frankrike skaffer seg ny manager. Domech har ikke peiling på taktikk, og det er jo helt utrolig at de ikke klarer seg bedre med den stallen de har. Det at han ikke tar ut Sagna eller Clichy er jo grunn nok i seg selv til å bli sparket. Men det er ingen tvil i hvem som er min nye EM-favoritt; NEDERLAND!

Link to comment
Share on other sites

Nederland skårer noen vanvittig flotte mål. Men du verden så mye tur de også har. Henry og Frankrike skulle hatt straffe på 1-0. Da hadde kampen blitt en helt annen. Italia hadde også 3 enorme muligheter på 0-1 mot Nederland, men brant alle. Nederland skal ha ros, men det er ingen grunn til å hylle dem ut av alle proposjoner. Ei heller skal Frankrike slaktes sådan. Rent bortsett fra Makelele, som jeg blir sint av at fortsatt beholder plassen, gjør samtlige en god match. Jeg er enig med Drillo: Med toppformen på på plass hos Henry hadde de vunnet i dag!

Link to comment
Share on other sites

Strengt talt var det vel Ribery mot Nederland. Nok en herlig kamp av franskmannen. Jeg lurer virkelig på hva Domenech tenker med når han har to sentrale midtbanespillere som har klare offensive mangler. Vi husker alle hvordan det gikk med oss i år med Diarra og Gilberto i midten. At Sagnol kun har ett bra innlegg i løpet av hele kampen gjør ikke saken noe enklere for angriperne. Henry våknet litt til i andre, men burde absolutt scort på den lobben. Ikke skjønner jeg heller hvordan Clichy ikke kan spille fast på backplassen. Hva med å flytte Evra fram på vingen?

 

Ellers fortjener Nederland mye ros. Nistelrooy viser at han utviklet seg mye som spiss ved at han er blitt mye bedre i banespillet. Robben viser gammel klasse, mens van Persie gjør det meste bra når han orker. Van der Vaart og Kuyt er også gode. Sneijder med nok en strålende kamp. Van der Sar har igjen flere gode redninger. Jeg begynner å irritere meg stort over hvor mange keepere som faktisk er bedre enn Almunia på strek!

Link to comment
Share on other sites

Mitt franske lag:

Henry :: Benzema

Malouda :: Nasri :: Makelele :: Ribery

Clichy :: Gallas :: Mexes :: Sagna

Coupet

 

vs

Domenech's franske lag:

Henry

Ribery

Malouda :: Toulalan :: Makelele :: Govou

Evra :: Gallas :: Thuram :: Sagnol

Coupet

 

Her er det hele fem (seks hvis man tar med formasjonen) endringer fra dagens lag. Det er mye. Sagnol, Toulalan, Govou og Thuram har ikke gjort noe som tilsier at de er gode nok til å spille på førstelaget. Evra er god nok, men Clichy er nok hakket bedre. Domenech har knust Frankrikes sjanser for å komme seg videre fra gruppespillet. Jeg garanterer at Frankrike kommer til å stå igjen med latterlige 1 poeng etter neste runde i gruppa. Det er horribelt.

Link to comment
Share on other sites

Henry gjorde en god andre omgang, vil påstå at han, sagnol og ribery var de beste for Frankrike i andre omgang! Oppløftende å se at han kan spille fortsatt

sagnol var ikke god. ribery var svært god. makelele og thuram var særdeles svake. og jeg tviler på at raymond d holder jobben sin særlig mye lengre.

 

og beklager så inn i h... at jeg klønet det til å startet en ny tråd i forbindelse med kampen. sykt at slike uhell kan skje... håper jeg aødri gjør en så stor brøler igjen.

 

Strengt talt var det vel Ribery mot Nederland. Nok en herlig kamp av franskmannen. Jeg lurer virkelig på hva Domenech tenker med når han har to sentrale midtbanespillere som har klare offensive mangler. Vi husker alle hvordan det gikk med oss i år med Diarra og Gilberto i midten. At Sagnol kun har ett bra innlegg i løpet av hele kampen gjør ikke saken noe enklere for angriperne. Henry våknet litt til i andre, men burde absolutt scort på den lobben. Ikke skjønner jeg heller hvordan Clichy ikke kan spille fast på backplassen. Hva med å flytte Evra fram på vingen?

 

Ellers fortjener Nederland mye ros. Nistelrooy viser at han utviklet seg mye som spiss ved at han er blitt mye bedre i banespillet. Robben viser gammel klasse, mens van Persie gjør det meste bra når han orker. Van der Vaart og Kuyt er også gode. Sneijder med nok en strålende kamp. Van der Sar har igjen flere gode redninger. Jeg begynner å irritere meg stort over hvor mange keepere som faktisk er bedre enn Almunia på strek!

stort sett alle keepere som står for lag med ambisjoner og muligheter til å vinne noe, er svært mye bedre enn manuel. synd men sant...

Link to comment
Share on other sites

Mulig noen har kommentert det før, men hva i all verden er tanken med oppsettet av semifinalene? At de to lagene kan være fra samme gruppe allerede, snakk om å åpne for konspirasjonsteorier (og muligens gjennomføring av "fusk"). Situasjonen i Nederlands gruppe viser jo klart og tydelig at dette kan bli helt galt. Hva var galt med den gamle?

Link to comment
Share on other sites

Fy pokker, dette ble litt av en thriller!

 

Må si det var imponerende av tyrkerne. De jobba som helter, mens Tsjekkia ble offer for passiv taktikk. Sjelden jeg får puls som nøytral tilskurer, men dette fikk hjertet mitt til å banke. Fotball er fantastisk!

Link to comment
Share on other sites

Men; hvem blir gruppevinner av Portugal og Tyrkia nå?

 

De har vel like mange poeng, like mange scorede- og innslupne mål. Blir det innbyrdes oppgjør som teller da eller?

 

EDIT: Ser nå at Portugal har to flere scorede mål, så blir spørsmålet mitt uaktuelt :(

Link to comment
Share on other sites

Fy pokker, dette ble litt av en thriller!

 

Må si det var imponerende av tyrkerne. De jobba som helter, mens Tsjekkia ble offer for passiv taktikk. Sjelden jeg får puls som nøytral tilskurer, men dette fikk hjertet mitt til å banke. Fotball er fantastisk!

 

Dette var gøy. Tsjekkerne ble så feige at de ikke fortjente bedre. Artig å se Cech så dårlig i dag. Han burde tatt de to første målene til Tyrkerne, det tredje var han imidlertid sjanseløs på. Han var heldig som ikke fikk et baklengs til mot seg, når han ble stående på streken og ble reddet av en dårlig avslutning av den tyrkiske stopperen. Vi får håpe han tar med seg denne elendige formen til Stamford Bridge til høsten :(

 

Fotball kan være fantastisk gøy innimellom.

Link to comment
Share on other sites

Fy pokker, dette ble litt av en thriller!

 

Må si det var imponerende av tyrkerne. De jobba som helter, mens Tsjekkia ble offer for passiv taktikk. Sjelden jeg får puls som nøytral tilskurer, men dette fikk hjertet mitt til å banke. Fotball er fantastisk!

 

Dette var gøy. Tsjekkerne ble så feige at de ikke fortjente bedre. Artig å se Cech så dårlig i dag. Han burde tatt de to første målene til Tyrkerne, det tredje var han imidlertid sjanseløs på. Han var heldig som ikke fikk et baklengs til mot seg, når han ble stående på streken og ble reddet av en dårlig avslutning av den tyrkiske stopperen. Vi får håpe han tar med seg denne elendige formen til Stamford Bridge til høsten :(

 

Fotball kan være fantastisk gøy innimellom.

helt enig i at cech burde ha tatt de to første. det er rett og slett tragisk keeperspill av mannen som så alt for mange har regnet som verdens beste. casillas og buffon er mye bedre.

Link to comment
Share on other sites

ja semifinaleoppsettet syns jeg er helt på trynet. Det laget som går videre fra gruppa burde man ikke kunne treffe igjen før i en finale. Sånn burde det være etter min mening, og har vel nesten alltid vært sånn? Stor mulighet for at vi feks får se Nederand-Frankrike/Italia i en semi. (Hvis ikke Romania overrasker da) Og slik kan man jo fortsette med andre gruppene og. Det er synd, men slik er det nå engang, håper ikke dette gjentar seg til neste mesterskap.

Link to comment
Share on other sites

ja semifinaleoppsettet syns jeg er helt på trynet. Det laget som går videre fra gruppa burde man ikke kunne treffe igjen før i en finale. Sånn burde det være etter min mening, og har vel nesten alltid vært sånn? Stor mulighet for at vi feks får se Nederand-Frankrike/Italia i en semi. (Hvis ikke Romania overrasker da) Og slik kan man jo fortsette med andre gruppene og. Det er synd, men slik er det nå engang, håper ikke dette gjentar seg til neste mesterskap.

 

Er enig med deg, det er helt på trynet. Hvis det skal være slik så kunne likeså godt bare ett lag gått videre fra hver gruppe. Nå blir det bare enda mer tillfeldig hvem som vinner.

Hellas - Portugal møttes hvertfall i gruppespillet og i finalen i 2004.

Link to comment
Share on other sites

Selv om han gjør en tabbe, er han ikke mye dårligere enn Buffon og Casillas.

 

Uansett så er han 14 klasser over Almunia, misunner Chelsea som har Cech i mål...

HÆ!?!??!?!

 

Jeg syntes Almunia har vært jævlig god denne sesongen for Arsenal jeg:S

Link to comment
Share on other sites

Var det noen som så på Sveits og Portugal i går? Jeg syns Senderos jobbet bra og klarte seg veldig fint defensivt. Han var en del med oppover på dødballer, men fikk ingen gode innlegg mot seg. Jeg tror iallfall det er veldig positivt for Senderos at han får spille EM. Det er tydelig at han begynner å ligen noe på banen nå.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...