Jump to content

EM 2008


The Gunner

Recommended Posts

Tysklands maskineri vinner lett etter Portugals markeringssvikt. Og hvorfor

er Ronaldo kaptein når Nuno Gomes går ut? Han er jo ikke akkurat en som

tar tak. Så ut som han gikk og tenkte på Real Madrid. Skuffende...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 400
  • Created
  • Last Reply

Tysklands maskineri vinner lett etter Portugals markeringssvikt. Og hvorfor

er Ronaldo kaptein når Nuno Gomes går ut? Han er jo ikke akkurat en som

tar tak. Så ut som han gikk og tenkte på Real Madrid. Skuffende...

 

Skjønner heller ikke hvorfor Nuno Gomes er kaptein.

Link to comment
Share on other sites

Tysklands maskineri vinner lett etter Portugals markeringssvikt. Og hvorfor

er Ronaldo kaptein når Nuno Gomes går ut? Han er jo ikke akkurat en som

tar tak. Så ut som han gikk og tenkte på Real Madrid. Skuffende...

 

Skjønner heller ikke hvorfor Nuno Gomes er kaptein.

 

Forsåvidt sant, de har jo ingen kapteinstyper i laget. Kanskje Pepe? Import, men allikevel...

Link to comment
Share on other sites

Tysklands maskineri vinner lett etter Portugals markeringssvikt. Og hvorfor

er Ronaldo kaptein når Nuno Gomes går ut? Han er jo ikke akkurat en som

tar tak. Så ut som han gikk og tenkte på Real Madrid. Skuffende...

 

Skjønner heller ikke hvorfor Nuno Gomes er kaptein.

Skjønner ikke hvorfor ikke Pepe, Carvalho eller Deco er kaptein jeg... Verken Gomes eller Ronaldo er noe kapteinsemner...

 

Uansett, en vel fortjent seier for tyskerne som nå favoritter sammen med Italia og Nederland til å vinne heile driden.

 

Spania har som Portugal alltid vært et lag som har sviktet mot slutten, noe jeg også tror de gjør i år...

 

Kroatia - Tyrkia i morgen. Kroatene er storfavoritter, men tror Tyrkia kan overraske.

 

Ellers tror jeg Nederland slår Russland, og at Spania (Ja faktisk) slår Italia i den siste kvartfinalen.

 

 

Tror på Tyskland-Nederland i finalen.

Link to comment
Share on other sites

Mulig noen har kommentert det før, men hva i all verden er tanken med oppsettet av semifinalene? At de to lagene kan være fra samme gruppe allerede, snakk om å åpne for konspirasjonsteorier (og muligens gjennomføring av "fusk"). Situasjonen i Nederlands gruppe viser jo klart og tydelig at dette kan bli helt galt. Hva var galt med den gamle?

 

Grunnen til at oppsettet i år er på denne måten, er at Sveits og Østerrike, hvis de eventuelt hadde kommet helt til finalen, skulle fått spille i hjemlandet hele veien. Derfor måtte man "låse" oppsettet på denne måten - som man også gjorde det i Nederland/Belgia i 2000 og Japan/Sør Korea i 2002.

 

Jeg er helt enig i at et "åpent" oppsett, dvs at alle lag i prinsippet kan møtes i finalen, er langt mer sjarmerende. Men så lenge der er mer enn én vertsnasjon, tror jeg formatet vil forbli som i år.

 

Dette stemmer faktisk ikke etter å ha sjekket det ut. Feks, Nederland var den gang i gruppe med Frankrike, og kunne ikke møtt Frankrike før i en evt. finale. Så her hadde dem det gode gamle oppsettet. Mens det i VM 2002 var slik at de møttes i semien ja, bl.a. var Brasil og Tyrkia i gruppe med hverandre, og møttes i semien igjen. Så det var nok første gang det skjedde. Og i et EM med bare 16 lag syns jeg det burde være slik at man først kan møtes i finalen igjen! Men den gang ei!

Link to comment
Share on other sites

Eg lurer på ein ting... Kampen mellom nederland og romania avgjorde om frankrike eller italia kunne komme seg videre in i utslagsrundene. Er det ikke rein taktisk tenkning at nederland går in for å tape den kampen slik at dei får ut 2 av dei største favoritene. Vis det blir nederland Vs italia i finalen og italia vinner blir det utroligt dumt av nederland å ikke slå dem ut når dei hadde sjangsen. Fotball er litt taktisk og, det er rein taktisk tenkning for romania ville vært en meget svakere motstander eller

 

Men det eg lurere på er om det kan være ein regel som seier noko om dette? Får ein straff eller utkasta fra em? banna?

Link to comment
Share on other sites

Eg lurer på ein ting... Kampen mellom nederland og romania avgjorde om frankrike eller italia kunne komme seg videre in i utslagsrundene. Er det ikke rein taktisk tenkning at nederland går in for å tape den kampen slik at dei får ut 2 av dei største favoritene. Vis det blir nederland Vs italia i finalen og italia vinner blir det utroligt dumt av nederland å ikke slå dem ut når dei hadde sjangsen. Fotball er litt taktisk og, det er rein taktisk tenkning for romania ville vært en meget svakere motstander eller

 

Men det eg lurere på er om det kan være ein regel som seier noko om dette? Får ein straff eller utkasta fra em? banna?

Det finnes ingen regel som sier at Nederland ikke kan tape med "vilje". Nederland sparte en haug av "b-spillere" spillere mot Romania, og når ikke Romania klarer å slå Nederland da, så er vel ikke så mye mer Nederland kan gjøre. Ser helt klart taktikken med å tape for å få ut de antatt beste, men det er jo mye gøyere å vinne på "ordentlig" vis, og uansett så tipper jeg Italia ryker mot Spania.

Link to comment
Share on other sites

Eg lurer på ein ting... Kampen mellom nederland og romania avgjorde om frankrike eller italia kunne komme seg videre in i utslagsrundene. Er det ikke rein taktisk tenkning at nederland går in for å tape den kampen slik at dei får ut 2 av dei største favoritene. Vis det blir nederland Vs italia i finalen og italia vinner blir det utroligt dumt av nederland å ikke slå dem ut når dei hadde sjangsen. Fotball er litt taktisk og, det er rein taktisk tenkning for romania ville vært en meget svakere motstander eller

 

Men det eg lurere på er om det kan være ein regel som seier noko om dette? Får ein straff eller utkasta fra em? banna?

Det finnes ingen regel som sier at Nederland ikke kan tape med "vilje". Nederland sparte en haug av "b-spillere" spillere mot Romania, og når ikke Romania klarer å slå Nederland da, så er vel ikke så mye mer Nederland kan gjøre. Ser helt klart taktikken med å tape for å få ut de antatt beste, men det er jo mye gøyere å vinne på "ordentlig" vis, og uansett så tipper jeg Italia ryker mot Spania.

Nederland kan jo lage straffe knuffing i feltet som blir belønnet med gult kort. enkelt og greit. Men enig at det er kjekkere å vinne på orntligt vis, men igjen er det kjekkere å vinne en å komme på 2 plass. Eg veit kva eg hadde gjort vis eg va Sjefen for nederland:P

Link to comment
Share on other sites

Nederland kan jo lage straffe knuffing i feltet som blir belønnet med gult kort. enkelt og greit. Men enig at det er kjekkere å vinne på orntligt vis, men igjen er det kjekkere å vinne en å komme på 2 plass. Eg veit kva eg hadde gjort vis eg va Sjefen for nederland:P

hehe, ja, er nok mange som hadde tenkt den tanken :P

Link to comment
Share on other sites

Spennende kamp mellom Kroatia og Tyrkia nå! 5 minutter til straffekonk.

Er det bare jeg som sitter med følelsen av at Kroatia hadde ledet/vunnet med Eduardo på banen idag? :P :P

 

EDIT:

1-0 til Kroatia etter 118 minutter!

 

EDIT2:

1-1 etter 121 minutter !!

 

EDIT3:

Modric BOMMER! BOMkjøp av Tottenham? ;)

Link to comment
Share on other sites

Spennende kamp mellom Kroatia og Tyrkia nå! 5 minutter til straffekonk.

Er det bare jeg som sitter med følelsen av at Kroatia hadde ledet/vunnet med Eduardo på banen idag? :P :P

 

EDIT:

1-0 til Kroatia 118 etter minutter!

 

EDIT2:

1-1 etter 121 minutter !!

for et flakselag!!! Tyrkia kommer til å slite i en evt semi hvertfall. De har mange suspensjoner og skader

Link to comment
Share on other sites

Kroatia brant tre straffer.. Stakkar. Håpet de vant mtp. Eduardo. :P

 

Tenkte på det jeg også.

Men rimelig sikker på at Kroatia hadde vunnet denne kampen med Eduardo på banen. Dessverre så er det sånn fotball er.

Det gjelder og se på det positive, Modric bommet :P

Link to comment
Share on other sites

Begynner nesten å like Tyrkia. Herlig at underdogsene faktisk greier noe så utrolig gang på gang. :P

 

Jeg er sikkert bare veldig bitter nå. Men jeg har aldri likt lag som skaper 1 sjangse på 120 minutter hvor de scorer. I tilleg spiller de deffansiv og kjedli fotball. Pluss at de er EMs desidert styggeste lag(tenker da på kort). Men for all del, hvis du liker slik fotball :P

Link to comment
Share on other sites

Begynner nesten å like Tyrkia. Herlig at underdogsene faktisk greier noe så utrolig gang på gang. :P

 

Jeg er sikkert bare veldig bitter nå. Men jeg har aldri likt lag som skaper 1 sjangse på 120 minutter hvor de scorer. I tilleg spiller de deffansiv og kjedli fotball. Pluss at de er EMs desidert styggeste lag(tenker da på kort). Men for all del, hvis du liker slik fotball :P

Antar at du er fra Kroatia ;)

Link to comment
Share on other sites

Begynner nesten å like Tyrkia. Herlig at underdogsene faktisk greier noe så utrolig gang på gang. :P

 

Jeg er sikkert bare veldig bitter nå. Men jeg har aldri likt lag som skaper 1 sjangse på 120 minutter hvor de scorer. I tilleg spiller de deffansiv og kjedli fotball. Pluss at de er EMs desidert styggeste lag(tenker da på kort). Men for all del, hvis du liker slik fotball :P

Antar at du er fra Kroatia ;)

 

Jepp ;)

Link to comment
Share on other sites

Alsaker/Semb & Langli/Myhre syns jeg er helt riktige kommentatorer å bruke i EM. Syns det er de 4 beste som TV2 har å by på.

 

Øvrebø gjorde en god figur i går. Fikk litt angst der en periode når jeg ser han drar frem det røde kortet. Heldigvis var det bare et uhell. hehe. Litt humor trengs :P

 

Tyskland virker solide! Ikke akkurat unormalt i mesterskap det, og de vil nok bare bli enda sterkere utover i mesterskapet vil jeg tro. Lehmann kløna litt i starten, ellers gjorde han en god kamp. Artig og imponerende å se hvordan Tyskland kommer fremover - når de kommer med mange folk i angrep. Slik det skal være. :P

 

Bare som opplysning:P Morten Langli er trenern min :P

 

Tror dagens lagoppstilling for Nederland er uten RvP :P

Han har scort 2 mål og greier, så synes det er litt rart, men van Basten vet sikkert hva han gjør, i motsetning til Domenech, for en møkka trener! :)

Håper Nederland vinner! De har spilt fotball som ALLE liker! :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...