Jump to content

EM 2008


The Gunner

Recommended Posts

  • Replies 400
  • Created
  • Last Reply

Selv om jeg håper på Nederland, tror jeg faktisk Russland stikker av med semifinale-plassen i kveld.

 

Guus Hiddink er en slu rev, og dette vil bli avgjørende i kveld.

 

Håper van Persie spiller fra start, men tviler sterkt.

Jeg mener å ha lest at RvP ikke starter idag :P

men håper han kommer innpå og gjør en bra figur :P

 

Og Petter Myhre er moren min, bare til opplysning.

min også... er vi i slekt? :)

så barnslig...

Link to comment
Share on other sites

Råtipset: 4-1 til Nederland

 

Om det skal bli 4-1 til Nederland, så tilsier det at Nederland ligger svært høyt og er veldig offensive. Dermed vil det bli rom bakover, og så gode som Russland er offensivt så vil Nederland bli straffet for dette. Altså blir det sannsynligvis langt mer jevnt enn dette.

 

Jeg sliter litt i denne kampen. Dette er mine to største favorittlandslag som møtes, og jeg satser på en svært målrik, spennende, jevn og åpen kamp. Mitt tips er 3-2 til Russland.

Link to comment
Share on other sites

En og annen brukbar russisk spiller i hvertfall!!!

 

Ellers artig å se at de lagene som har spart spillere ryker rett ut og ikke minst ser ut til å orke mindre enn de som har spilt 3 kamper.

 

Sterkt av Russland, en fantastisk trener. Utrolig hvordan han får spillerne til til å løpe ekstremt mye. Husker også Sør Korea så rett og slett dopete ut.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville i utgangspunktet håpet at van Persie skulle ta seieren sammen med Nederland, men jeg klarte rett og slett ikke det utover kampen. Det var rett og slett fullt fortjent at Russland vant, og de har virkelig spilt god fotball nå. Jeg ser ikke på det som en umulighet at de vinner hele EM. Det hadde vært litt artig, men jeg holder en knapp på Tyskland nå.

Link to comment
Share on other sites

OK, dette er meget trist for meg som nederlender, men bøyer meg i støvet for Russland. Utrolig sterkt lag, Nederland var rævva idag, og Russland supergode. Er bare å gratulere. Arsjavin har jeg så og si aldri sett før, bortsett fra Sverige kampen, og ja, jeg henger meg på de som vil han skal komme til Arsenal. For han var helt utrolig idag, og jeg regner med at han har vært minst like god før. Mangler kanskje det lille ekstra foran mål, men han var uansett helt vill. Uansett depper jeg videre

Link to comment
Share on other sites

Jeg er mektig imponert over Russland jeg. Ettersom Frankrike er ute av årets EM, vil jeg tro Russland er min favoritt, men jeg tror Tyskland eller Spania stikker av med pokalen.

 

Men Russland burde absolutt ikke tas lett på, for de har et ganske slagkraftig lag som blør for laget.

Link to comment
Share on other sites

Holdt en knapp på Nederland i denne kampen, i og med at van Persie er med, men jeg ble mektig imponert over hva Russland stelte i stand mot ett ellers svakt Nederland. En arbeidsinnsats det står stor respekt av, og ikke minst Guus Hiddink som har klart å sette sammen et så talentfullt lag. Vi har jo alle sett hva han kan få til. Da tenker jeg på at han tok Sør-Korea til semifinale i VM 2002.

 

Også håper jeg Mr.Wenger så denne kampen, fordi Arshavin ville jeg elsket å se i Arsenal trøya :)

Link to comment
Share on other sites

Det var lett å la seg beruse av Nederlands fantastiske scoringer i innledningen, men fakta var at de hadde maksimal uttelling. De var på ingen måte 3 mål bedre enn hverken Italia eller Frankrike. For Nederland var det kun en vei i dag, nedover. Det låg i kortene (floskel).

Link to comment
Share on other sites

Det var synd med Nederland igår.. Syns det var leit at de måtte dra etter de fantastiske kampene de spilte i gruppespillet mot både Frankrike og Italia. Men når sant skal sies, hadde Nederland maks utteling, og både Frankrike kampen, og Italia kampen, skulle ha et mer rettferdig resultat enn henholdsvis 4-1 og 3-0..!

Link to comment
Share on other sites

Var egentlig som forventet at Nederland skulle ryke ut. De var for en gangs skyld favoritter, og taklet ikke presset. Noe som da førte til at de til tider ble totalt rundspilt av Russland. Med all respekt for Hollendernes spill i gruppespillet; det var virkelig fortjent at dere røk på hodet ut. Jeg tviler på at Russland kan gå hele veien, tror nok det mest sannsynlig blir stopp i semien mot Italia (jeg tror Italia slår Spania i kveld). Men selvfølgelig; et russisk gull i EM 2008 hadde vært kjempemorro.

Link to comment
Share on other sites

Spania - Italia er litt av en skuffelse etter å ha sett Russland - Nederland dagen før. Jeg viste at Italia aldri spilte morsom fotball. Men at Spania er så dårlige hadde jeg virkelig ikke trudd. Hva i huleste gjør Cesc på benken? Senna og Xavi har ikke klart en dritt på 45 minutter. Dette er trist å se på, kan bare huske på Sverige - Hellas som kjedeligere. Måtte Cesc komme inn og vekke kampen litt.

Link to comment
Share on other sites

Det er spanjolenes eget valg å benke sin beste "boksåpner" mot Italia. Greit at Xavi nester aldri misser en pasning, men Cesc er langt mer offensiv i hodet enn Xavi. At spanjolene begynner å skyte på Buffon fra 30 meter er et svakhetstegn. Da er du enten dum eller lens for knep (ute av stand til å gjøre annet enn å ha 100% pasningssikkerhet til siden og bakover).

 

Cesc kan være tungen på vektskålen her, hvis han får slippe til da.

Link to comment
Share on other sites

Der kommer Fabregas omsider. Italia er alltid kjedelige. Italiensk fotball er generelt tamt og temposvakt. Synes også på generell basis at spansk fotball spilles i ett tempo som er i laveste laget.

 

Synes også trøkket fratribunen er meget labert. I det hele tatt ett antiklimaks.

Link to comment
Share on other sites

Synes Cesc har spilt glimrende etter at han kom inn, ikke en eneste feilpasning, og er kreativ som alltid, gleder meg til ekstraomgangene nå :P

 

Enig der.. har følelsen på at Cesc får en assist eller et mål i løpet av ekstra omgangene ;) må si at pasningen til Villa rett før slutten på andre omgang var virkelig delikat ;)

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Jun 22 2008, 10:40 PM) 133366[/snapback]

Synes Cesc har spilt glimrende etter at han kom inn, ikke en eneste feilpasning, og er kreativ som alltid, gleder meg til ekstraomgangene nå :P

 

Enig der.. har følelsen på at Cesc får en assist eller et mål i løpet av ekstra omgangene ;) må si at pasningen til Villa rett før slutten på andre omgang var virkelig delikat ;)

der hadde han akkurat en gigantsjanse, men traff ikke rent på avslutningen ;)

Link to comment
Share on other sites

Da gikk det til straffer.. men synes at Fabregas har vært en frisk pust i denne kampen.. forøvrig håper jeg Italia ryker, men føler at de er mer trygge på straffespark enn det Spania er.. dessverre :P

 

EDIT: Der puttet Fabregas straffen til Spania. Spania videre etter et par bra redninger av Casillas!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...