Jump to content

EM 2008


The Gunner

Recommended Posts

  • Replies 400
  • Created
  • Last Reply

For 3 år siden var det mange som jublet for at Hellas vant EM. Joda, outsidere er artige, og det er gøy når slike vinner. Jeg synes også at det er artig å se lag som Ghana rundspille Brasil, selv om de taper 0-3 (åttedelsfinale i VM i fjor). Men da Hellas vant Em var det ikke artig, og det var ingen seier for fotballen. Hvis det er noen som lurer på hvorfor, er grunnen at de spilte akkurat samme type fotball da, som nå. Skikkelig elendig drittfotball, med ingen sjanser, bare dødballer, trøyeholding, skuespill osv. Dessverre ser det ut til at Hellas kan komme seg til EM nå, og det er utrolig synd at lag som ikke hører hjemme der, kommer dit!!!

Link to comment
Share on other sites

har alltid likt tjekkia håper koller,baros og rosicky står fram :) då kan det bli veldig bra :)

 

Tsjekkia er favorittene mine også:P syns bare det er dritt at ikke Nedved spiller mer, selvom han begynner å dra på åra, så er han en av de beste spillere på Tsjekkia ever...

Håper på Tsjekkia eller Norge i detta EM :P

Link to comment
Share on other sites

Har ikke troen på Norge til EM nå nei, tyrkia blir for harde, leder med en kamp mindre spilt :S ikke bra !

Link to comment
Share on other sites

Et lag jeg har troen på i EM er Frankriket, det er ikke helt det samme uten Zidane så klart. men tror de har stor sjangse.

 

Men litt sån off-topic. vet noen om d arrangeres afrika mesterskap i vinter? gleder meg til å se elfenbenkysten i aksjon.

Link to comment
Share on other sites

Et lag jeg har troen på i EM er Frankriket, det er ikke helt det samme uten Zidane så klart. men tror de har stor sjangse.

 

Men litt sån off-topic. vet noen om d arrangeres afrika mesterskap i vinter? gleder meg til å se elfenbenkysten i aksjon.

Etter sjokktape hjemme mot skottland ser det vel ut som de ikke klarer å kvalesere seg til EM, Skottene fortjener virkelig den ene plassen siden de har slåss Frankrike i begge kampene.

 

Men jeg har alltid likt Frankrike jeg også for håpe de klarer i kapre den ene plassen men tviler nå. :D

 

Et lag jeg har troen på i EM er Frankriket, det er ikke helt det samme uten Zidane så klart. men tror de har stor sjangse.

 

Men litt sån off-topic. vet noen om d arrangeres afrika mesterskap i vinter? gleder meg til å se elfenbenkysten i aksjon.

Etter sjokktape hjemme mot skottland ser det vel ut som de ikke klarer å kvalesere seg til EM, Skottene fortjener virkelig den ene plassen siden de har slått Frankrike i begge kampene.

 

Men jeg har alltid likt Frankrike jeg også for håpe de klarer i kapre den ene plassen men tviler nå. :D

Link to comment
Share on other sites

Norge skal nok slite med å komme til EM tror jeg, eneste som gjelder da er å¨vinne alle de tre kampene som er igjen, ellers tror jeg det blir umulig. Tyrkia og Hellas har trossalt begge 1 kamp mindre spilt.

Sveits tror jeg fort kan nå langt i EM på hjemmebane :D

Ellers er alltids håpet at Nederland vinner heile driten!

Link to comment
Share on other sites

Norge kommer ikke til EM, og det er like greit.. Vi er for dårlige, og da er det bedre å slippe inn noen andre lag som er bedre. Både Tyrkia og Hellas er bedre enn oss. (selv om grekerne er sleipe som fy)

 

Lag jeg ha til EM: Spania, Nederland, Frankrike, Portugal, Tsjekkia og England.

 

Hvis flere av disse lagene mangler, blir det ikke EM-feeling for min del..

Link to comment
Share on other sites

Norge kommer ikke til EM, og det er like greit.. Vi er for dårlige, og da er det bedre å slippe inn noen andre lag som er bedre. Både Tyrkia og Hellas er bedre enn oss. (selv om grekerne er sleipe som fy)

 

Lag jeg ha til EM: Spania, Nederland, Frankrike, Portugal, Tsjekkia og England.

 

Hvis flere av disse lagene mangler, blir det ikke EM-feeling for min del..

 

Må ha med Kroatia og nå da. Se på formen til gutta da " Outstanding " Dudu blir toppscorer og Modric blir turneringens beste. Dette blir Kroatia's EM tro meg! :D

Link to comment
Share on other sites

Norge kommer ikke til EM, og det er like greit.. Vi er for dårlige, og da er det bedre å slippe inn noen andre lag som er bedre. Både Tyrkia og Hellas er bedre enn oss. (selv om grekerne er sleipe som fy)

 

Hvordan kan du si at de er så bedre når Norge var klart spillemessig best mot Tyrkia BORTE, litt bedre enn Hellas BORTE, mye bedre enn Hellas hjemme, hvordan kan vi ha klart det hvis vi er så mye dårligere enn dem? Dessuten, så du ønsker at Tottenham tar 4plassen foran oss og kommer til CL hvis de er et bedre lag enn Arsenal og dermed kommer det beste laget til CL!? Jeg ønsker at Norge skal komme til EM uansett,om de er gode eller dårlige er revnendes likegyldig.

 

Og hvordan kan du si at vi ikke kommer til EM!? :D

Tre kamper igjen og Norge avgjør alt selv. I tillegg har Norge være veldig gode i hele sommer.

Link to comment
Share on other sites

tja. Norge har vært ganske gode, men skal da bare manlge å være gode hjemme mot malta og ungarn og :D. Bortekampen mot Tyrkia var bra, men vi skal ikke glemme at også Tyrkia spilte "borte". Hadde kampen vært i Tyrkia hadde det kanskje blitt andre boller. Alle snakker om at Norge er så gode for tida, men man skal ikke la seg blende av seire mot Malta og Ungarn, og Argentina tror jeg ikke gjorde så altfor mye for å vinne kampen! Norges kamp mot Hellas var bra, men å slippe inn to mål mot dem er rett og slett dårlig. I tillegg hadde de skudd i tverrligger og stang. Kampen kunne like så godt endt med tap. Men alt er opp til Norge som du sier, feks vil U mot Bosnia føre til at Norge er ute, alt må klaffe og da mener jeg ALT. Og jeg tror det skal litt til for at alt skal klaffe for Norge..

Sorry mate

Link to comment
Share on other sites

feks vil U mot Bosnia føre til at Norge er ute, alt må klaffe og da mener jeg ALT. Og jeg tror det skal litt til for at alt skal klaffe for Norge..

 

Så lenge ikke Hellas taper hjemme mot Tyrkia(Er vel ikke utopi at det kan skje vel!?) samme dag har vi fortsatt ALT i våre egne hender med uavgjort i Bosnia. Klart Norge ikke kan spasere til noe sluttspill, men gode muligheter, det har vi absolutt. Med tanke på at Tyrkia skal til Athen er jeg slettes ikke sikker på om de ligger bedre an enn oss selv om det isolert sett er bedre med 17p på 8 enn 17p på 9.

Link to comment
Share on other sites

Norge kommer ikke til EM, og det er like greit.. Vi er for dårlige, og da er det bedre å slippe inn noen andre lag som er bedre. Både Tyrkia og Hellas er bedre enn oss. (selv om grekerne er sleipe som fy)

 

Hvordan kan du si at de er så bedre når Norge var klart spillemessig best mot Tyrkia BORTE, litt bedre enn Hellas BORTE, mye bedre enn Hellas hjemme, hvordan kan vi ha klart det hvis vi er så mye dårligere enn dem? Dessuten, så du ønsker at Tottenham tar 4plassen foran oss og kommer til CL hvis de er et bedre lag enn Arsenal og dermed kommer det beste laget til CL!? Jeg ønsker at Norge skal komme til EM uansett,om de er gode eller dårlige er revnendes likegyldig.

 

Og hvordan kan du si at vi ikke kommer til EM!? :D

Tre kamper igjen og Norge avgjør alt selv. I tillegg har Norge være veldig gode i hele sommer.

 

Gidd å bland Spurs og Arsenal inn i dette da... Jeg velger å ikke engang svare på det, da det ikke er den rette tråden for det, pluss at du vet svaret.

 

Det jeg mener med at Tyrkia og Hellas er bedre enn Norge, er at de har langt større potensiale til å nå lengre enn Norge i selve EM-sluttspillet. Norge ville neppe ha kommet seg lengre enn til gruppespillet, mens Tyrkia fort kan nå ganske langt, og jeg trenger vel neppe gi eksempler på hva Hellas er kapable til å utrette, da man ikke trenger alt for god hukommelse for å huske hva som skjedde for 3-4 år siden. Begge disse nasjonene har bedre ledelse enn vi har, og kanskje bedre spillere på papiret. Ihvertfall Tyrkia..

 

Hvordan jeg kan si at vi ikke kommer til EM?

Vel.. det er kanskje litt hastig å dra slike konklusjoner allerede, men jeg er sikker i min sak: Norge blir ikke å se i Sveits/Østerrike til neste år. Hellas og Tyrkia blir nok for sterke for oss.

 

Misforstå meg rett dog; er det et lag jeg ikke vil se i EM, er det Hellas. Makan til dårlig spillemessig lag. Da tenker jeg på måten de dreper kamper, og saboterer motstandernes spill. De er gode taktisk, noe man kommer langt med i dagens fotball.. noe mer har de ikke.

Link to comment
Share on other sites

Gidd å bland Spurs og Arsenal inn i dette da... Jeg velger å ikke engang svare på det, da det ikke er den rette tråden for det, pluss at du vet svaret.

Si Blackburn eller Portsmouth da hvis du lar et tåpelig ekstra hat-forhold til Tottenham ødelegge den helt greie sammenligningen. Hva er forskjellen mellom å si at det er like greit at Norge mislykkes i å komme til EM og si at det er like greit at Arsenal mislykkes i å komme til Champions League?

 

Det jeg mener med at Tyrkia og Hellas er bedre enn Norge, er at de har langt større potensiale til å nå lengre enn Norge i selve EM-sluttspillet. Norge ville neppe ha kommet seg lengre enn til gruppespillet, mens Tyrkia fort kan nå ganske langt, og jeg trenger vel neppe gi eksempler på hva Hellas er kapable til å utrette, da man ikke trenger alt for god hukommelse for å huske hva som skjedde for 3-4 år siden. Begge disse nasjonene har bedre ledelse enn vi har, og kanskje bedre spillere på papiret. Ihvertfall Tyrkia..

Igjen, hva er forskjellen? Om Arsenal rett og slett søg ville jeg fortsatt hatt de i Cl, gjerne i finalen og, selv om det ville ødelagt litt for underholdningsverdien av turneringen/finalekampen. Fotballen er rund og når Hellas vant EM kan søren meg vi gjøre det og. Hvis du sier Hellas tre største profiler under EM 2004 var Dellas, Seitaridis og Karisteas er det vel ikke feil å si at J.A. Riise, Hangeland og Carew er spillere som er regnet som vel så gode. Jeg tror ikke Hellas sitt spillermaterial er noe bedre enn det norske, kanskje vårt er bedre enn deres? tyrkia er vi vel kanskje jevngode med, de er i alle fall ikke mer enn et lite hakk bedre enn oss. At de har bedre ledelse synes jeg er en rar påstand? Hva nøyaktig legger du i dette? Jeg synest Hareide og By Rise virker å gjøre en god jobb for det norske landslaget jeg. I sommer har de virkelig fått 100% ut av dette mannskapet.

 

Hvordan jeg kan si at vi ikke kommer til EM?

Vel.. det er kanskje litt hastig å dra slike konklusjoner allerede, men jeg er sikker i min sak: Norge blir ikke å se i Sveits/Østerrike til neste år. Hellas og Tyrkia blir nok for sterke for oss.

 

Misforstå meg rett dog; er det et lag jeg ikke vil se i EM, er det Hellas. Makan til dårlig spillemessig lag. Da tenker jeg på måten de dreper kamper, og saboterer motstandernes spill. De er gode taktisk, noe man kommer langt med i dagens fotball.. noe mer har de ikke.

Men hvis du ikke vil se Hellas i EM, hvorfor sier du da at det er like greit at de tar Norges mulighet for å komme til EM? Som nordmann er det jo litt rart hvis ikke du ønsker at Norge skal til EM på grunn av at dette senker sjansene for at noen fra vår kvalifiseringsgruppe kommer langt i EM. Heia de beste i puljen, slik at et lag fra vår pulje når langt i EM!!!

Link to comment
Share on other sites

Hvem bryr seg om Norge?, det er jo ingen Arsenalspillere der, enda. Så jeg heier på Tyskland (Jens), Frankrike selvfølgelig med Abou, Bacary, Lassana og William. Mathieu har også vært med en gang, samt Gael også snart er med. Og Spania (Cesc), Elfenbenskysten (Manu og Kolo), Sveits (Phil og DJ), Tsjekkia (Tomas), Kroatia (Eduardo), Nederland (Robin), Hviterussland (Alexander), Brasil (Gilberto), Polen (Lukasz), Togo (Ade) og Danmark (Nicklas). Glemte jeg noen? Driter i Norge, rett og slett. Jeg heide på 11 lag i VM, tror jeg det var, og håper det blir noe av det samme i EM. Om det blir Hellas, Tyrkia eller Norge som kommer til EM bryr jeg meg svært lite om. Ellers er jeg som mange andre, misliker landskamper!!

Link to comment
Share on other sites

Hvem bryr seg om Norge?, det er jo ingen Arsenalspillere der, enda. Så jeg heier på Tyskland (Jens), Frankrike selvfølgelig med Abou, Bacary, Lassana og William. Mathieu har også vært med en gang, samt Gael også snart er med. Og Spania (Cesc), Elfenbenskysten (Manu og Kolo), Sveits (Phil og DJ), Tsjekkia (Tomas), Kroatia (Eduardo), Nederland (Robin), Hviterussland (Alexander), Brasil (Gilberto), Polen (Lukasz), Togo (Ade) og Danmark (Nicklas). Glemte jeg noen? Driter i Norge, rett og slett. Jeg heide på 11 lag i VM, tror jeg det var, og håper det blir noe av det samme i EM. Om det blir Hellas, Tyrkia eller Norge som kommer til EM bryr jeg meg svært lite om. Ellers er jeg som mange andre, misliker landskamper!!

 

Du driter i Norge? Det er lov å ha respekt for hjemlandet sitt!

Link to comment
Share on other sites

Hvem bryr seg om Norge?, det er jo ingen Arsenalspillere der, enda. Så jeg heier på Tyskland (Jens), Frankrike selvfølgelig med Abou, Bacary, Lassana og William. Mathieu har også vært med en gang, samt Gael også snart er med. Og Spania (Cesc), Elfenbenskysten (Manu og Kolo), Sveits (Phil og DJ), Tsjekkia (Tomas), Kroatia (Eduardo), Nederland (Robin), Hviterussland (Alexander), Brasil (Gilberto), Polen (Lukasz), Togo (Ade) og Danmark (Nicklas). Glemte jeg noen? Driter i Norge, rett og slett. Jeg heide på 11 lag i VM, tror jeg det var, og håper det blir noe av det samme i EM. Om det blir Hellas, Tyrkia eller Norge som kommer til EM bryr jeg meg svært lite om. Ellers er jeg som mange andre, misliker landskamper!!

 

Jeg bryr meg om Norge. Selvfølgelig bryr jeg meg om min nasjon sitt landslag i en sport jeg er interessert i. Jeg vil jo alltid at Arsenal-spillerne skal spille bra, men om laget deres vinner eller ikke ofrer jeg ikke en tanke. Må si du møter deg litt i døren hvis Norge møter naborival Danmark i EM neste år."Tror du Norge vinner da?" "Nei, jeg håper i alle fall ikke det, Danmark har en Arsenal-spiller så jeg håper de slår oss."

 

De alle fleste heier selvfølgelig på deres eget fedreland, alt annet er veldig rart og uvanlig. Det er jo tross alt det landet man tilhører. Du vil altså at dine landsmenn går ut for f eks våre evige rivaler Danmark siden en av deres spillere tilfeldigvis spiller på klubblaget du holder med!? For noe idioti spør du meg!

Link to comment
Share on other sites

Daniel sums it all up! Helt enig, Daniel.

 

Jeg har ikke ork og tid til å svare på alt du skriver, Veginho, men du har gode poenger, og er seriøs i diskusjonen, noe som jeg har savnet litt her inne. Men du har ikke forstått helt hva jeg mener. Det jeg mener med at det er like greit at Hellas tar vår plass, selv om jeg ikke vi ha dem til EM, er at de har mye større potensiale til å ta seg lengre i sluttspillet. Norge hadde som sagt neppe kommet seg ut av gruppespillet, og slike lag trenger jeg ikke se i et europamesterskap.

 

Jeg liker bedre når det er mange gode lag som spiller i jevne kamper, istedenfor at det er ètt godt lag i hver gruppe som utklasser de andre, slik at vi må ha med en drøss med halvdårlige lag til delfinalene. Det synes jeg er unødvendig.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...