Jump to content

EM 2008


The Gunner

Recommended Posts

Jeg vil tro at grunnen til at de to ikke er tatt med er at Wenger og mr. "Dumme nek" har blitt uvenner. Det skjedde etter at Wenger kritisere han i media for at Henry spilte hele treningskamper og dermed hadde mye skyld i Henrys skadeplagete sesong før han dro fra oss.

 

Abidal har blitt utpekt som en av hovedgrunnene til at Barca har hatt en svakere sesong enn først antatt. Sagnol er bare gammel og holder ikke mål lenger, Sagna ble kåret til Frankrikes beste høyreback allerede sist sesong. Denne sesongen har han hevet seg enda mer, så hvordan backen, som også kan spille alle andre posisjoner i forsvaret, blr vraket er helt latterlig. Dersom man spiller fast på laget som er helt i toppen av verdensklasse når det gjelder rask og offensivt fotball med mye bruk av sidebacker, er det klart at man skal være fast på landslaget.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 400
  • Created
  • Last Reply

For min del, kommer dette EM til å bli en stor skuffelse. Jeg hadde gledet meg stort til å se på Rosicky og Dudu føre sine to joker-lag langt i turneringen. Når vi også (foreløpig :)) kun har Gallas med på Franfrikes lag er det veldig leit. Likevel skal det bli ålreit å se på spillere som vi har blitt linket til. Ellers tror jeg at Fab og van Persie kan føre landene sine langt. Portugal som lag unner jeg ikke å komme langt, så lenge de ikke har lært seg litt etikk siden sist mesterskap. Et mesterskap uten England blir også ganske merkelig. Tyskland og Italia klarer nok å komme et stykke som alltid, selv om jeg ikke er så glad i fotballen de spiller.

 

jeg unner så klart at vi får spillere som vinner mesterskapet, men jeg er mer fornøyd med en skadefri tropp fremfor en lykkelig spiller og 2 skadete spillere til sesongstart ;).

 

EDIT: http://arsenalanalysis.blogspot.com/2008/0...ot-putting.html

Beviset på at det er positivt for oss at mange ikke spiller!

Link to comment
Share on other sites

Forstår meg virkelig ikke på en del av uttakene. Deilig, men komplett uforståelig at ingen av våre backer ble kalt inn. Og hvordan er et mulig å gå utenom Raul når du skal plukke ut EM tropp?? Aragones valgte isteden Bojan, noe jeg ikke skjønner stort av. Og heller ikke når Bojan melder pass, finner han plass til Raul? :)

Bojan sa jo selv at han var for sliten til å spille i EM

 

ja det er jo det jeg skriver...? selv ikke når bojan meldte pass, ble raul kalt inn

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg Zaldor, tipper de er veldig skuffet begge to nå..

 

Med den sesongen begge har hatt ville de aldri blitt utelatt hvis de hadde spilt på lag som Barcelona, Real Madrid, Milan, Man Utd osv..

 

Men positivt at de er friske og raske til sesongstart!

 

Det som kan være skummelt er jo at spillere ikke vil til Arsenal fordi, der har dem mindre mulighet for å spille på landslaget. Er jo liten tvil om at spillere fra ManU blir satt forran i køen.

Link to comment
Share on other sites

Dette er rett og slett fordi Domenech har sine favorittar. Han er meget sta, og lite glad i å gjere endringar. Forstår faktisk neket litt mtp Clichy (sjølv om han er betre enn både Evra og Abidal) men med Sagna er det heilt idiotisk. Men som sagt så er Domenech fan av Sagnol, og Clerc har fått spele ein del av han tidlegare. Trur rett og slett ikkje han tør gamble på to spelarar omtrent utan landskampar.

 

Han har jo også vraka Trezeguet pga ein disputt dei to i mellom. Domenech er ein sær type, men han skapar jo resultat

Link to comment
Share on other sites

Dette er rett og slett fordi Domenech har sine favorittar. Han er meget sta, og lite glad i å gjere endringar. Forstår faktisk neket litt mtp Clichy (sjølv om han er betre enn både Evra og Abidal) men med Sagna er det heilt idiotisk. Men som sagt så er Domenech fan av Sagnol, og Clerc har fått spele ein del av han tidlegare. Trur rett og slett ikkje han tør gamble på to spelarar omtrent utan landskampar.

 

Han har jo også vraka Trezeguet pga ein disputt dei to i mellom. Domenech er ein sær type, men han skapar jo resultat

Tja, Domenech har da fortsatt ikke vunnet noe med Frankrike selv om de ikke var langt unna i VM 2006...

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil tro at grunnen til at de to ikke er tatt med er at Wenger og mr. "Dumme nek" har blitt uvenner. Det skjedde etter at Wenger kritisere han i media for at Henry spilte hele treningskamper og dermed hadde mye skyld i Henrys skadeplagete sesong før han dro fra oss.

 

Abidal har blitt utpekt som en av hovedgrunnene til at Barca har hatt en svakere sesong enn først antatt. Sagnol er bare gammel og holder ikke mål lenger, Sagna ble kåret til Frankrikes beste høyreback allerede sist sesong. Denne sesongen har han hevet seg enda mer, så hvordan backen, som også kan spille alle andre posisjoner i forsvaret, blr vraket er helt latterlig. Dersom man spiller fast på laget som er helt i toppen av verdensklasse når det gjelder rask og offensivt fotball med mye bruk av sidebacker, er det klart at man skal være fast på landslaget.

 

Da hadde det jo vært mere typisk han å spille begge backene våre i alle kamper + diaby sentralt <_<

 

tror ikke wenger er så pissed på domenech etter dette uttaket!

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen tvil om at Domenech kommer fra Lyon og tilbringte mesteparten av sin spillerkarriere der. For det er hele 8 Lyon spillere i den Fanske EM troppen. Joda, Lyon har en god tropp, men så gode er de ikke. Jeg mener at Frankrike sammen med Spania har de klart beste spillerne å velge mellom. Men de spillerne Domenech har valgt ut holder ikke mål for Frankrike. Synd for dem, bra for oss <_<

Spania har imponert meg med fint spill gjennom kvalliken, men tror Tyskerne som nesten er på hjemmebane stikker av med gullet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror dette blir Spanias år. De har enorme offensive kvaliteter, men jeg tror de kan slite med de dårlige sidebackene de har.. Eller prioriteres Ramos som back på Spania? Etter det jeg vet så har de bare to som er virkelig gode i forsvar, så det kan bli tynt. Men det er ikke alltid de største navna som spiller best (Hellas i EM 2004 er et godt eksempel).

 

Nederland og Portugal tror jeg kan overraske også. Blir iallefall kjempegøy å følge med på dette.

 

---

 

199872.jpeg

Gruppe A:

Tsjekkia

Portugal

Sveits

Tyrkia

 

Kamper:

7. juni 18.00 - Sveits - Tsjekkia - TV 2/Svensk TV 4

7. juni 20.45 - Portugal - Tyrkia - TV 2 Sport Euro/Svensk TV 4

11. juni 18.00- Tsjekkia - Portugal - TV 2 Sport Euro/Svensk TV 4

11. juni 20.45 - Sveits - Tyrkia - TV 2/Svensk TV 4

15. juni 20.45 - Sveits - Portgual - TV 2/Svensk TV4/TV4-Sport

15. juni 20.45 - Tyrkia - Tsjekkia - TV 2 Sport Euro/Svensk TV4/TV4-Sport

 

Gruppe B:

Østerrike

Kroatia

Tyskland

Polen

 

Kamper:

8. juni 18.00 - Østerrike - Kroatia - TV 2 Sport Euro/Svensk TV 4

8. juni 20.45 - Tyskland - Polen - TV 2/Svensk TV 4

12. juni 18.00 - Kroatia - Tyskland - TV 2 Sport Euro/Svensk TV 4

12. juni 20.45 - Østerrike - Polen - TV 2/Svensk TV 4

16. juni 20.45 - Polen - Kroatia - TV 2 Sport Euro/Svensk TV4/TV4-Sport

16. juni 20.45 - Østerrike - Tyskland - TV 2/Svensk TV4/TV4-Sport

 

Gruppe C:

Frankrike

Italia

Nederland

Romania

 

Kamper:

9. juni 18.00 - Romania - Frankrike - TV 2 Sport Euro/Svensk TV 4

9. juni 20.45 - Nederland - Italia - TV 2/Svensk TV 4

13. juni 18.00 - Italia - Romania - TV 2 Sport Euro/Svensk TV 4

13. juni 20.45 - Nederland - Frankrike - TV 2/Svensk TV 4

17. juni 20.45 - Nederland - Romania - TV 2/Svensk TV4/TV4-Sport

17. juni 20.45 - Frankrike - Italia - TV 2 Sport Euro/Svensk TV4/TV4-Sport

 

Gruppe D:

Hellas

Russland

Spania

Sverige

 

Kamper:

10. juni 18.00 - Spania - Russland - TV 2 Sport Euro/Svensk TV 4

10. juni 20.45 - Hellas Sverige - TV 2/Svensk TV 4

14. juni 18.00 - Sverige - Spania - TV 2 Sport Euro/Svensk TV 4

14. juni 20.45 - Hellas - Russland - TV 2/Svensk TV 4

18. juni 20.45 - Hellas - Spania - TV 2 Sport Euro/Svensk TV4/TV4-Sport

18. juni 20.45 - Russland - Sverige - TV 2/Svensk TV4/TV4-Sport

 

 

Sluttspillet:

Kvartfinaler:

19. juni 20.45 - Vinner gruppe A - Nr. 2 gruppe B - TV 2/Svensk TV 4

20. juni 20.45 - Vinner gruppe B - Nr. 2 gruppe A - TV 2/Svensk TV 4

21. juni 20.45 - Vinner gruppe C - Nr. 2 gruppe D - TV 2/Svensk TV 4

22. juni 20.45 - Vinner gruppe D - Nr. 2 gruppe C - TV 2/Svensk TV 4

 

Semifinaler:

25. juni 20.45 - Vinner kamp 19. juni - Vinner kamp 20. juni - TV 2/Svensk TV 4

26. juni 20.45 - Vinner kamp 21. juni - Vinner kamp 22. juni - TV 2/Svensk TV 4

 

Finale:

29. juni 20.45 - Vinner kamp 25. juni - Vinner kamp 26. juni - TV 2/Svensk TV 4

Link to comment
Share on other sites

Jøss. Da blir det ikke noe EM på bl.a. Flamoney og Ben Arfa. http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/e...nce/7406981.stm

 

I tillegg er Cisse, Mexes, Landreau, Escude, Ben Arfa, A. Diarra utelatt av troppen. Og Trezeguet ble ikke med i 30-mannstroppen en gang. :)

Spesiell fyr denne Domenech, men de har jo fortsatt en sterk tropp.

Link to comment
Share on other sites

Jøss. Da blir det ikke noe EM på bl.a. Flamoney og Ben Arfa. http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/e...nce/7406981.stm

 

I tillegg er Cisse, Mexes, Landreau, Escude, Ben Arfa, A. Diarra utelatt av troppen. Og Trezeguet ble ikke med i 30-mannstroppen en gang. <_<

Spesiell fyr denne Domenech, men de har jo fortsatt en sterk tropp.

Etter å ha utelatt så mange knallspillere, vil alt annet enn en knusende EM-seier være fiasko. Han legger virkelig presset på seg ved å utelate stjerner som CLichy, Sagna, Flamini, Ben Arfa og Trez.

Link to comment
Share on other sites

Mitt tips er at Frankrike kjem til å drite seg ut, som dei har gjort dei siste åra.. Og det hadde vore heilt flott, for har ikkje det minste sansen for "merkelige" Domenech..

 

De tapte finalen i forrige mesterskap med minst mulig margin. Og hadde Trezeguet satt straffen 0,5 mm lavere, så kunne de vunnet.

 

Kaller du det å drite seg ut?

Link to comment
Share on other sites

Mitt tips er at Frankrike kjem til å drite seg ut, som dei har gjort dei siste åra.. Og det hadde vore heilt flott, for har ikkje det minste sansen for "merkelige" Domenech..

 

De tapte finalen i forrige mesterskap med minst mulig margin. Og hadde Trezeguet satt straffen 0,5 mm lavere, så kunne de vunnet.

 

Kaller du det å drite seg ut?

 

Det er sant.

Jeg HÅPER Frankrike driter seg ut, slik at den idioten av en trener de har får sparken.

Link to comment
Share on other sites

Mitt tips er at Frankrike kjem til å drite seg ut, som dei har gjort dei siste åra.. Og det hadde vore heilt flott, for har ikkje det minste sansen for "merkelige" Domenech..

 

De tapte finalen i forrige mesterskap med minst mulig margin. Og hadde Trezeguet satt straffen 0,5 mm lavere, så kunne de vunnet.

 

Kaller du det å drite seg ut?

 

Det er sant.

Jeg HÅPER Frankrike driter seg ut, slik at den idioten av en trener de har får sparken.

 

De burde være mulig å sparke ham uansett. Han utelot Pires fra troppen i sin tid fordi han er født i feil stjernetegn! Så vidt jeg husker er Pires skorpion, og de er visst nok ikke lagspillere. At ikke noen griper inn!

Link to comment
Share on other sites

Mitt tips er at Frankrike kjem til å drite seg ut, som dei har gjort dei siste åra.. Og det hadde vore heilt flott, for har ikkje det minste sansen for "merkelige" Domenech..

 

De tapte finalen i forrige mesterskap med minst mulig margin. Og hadde Trezeguet satt straffen 0,5 mm lavere, så kunne de vunnet.

 

Kaller du det å drite seg ut?

 

Var kanskje litt brå her, men dei har iallfall ikkje imponert så mykje som ein bør kunne forvente med DEN stallen Domenech har tilgjengelig..

Link to comment
Share on other sites

Mitt tips er at Frankrike kjem til å drite seg ut, som dei har gjort dei siste åra.. Og det hadde vore heilt flott, for har ikkje det minste sansen for "merkelige" Domenech..

 

De tapte finalen i forrige mesterskap med minst mulig margin. Og hadde Trezeguet satt straffen 0,5 mm lavere, så kunne de vunnet.

 

Kaller du det å drite seg ut?

 

Var kanskje litt brå her, men dei har iallfall ikkje imponert så mykje som ein bør kunne forvente med DEN stallen Domenech har tilgjengelig..

 

Det er fortsatt ganske mange "gamle" spillere i laget som kan være litt trege å få i gang. Det så vi under sist VM også. Litt startproblemer. Nå er det kommet inn noen yngre som muligens kan sette fart i sakene. Men Domenech burde ha satset enda mer på yngre krefter. At Sagna og Clichy ikke er med i en 30 manns tropp er jo smått utrolig. De er jo på årets lag i verdens beste liga. Men bra for oss :(

 

 

 

 

Jeg vil gjerne oppfordre ALLE Polakker å møte frem på aker brygge til åpningskampen i EM!! Dette vil bli en MINNEVERDIG KAMP og jeg vil ha maaaange Polske og Tyske fans til stedet:)

 

Aker Brygge - skjer det noe der?

Link to comment
Share on other sites

Mitt tips er at Frankrike kjem til å drite seg ut, som dei har gjort dei siste åra.. Og det hadde vore heilt flott, for har ikkje det minste sansen for "merkelige" Domenech..

 

De tapte finalen i forrige mesterskap med minst mulig margin. Og hadde Trezeguet satt straffen 0,5 mm lavere, så kunne de vunnet.

 

Kaller du det å drite seg ut?

 

Det er sant.

Jeg HÅPER Frankrike driter seg ut, slik at den idioten av en trener de har får sparken.

 

De burde være mulig å sparke ham uansett. Han utelot Pires fra troppen i sin tid fordi han er født i feil stjernetegn! Så vidt jeg husker er Pires skorpion, og de er visst nok ikke lagspillere. At ikke noen griper inn!

 

HÆ?! Er du seriøs? :(

Link to comment
Share on other sites

Mitt tips er at Frankrike kjem til å drite seg ut, som dei har gjort dei siste åra.. Og det hadde vore heilt flott, for har ikkje det minste sansen for "merkelige" Domenech..

 

De tapte finalen i forrige mesterskap med minst mulig margin. Og hadde Trezeguet satt straffen 0,5 mm lavere, så kunne de vunnet.

 

Kaller du det å drite seg ut?

 

Det er sant.

Jeg HÅPER Frankrike driter seg ut, slik at den idioten av en trener de har får sparken.

 

De burde være mulig å sparke ham uansett. Han utelot Pires fra troppen i sin tid fordi han er født i feil stjernetegn! Så vidt jeg husker er Pires skorpion, og de er visst nok ikke lagspillere. At ikke noen griper inn!

 

HÆ?! Er du seriøs? :(

 

Yes, Sir... http://www.dagbladet.no/sport/2006/07/05/470765.html

 

Utrolig at fyren får fortsette.

Link to comment
Share on other sites

Mitt tips er at Frankrike kjem til å drite seg ut, som dei har gjort dei siste åra.. Og det hadde vore heilt flott, for har ikkje det minste sansen for "merkelige" Domenech..

 

De tapte finalen i forrige mesterskap med minst mulig margin. Og hadde Trezeguet satt straffen 0,5 mm lavere, så kunne de vunnet.

 

Kaller du det å drite seg ut?

 

Var kanskje litt brå her, men dei har iallfall ikkje imponert så mykje som ein bør kunne forvente med DEN stallen Domenech har tilgjengelig..

 

Det er fortsatt ganske mange "gamle" spillere i laget som kan være litt trege å få i gang. Det så vi under sist VM også. Litt startproblemer. Nå er det kommet inn noen yngre som muligens kan sette fart i sakene. Men Domenech burde ha satset enda mer på yngre krefter. At Sagna og Clichy ikke er med i en 30 manns tropp er jo smått utrolig. De er jo på årets lag i verdens beste liga. Men bra for oss :D

 

 

 

 

Jeg vil gjerne oppfordre ALLE Polakker å møte frem på aker brygge til åpningskampen i EM!! Dette vil bli en MINNEVERDIG KAMP og jeg vil ha maaaange Polske og Tyske fans til stedet:)

 

Aker Brygge - skjer det noe der?

 

Ja, storskjerm, ALLE kampene i em vil bli vist.. Ved aker brygge/ Akershus festnig..

Må være 18 år:)

Link to comment
Share on other sites

Umulig å si hvem som vinner EM, men i mine øyne er lagene rangert slik som dette:

 

Favoritter:

1. Portugal - har endelig fått et verdensklasseforsvar. Har fantastisk midtbane, men mangler spisser. Ok vei til finalen.

2. Italia - Totti, Nesta og Canna er borte, og det vil merkes selv om laget er met godt. Tøff vei til finalen.

3. Frankrike - Mange store spillere, men de fungerer ikke alltid sammen. Tøff vei til finalen. Minus til Domenech som har tatt med feil høyreback. :blink:

4. Tyskland - Ikke så mange store spillere, men de fungerer ofte sammen. Grei vei til finalen

5. Spania - Fabregas, Torres, Villa osv. Stort pluss for at treneren har tatt med mange sultne nykommere og vraket spillere som har levd altfor lenge på svunnen talent (som Joaquin). Tøffest vei mot finalen

 

Outsidere:

6. Kroatia - Europas brasilianere; klisjeen er ofte brukt, og ofte med rette. Grei vei mot finalen

7. Russland - Maskineri som kan gjøre det utrolige, men som også kan rakne helt

8. Romania - Kanskje de fortjener tittelen europas brasilianere de også? Blaning av Kroatia og Russland

9. Nederland - Meget god keeper, meget gode fremover, men med et forsvar som ikke holder mål.

 

Ørliten sjanse:

10. Tsjekkia - Litt som Kroatia, men savner Nedved og Rosicky. Avhengig av Koller?

11. Hellas - Liker det ikke, men de kan gjøre det igjen. Men får de en i trynet, har de tapt

12. Sveits - Ikke ene og alene i form av hjemmebane, men nesten

 

Sjanseløse:

13. Sverige - Sverige er rett og slett ikke gode nok. For avhengig av spillere som er altfor ujevne

14. Polen - Meget imponerende kvalifisering, og meget god trener. Sterke på keeperassen, men kanskje for avhengig av Smolarek?

15. Tyrkia - Skulle ikke vært i EM, men pga dårlige norske keepere og hjemmedommere i Tyrkia har de havnet der. Ikke gode nok.

16. Østerrike - Klart det dårligste laget i turneringen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...