Jump to content

EM 2008


The Gunner

Recommended Posts

Umulig å si hvem som vinner EM, men i mine øyne er lagene rangert slik som dette:

 

Favoritter:

1. Portugal - har endelig fått et verdensklasseforsvar. Har fantastisk midtbane, men mangler spisser. Ok vei til finalen.

2. Italia - Totti, Nesta og Canna er borte, og det vil merkes selv om laget er met godt. Tøff vei til finalen.

3. Frankrike - Mange store spillere, men de fungerer ikke alltid sammen. Tøff vei til finalen. Minus til Domenech som har tatt med feil høyreback. :D

4. Tyskland - Ikke så mange store spillere, men de fungerer ofte sammen. Grei vei til finalen

5. Spania - Fabregas, Torres, Villa osv. Stort pluss for at treneren har tatt med mange sultne nykommere og vraket spillere som har levd altfor lenge på svunnen talent (som Joaquin). Tøffest vei mot finalen

 

Outsidere:

6. Kroatia - Europas brasilianere; klisjeen er ofte brukt, og ofte med rette. Grei vei mot finalen

7. Russland - Maskineri som kan gjøre det utrolige, men som også kan rakne helt

8. Romania - Kanskje de fortjener tittelen europas brasilianere de også? Blaning av Kroatia og Russland

9. Nederland - Meget god keeper, meget gode fremover, men med et forsvar som ikke holder mål.

 

Ørliten sjanse:

10. Tsjekkia - Litt som Kroatia, men savner Nedved og Rosicky. Avhengig av Koller?

11. Hellas - Liker det ikke, men de kan gjøre det igjen. Men får de en i trynet, har de tapt

12. Sveits - Ikke ene og alene i form av hjemmebane, men nesten

 

Sjanseløse:

13. Sverige - Sverige er rett og slett ikke gode nok. For avhengig av spillere som er altfor ujevne

14. Polen - Meget imponerende kvalifisering, og meget god trener. Sterke på keeperassen, men kanskje for avhengig av Smolarek?

15. Tyrkia - Skulle ikke vært i EM, men pga dårlige norske keepere og hjemmedommere i Tyrkia har de havnet der. Ikke gode nok.

16. Østerrike - Klart det dårligste laget i turneringen.

 

SJANSELØSE? Du snakker om EM her gutten min;) Beste lagene i Europa:) ALLE har Sjansen til å vinne:) SE på Hellas i 2004, de var også "Sjanseløse":blink: Slo Portugal i finalen som var "klare Favoritter"

 

Og btw, har du sett kampene til polen så er de nok ikke så avhengige av smolarek som du tror:) Han er Polens C.Ronaldo for å si det slik, men vi har fler spillere som kan avgjøre kamper alene:)

 

For å ikke nevne 3 keepere i verdensklasse:)

 

Så, mitt synspunkt er.. Alt det du skrev over er tull, EM er EM og alt kan skje:)

ALLE lag kan vinne:)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 400
  • Created
  • Last Reply

Sveits er et av de bedre lagene defensivt, og det med Big Phil som sentral midtstopper.

 

Tipper det blir få mål i denne kampen, men at Jan Koller (hvis han spiller) header inn seiersmålet etter at han slår Senderos i lufta...

Link to comment
Share on other sites

Tipper Sveits og Portugal vinner i kveld.

Blir nok en jevn kamp mellom Sveits og Tsjekkia, men Tsjekkia mangler veldig mange av sine beste spillere og vil nok få slite. Sveits med hjemmefansen i ryggen kan så absolutt overraske.

Link to comment
Share on other sites

Umulig å si hvem som vinner EM, men i mine øyne er lagene rangert slik som dette:

 

Favoritter:

1. Portugal - har endelig fått et verdensklasseforsvar. Har fantastisk midtbane, men mangler spisser. Ok vei til finalen.

2. Italia - Totti, Nesta og Canna er borte, og det vil merkes selv om laget er met godt. Tøff vei til finalen.

3. Frankrike - Mange store spillere, men de fungerer ikke alltid sammen. Tøff vei til finalen. Minus til Domenech som har tatt med feil høyreback. :P

4. Tyskland - Ikke så mange store spillere, men de fungerer ofte sammen. Grei vei til finalen

5. Spania - Fabregas, Torres, Villa osv. Stort pluss for at treneren har tatt med mange sultne nykommere og vraket spillere som har levd altfor lenge på svunnen talent (som Joaquin). Tøffest vei mot finalen

 

Outsidere:

6. Kroatia - Europas brasilianere; klisjeen er ofte brukt, og ofte med rette. Grei vei mot finalen

7. Russland - Maskineri som kan gjøre det utrolige, men som også kan rakne helt

8. Romania - Kanskje de fortjener tittelen europas brasilianere de også? Blaning av Kroatia og Russland

9. Nederland - Meget god keeper, meget gode fremover, men med et forsvar som ikke holder mål.

 

Ørliten sjanse:

10. Tsjekkia - Litt som Kroatia, men savner Nedved og Rosicky. Avhengig av Koller?

11. Hellas - Liker det ikke, men de kan gjøre det igjen. Men får de en i trynet, har de tapt

12. Sveits - Ikke ene og alene i form av hjemmebane, men nesten

 

Sjanseløse:

13. Sverige - Sverige er rett og slett ikke gode nok. For avhengig av spillere som er altfor ujevne

14. Polen - Meget imponerende kvalifisering, og meget god trener. Sterke på keeperassen, men kanskje for avhengig av Smolarek?

15. Tyrkia - Skulle ikke vært i EM, men pga dårlige norske keepere og hjemmedommere i Tyrkia har de havnet der. Ikke gode nok.

16. Østerrike - Klart det dårligste laget i turneringen.

 

SJANSELØSE? Du snakker om EM her gutten min;) Beste lagene i Europa:) ALLE har Sjansen til å vinne:) SE på Hellas i 2004, de var også "Sjanseløse":) Slo Portugal i finalen som var "klare Favoritter"

 

Og btw, har du sett kampene til polen så er de nok ikke så avhengige av smolarek som du tror:) Han er Polens C.Ronaldo for å si det slik, men vi har fler spillere som kan avgjøre kamper alene:)

 

For å ikke nevne 3 keepere i verdensklasse:)

 

Så, mitt synspunkt er.. Alt det du skrev over er tull, EM er EM og alt kan skje:)

ALLE lag kan vinne:)

Jeg vet at du er fra Polen og at du vet MYE mer om polsk fotball enn jeg gjør, mengrunnen til at Hellas vant i 2004 var at de spilte antifotball, ultradefensiv fotball. Det gjør ikke Polen, de har en mer underholdende stil, enda mer etter at Beenhakker tok over. Jeg vet ikke så mye om POlen, men alle de tingene du skriver har jeg faktisk tatt med (det med Smolarek, keeperne osv). Jeg er enig i at det er urettferdig å plassere Sverige, Polen og kanskje Tyrkia sammen med Østerrike, siden Østerrike er et elendig lag, men det var bare for å klassifisere. Men kunne kanskje like godt hatt Polen et hakk opp - blandt de som kanskje har en ørliten sjanse...

Link to comment
Share on other sites

Umulig å si hvem som vinner EM, men i mine øyne er lagene rangert slik som dette:

 

Favoritter:

1. Portugal - har endelig fått et verdensklasseforsvar. Har fantastisk midtbane, men mangler spisser. Ok vei til finalen.

2. Italia - Totti, Nesta og Canna er borte, og det vil merkes selv om laget er met godt. Tøff vei til finalen.

3. Frankrike - Mange store spillere, men de fungerer ikke alltid sammen. Tøff vei til finalen. Minus til Domenech som har tatt med feil høyreback. :P

4. Tyskland - Ikke så mange store spillere, men de fungerer ofte sammen. Grei vei til finalen

5. Spania - Fabregas, Torres, Villa osv. Stort pluss for at treneren har tatt med mange sultne nykommere og vraket spillere som har levd altfor lenge på svunnen talent (som Joaquin). Tøffest vei mot finalen

 

Outsidere:

6. Kroatia - Europas brasilianere; klisjeen er ofte brukt, og ofte med rette. Grei vei mot finalen

7. Russland - Maskineri som kan gjøre det utrolige, men som også kan rakne helt

8. Romania - Kanskje de fortjener tittelen europas brasilianere de også? Blaning av Kroatia og Russland

9. Nederland - Meget god keeper, meget gode fremover, men med et forsvar som ikke holder mål.

 

Ørliten sjanse:

10. Tsjekkia - Litt som Kroatia, men savner Nedved og Rosicky. Avhengig av Koller?

11. Hellas - Liker det ikke, men de kan gjøre det igjen. Men får de en i trynet, har de tapt

12. Sveits - Ikke ene og alene i form av hjemmebane, men nesten

 

Sjanseløse:

13. Sverige - Sverige er rett og slett ikke gode nok. For avhengig av spillere som er altfor ujevne

14. Polen - Meget imponerende kvalifisering, og meget god trener. Sterke på keeperassen, men kanskje for avhengig av Smolarek?

15. Tyrkia - Skulle ikke vært i EM, men pga dårlige norske keepere og hjemmedommere i Tyrkia har de havnet der. Ikke gode nok.

16. Østerrike - Klart det dårligste laget i turneringen.

 

SJANSELØSE? Du snakker om EM her gutten min;) Beste lagene i Europa:) ALLE har Sjansen til å vinne:) SE på Hellas i 2004, de var også "Sjanseløse":) Slo Portugal i finalen som var "klare Favoritter"

 

Og btw, har du sett kampene til polen så er de nok ikke så avhengige av smolarek som du tror:) Han er Polens C.Ronaldo for å si det slik, men vi har fler spillere som kan avgjøre kamper alene:)

 

For å ikke nevne 3 keepere i verdensklasse:)

 

Så, mitt synspunkt er.. Alt det du skrev over er tull, EM er EM og alt kan skje:)

ALLE lag kan vinne:)

Jeg vet at du er fra Polen og at du vet MYE mer om polsk fotball enn jeg gjør, mengrunnen til at Hellas vant i 2004 var at de spilte antifotball, ultradefensiv fotball. Det gjør ikke Polen, de har en mer underholdende stil, enda mer etter at Beenhakker tok over. Jeg vet ikke så mye om POlen, men alle de tingene du skriver har jeg faktisk tatt med (det med Smolarek, keeperne osv). Jeg er enig i at det er urettferdig å plassere Sverige, Polen og kanskje Tyrkia sammen med Østerrike, siden Østerrike er et elendig lag, men det var bare for å klassifisere. Men kunne kanskje like godt hatt Polen et hakk opp - blandt de som kanskje har en ørliten sjanse...

 

Du må heller ikke glemme at Polen vant kvalifiseringsgruppen sin foran Portugal og serbia.. Der Polen vant 2-1 og fikk 2-2 mot portugal..

 

Hvem vet, det eneste jeg sier er at Alle har sjansen til å vinne EM...

Lykke til alle Nasjoner, håper det virkelig blir en Underholdende Turnering med Mange klassemål!!

Link to comment
Share on other sites

Er det høyre backen til portugal chelsea har kjøpt??gidder ikke prøve å stave navnet :P

Uansett,synes han virker som en meget bra spiller

 

Stemmer det. Veldig god han der gitt.

 

Skulle gjerne sett Moutinho i Arsenal en dag. :)

Link to comment
Share on other sites

Er det høyre backen til portugal chelsea har kjøpt??gidder ikke prøve å stave navnet :P

Uansett,synes han virker som en meget bra spiller

 

Stemmer det. Veldig god han der gitt.

 

Skulle gjerne sett Moutinho i Arsenal en dag. :)

 

Ja moutinho er en spiller jeg ikke har sett så mye av,og han var virkelig en spennende spiller :P

Link to comment
Share on other sites

Noen som så Østerike - Kroatia? Eller skal jeg si DommerenSomSendteOssUtAvCL - Kroatia. Det var ren skandale. Pogatetz fikk gult tidlig i første omgangen. En halltime senere så skal han ha verdens mest opplagte kort, me det får han da selvfølgelig ikke. Dette er bare en av hundre situasjoner som Pieter Vink klarte å drite seg ut på!

Link to comment
Share on other sites

Noen som så Østerike - Kroatia? Eller skal jeg si DommerenSomSendteOssUtAvCL - Kroatia. Det var ren skandale. Pogatetz fikk gult tidlig i første omgangen. En halltime senere så skal han ha verdens mest opplagte kort, me det får han da selvfølgelig ikke. Dette er bare en av hundre situasjoner som Pieter Vink klarte å drite seg ut på!

Jeg så høydepunktene nå... Tragiske greier! Hvorfor er han EM-dommer?!

Link to comment
Share on other sites

Tyskland virker gode. Imponert av de idag. Må også gi pluss til Øvrebø for god dømming.

 

Og Morten Langli sammed med Petter Myhre er to dyktige kommentatorer!

Kan ikke gjøre noe annet enn å si meg 100% enig, Daggy! Podolski var også brukbar. Det andre målet hans oste det ihvertfall klasse av. En måltjuv.

Link to comment
Share on other sites

Min liste mellom favorittene i dette EM:

1. Spania

2. Frankrike

3. Portugal

4. Nederland

5. Tyskland

6. Italia(Nederst av alle 16 egentlig)

 

Må si jeg synest det er forferdelig at begge vertslandene har røket på sure tap allerede. Alltid kjekt hvis de er med i turneringen, Sveits er gode nok men kastet vekk en stor mulighet i går. Dessverre :P

 

Drømmescenarioet er at Fabregas blir turneringens spiller rett foran Gallas. Fabregas avgjør finalen på egen hånd med to vakre scoringer. Eller skal vanPersie gjøre noe utrolig? ;) hehe

Link to comment
Share on other sites

Alsaker/Semb & Langli/Myhre syns jeg er helt riktige kommentatorer å bruke i EM. Syns det er de 4 beste som TV2 har å by på.

 

Øvrebø gjorde en god figur i går. Fikk litt angst der en periode når jeg ser han drar frem det røde kortet. Heldigvis var det bare et uhell. hehe. Litt humor trengs ;)

 

Tyskland virker solide! Ikke akkurat unormalt i mesterskap det, og de vil nok bare bli enda sterkere utover i mesterskapet vil jeg tro. Lehmann kløna litt i starten, ellers gjorde han en god kamp. Artig og imponerende å se hvordan Tyskland kommer fremover - når de kommer med mange folk i angrep. Slik det skal være. :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...