Jump to content

EM 2008


The Gunner

Recommended Posts

  • Replies 400
  • Created
  • Last Reply

Jeg syns personlig at man bare skal heie på et landslag. Når det laget da ryker ut av en turnering, ja da kan man gå over til et annet, som man da holder litt med. Men det er bare min mening altså! I bl.a. VM liker jeg å heie på underdogs som feks Costa Rica, Senegal osv. Rett og slett fordi jeg syns det er morsomt med slike lag, men det er jo seff bare Nederland som ellers gjelder!

Link to comment
Share on other sites

Daniel sums it all up! Helt enig, Daniel.

 

Jeg har ikke ork og tid til å svare på alt du skriver, Veginho, men du har gode poenger, og er seriøs i diskusjonen, noe som jeg har savnet litt her inne. Men du har ikke forstått helt hva jeg mener. Det jeg mener med at det er like greit at Hellas tar vår plass, selv om jeg ikke vi ha dem til EM, er at de har mye større potensiale til å ta seg lengre i sluttspillet. Norge hadde som sagt neppe kommet seg ut av gruppespillet, og slike lag trenger jeg ikke se i et europamesterskap.

 

Jeg liker bedre når det er mange gode lag som spiller i jevne kamper, istedenfor at det er ètt godt lag i hver gruppe som utklasser de andre, slik at vi må ha med en drøss med halvdårlige lag til delfinalene. Det synes jeg er unødvendig.

 

Det er jo uansett noen lag som ikke kvalifiserer seg til sluttspillet etter gruppespillet i EM da, så kunne jo ikke bare pælma ut alle de laga som antatt ikke kom med.. Noen lag er til for å ikke hevde seg stort i store mesterskap, og der vil alle alltid ha en god støttespiller i Norge :rolleyes:

 

ikke det at jeg ikke heier på Norge, for det gjør jeg jo, men jeg syns de suger rumpesvette... det er vel derfor jeg er negativ i forhold til Norges sjangser i store mesterskap

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Jeg sjekket ut nettopp ut at den eneste spillern fra Arsenal som er med i EM troppen til Frankrike er Kaptein William Gallas... Det betyr at verken Sagna, Clichy og Diaby ikke kommer til å spille EM! Jeg må si at det var deilig å høre at disse ikke ble tatt ut med tanke på at de kan komme til en ny sesong friske og uthvilte... Men jeg skjøønner ikke hva Domenech tenker med! Clichy har vært PLs beste venstre back, så tar han ut Abidal og Evra? :) Evra har jo vært god, men ikke så god som Clichy. Sagna har vært konge i Arsenal trøya..Det blir vel Sagnol som tar plassen hans.. Uansett, sagna hadde vært bra back-up hvis han ble skada..Men uanzett, jeg er glad for at disse spillerne kan nyte en laaaang ferie, etter en lang sesong! :D

Link to comment
Share on other sites

Alltid holdt med Frankrike, men før EM 2004 så jeg at Tsjekkia hadde en eminent spillertropp så det blir vel de to, selv om tsjekkia mister mye uten poborsky og nedved

 

Frankrike hadde vært favoritten, om treneren deres hadde tatt til fornuft og tatt ut Sagna og Clichy...

Link to comment
Share on other sites

Frankrike eller Tsjekkia :) har holdt med Frankrike lenge, mest grunnet Petit, Henry og Vieira.. Tsjekkia var vel mest pga. Nedved, Koller og Rosicky.. håper og tror begge kommer langt i årets EM :D

er vel egentlig fornøyd bare ikke Italia vinner.. hater dem!

Link to comment
Share on other sites

Synd for Sagna, Clichy og ikke minst Frankrike. Men veldig bra for Arsenal FC. Ganske utrulig at ingen av backene på årest PL lag kommer med til EM. Men spillere som ikke klarte å få plass på laget får bli med.

Er det slik at navnet har blitt viktigere enn spillerprestasjonene?

 

Personlig ville jeg heller tatt med Sagna enn Evra. Siden Sagna kan hoppe steppe inn på begge sidebackene viss det skulle bli behov for det.

Link to comment
Share on other sites

Synd for Sagna, Clichy og ikke minst Frankrike. Men veldig bra for Arsenal FC. Ganske utrulig at ingen av backene på årest PL lag kommer med til EM. Men spillere som ikke klarte å få plass på laget får bli med.

Er det slik at navnet har blitt viktigere enn spillerprestasjonene?

 

Personlig ville jeg heller tatt med Sagna enn Evra. Siden Sagna kan hoppe steppe inn på begge sidebackene viss det skulle bli behov for det.

 

Domenech har veldig mange rare valg når det gjelder uttak, f.eks. har han ikke med Trezeguet, men Anelka og Cissè.. husker jo også at Domenech gjorde slik at Henry måtte spille samtlige kamper enten det var treningskamp eller vanlig kamp fordi han og Wenger hadde brasket sammen..

Link to comment
Share on other sites

Frankrike eller Tsjekkia :) har holdt med Frankrike lenge, mest grunnet Petit, Henry og Vieira.. Tsjekkia var vel mest pga. Nedved, Koller og Rosicky.. håper og tror begge kommer langt i årets EM :D

er vel egentlig fornøyd bare ikke Italia vinner.. hater dem!

Holder alltid med lag hvor gutta våre spiller. Unner i år Spania suksess, men har aldri holdt med de tidligere. Det er litt rart.

 

Hva er viktigst:

Det åttende målet i 8-0 seier mot Barnet i preseason (8-0er bedre enn 7-0),

eller at Norge slår Nederland 1-0 i en EM-kvalifiseringskamp.

Link to comment
Share on other sites

Forstår meg virkelig ikke på en del av uttakene. Deilig, men komplett uforståelig at ingen av våre backer ble kalt inn. Og hvordan er et mulig å gå utenom Raul når du skal plukke ut EM tropp?? Aragones valgte isteden Bojan, noe jeg ikke skjønner stort av. Og heller ikke når Bojan melder pass, finner han plass til Raul? :)

 

Og hva med Del Piero?? Burde være bankers i den troppen etter en sesong som det her? Kan fortsatt hende han kommer med, men bare såvidt. Det fatter jeg bare ikke

 

Synd vi ikke får se Raul og muligens ei heller Del Piero :D

Vært morro å sett Rosicky lede sitt Tsjekkia også

Link to comment
Share on other sites

Måtte det skje at Fabregas må slite benken under EM også.

 

Det er vel Fabregas for god til.. Spania kommer ikke til å sette han på benken!

 

Men det skal bli spennende å se om DJ og Senderos spille sammen bak der for Sveits, dem skal eg følge nøye med!

Link to comment
Share on other sites

Forstår meg virkelig ikke på en del av uttakene. Deilig, men komplett uforståelig at ingen av våre backer ble kalt inn. Og hvordan er et mulig å gå utenom Raul når du skal plukke ut EM tropp?? Aragones valgte isteden Bojan, noe jeg ikke skjønner stort av. Og heller ikke når Bojan melder pass, finner han plass til Raul? :)

Bojan sa jo selv at han var for sliten til å spille i EM

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville tippe at spillerne har lyst til å være med. Jeg er usikker på om dette bare er positivt.

Det er da positivt det, heller enn at de skal være slitne når pre-season starter. Nå vil vi ha to spillesugne backer klare til å gjøre hva de kan for å komme med til VM om 2 år istedet.

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg Zaldor, tipper de er veldig skuffet begge to nå..

 

Med den sesongen begge har hatt ville de aldri blitt utelatt hvis de hadde spilt på lag som Barcelona, Real Madrid, Milan, Man Utd osv..

 

Men positivt at de er friske og raske til sesongstart!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...