Jump to content

Useriøse rykter


Mads

Recommended Posts

Silly season fullt i gang, på den ene siden sier folk at det så og si er done deal mens andre skriver at folk ikke har hørt noe. Tror det var min siste tur på Twitter på en stund.. Tok lang tid og var som vanlig alt annet enn konstruktivt.

Angående Reid er jeg ikke positivt innstilt til han, vil mye heller ha en vinnerskalle som Williams sin.

Link to comment
Share on other sites

£60k i uka for et fjerdevalg? Kan ikke se for meg at det stemmer, da Williams ikke er spesielt god..

Regner med at han hentes som erstatter for Vemaelen og slik sett blir tredjevalg og en reell utfordrer til Mertesacker.

Spillernes agenter vet jo sånn cirka hvilket nivå våre lønninger ligger på og så lenge det er interesse fra andre klubber så er det vanskelig å få signert spillere med noe særlig lavere betingelser.

Link to comment
Share on other sites

Siden vi er inne på midtstopperplassen og tanker rundt hvem som fortsette, hvem som skal selges og hvem som skal hentes inn. Hadde en kort diskusjon med en på facebookgruppen til supporterklubben i går kveld om hva som skjer hvis Vermaelen selges. Tror dere vi da henter inn en ny spiller som skal gå inn som et tredjevalg, eller henter vi inn bedre kvalitet som går inn og skyver Mertesacker ned på rangstigen? Ryktene om Williams inn er ikke noe jeg hopper i taket av, og spesielt ikke om det er for å erstatte Vermaelen. Slik jeg ser det er Koscielny en soleklar ener i forsvaret vårt etter den vårsesongen han har prestert. De to andre (Vermaelen/Mertesacker) er jeg mer usikker på siden begge er ustabile i prestasjonene med tydelige svakheter. Ut fra mitt ståsted ville jeg ved et salg av Vermaelen vært klar på at den som kommer inn skal gå foran Mertesacker. Og da ville drømmesigneringen vært Subotic fra Borussia Dortmund. En komplett midtstopper med god rutine fra toppen i Bundesligaen, og som hadde passet utmerket sammen med kvalitetene Koscielny besitter.

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg angående Subotic. Syntes Mertesacker har vært knallgod store deler av sesongen dog.

 

Hadde det vært opp til meg ville jeg kjøpt inn Subotic og beholdt Vermaelen. Vil ikke Vermaelen blir værende i klubben så hadde jeg hentet inn Winston Reid fra West Ham. Nesten 10cm høyere enn Williams og 4 år yngre. Vil også koste betraktelig mindre.

 

Når det gjelder Vermaelen forøvrig: Det går rykter om at han er tilgjengelig for £5m. Hvorfor selge Vermaelen for den prisen for så å kjøpe en eldre spiller i Williams som ikke er noe bedre for det dobbelte?

Link to comment
Share on other sites

Mertesacker har vært god på det meste denne sesongen, men synes tempoproblemene hans er for åpenbare til at jeg føler meg trygg på han. Spesielt siden vi kjører backene høyt i banen og blottlegger store områder for kontringer, og da blir han fort ukomfortabel.

 

Når det kommer til Vermaelen og diskusjonen jeg hadde på facebook i går, så vil jeg også beholde han hvis han godtar situasjonen som backup/rotasjonsspiller. Man skal være god for å finne et bedre 3. valg som er villig til å sitte på benken med de samme kvalitetene uten å måtte betale skyhøye lønninger. Og den prisen som er satt på han av media tror jeg er bare tull. Han har enda et par år igjen av kontrakten, virker utrolig profesjonell og har ikke laget noe kvalme som tyder på at han ødelegger harmonien i spillerstallen.

 

Ellers enig i Reid foran Williams som du sier, men ser ikke hva vi skal med noen av dem for å være ærlig. Begge passer pdd. i klubber på det nivået som de befinner seg.

Link to comment
Share on other sites

Syntes Mertesacker var meget god når Arteta spilte sammen med Diaby og midtbanen faktisk gjorde den defensive jobben skikkelig. Både Mertesacker og særlig Vermaelen slet etter at Wilshere kom inn. Etter at Ramsey kom inn derimot så har vi ikke sluppet inn et eneste mål fra åpent spill. Det er rett og slett vanvittig bra. Særlig når man tar til høyde for at vi absolutt ikke har vært på vårt beste spillemessig selv om vi har tatt full pott i de fleste av våre siste kamper.

 

Nei enig der. Siden han ble droppet har Vermaelen oppført seg eksemplarisk. Har også vist vilje og innsats de få kampene han har kommet innpå. Overgangssummen er nok bullshit ja. Vermaelen har vel 3 år igjen på kontrakten sin hvis jeg husker riktig.

 

Reid vil være det perfekte 3-4 valget. Høy, sterk og meget rask. Kan spille på høyrebacken og som midtstopper. Er også forholdsvis ung og har tidvis kamper hvor han er helt vanvittig. For alt jeg vet så kan han plutselig ta kjempe skritt. Vil også ligge på betraktelig lavere ukeslønn enn Williams blant annet. Syntes også det er viktig at vi har 4 midtstoppere som holder PL nivå. At Mertesacker, Vermaelen og Koscielny har holdt seg skadefrie såpass mye hadde jeg aldri trodd før sesongen ble sparket igang. Ditto det samme med de fleste andre posisjonene våre.

Link to comment
Share on other sites

Ruben Garcia i Levante (19 år gammel spansk ving) linker seg selv til oss. http://www.plazadeportiva.com/ver/7106/ruben-garcia-levante-arsenal-fichaje.html

 

Ryktes også at Liverpool har lagt inn et bud på Clement Grenier i Lyon:

http://news.ladbrokes.com/en-gb/football/premier-league/liverpool-submit-bid-to-gatecrash-arsenals-chase-of-next-nasri_156742.html

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...