Jump to content

Alexandre Song


fabregas14

Recommended Posts

Is Alex Song a good player that is helping Arsenal FC?

 

http://www.onlinegoo...52a946f07887bc9

 

Her er en poll om hva forumistene på Online Gooner synes om Alex Song. 7 av 7 mener han ikke er til hjelp for AFC.

Det er fantanstisk. Uten å si for mye så er enten disse personene fullstendig blide eller så har de aldri og da mener jeg virkelig aldri skjønt eller lært noe om fotball. Dette er kanskje til dags dato det dummeste jeg har lest og det innefatter også det meste av hva Myles Palmer har liret av seg.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 770
  • Created
  • Last Reply

Det er fantanstisk. Uten å si for mye så er enten disse personene fullstendig blide eller så har de aldri og da mener jeg virkelig aldri skjønt eller lært noe om fotball. Dette er kanskje til dags dato det dummeste jeg har lest og det innefatter også det meste av hva Myles Palmer har liret av seg.

 

Tipper du mener blinde. Jeg er helt enig med deg RP7

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det er fantanstisk. Uten å si for mye så er enten disse personene fullstendig blide eller så har de aldri og da mener jeg virkelig aldri skjønt eller lært noe om fotball. Dette er kanskje til dags dato det dummeste jeg har lest og det innefatter også det meste av hva Myles Palmer har liret av seg.

 

Helt latterlig. Sier litt om den generelle fotballkunnskapen som flyter rundt blant "supporterne".

Link to comment
Share on other sites

Is Alex Song a good player that is helping Arsenal FC?

 

http://www.onlinegoo...52a946f07887bc9

 

Her er en poll om hva forumistene på Online Gooner synes om Alex Song. 7 av 7 mener han ikke er til hjelp for AFC.

Det føles utrolig godt å endelig se flere Arsenal-fans som har gjennomskuet Song nå, etter nok en svak sesong på midtbanen. Hvor er alle dere som kalte Denilson "lat" og som slaktet feilpasningene hans, og som mente han ikke var god nok?

 

Song er IKKE god nok defensivt til å spille den rollen han har i laget pdd. Faktisk er han utrolig dårlig på det. Han er ustabil, lat, dum og omtrent de enste nyttige pasningnee han slår i løpet av en kamp, er de 2-3 som når frem til van Persie.

 

Songs sucsessrate på pasningene går var 73 %. :lol:

 

Hva er grunnen til at han må pådra seg frispark og gult kort i HVER ENESTE kamp (nesten)? Jo, fordi posisjosneringen hans i utgangspunktet var helt feil. Han står ikke der han skal stå, og må til slutt lage frispark for å unngå at motstanderen kontrer oss i senk.

 

Fotballforståelsen hans er lik null.

Link to comment
Share on other sites

At virkelig noen kan kritisere Song for denne sesongen som har vært hans beste i Arsenal, nesten på høyde med RvP og Arteta, blir helt patetisk!

 

Song er virkelig en av spillerne i dagens stall som gang på gang gjør seg fortjent til en plass i start-11eren!

Link to comment
Share on other sites

Det føles utrolig godt å endelig se flere Arsenal-fans som har gjennomskuet Song nå, etter nok en svak sesong på midtbanen. Hvor er alle dere som kalte Denilson "lat" og som slaktet feilpasningene hans, og som mente han ikke var god nok?

 

Song er IKKE god nok defensivt til å spille den rollen han har i laget pdd. Faktisk er han utrolig dårlig på det. Han er ustabil, lat, dum og omtrent de enste nyttige pasningnee han slår i løpet av en kamp, er de 2-3 som når frem til van Persie.

 

Songs sucsessrate på pasningene går var 73 %. :lol:

 

Hva er grunnen til at han må pådra seg frispark og gult kort i HVER ENESTE kamp (nesten)? Jo, fordi posisjosneringen hans i utgangspunktet var helt feil. Han står ikke der han skal stå, og må til slutt lage frispark for å unngå at motstanderen kontrer oss i senk.

 

Fotballforståelsen hans er lik null.

 

Clueless.

Link to comment
Share on other sites

 

Helt seriøst. Du må være tjukk i huet.

 

Nå får du skjerpe deg Stefan B. Det er helt greit å være uenig, men å kalle noen for tjukk i huet, er å gå for langt

Link to comment
Share on other sites

 

Nå får du skjerpe deg Stefan B. Det er helt greit å være uenig, men å kalle noen for tjukk i huet, er å gå for langt

 

Er en grunn til at jeg tok en edit få minutter etter (derfor smart av deg å sitere!) men når Wilshere presterer å komme opp med sånt oppgulp så er det helt latterlig hvor mye det provoserer. Han kan gjerne bruke sine egne sitater om Song for seg selv hvertfall.

Link to comment
Share on other sites

Det føles utrolig godt å endelig se flere Arsenal-fans som har gjennomskuet Song nå, etter nok en svak sesong på midtbanen. Hvor er alle dere som kalte Denilson "lat" og som slaktet feilpasningene hans, og som mente han ikke var god nok?

 

Song er IKKE god nok defensivt til å spille den rollen han har i laget pdd. Faktisk er han utrolig dårlig på det. Han er ustabil, lat, dum og omtrent de enste nyttige pasningnee han slår i løpet av en kamp, er de 2-3 som når frem til van Persie.

 

Songs sucsessrate på pasningene går var 73 %. :lol:

 

Hva er grunnen til at han må pådra seg frispark og gult kort i HVER ENESTE kamp (nesten)? Jo, fordi posisjosneringen hans i utgangspunktet var helt feil. Han står ikke der han skal stå, og må til slutt lage frispark for å unngå at motstanderen kontrer oss i senk.

 

Fotballforståelsen hans er lik null.

Jeg slaktet Denilson og pasningskvaliteten hans. Hans pasninger gikk hovedsaklig hjemover eller til siden. Song lemper i bakrom gang på gang, og har masse assist som følge av en god pasningsfot. Ikke Cesc kavlitet, men bedre enn Denilson. Derfor blir det noen feilpasninger på Song. Han forsøker å avgjøre kamper. Da blir success raten deretter.

 

Song lager frispark og pådrar seg gule kort. Har det slått deg at et lag som så ofte er i defensiv ubalanse trenger en slik kyniker for å hindre overganger? Vi er ikke akkurat stabile på kontra i mot og derfor er det bra at Song gjør den upopulære jobben i blant. I tillegg må han høyere i banen for å kompensere for Ramseys manglende offensive bidrag og da kommer han naturlig nok på etterskudd i blant. Fotball er et lagspill der alle må gjøre sin del. Når to må gjøre jobben for tre kan det se ut som slurv, selv om de egentlig legger ned en enorm innsats.

Link to comment
Share on other sites

At virkelig noen kan kritisere Song for denne sesongen som har vært hans beste i Arsenal, nesten på høyde med RvP og Arteta, blir helt patetisk!

 

Song er virkelig en av spillerne i dagens stall som gang på gang gjør seg fortjent til en plass i start-11eren!

Vil legge til Koscielny. Uansett, vet ikke om jeg skal le eller gråte, Song er utvilsomt en av de få spillerne vi har som er oppe å snuser på verdensklasse, er i sjiktet rett under Van Persie, ligger der og lurer sammen med Arteta og Sagna

Link to comment
Share on other sites

Nuvel, Song er god og på sitt beste er han fantastisk, på sitt verste er han fraværende og formen hans svinger veldig fra kamp til kamp. Fortsetter han utviklingen sin fra de siste årene klarer han forhåpentligvis å luke ut de dårlige kampene også. Men som med mange andre i laget trenger han en skikkelig utfordrer til plassen sin, vi kan ikke regne med at han skal klare å holde på storformen i nesten 50 kamper hver sesong.

Link to comment
Share on other sites

Som om det ikke er nok at han denne sesongen (IGJEN) har spilt så og si samtlige kamper og samtlige minutter så har han også måtte dekke et stort kreativt hulrom etterlatt av Fabregas og Nasri. Han har essensielt sett hatt to rolle på samme tid og med Arteta (som tilpasset seg veldig bra etterhvert som sesongen gikk) så fungerte dette veldig bra, men med Ramsey så har det rett og slett gått skikkelig skeis. Hadde han hatt Wilshere, Coquelin eller Diaby ved siden av seg så hadde han nok aldri kollapset i like stor grad som han gjorde i går.

Link to comment
Share on other sites

Song "kollapset" ikke i går og det blir ikke sant om de samme gjentar det til det kjedsommelige. Han hadde ingen god førsteomgang, samspillet på midten fungerte ikke og verken Ramsey eller Song har grunn til å være fornøyde med det de presterte. Song har i motsetning til Ramsey er meget stor selvtillit. Når han først gjør feil, så skremmer det han ikke fra å prøve igjen neste gang. Misser han på en stikker framover, så stopper det ikke han fra å prøve en ny vanskelig gjennombruddspassning, slik som hans målgivende til RvP.

 

I andre omgang var Song god. Han dribler når han må, spiller ballen raskt fra seg når han skal, holder igjen når det er påkrevd, varierer spillet til begge kantene, skjermer vekk motstander med største letthet og tar et kort for laget ved overganger, og han finner alltid RvP en eller annen gang i løpet av kampen. Gutten har rett og slett stor fotballintelligens.

 

Av en eller annen grunn har vår kanskje nestebeste spiller blitt utsatt for talentløs kritikk fra en del supportere. Han har spilt veldig mye, for mye grunnet skader, men har stort sett prestert i kamp etter kamp. Han måtte steppe inn som stopper mot Dortmunt og var en kandidat til mom i den kampen også. Han er en av lederskikkelsene i laget og akkurat denne mannen skal bli utsatt for så mye kritikk, why?

Link to comment
Share on other sites

Kollapset var kanskje å strekke det litt for langt, men falt igjennom til tider. Befant seg i ingenmannsland et par ganger og hadde vel ikke en eneste takling i hele går blant annet. Han hadde ingen god kamp i går, men allikevel så klarte han å sørge for en briljant pasning til van Persie som sørget for utligning.

 

Av spillerene vi har i laget så er Song blant de 3 jeg aller helst vil beholde. Van Persie og Wilshere (basert på 10/11 form) de andre.

Link to comment
Share on other sites

Tipper du mener blinde. Jeg er helt enig med deg RP7

 

BE

 

Jeg er enig med BE som er enig med RP7.

 

Dribbles pr game

1. Song 1,4

2. Santos 1,1

3. Arteta 1,1

 

Tackles per game

1. Santos 3,1

2. Coquelin 3,0

3. Song 2,8

 

Interceptions per game

1. Kos 2,8

2. Santos 2,5

3. Verm 2,4

4. Song 2,0

 

Assists

1. vanPersie 10

1. Song 10

3. Walcott 8

 

Accurate through balls per game

1. Song 0,7

2. Mozart 0,4

2. vanPersie 0,4

 

I mine øyne er det kontroversiellt å hevde at Song IKKE er blant våre 5 beste spillere. At han ikke er til nytte for Arsenal, høres bare dumt ut.

Link to comment
Share on other sites

I mine øyne er det kontroversiellt å hevde at Song IKKE er blant våre 5 beste spillere. At han ikke er til nytte for Arsenal, høres bare dumt ut.

Han er ikke det. I så fall hadde vi hatt et kolossalt dårlig lag.

 

Av en eller annen grunn så har majoriteten av Arsenal-supporterne fått det opp for seg at Song er en klassespiller. Flamini var det. Gilberto var det. Vieira var det. Song? You're having a laugh.

 

Har allerede sagt hvorfor jeg ikke rater han, kan ikke gjøre så mye annet utover det. Kanskje hvis vi får inn M'Vila eller Martinez eller Verthongen eller en annen mye bedre DM enn Song, så vil folk innse hvor svak og ustabil han egentlig er. Fotballforståelsen hans er sjokkerende egentlig, han mister hodet fire-fem ganger per kamp og i tillegg til det er han lat.

 

Håper alle disse DM-ryktene betyr en ting: at Wenger er på utkikk etter å erstatte Song med en bedre midtbanespiller. La det være sant.

Link to comment
Share on other sites

Han er ikke det. I så fall hadde vi hatt et kolossalt dårlig lag.

 

Av en eller annen grunn så har majoriteten av Arsenal-supporterne fått det opp for seg at Song er en klassespiller. Flamini var det. Gilberto var det. Vieira var det. Song? You're having a laugh.

 

Har allerede sagt hvorfor jeg ikke rater han, kan ikke gjøre så mye annet utover det. Kanskje hvis vi får inn M'Vila eller Martinez eller Verthongen eller en annen mye bedre DM enn Song, så vil folk innse hvor svak og ustabil han egentlig er. Fotballforståelsen hans er sjokkerende egentlig, han mister hodet fire-fem ganger per kamp og i tillegg til det er han lat.

 

Håper alle disse DM-ryktene betyr en ting: at Wenger er på utkikk etter å erstatte Song med en bedre midtbanespiller. La det være sant.

Jeg tør påstå at ingen spillere som oppnår 10 assist i PL har dårlig fotballforståelse. Jeg forstår ikke hvorfor du syns han er lat. Han kriger jo konstant. At han er sliten er jo forståelig, da han nesten har spilt samtlige kamper i år. Sier ikke statistikkene han deg noen ting? Assistkonge, flest driblinger per kamp (og de er som regel alltid gjennomført gode) samt høyest success rate på stikkere sier noe om en spiller. Det forteller meg at denne spilleren har god forståelse av spillet og innehar en god pasningsfot. Riktignok har han noen feilpasninger i blant, men er allikevel den med de beste stikkerne og flest assists. Jeg noterer meg 73 % treffsikkerhet, som ikke er gode tall, men ellers syns jeg argumentasjonen din er svært mangelfull.

Link to comment
Share on other sites

Song er på ingen måte en dårlig spiller, men han kan ikke spille på midtbanen alene, som det ofte ser ut som når han spiller sammen med Ramsey. Song har blomstret i år sammen med Arteta. Grunnen er enkel, Arteta har lettet mye av det defensive ansvaret fra Song, som Song hadde før Arteta kom inn. Nå som Arteta er skadet får ikke Song samme hjelpen i Ramsey. Hadde elsket det om M'Vila kom inn for å kunne danne et samarbeid med Song på midtbanen. På den måten vil Song få mer frihet til å gå på sine dype løp, som gjør han så enormt farlig framover på banen. Etter min mening trenger vi flere enn bare Song og Arteta (+ Diaby) i stallen som behersker den rollen i laget. Wilshere behersker den selvsagt også, men jeg regner med planene for han ligger lengre fram i banen neste sesong.

 

Håper vi får se en slik midtbane når sesongen starter igjen i August:

 

Song - M'Vila

Walcott - Wilshere - Podolski

Link to comment
Share on other sites

Song er uunværleg. Meir er det ikkje å seie om det. Men det er eit men. Pasningane hans vekslar frå det heilt geniale til det katastrofale. Udekka, upressa og tilsynelatande heilt umotivert sender han alt for ofte ballen til motspelar. Resultatet er eit lag i ubalanse og oftast kontring imot. Song luke ut desse feila, jo før jo heller. Biletet av Song er ikkje svart eller kvitt som mange vil ha det til, men som så ofte før midt i mellom.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...