Jump to content

Alexandre Song


fabregas14

Recommended Posts

Jeg antar at Wilshere mener "utrolig" med fantastisk. Jeg ville også bli overrasket hvis det var Barcelona som skulle ødelegge moroa for oss med Song.

 

Men om den moroa blir ødelagt av noen andre, så er det på en eller annen måte dråpen for min del også. Ikke at jeg kaster inn supporterhåndkledet, men da ... Nei, da vet jeg sannelig ikke.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 770
  • Created
  • Last Reply

Vermaelen styrer forsvaret med autoritet... Det har'n vært god på siden vi akkurat slapp inn mest mål i en sesong på flere år :P

Det bør jo nevnes at Vermaelen var skadet stort sett hele sesongen og derfor ikke kan ta målene vi slapp inn på sin kappe.

 

Forsvaret vårt er heller ikke det enkleste å styre med surrekopper som JD og tidvis Koscielny. Allikevel syns jeg TV5 demonstrerte gode lederegenskaper på tampen av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Pr. i dag mener jeg vi ikke spiller med en defensiv midtbanespiller. Arteta lå kanskje litt lavere enn Song, men var likevel ikke så defensiv at han ikke var med offensivt.

Jordfreser, ryddegutt...kall det hva man vil...det har vi ikke hatt siden Gilberto og Flamini forsvant mener jeg. De lå ofte å balanserte bak resten og løp opp mye når kontring i mot kom.

Nå er det etter det jeg han se ingen i laget som spiller så lavt at de holder igjen nok. Siden vi har ballen mye i løpet av en kamp triller vi ofte ball med alle midtbanespillerne på 20-25 meter utenfor motstanders mål.

Og når Wenger i tillegg velger å kjøre begge backene opp på et hvert angrep blir vi straffet på kontringer i mot og skaper store rom og mye problemer for stopperne våre.

Vi har hatt god nytte av Songs målgivende forrige sesong, men ellers syns jeg han er for offensiv og er den som burde ligge lavest på midtbanen og holde igjen mer. Samme gjelder backene. Gå med en av dem om gangen eller de står litt lavere.

Når Vieira-Petit spilte sentralt var bidro de offensivt (mest Vieira), men var langt mer balansert defensivt. Skulle mye til å komme forbi de to.

 

Jeg mener vi trenger en som stort sett bare rydder opp og holder igjen når alle guffer på framover. Petit/Gilberto/Flamini/Makelele/Khedira/M'Vila-type. Flesteparten av de største lagene har det, men Wenger vil ikke at midtbanespillere skal begrenses til å være "ryddegutt". Vel, noen av de er ikke bedre enn å gjøre noe annet. Jeg tror det trengs for å slippe inn mindre mål enn forrige sesong.

Det er fullt mulig for Song å slå gode pasninger/målgivende fra lenger bakfra også. Vi må spille enda mer direkte og utnytte farten på vingspillerne våre bedre så er mye løst.

 

Når det er sagt tror jeg det er liten sjans for at Song forsvinner nå. Er han neste sommers transfersaga?

Link to comment
Share on other sites

Angående Songs vandringer opp i banen tror jeg dette vil roe seg ned når vi forhåpentligvis får inn Cazorla. Han vil bli et mer naturlig midtpunkt i det kreative arbeidet, og jeg tror Wenger vil forsøke å holde Song litt mer tilbake. De langene pasningene fra midtsirkelen inn mot RVP, Gervinho og Walcott skal han derimot bare fortsette med,

Link to comment
Share on other sites

Med all respekt for Song, han er hverken Bergkamp, Vieira, Pires, Campbell, Gilberto, Fabregas eller van Persie. Han er en fullt brukande all round midtbanespiller, men bør være relativt enkelt å erstatte når den tiden måtte komme. Song's største force har vært mangelen på reell konkurranse i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Som med våre andre egenproduserte spillere er han en enormt talentfull spiller som likevel ikke er helt 'der' enda. Jeg syns derimot han har tatt store steg hver sesong nå de siste årene og jeg ser fremdeles en uslepen diamant i han. Han er kanskje ikke den vanskeligste å erstatte, men jeg tror han kan bli en stor og viktig brikke for oss i fremtiden om han blir hos oss og bygger videre på det han har gjort de siste årene.

 

Jeg gidder derimot ikke tenke noe særlig på dette nå. I verste fall har han bare sjekket mulighetene sine, og det er ikke noe galt i det. Jeg håper bare han kommer til den konklusjonen at Arsenal er stedet for han å være.

 

Dessuten, logistikken med Alex Song sitt flyttelass må være et mareritt. Han har flere unger og er del av en diger søskenflokk. Like greit å spare seg bryet og heller holde seg der han er.

Link to comment
Share on other sites

Også fortsetter det..

 

Iniesta sings Song praises

 

"I know Song from seeing him play, and from playing against him," said Iniesta. "Technically he is a very good player and is also very strong physically too.

 

"If he comes it would be because he has the qualities to play here, there is little doubt about that, and we'd welcome him."

 

Cesc overtaler spillere til å komme hit, men resten av C*ntelona kan brenne i helvete. Er den klubben i verden jeg hater mest. Med klar margin for tiden..

Link to comment
Share on other sites

Også fortsetter det..

 

Iniesta sings Song praises

 

"I know Song from seeing him play, and from playing against him," said Iniesta. "Technically he is a very good player and is also very strong physically too.

 

"If he comes it would be because he has the qualities to play here, there is little doubt about that, and we'd welcome him."

 

Cesc overtaler spillere til å komme hit, men resten av C*ntelona kan brenne i helvete. Er den klubben i verden jeg hater mest. Med klar margin for tiden..

Enig med Sir J. her. Song er en spiller vi kan erstatte. At barca får en spiller som gjerne slurver litt i kortpasningsspillet og som gjerne roter det litt til er jo en bonus

Link to comment
Share on other sites

Enig med Sir J. her. Song er en spiller vi kan erstatte. At barca får en spiller som gjerne slurver litt i kortpasningsspillet og som gjerne roter det litt til er jo en bonus

 

Men, som også gjør matchvinnende taklinger, pasninger og mål? Posisjonen Song spiller i er det ikke nødvendigvis vanskelig å finne en spiller som kan erstatte han, men som spiller så er det særdeles få som har det registeret han har og pdd. så bare fortsetter han utviklingen og blir bedre og bedre og nærmer seg sin beste alder (er fortsatt bare 24). Ikke akkurat en spiller som klubben burde miste..

Link to comment
Share on other sites

 

Men, som også gjør matchvinnende taklinger, pasninger og mål? Posisjonen Song spiller i er det ikke nødvendigvis vanskelig å finne en spiller som kan erstatte han, men som spiller så er det særdeles få som har det registeret han har og pdd. så bare fortsetter han utviklingen og blir bedre og bedre og nærmer seg sin beste alder (er fortsatt bare 24). Ikke akkurat en spiller som klubben burde miste..

For all del. Song har flere gode egenskaper, men en også en del negative som gjør at prestasjonene svinger veldig. Ønsker selvfølgelig å beholde han, men det er ikke en spiller jeg frykter å miste sånn som RvP eller Fabregas

Link to comment
Share on other sites

For all del. Song har flere gode egenskaper, men en også en del negative som gjør at prestasjonene svinger veldig. Ønsker selvfølgelig å beholde han, men det er ikke en spiller jeg frykter å miste sånn som RvP eller Fabregas

 

Syntes ikke de svinger så vanvittig. Ja når Arteta ble borte så hadde han noen flere dårlige kamper enn vanlig, men mtp. at hele laget fikk seg en formdupp og Song faktisk var en av få som bidro til målpoeng i denne perioden så er han tilgitt for min del. Og det tror jeg også han ble av Wenger mtp. at det var han som trolig ga Song instrukser om å presse fremover såpass til tider.

 

Det jeg frykter er at vi mister Song som er i ferd med å bli en skikkelig klassespiller. Når han luker ut småfeilene sine og blir enda litt mer moden så er han en helvetes god spiller for å si det sånn. Allerede nå er han i periodevis det også etter min mening. Song og van Persie var begge såpass kritiske denne sesongen at om man hadde tatt ut en eller begge så ville det fått katastrofale følger. En annen var Arteta.. og vi så jo hvordan det gikk når han ble ute. Huff.. nei Song er en undervurdert spiller som i en periode ble overvurdert, men nå føler jeg igjen at han er i ferd med å gå tilbake til å bli undervurdert igjen.

 

Skal man bygge opp et mesterlag så trenger man en sterk og lojal stamme. Forhåpentligvis vil Song være del av denne stammen i laget vårt.

Link to comment
Share on other sites

Song har en tendens til å lage mange unødvendige gule kort og slår også av og til pasninger helt uten mål og mening. Nå som vi har forsterket laget såpass mye offensivt (og med Sahin lurende i kulissene) så tror jeg heller ikke hans offensive bidrag blir savnet for mye. Da er det faktisk bedre å selg Song, og heller hente inn en mer disiplinert defensiv midtbanespiller. De Jong har blitt linket en del ganger den siste tiden, og det hadde helt klart vært en solid forsterkning.

Link to comment
Share on other sites

Song er en spiller av ypperste klasse, når han får spille i en posisjon der hans ferdigheter blir brukt best mulig. Er han disiplinert i en slik defensiv midtbanerolle, så vil jeg påstå; at han er blandt de 5-6 beste i europeisk fotball i en slik rolle.

Problemet har vært, at Wenger har gitt Song for frie tøyler som midtbanespiller i de siste årene. For all del; han har hatt noen assister, men det har godt på bekostning av tryggheten defensivt. Han er ikke en playmaker eller en som skal styre spillet, men en som skal være en "vaktmester" i leddet foran forsvaret. En som skal balansere laget sine offensive spillere på midtbaneleddet, og som skal stoppe/ødelegge motstanderene sine muligheter fremover.

 

Er meget uenig med deg angående De Jong kontra Song, Mr Hedly.-

Link to comment
Share on other sites

Song er en spiller av ypperste klasse, når han får spille i en posisjon der hans ferdigheter blir brukt best mulig. Er han disiplinert i en slik defensiv midtbanerolle, så vil jeg påstå; at han er blandt de 5-6 beste i europeisk fotball i en slik rolle.

Problemet har vært, at Wenger har gitt Song for frie tøyler som midtbanespiller i de siste årene. For all del; han har hatt noen assister, men det har godt på bekostning av tryggheten defensivt. Han er ikke en playmaker eller en som skal styre spillet, men en som skal være en "vaktmester" i leddet foran forsvaret. En som skal balansere laget sine offensive spillere på midtbaneleddet, og som skal stoppe/ødelegge motstanderene sine muligheter fremover.

 

Er meget uenig med deg angående De Jong kontra Song, Mr Hedly.-

 

Er enig helt til jeg kom frem dit. Problemet med Song er at han har såpass gode kvaliteter at Wenger har prøvd å utvikle han fra et "simpelt" anker til en all-rounder på bekostning av det defensive. Skal Song spille med såpass frie tøyler så trenger man å begrense andre aspekter ved det offensive spillet. Dette har ikke Wenger klart mtp. at han har gitt begge backene så og si frie tøyler og ditto det samme med Vermaelen. Samtidig så stod vi med en altfor høy linje som sørget for at enkle pasninger i bakrom skapte uro og leven ved hver anledning.

 

Når det gjelder Song i et lag med Cazorla, Podolski, van Persie/Giroud og Gervinho/Walcott som har såpass offensive backer pluss en høy forsvarslinje så trenger han enten å få kortet inn "båndet" sitt fra Wenger sin side til tross for meget gode kvaliteter fremover eller så må han ha en mer defensiv partner ved siden av seg.

 

Alt i alt så er Song snart "topclass". Vi burde beholde han. Og skal han forsvinne nå i tampen av vinduet så er £20M det minste vi burde forvente for en spiller av hans kaliber.

Link to comment
Share on other sites

Alt i alt så er Song snart "topclass". Vi burde beholde han. Og skal han forsvinne nå i tampen av vinduet så er £20M det minste vi burde forvente for en spiller av hans kaliber.

 

Det er mulig det er noe sånt han er verdt, men for vår del hadde det uansett, såklart, vært en ekstremt dårlig deal. Vi burde etter min mening kvitte oss med opptil flere midtbanespillere, men Song er muligens den Arsenal-spilleren jeg aller helst vil beholde, uansett posisjon.

Link to comment
Share on other sites

 

Det er mulig det er noe sånt han er verdt, men for vår del hadde det uansett, såklart, vært en ekstremt dårlig deal. Vi burde etter min mening kvitte oss med opptil flere midtbanespillere, men Song er muligens den Arsenal-spilleren jeg aller helst vil beholde, uansett posisjon.

 

Sier for all del at det ikke er en god deal. Har hele veien sagt at Song er en av de aller viktigste spillerene vi har og han er fortsatt på vei til å utvikle seg og bli enda bedre. Er/var sammen med van Persie trolig vår aller viktigste brikke i laget.

 

En god deal for Song er vel nogenlunde samme pris som hva Tottenham ønsker for Modric. Altså nærmere 40 millioner pund, men til og med da ville jeg sett på det med en kvalmende smak i munn.

Link to comment
Share on other sites

Kjempefan av Song. Blitt en fantastisk spiller. Selvfølgelig han har sine dårlige dager han også, men stort sett leverer kameruneren på et nokså høyt nivå.

 

Og de trenger vi. Forferdelig dumt og leit om Billong`en skulle forsvinne. Men det hadde jo vært typisk at vi selger en

spiller som er on top of his game, som vi i tillegg har brukt mange år på å utvikle....

Link to comment
Share on other sites

Ingen er uerstattelige,MEN tror ikke det er et smart trekk å selge Song nå..

Er mer for å kvitte oss med middelmådighetene som Bendtner,Chamakh,Park, Seb for å si det sånn.

Vi har 3 spillere som må spille seg inn i laget nå. Det er ingen garanti at det funkr med en gang.

 

Song er enkelt og greit solid i mine øyne. Han leverer som regel og har begynt å prikke inn målgivende

pasninger som ikke mange andre gjør.

Denne sesongen tror jeg faktisk Song med Carloza og Arteta ved siden av seg tar ytterlige steg, og da snakker vi verdensklasse.

 

Og jeg tror faktisk ikke Wenger pålegger Song noen 'vaktmester'rolle i laget. Wenger liker spillere som

kan spille på flere strenger alla Ajax opplegget.

 

Som Arsenalspiller er Song en av spillerne i klubben som har hatt en fantastisk fremgang som spiller

fra år til år. Akkurat det lover godt.

 

Ingen Bergkamp...definitivt nei...men Song er en av de viktige brikkene i dette Arsenallaget etter min mening, som

ikke bør selges....

Link to comment
Share on other sites

Ingen Bergkamp...definitivt nei...men Song er en av de viktige brikkene i dette Arsenallaget etter min mening, som

ikke bør selges....

 

Bør overhodet ikke selges, på lik linje med enhver som er blandt kjernen som bærer laget. Mitt poeng var bare at hvis så likevel skulle skje så bør han være lettere å erstatte enn mange som har gått ut døra det siste tiåret.

Link to comment
Share on other sites

 

Bør overhodet ikke selges, på lik linje med enhver som er blandt kjernen som bærer laget. Mitt poeng var bare at hvis så likevel skulle skje så bør han være lettere å erstatte enn mange som har gått ut døra det siste tiåret.

Enig i det. Du som har vært med så lenge husker jo hvordan Arsenal sleit med å erstatte Chippy.

Det problemet ser ikke jeg heller vi har med Song.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge '' Lukas Podolski - Arsenal '' sin facebookside:

 

"Forget Barcelona, Arsenal have given me everything. If I had to leave i'd break down and cry. It's my dream to win the league here."

-Alex Song

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...