Jump to content

Alexandre Song


fabregas14

Recommended Posts

Det er tydeligvis ikke så ille. Enda.

 

Fra Jamie Sanderson:

 

Arsenal to meet with Alex Song to discuss his future. Club are furious at agent offering him around clubs.

 

 

Arsenal hopeful of keeping Song, but will consider selling if he refuses to discuss a contract extension. Talks in next few days.

 

Arsenal have already got a dossier on potential Song replacements.

 

Song has three years left on his contract, but will be offered better terms to commit. Up to him now. Club happy to offload him.

 

http://www.metro.co.uk/sport/football/908799-arsenal-to-meet-with-alex-song-this-week-to-discuss-his-future

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 770
  • Created
  • Last Reply

 

ArsenalXI

We have to look at the bigger picture, Clichy, Nasri, Fabregas, now Van Persie, this is only going to keep happening, we need Kroenke out!

 

Nå skal jeg ikke si meg enig i dette, men det er jo en helt latterlig trend. Vi mister våre beste spillere år på år og med en gang en av våre spillere tar steget opp til skikkelig klasse forsvinner de en sesong eller to senere. Tenker da særlig på Flamini, Hleb, Nasri, RvP og nå trolig også Song.

 

Er skammelig. Og et hån mot supporterene i klubben. Det er på tide at de skifter motto: "Dollar dollar bills yo." Hadde passet ypperlig.

Tror nok de som mener dette ser seg litt blinde i forsøket på å finne synebukkene. Likhetstrekket med alle de spillerne (muligens bortsett fra Clichy) var at klubben ønsket å beholde dem og tilbød ny kontrakt, men at spillerne ville vekk. Vi kan ikke og bør ikke gamble på fremtiden til klubben ved å gi de skyhøye lønninger bare for at de skal bli. Tror faktisk at Manure kan få litt problemer fremover. Bare lønna til RIP og Shrek er vel på nesten £450.000 i uka og da vil jo spillere som Nani&Co også ha langt mer i lønn for å forlenge. Selv om spillerne bruker alle mulige argumenter for at de ønsker seg bort så er det nok kun 2 ting det handler om; penger (og i de aller fleste tilfeller er det dette) og ønske om å spille for en klubb de mener er større og bedre renommert (f eks Barcelona). Fabregas-tilfellet mener jeg er litt annerledes all den tid han er fra Barcelona og har spilt sammen med flere av spillerne i yngre alder og var god venn av mange av spillerne. Der handlet det nok ikke om penger.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet du skrev det i en annen tråd også, men det du skisserer er fremgangsmåten til en farmerklubb.

 

BE

 

Nei, det jeg skisserer er fremgangsmåten til en klubb som ønsker å satse på spillere som er 100% motiverte og fokuserte på Arsenal. En nødvendig faktor for å faktisk kunne være med å kjempe i toppen

Link to comment
Share on other sites

 

Nei, det jeg skisserer er fremgangsmåten til en klubb som ønsker å satse på spillere som er 100% motiverte og fokuserte på Arsenal. En nødvendig faktor for å faktisk kunne være med å kjempe i toppen

Det som skjer nå er jo at unge og håpefulle kommer til Arsenal i håp om å signere en 4 års kontrakt. 1. året på utlån, 2. året på benken 3. året med storspill etterfulgt av ønske om å komme seg videre.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Hallo! Det er ikke KRISE om vi selger Van Persie, Song og for ikke å glemme Walcott! Det er slik virkeligheten er!!! Som klubb vil spillere komme og gå, og det gjelder selvsagt unge spillere også! Song er på 50000 p i uka, og det er helt greit å få en god slump penger for ham dersom alternativet Wenger og Bould ser er bra. Song er definitivt ikke uunnværlig for oss.

 

Jeg husker da Brady og Stapleton forsvant. For ikke å snakke om Petit og Overmars. Det trenger ikke å bety krise!

 

I morgen håper jeg på 3-0 til Arsenal med 2 mål av Giroud.

Link to comment
Share on other sites

Tipper Song om han stikker til katalenerne nå vil angre bitter i løpet av ett par sesonger som så mange andre før han. Tror ikke han kommer til å være i nærhetene av å danke ut Busquets, eller noen av de andre på Barcas midtbane.

Hleb story all over again.

Link to comment
Share on other sites

Sell'em all and let God sort them out. Enten bekrefter man sin lojalitet til klubben ved å forlenge eller så blir man solgt. Flott at man gjør dette med 3 år igjen framfor å vente til den gjenstår ett år

 

Det er jeg svært enig i! Lange kontrakter og reforhandling i god tid. Da slipper vi situasjoner som Van Persie og Walcott.

Link to comment
Share on other sites

Det som jeg syntes er skummelt er at Wenger hinter til at vi har 9-10 midtbanespillere av "top-class quality" og at vi ikke nødvendigvis trenger å hente inn en spiller hvis Song forsvinner. For et slag i ansiktet det ville vært om vi mistet Song nå i sommer og satset på Diaby istedet bare for at han ønsker seg vekk etter et år med storspill..

 

Ikke at jeg har noe tro på at Diaby vil holde seg skadefri da. Hvis Song forsvinner så må det enkelt og greit hentes en direkte erstatter. Helst i forkant før han forsvinner..

Link to comment
Share on other sites

Kan fort ende opp med å bli same ol' story det her. Mister Song og erstatter han med Diaby/Coquelin som ikke er klare ennå og sliter noe veldig. Et år etter så henter Wenger inn en ordentlig DM. Litt som Cesc/Ramsey/Cazorla.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror Wenger tenker at Song (gitt det stemmer at han har en lurvete motivasjon) i praksis kan erstattes av Diaby. En tanke jeg (like naivt som Wenger) følger. Match fit er Diaby er like pass som Song - minst. Problemet med det er bare at det er alt for mye enten/eller og alt for lite både/og, noe som gjør at vårt nivå raser dramatisk straks vi ramler utenfor de 14-15 beste spillerene (eller vi har slitt dem ut).

 

Jeg har sansen for å gjøre Arsenal til en Darren Dein fri sone en gang for alle. Det er et navn som alt for ofte assosieres med noe negativt. Det er ikke tilfeldig.

 

I en perfekt verden ville RvP/Song blitt erstattet av Llorente/Martinez.

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/news/news-archive/wenger-no-decision-made-on-song-future

 

Det som er skremmende med klubben, er at de aldri lærer. Nå er vi NOK ENGANG ved sesongstart, og vi har nettopp solgt vår "beste" spiller. Vi veit tydeligvis fortsatt ikke, om hva som skjer med Song. Utrolig!!

 

Song har kontrakt frem til 2015, så det bør ikke bli noe salg. Har han vært en idiot (noe må det være, for det er mye som skurrer av rykter), så fortjener han å sitte på benken det neste halvåret. Prisen vil ikke synke pga kontraktslengden, og vi setter ENDELIG et eksempel på at klubben er lei av å bli pissa på.

Nok er nok!

 

Å gå inn i en ny sesong med nok en sommmer bestående av kaos, usikkerhet, og uro, det øker ikke lagets muligheter til å vinne pokaler. Hvorfor lærer man aldri?

Hva var poenget med dette intervjuet fra Wenger? -Å skape mer uro.....?

Link to comment
Share on other sites

Problemet med å erstatte Song med Diaby er bare et par ting: 1) Diaby har fortsatt tilgode å holde seg skadefri i en lengre periode. 2) Diaby har et høyt toppnivå og et utrolig lavt bunnivå. 3) Diaby er fortsatt til tross for alderen veldig uferdig og ustabil som fy. Folk som mente Song var ustabil kan glede seg til å se Diaby igjen. 4) De som snakker om Song sin "likegyldighet" på banen vil bli like irritert over Diaby. 5) Diaby har som mål å spille for Barcelona eller Real Madrid en dag. Kan fort ende opp med å forlate klubben så fort han får sjansen etter en god sesong.

 

Mitt største problem med å ha Diaby som erstatter for Song er derimot den første og den 3.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...