Jump to content

Alexandre Song


fabregas14

Recommended Posts

 

Det beror jo selvsagt på hvor drittsekk song faktisk har vært, og det får vi vel aldri vite...?

 

Men en fotballkontrakt som denne er helt klart et bindende rettslig dokument og det som må vurderes i en slik sak er om spillerens oppførsel er et brudd på sine forpliktelser, noe som vel er klart om klubben faktisk (slik det fremstår her i en del innlegg) ikke har annet alternativ enn å la seg presse av spilleren. Domstolen vil så måtte sette en pris på dette...

 

City truet blant annet med dette mot tevez ettter at han nektet å bli byttet inn, men den saken løste seg jo. Om jeg ikke husker feil ble derimot mutu dømt til å betale en stor erstatningssum for kontraktsbrudd etter doptesten. Saken er selvfølgelig veldig annerledes enn denne, men den viser at brudd på kontraktforpliktelser kan resultere i erstatningsannsvar etter at klubben avbryter en kontrakt pga. Forhold på spillerens side.

Jeg tror veldig lite på denne "oppførsel" historien. Hvis klubben hadde avslått Barca umiddelbart og sagt at han ikke er til salgs så hadde kanskje Song vært misfornøyd en periode, men så ville ting normalisert seg rimelig raskt. Problemet her er at det ikke blir kjørt en klar og stram linje fra klubben. Spillerne føler at de kan avgjøre sin videre skjebne selv uavhengig av kontraktslengde og da blir det turbulens. Hvis spillerne hadde fått klare rammer og visste at et nei betydde nei så tror jeg vi hadde beholdt flere av våre beste over flere sesonger. Nå er det helt fritt og alle er til salgs bare noen vil betale.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 770
  • Created
  • Last Reply

Skuffende at han går, veldig skuffende. Fyfaen hvem er neste?

Selvom jeg enda ser på oss som styrka om vi får inn Sahin og Mvila. Så er det veldig veldig irriterende å miste våre beste spillere gang på gang..-.-

Link to comment
Share on other sites

Skuffende at han har blitt solgt (han kommer til å floppe stort, mer enn Hleb og Petit!), men jeg respekterer Wengers avgjørelse. Han kommer til å bli erstattet, så jeg tar det ikke så veldig tungt. Bedre å selge han nå istedenfor å forberede seg på nok en lang og kjedelig overgangssaga, og og hvis han har falt ut med sjefen er jeg helt for å selge. Misfornøyd med lønna, greit nok - men han har etter alt å dømme oppført seg veldig dårlig, vi kan ikke ha det sånn.

 

Takk for innsatsen!

Link to comment
Share on other sites

Misfornøyd med lønna ja. Takknemlig er han også. Uten Arsenal og Wenger hadde han sikkert spilt i Bastia nå. I hans første tid i klubben reiv jeg av tre kilo hår. Han har fått tillit over mange år, og når han først slår til, ja da tramper han opp trappa til Wenger og forlanger ditt og datt. Men jeg må si at den dealen klumsene forhandlet seg til.... Rævdårlig, rett og slett. Song er verdt £18-20, ikke £14-15.

 

Han får ha lykke til i Barcelona. Jeg har ingen tro på at det var spesielt vellykket. Samtidig skal det bli godt å bare ha to som ser helt for jævlig ut på håret igjen i stallen.

 

Bare å få henta inn M'Vila, og det brennkvkt. Ser flere nevner De Rossi, men det ser jeg på som usannsynlig. For meg er han førstevalg i verden i den posisjonen. Fellaini er etablert i PL, og Everton har vel ikke fått rydda helt opp i de økonomiske problemene sine. Sahin skal bare komme på lån, men ikke som ren DM. Han kan spille sammen med Arteta der begge er dypere og mer balanserende enn fjorårets midtbane. Neeeei, får stole på at Wenger og co finner på noe lurt også denne gangen. BARE IKKE VENT TIL 31!!!!

Link to comment
Share on other sites

Detective82

Marca: Alex Song now #Barcelona signing, after a €19 million transfer deal, 5-year contract, €80 million buy-out clause. #Arsenal

 

Tror ingen kommer til å aktivere den buy-out klausulen med det første.

Link to comment
Share on other sites

 

Ja, er det noe Wenger er god til så er det å handle billig. At vi nå solgte billig er det ingen tvil om. På vegne av Arsenal F.C. føler jeg meg snytt.

 

Jepp dessverre.. vi har solgt våre største spillere for en temmelig lav pris sammenlignet med andre klubber de siste årene. Nasri, Adebayor, Hleb og til dels van Persie fikk vi dog temmelig god pris for. Ellers har vi som regel solgt veldig billig..

Link to comment
Share on other sites

 

Det kan diskuteres. Diaby har ihvertfall ikke like bra fotballhode....klarer jo ikke å bestemme seg på banen.

Song er bedre defensivt, bedre overblikk og slår bedre pasninger.

Diaby har andre kvaliteter. Teknisk god, bra hodespiller og et slepent driv med ballen når han er i form, men ellers blir det for mye nøling.

Defensivt er han ingen høydare..

 

Men enig i at Song måtte bort hvis han ikke ville være der. Er jo sånn det fungerer nå til dags. Sutre seg bort fra klubben når man ønsker.

Song er glimrende teknisk har enorm fysikk, men et elendig fotballhode. Han er alt for utålmodig, etterlater seg enorme rom og gjør alt for enkle feil. Når en erstatter er på plass og Diaby har blitt varm i trøya så kommer ingen til å savne Kameruneren

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke han blir en suksess i Barcelona, men jeg skjønner det er vanskelig å takke nei når verdens største og beste klubb vil ha deg. Taktisk blir det interessant å se hvordan han klarer seg i et langt mer definert system enn det er i Arsenal. Han vil ikke få de samme frihetene (Cesc trengte lang tid på å justere seg på den fronten!) på banen og vil få langt mer rigide roller, samtidig som det vil stilles langt høyere krav til han en han har vært vant til før. Jeg ser også for meg at han blir flyttet mye rundt i formasjonen i og med at han vil være backup på stopperplass og midtbanen.

 

Jeg tipper han får et par sesonger i Barca før han kommer tilbake til england.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke han blir en suksess i Barcelona, men jeg skjønner det er vanskelig å takke nei når verdens største og beste klubb vil ha deg. Taktisk blir det interessant å se hvordan han klarer seg i et langt mer definert system enn det er i Arsenal. Han vil ikke få de samme frihetene (Cesc trengte lang tid på å justere seg på den fronten!) på banen og vil få langt mer rigide roller, samtidig som det vil stilles langt høyere krav til han en han har vært vant til før. Jeg ser også for meg at han blir flyttet mye rundt i formasjonen i og med at han vil være backup på stopperplass og midtbanen.

 

Jeg tipper han får et par sesonger i Barca før han kommer tilbake til england.

Skal han bli en suksess i Barca så må alle svakhetene ryddes bort. Barcas styrke er balltempo og treffprosent. To ting jeg mener Song sliter med. Med Song på banen vil Barca langt oftere miste ballen i ugunstige posisjoner

Link to comment
Share on other sites

Det er nesten så jeg håper dette stemmer. I tilfelle så er det tatt en rett avgjørelse.

Ligger nok en del sannhet i det. Har Wenger noensinne sluppet en spiller han vil beholde så lett? Nesten så man kan tro han bare har gått å ventet på en anledning til å bli kvitt han

Link to comment
Share on other sites

Det høres ikke helt usannsynlig ut, spesielt siden overgangen gikk så fort. Det tok ikke mange dagene før han var solgt, og det virker ikke som Wenger & co. orker å skvise ut så mye penger som mulig heller. Vi får vel ikke vite sannheten før Wenger kommer ut med sin nå etterhvert så omtalte biografi\erindringer fra overgangsvinduene 1996-2012.

Link to comment
Share on other sites

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/arsenal/9487891/Arsenal-did-not-sell-Alex-Song-to-Barcelona-because-of-his-unprofessional-attitude-midfielders-agent-insists.html

 

Stakkars.

 

“He was one of the worst paid at the club,” said the source. “He was on about £55,000 a week and his performances deserved a pay rise. He became dissatisfied and upset. You can work out what’s going on there — the same’s happened with Robin van Persie and Samir Nasri.”
Link to comment
Share on other sites

Barcelona beware: Why Alex Song is one of the most overrated players in the world

 

The Cameroon international's transfer from the Emirates to Camp Nou will soon be official, but the Blaugrana are signing a tactically and technically deficient midfielder

 

 

http://www.goal.com/en/news/1717/editorial/2012/08/20/3317380/barcelona-beware-why-alex-song-is-one-of-the-most-overrated

Link to comment
Share on other sites

Barcelona beware: Why Alex Song is one of the most overrated players in the world

 

The Cameroon international's transfer from the Emirates to Camp Nou will soon be official, but the Blaugrana are signing a tactically and technically deficient midfielder

 

 

http://www.goal.com/en/news/1717/editorial/2012/08/20/3317380/barcelona-beware-why-alex-song-is-one-of-the-most-overrated

Haha, fantastisk. Ikke et dokumentert ord, ikke en analyse, ikke ett tall for å styrke artikkelen.

Det er helt merkelig at en spiller som blir hyllet av med og motspillere, av mange managere,som blir brukt i flere posisjoner i en og samme kamp og som blir hentet av verdens beste lag blir beskrevet som lat, treg, dårlig med ball, dårlig til å posisjonere seg etc etc. Fantastisk å lese at en journalist faktisk kan ha så lite innsikt og så lite forståelse av fotball. Jeg er imponert

Link to comment
Share on other sites

Haha, fantastisk. Ikke et dokumentert ord, ikke en analyse, ikke ett tall for å styrke artikkelen.

Det er helt merkelig at en spiller som blir hyllet av med og motspillere, av mange managere,som blir brukt i flere posisjoner i en og samme kamp og som blir hentet av verdens beste lag blir beskrevet som lat, treg, dårlig med ball, dårlig til å posisjonere seg etc etc. Fantastisk å lese at en journalist faktisk kan ha så lite innsikt og så lite forståelse av fotball. Jeg er imponert

Jeg er i stor grad enig. De gangene Song er god så har han ryddet opp i eget rot. Han er på etterskudd hele tiden. Gjør alt for enkle feil og han sliter veldig med å plassere seg. På toppen av det så etterlater han seg rom på størrelse med Canada når han drar på bærtur. Salget av han er det beste som har skjedd på lenge.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...