Jump to content

Alexandre Song


fabregas14

Recommended Posts

Det er ikke godt å vite hva en skal tro på, men det er noe som skurrer. Song gikk på Djourou lønn, og naturlig nok vil han da lønnes i forhold til sin status. Er det en regel mot å reforhandle før tiden er ute i denne klubben? Det er så jævlig mange merkelige valg som gjøres av ledelsen.

De påstår at de ikke skal havne i samme situasjon som sist, men har gjentatt det samme med 4 spillere etter Flamini forsvant. Når Song ønsker å få en lønn som han fortjener så er det ikke snakk om å forhandle. Da blir man solgt. Ikke fordi det er ett år igjen på kontrakten, men fordi man kunne... Jeg har egentlig gitt opp, men klarer likevel ikke å la være å bli forbannet. Det er så merkelig, så ufattelig rart at Arsenal havner i denne settingen år etter år. Det er to skritt tilbake og ingen frem før slutten av sesongen. Da begynner mantraet om å beholde stammen, før man velger å selge de beste

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 770
  • Created
  • Last Reply

Jeg skrev det tidligere, men gjentar det igjen: Rart at alle spillerne vi selger ikke har lyst til å dra. Høres ut som spill for galleriet for meg.

Når det blir gjentatt ordrett gang etter gang i direkte intervjuer med spillerne så er det nok mye i det. Klubben har ikke klart å beholde sine beste spillere en eneste sesong etter Vieira forsvant. Det er ikke tilfeldigheter hvert år, det er et mønster.

Link to comment
Share on other sites

Synes det fortsatt er jækla leit at Song er borte. Ikke bare var han klasse, han var en av ytterst få som nesten aldri er skadet! Vanskelig å ha noen formening om det er Song eller Wenger som snakker sant... Men hvis det stemmer at han var klar for å committe seg for lang, lang tid og det heller ikke var snakk om

noe atitydproblem blir denne overgangen bare merkeligere og merkeligere. Evt tristere og tristere.

 

Ser forøvrig han ikke fikk spille idag mot Osasuna. Kan være han var skadet eller noe sånt, men det kan nok fort være han får tresmak i ræva !

Link to comment
Share on other sites

Wenger og Song sier vel omtrent det samme, det er støy fra "twitter" videreformidlet av den kildekritiske britiske presse som har den alternative forklaringen. Det virker som klubben har fått muligheten til å cashe inn. De tok den og gjorde samtidig plass til Diaby. Smart eller ikke kan selvsagt diskuteres, men det er ikke et stort tap. Store tap er i Cesc/RvP klassen. Når det er sagt, jeg har aldri tenkt tanken at noe ville være bedre uten Song.

Link to comment
Share on other sites

Kan det virkelig være så enkelt at Arsenal ønsket å "cashe" inn på Song ? Og atpåtil

til den prisen.... Det er for meg helt, helt uforståelig. Man har en spiller vi fikk inn da han var 17-18 år, bruker 7-8 år på å forme han og gjøre han til

en MEGET solid midtbanespiller og så ønsker man å "cashe" inn når han er 25 år og on top of his game? A B S U R D. Og ikke nok

med det, jeg forstår ikke salget uansett, men hadde man enda hatt en erstatter klar så hadde det hvertfall vært noe mer forståelig. Har man det? Niks !

Eller Diaby mannen? I`m having a laugh.. Så forferdelig naivt i så fall. Dog ikke overraskende.

 

 

@ Sir J: Hvorfor synes du ikke det er et stort tap? Respekterer selvfølgelig at andre har andre meninger, er bare veldig nysgjerrig da jeg er av den

formening at det er idioti og selge en så god spiller som Song:)

 

Som nevnt var mannen aldri skadet (hvilket er ganske utrolig i AFC). Og han hadde da unektelig en herlig tilstedeværelse, ofte totaldominerende på midtbanen? Jada, han hadde sine svaker kamper også, men hvem har ikke det.. Videre utviklet han seg til å bli en meget bra pasningslegger

sist sesong. Mange assist og mange nest-nest-sist pasninger. Så kommer det selvfølgelig an på hvordan man definerer et "stort tap", men all den tid han var en meget, meget bra spiller (min mening) og vi heller ikke har erstatteren på plass samt skadeforfulgte spillere av de andre på midtbanen så synes jeg dette er et stort tap.

Videre hadde Song relasjoner med spillerene vi hadde, han hadde vært i klubben lenge. Erstatteren nå (hvis det kommer) må starte med "blanke ark". Samhandling er, naturligvis, veldig viktig i fotball. Bare så fantastisk synd ikke Wenger ser viktigheten av det. Jeg er så fantastisk lei av det......... Vi selger oss vekk fra tittelsjansen, noe som er.... nei det går bare ikke ann å fatte. Rett og slett deprimerende.

Kruttlag i 07/08 - Vi selger Hleb, Diarra og Flamini. 09- Vi selger Ade og Toure. Potensielt veldig bra lag 11/12 - vi selger Fab. Clichy og Nasri. Potensielt kruttlag 12/13 - vi selger Rvp og Song. For en fuckings vits !

 

Rotete innlegg, men trengte å få ut litt guffe. Fortsatt fantastisk skuffet over at styret og Wenger klarer å kuke det til hver ENESTE sommer. Topp 4, max!

Virker som en del her på forumet har slått seg til ro med topp 3-4 og CL og er tilfredse med det. Det er IKKE jeg. Ikke når mulighetene for å ta de siste

stegene er så nært. Men istedenfor nært så blir det fjærnt med den transferpolitikken som drives. Unbefuckingleviable. Takk og god natt

 

Frustrert gooner

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil tro vi får svaret på hvorfor Song forsvant ut i løpet av neste uke. Ikke se bort i fra at Wenger så an en mulighet til å oppgradere denne posisjonen. Situasjonen som oppsto "løste seg" mye raskere enn det vanligvis gjør når noen vil kjøpe en spiller Wenger vil beholde.

 

Når det gjelder ryktene rundt oppførselen til Song får vi neppe vite sannheten der. Wenger kommer ihvertfall aldri til å være noe annet enn diplomatisk, som med alle andre ex-spillere.

Link to comment
Share on other sites

@ Sir J: Hvorfor synes du ikke det er et stort tap? Respekterer selvfølgelig at andre har andre meninger, er bare veldig nysgjerrig da jeg er av den

formening at det er idioti og selge en så god spiller som Song:)

 

Spørsmålet er begrepet "stort". Cesc er en av de beste, om ikke den beste, midtbanespilleren i sin generasjon. RvP er en av de beste, om ikke den beste, spissen i verden. Song er ikke det. Song kan erstattes, Cesc og RvP kan ikke det. Derfor er han ikke et stort tap. Noe ingen egentlig kan være uenig i.

 

Et tap er det likevel, selvsagt. Det er et tap som kanskje var unødvendig, men som ikke bare kan erstattes. Det kan forbedres. Er det unødvendig og likevel ikke erstattes, ja så føyer det seg etter min mening inn en litt for lang rekke av merkelige valg og prioriteringer i regi Arsene Wenger. En rekke som for meg startet med at Manuel Almunia fikk trøye nummer 1.

Link to comment
Share on other sites

Song kan erstattes, Cesc og RvP kan ikke det. Derfor er han ikke et stort tap. Noe ingen egentlig kan være uenig i.

 

Han KAN erstattes ja. Hence min uenighet. Han er og blir et stort tap da han ikke kommer til å erstattes godt nok. I så fall skal jeg spise de uvaskede fotballstrømpene mine som har ligget og godgjort seg i en hardt igjenknytt plastpose et par uker !

Link to comment
Share on other sites

Var god når han kom inn for Barca. Ikke noe sjokk akkurat. At Cesc mistrivdes på benken er kanskje ikke så rart. Har vel ikke blitt noe spilletid på han hittil i sesongen? Bare å komme tilbake det Cesc. Kanskje vi kan få Song til å dra en Arsenal drakt over hodet på deg?

 

OptaJose

100% - Both Modric (8) and Song (18) recorded a 100% pass completion rate tonight. Promising

Link to comment
Share on other sites

Alex Song fikk sin debut for Barca i kveld da han kom inn i andre omgang. Han gjorde seg ikke bort heller. Cesc derimot ble værende på benken, og han såg for å si det mildt ut som han mislikte situasjonen.

Song var veldig god da han kom inn. Så ut som han hadde spilt i Barca i årevis.

Mitt tips er at Song og Busquets kommer til å spille omtrent like mye. Busquets hakket mer defensiv, Song langt mer energisk og temposettende.

 

Tror mange her vil se Songs kvaliteter nå når han spiller i en annen klubb. Veldig lett å være negativ til egne spillere og positiv til andre. Grunnen er såre enkel: Andre lags kamper ser man objektivt på, eget lag blir sett på med følelser og nervøsitet. Da er det jammen ikke lett å være objektiv..

 

Stefan: Cesc har startet begge kampene i La Liga, så helt ute i kulden er han nok ikke. Men, kanskje det er skjedd en liten mutasjonen i genene hans og at han innser at hans beste fotball faktisk er den engelske med høyt tempo? I lavt tempo er det flere som kan slå gode stikkere, i den engelske ligaen må man kunne kombinere med fart og styrke. Der er det ikke mange som når han til anklene engang

Link to comment
Share on other sites

Song kan erstattes, Cesc og RvP kan ikke det. Derfor er han ikke et stort tap. Noe ingen egentlig kan være uenig i.

 

Han KAN erstattes ja. Hence min uenighet. Han er og blir et stort tap da han ikke kommer til å erstattes godt nok. I så fall skal jeg spise de uvaskede fotballstrømpene mine som har ligget og godgjort seg i en hardt igjenknytt plastpose et par uker !

Link to comment
Share on other sites

Song debut fra start i kveld. Har vel knapt forlatt midtsirkelen og holder seg foran forsvarsfireren.

Åpenbart fått en mer disiplinert defensiv rolle fra Vilanova.

Ny klubb. Han er redd for å drite seg ut. Han gjorde seg ikke bort og vant en par dueller, men det var en meget beskjden opptreden

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...