Jump to content

Alexandre Song


fabregas14

Recommended Posts

Jeg er i stor grad enig. De gangene Song er god så har han ryddet opp i eget rot. Han er på etterskudd hele tiden. Gjør alt for enkle feil og han sliter veldig med å plassere seg. På toppen av det så etterlater han seg rom på størrelse med Canada når han drar på bærtur. Salget av han er det beste som har skjedd på lenge.

Vi kommer aldri til å bli enige om dette Castor. Men, nå er de gode diskusjonene snart over. Hvem skal vi være uenige om fra nå av?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 770
  • Created
  • Last Reply

Vi kommer aldri til å bli enige om dette Castor. Men, nå er de gode diskusjonene snart over. Hvem skal vi være uenige om fra nå av?

Det neste naturlige valget på listen når man ikke blir enig vil være personangrep.

 

Dust! :)

Link to comment
Share on other sites

Det neste naturlige valget på listen når man ikke blir enig vil være personangrep.

 

Dust! :)

Jeg er fryktelig dårlig på dette. Må spørre min 9 årige datter om hva som er riktig svar før jeg skriver ett... :proud:

Link to comment
Share on other sites

Skal bli godt å slippe at noen av våre spillere har han som agent/rådgivere. Kan være tilfeldig, men at alle "hans" spillere på rekke og rad har forlatt klubben gjør i alle fall meg mistenkelig.

Klausul i alle kontrakter fra nå at ingen kan bruke Dean? Hadde fått min stemme i alle fall.

Link to comment
Share on other sites

Tviler på at Dein har en spesiell agenda annet enn å gjøre spillerne sine rike og berømte - med noen kroner til seg selv i prosessen. Hadde ikke han gjort det for dem ville spillerne valgt en annen agent som ville gjort det samme. Dein sin fordel med Arsenalspillere er at han kjenner klubben godt, har utvilsomt et godt nettverk og rykte blant spillerne og kan "spillet".

 

Spillerne hans forsvinner nesten alltid på samme måte: Murring om kontrakter - offentlige konflikter med klubben og ekstremt langdryge overgangssagaer som resulterer i et slags klimaks der spilleren til slutt må selges: For eksempel RVP med sin "update for the fans", streiken til Fabregas, Thierry Henrys svært så offentlige skuffelse over at David Dein var ute av klubben, og nå disse påstandene om at Alex Song ikke ble satt nok pris på i Arsenal. Fellesnevner for alle disse var at de elsket Arsenal, ville fornye kontrakten sin men fikk en uholdbar situasjon som gjorde at de "måtte" forlate oss.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bare lyst til å skrive noen kommentarer om Song, det er ikke ment som svar til noen spesifike debattanter her på forumet.

 

Song har vært min desiderte favoritt på dagens Arsenallag og det var veldig trist å lese at han ble solgt til Barcelona. Salget av RvP kan jeg forstå, dette salget virker langt mindre forståelig. Nå som han er solgt så får jeg bare håpe at noen av våre andre midtbanespillere tar steget opp et hakk slik at savnet av ham blir minst mulig.

 

Noen syns det er vanskelig å forstå hvorfor Barcelona kjøper han. For meg er det helt innlysende og jeg er ikke i tvil om at han passer perfekt inn i Barcelona, faktisk enda bedre enn hos oss.

 

Songs største styrke er etter mitt syn hans fotballforståelse. Han er flink til å plassere seg riktig på banen. Jeg har studert han en rekke ganger og han begynner å løpe i posisjon veldig tidlig. F.eks hvis det er en hodeduell som han ikke kan vinne så løper han med en gang til området han antar ballen havner i, og han løper som oftest rett. Dette i motsetning til f.eks Ramsey som venter til han ser hvilken retning ballen går mot før han løper. Derfor klarer Song og være i riktig posisjon oftere enn Ramsey, dette til tross for at Ramsey springer mer per kamp.

 

For det andre er han en mester å slå ballen fra seg rask hvis han ikke finner en mulighet for en gjennombruddspassning. Mitt største ankepunkt mot Diaby tidligere har vært at han skal prøve å gjøre noe lurt for ofte, noe som kan resultere at han går seg fast og mister ballen. Hvis Song ikke ser en god mulighet raskt, så spiller han den til en medspiller som kanskje ser en bedre mulighet lenger fram på banen. Denne egenskapen er særs nyttig for Barcelona som nesten alltid har spillere som er i posisjon til å motta ballen.

 

Makele var en mester i å slå kortpassninger, det er Song også, men Song har i tillegg alltid et øye for å slå den avgjørende passningen. Det hadde ikke Makele.

 

Song er fantastisk god en mot en, atter en egenskap som virkelig vil komme til sin rett i Barcelona som gjerne står veldig høyt på banen. Og, han har en fantastisk evne til å snu spillet ved lynraske vendinger. Like raskt til høyre som til venstre.

 

Song har to svakheter etter mitt syn. For det første har han perioder hvor han er ukonsentrert og slurver med passninger for det andre skyter han for dårlig.

 

Alt i alt er det en spiller jeg kommer til å savne stort. Lykke til videre Song!

Link to comment
Share on other sites

Innslupne må i de fire sesongene før Song er 33,75 i snitt. 4 sesonger med Song som anker 42,5 i snitt. Kjør debatt!!

 

Etter van Persie og Fabregas kom til klubben så har vi kun vunnet et trofé. Point being? Fotball er en lagsport.

 

Ellers er jeg helt enig med deg Tapapa. Veldig bra innlegg.

 

Som jeg sa tidligere i denne tråden så kommer Song "haterene" til å virkelig fryde seg over Diaby i samme posisjon. Der snakker vi virkelig sneglefotball..

Link to comment
Share on other sites

 

Etter van Persie og Fabregas kom til klubben så har vi kun vunnet et trofé. Point being? Fotball er en lagsport.

 

Ellers er jeg helt enig med deg Tapapa. Veldig bra innlegg.

 

Som jeg sa tidligere i denne tråden så kommer Song "haterene" til å virkelig fryde seg over Diaby i samme posisjon. Der snakker vi virkelig sneglefotball..

Vi var trofeløse i de 4 sesongene med 33,75 i snitt også

Link to comment
Share on other sites

Vi var trofeløse i de 4 sesongene med 33,75 i snitt også

 

Derfor jeg siktet til van Persie og Cesc som begge er/var fantastiske spillere, men uansett så hjelper det fint lite når laget ikke er up-to-scratch. Vi hadde jo også Henry, Pires, Gilberto og Cole i laget i et par av de sesongene også.

 

Fotball er en lagsport. Å tro at Song var grunnen til at vi slapp inn 49 mål i fjor er latterlig. Stod han og sparket ballen i mål for motstanderene? Spente han bein på Vermaelen eller dyttet Szczesny når han gikk opp for å plukke en ball i feltet kanskje? I så fall har jeg gått glipp av noe..

Link to comment
Share on other sites

 

Derfor jeg siktet til van Persie og Cesc som begge er/var fantastiske spillere, men uansett så hjelper det fint lite når laget ikke er up-to-scratch. Vi hadde jo også Henry, Pires, Gilberto og Cole i laget i et par av de sesongene også.

 

Fotball er en lagsport. Å tro at Song var grunnen til at vi slapp inn 49 mål i fjor er latterlig. Stod han og sparket ballen i mål for motstanderene? Spente han bein på Vermaelen eller dyttet Szczesny når han gikk opp for å plukke en ball i feltet kanskje? I så fall har jeg gått glipp av noe..

Det er selvfølgelig mange faktorer som spiller inn, men all den tid Song får betegnelsen PL's beste defensive anker så har vi altså sluppet inn langt flere mål

Link to comment
Share on other sites

Det er selvfølgelig mange faktorer som spiller inn, men all den tid Song får betegnelsen PL's beste defensive anker så har vi altså sluppet inn langt flere mål

 

Det er fordi Wenger har prøvd å spille med så mange offensive spillere som overhodet mulig og regelrett ga faen i forsvarstaktikk. Bortsett fra i 2007/2008 sesongen så har antall innslupne mål steget siden 2005 jevnt og trutt.

Link to comment
Share on other sites

 

Det er selvfølgelig mange faktorer som spiller inn, men all den tid Song får betegnelsen PL's beste defensive anker så har vi altså sluppet inn langt flere mål

Samtlige lag slipper inn flere mål i snitt de siste sesongene. Det er ikke bare i PL, men i all internasjonal fotball. Har vært voldsomt fokus på offensiv fotball helt siden EM i 2008. Se på tallene for United, Chelsea, Barca osv. Dette er en trend i flere land og flere toppklubber.

Song har ikke vært anker i Arsenal siden 2009/2010 sesongen. Etter det har han hatt en langt mer offensiv og box to box rolle.

 

Forøvrig takk til Tapapa for et meget godt innlegg. Jeg kommer til å savne Song og spesielt de vanvittige vendingene hans. Snur begge veier like elegant og setter fart i samme bevegelse. Har enda ikke sett en annen enn Zidane som kan konkurrere med ham der. Med en eller to mann i ryggen så gjør han dette raskere enn de fleste klarer uten å bli presset.

For meg er dette salget det mest unødvendige og mest uforståelige på veldig mange år.

Link to comment
Share on other sites

Er fantastisk glad for at jeg slipper å se Song vende seg rett inn i motspillere, for så miste ballen gang på gang, samme hvilken vei han vender seg. Du må gjerne si at jeg er overdreven negativ og mer til, men å sammenligne Song med Zidane, blir bare leit.

Link to comment
Share on other sites

Er fantastisk glad for at jeg slipper å se Song vende seg rett inn i motspillere, for så miste ballen gang på gang, samme hvilken vei han vender seg. Du må gjerne si at jeg er overdreven negativ og mer til, men å sammenligne Song med Zidane, blir bare leit.

Du ser og mener hva du vil for meg

Link to comment
Share on other sites

Klarer ikke være sur på Song eller Clichy for å forlate klubben, de var consistent performers og har fortjent overgangene sine etter mange gode år i klubben. VP og Nasri er mer "one-season wonders" selv om de presterte ok før(en kjempesesong..) Når det gjelder Cashley så sier det seg selv at han alltid vil bli hatet. Fabregas ser jeg på som en bedre fyr enn for et par måneder siden, men kommer nok ikke til å gjenvinne samme respekten igjen.(Til tross for at jeg ser grunnene hans til å flytte klarest)

Link to comment
Share on other sites

Song er en helt ok spiller. Som alle andre har han sine sterke og svake sider, men ingen av dem er spektakulære. Hans rolle i Barca blir sansynligvis benken i påvente av å få kamper i forsvaret når de spiller med 3 bak og som back up for "smugkikkeren". Hans nærmeste konkurrent er vel Mascherano - så får vi se hvordan det utvikler seg.

Link to comment
Share on other sites

Er fantastisk glad for at jeg slipper å se Song vende seg rett inn i motspillere, for så miste ballen gang på gang, samme hvilken vei han vender seg. Du må gjerne si at jeg er overdreven negativ og mer til, men å sammenligne Song med Zidane, blir bare leit.

Enig, mest frustrerende spilleren på Arsenal uten tvil. Skjønner ikke sammenligningen med Makelele over her, sistnevnte dobbelt så god som det Song noen gang kommer til å bli. PLs beste anker var Song heller ikke. Liverpools Lucas >>>>>

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...