Jump to content

Alexandre Song


fabregas14

Recommended Posts

Sing me a Song, the last one in my life.......

 

Bye bye........

 

Skjønner ikke at folk gidder bruke så mye energi på spillere som ikke ønsker spille for Arsenal, de er solgt......poff......borte.

Livet går videre og Arsenal som klubb består fortsatt.

 

Og de som forventer at nye spillere skal blomstre fra første spark, har vel en ganske så urealistisk holdning til det hele.

1 game unbeaten, 37 to go....... sånn går det også å se hverden, i stedet for å svart male fanden på veggen.......

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 770
  • Created
  • Last Reply

17-24 Bergkamp. Vi dummer oss ut igjen. Ikke et år uten. Ikke en sesong uten problemer. Herregud så patetisk.

 

Merker jeg er HELT punktert. Først den enorme van Persie til United-nedturen og bare et par dager etterpå selger vi også vår nest

beste spiller. Hvert JÆÆVLA år forsvinner et par fra stammen i laget ! Selvfølgelig uten å bli erstattet godt nok. Far from it. Vi må begynne

på nytt hele forbanna tida... Helt forjævelig synd og utilgivelig.

 

Den deilige energien man skal ha, og som jeg alltid pleier å ha ved sesongstart, er fullstendig borte.

At vår kaptein gikk ut i media på måten han gjorde og nå presset frem en overgang til United...... United !

Nei det er bare så forferdelig tungt, trist og uhåndterlig.... Lurer på når det skal slippe taket. Antageligvis aldri.

Han har regelrett latterligjort og pissa på klubben og fansen. Og som om ikke det var nok så går styret med

på å selge en av våre alle viktigste spillere de siste årene. Fantastiske Song. Den eneste vi har som ikke er skadet

annenhver uke.

 

Han hadde tre år igjen, så hvorfor i "%#"% selge ?? Fordi han ville bort? Det er tydeligvis så enkelt. De lar spillerne styre

showet og det ødelegger Arsenal. Jeg klør i fingra etter å skrive så mange ukvemsord som mulig om styret m.fl nå. Vi er ikke

nærheten av City og United og det er åpenbart ikke ambisjoner om å nærme seg dem heller. Det blir en kamp om CL-plass igjen.......

 

For en nedtur. Begynnte å få litt håp med de tre signeringene, men det håpet har blitt revet i fillebiter. Det smerter meg, og det er flaut, å se

klubben bli drevet på denne måten.

Link to comment
Share on other sites

Barca handler spillere de ikke trenger, og vi selger spillere vi ikke trenger å selge. Same old story.

 

Beundrer Wengers nulltoleranse for flørting med andre klubber, men hvorfor skjer dette med Arsenal hver sommer? Klubber som Newcastle, Liverpool og Tottenham virker som mer attraktive arbeidsplasser for sine arbeidstakere. Vi har CL og flere nye klassesigneringer. Hvorfor vil spillerne bort i år også?

 

Back to square one. As usual!

Link to comment
Share on other sites

Jeg forlanger at styret gir oss supportere noen rettledninger i forhold til ambisjonene i klubben. Vi selger unna våre beste og viktigste spillere. De vi har solgt til Barca har vi i tillegg solgt på billigsalg. Slik kan vi ikke fortsette, da ender vi opp som Ajax gjorde.

£15 mill for en førstelagsspiller som enda ikke er fylt 25, og som i tillegg har 3 år igjen av kontrakten. Det er latterlig. Som kommentator/studio under kampen sa; Wolves vil ha £20 mill for Stephen Fletcher!! da burde vi iallefall klare å få £20 mill for Song. £5 mill er mye penger!

Link to comment
Share on other sites

Barca handler spillere de ikke trenger, og vi selger spillere vi ikke trenger å selge. Same old story.

 

Beundrer Wengers nulltoleranse for flørting med andre klubber, men hvorfor skjer dette med Arsenal hver sommer? Klubber som Newcastle, Liverpool og Tottenham virker som mer attraktive arbeidsplasser for sine arbeidstakere. Vi har CL og flere nye klassesigneringer. Hvorfor vil spillerne bort i år også?

 

Back to square one. As usual!

 

Fordi vi ikke vinner noe og de har mistet troen på det vi driver med? Eller at de bare vil ha mer penger? Der har du svaret.

Liverpool, Sp*ds og Newcastle er da vitterlig ikke noen mer attraktive arbeidsplasser? Hvem har de hentet som vi burde kjøpt? Carroll, Joe Allen??

Van der Fjert å Modric har jo vist seg å være en kortvarig lykke for Tottene. Newcastle handler fornuftig men ikke fra øverste hylle ihvertfall.

 

Vi selger Song, men han er ikke den tyngste å erstatte. Gjelder å kjøpe en som passer inn og er vel så god som Song.

Er derimot mer bekymret over at Wenger vil satse så mye på Diaby....eller Rosicky som ikke akkurat er fremtiden....Coquelin blir neppe god nok.

Link to comment
Share on other sites

De rettledningene kan vi nok se langt etter. Det er det samme pisset gang etter gang.

 

Leser at Song visstnok var en skikkelig kødd på treningsleieren. Skal man da belønne han med en overgang til Barca??

Er det å vise baller? O_O Hvorfor tror folk Song var en kødd in the first place....

Link to comment
Share on other sites

Den trenden vi er inne i nå er forkastelig. Det virker veldig som om spillerne bare kan sutre litt, så får de lov til å gå til den klubben de vil. Klubben vår viser ingen baller. Det gjorde Tottene da de tviholdt på Modric i fjor. De må nok selge ham nå, men i år har de hatt sjansen til å hente inn forsterkninger.

 

At RvP går, når vi har hentet inn Poldi og Giroud, er en ting. Men å la Song, som har tre år igjen av kontrakten, gå på billigsalg er bare direkte latterlig. Vet ikke om jeg skal le eller gråte av hvordan klubben vår fremstår for tiden.

Link to comment
Share on other sites

Leser at Song visstnok var en skikkelig kødd på treningsleieren. Skal man da belønne han med en overgang til Barca??

Er det å vise baller? O_O Hvorfor tror folk Song var en kødd in the first place....

 

Å selge spillere som ikke ønsker å være i klubben, er eneste utvei. Mener du det hadde vært bedre å beholde Song i klubben, slik at han hadde kunnet forsure miljøet? Hvis han har vært en skikkelig kødd på treningsleiren for å presse gjennom en overgang, så er det jaggu ikke sikkert han hadde vært profesjonell nok til å gi 100% i kampene.

 

Jeg ser ingen problemer med at Song selges. Det viser bare at klubben ikke ønsker å ha spillere i klubben som ikke er 100% innstilt på å være Arsenalspillere. Så får vi se frem til 01.09. om det hentes inn noen nye spillere, før folk tar helt av.

Link to comment
Share on other sites

@Kim

Jo, jeg er enig i tankegangen din, men vi burde da klare å presse mer penger ut av klubbene vi selger til? Iallefall når det gjelder Song. Som både hadde tre år igjen av kontrakt i tillegg til å ha "holdt kjeft" angående evt overgang. Han har ikke gått ut offisielt og sagt at han vil til Barca. Da burde, som jeg har sagt flere ganger, £20 mill være minste sum vi burde klare å få ut av en slik overgang.

Link to comment
Share on other sites

Denne Song-sagaen bare ler jeg av. Jeg gir 10 i odds til de som tror at han forsvinner i dette overgangsvinduet. Ikke tale om.

 

Derimot har vi jo blitt vant til "tapping up" av våre spillere de siste sesongene. Alle historiene som nå verserer om at Song forsvinner kan være en indikasjon på hva som vil skje neste sommer. Ikke uvanlig at interessen for våre spillere starter en sesong eller to før det finnes noe som helst realisme i ryktene.

 

Vil bare si ifra at jeg ikke lenger tar i mot spill.

Jeg er rystet.

Rastapinkys glasskule er kassert.

Forventninger skrudd ned fra andre til fjerde.

Diaby er god.

Link to comment
Share on other sites

Nå har ikke jeg lest alt om Songs oppførsel, men om han virkelig har oppført seg som en kødd og presset gjennom en overgang med ufin oppførsel har vi absolutt bare latt han få det som han ville, uten at vi har klart å vise at det er vi som skal være sjefen i en slik situasjon.

 

Og til de som skriver at man ikke hadde noe valg om han oppførte seg som en drittsekk og ville vekk er jeg delvis uenig. Om dette er fakta er det etter min mening bedre å sparke ham, og heller gå til søksmål for kontraktsbrudd. Det er definitivt en mye mer usikker fremgangsmåte, men vi hadde i hvert fall sendt ut et klart standpunkt om at spillere under kontrakt skal respektere dette og at det er vi som bestemmer om vi vil selge eller ikke. Om spillere signerer en kontrakt får de værsågod å holde sine forpliktelser!

Link to comment
Share on other sites

Diaby er bedre enn Song. Like greit å bli kvitt både han og frisøren hans

 

Det kan diskuteres. Diaby har ihvertfall ikke like bra fotballhode....klarer jo ikke å bestemme seg på banen.

Song er bedre defensivt, bedre overblikk og slår bedre pasninger.

Diaby har andre kvaliteter. Teknisk god, bra hodespiller og et slepent driv med ballen når han er i form, men ellers blir det for mye nøling.

Defensivt er han ingen høydare..

 

Men enig i at Song måtte bort hvis han ikke ville være der. Er jo sånn det fungerer nå til dags. Sutre seg bort fra klubben når man ønsker.

Link to comment
Share on other sites

Og til de som skriver at man ikke hadde noe valg om han oppførte seg som en drittsekk og ville vekk er jeg delvis uenig. Om dette er fakta er det etter min mening bedre å sparke ham, og heller gå til søksmål for kontraktsbrudd. Det er definitivt en mye mer usikker fremgangsmåte, men vi hadde i hvert fall sendt ut et klart standpunkt om at spillere under kontrakt skal respektere dette og at det er vi som bestemmer om vi vil selge eller ikke. Om spillere signerer en kontrakt får de værsågod å holde sine forpliktelser!

 

Interessant forslag. Det gir mening, men jeg vet ikke om det er realistisk at det ville blitt ansett som noen sak. Eller finnes det eksempler på noe slikt?

Link to comment
Share on other sites

 

Interessant forslag. Det gir mening, men jeg vet ikke om det er realistisk at det ville blitt ansett som noen sak. Eller finnes det eksempler på noe slikt?

Det beror jo selvsagt på hvor drittsekk song faktisk har vært, og det får vi vel aldri vite...?

 

Men en fotballkontrakt som denne er helt klart et bindende rettslig dokument og det som må vurderes i en slik sak er om spillerens oppførsel er et brudd på sine forpliktelser, noe som vel er klart om klubben faktisk (slik det fremstår her i en del innlegg) ikke har annet alternativ enn å la seg presse av spilleren. Domstolen vil så måtte sette en pris på dette...

 

City truet blant annet med dette mot tevez ettter at han nektet å bli byttet inn, men den saken løste seg jo. Om jeg ikke husker feil ble derimot mutu dømt til å betale en stor erstatningssum for kontraktsbrudd etter doptesten. Saken er selvfølgelig veldig annerledes enn denne, men den viser at brudd på kontraktforpliktelser kan resultere i erstatningsannsvar etter at klubben avbryter en kontrakt pga. Forhold på spillerens side.

Link to comment
Share on other sites

@Kim

Jo, jeg er enig i tankegangen din, men vi burde da klare å presse mer penger ut av klubbene vi selger til? Iallefall når det gjelder Song.

 

En spiller som på død og liv vil bort, er desverre mindre verdt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...