Jump to content

Philippe Senderos


Safe Hands

Recommended Posts

  • Replies 409
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kan aldri tenke meg at Senderos er en del av framtidsplanene til Wenger. Merkelig å låne han ut en hel sesong i så fall. Nei, selg han og bruk pengene på rutine...

 

Vanskeleg å sei. Trur han blei lånt ut fordi Wenger var usikker på han og at han derfor ikke ville få mykje speletid i Arsenal denne sesongen. Men at Milan omtrent ikkje har teke han i bruk var vel ikkje heilt planen.

Ein Senderos i kampform og med sjølvtilliten i orden, samen med ein rask stopper ala Micah Richards er ein kjempekombinasjon. Men han manglar dessverre litt på alle stats for å vere ein klassestoppar pr d.d, men han har potensiale og i tillegg er han ein smart person, så eg vil ikkje avskrive han endå.

Link to comment
Share on other sites

At Senderos forsvant var en skikkelig glad-nyhet forrige sommer!

Selv om han sikkert er en hyggelig fyr håper jeg for nervene mine sin del at jeg slipper å se han i Arsenaldrakt flere ganger.

 

Hvis vi trenger en lang midtsopper til, så kan vi kjøpe Hangeland, men jeg synes Djourou ser meget lovende ut foreløpig.

Link to comment
Share on other sites

Som vanlig havner vi i enten/eller-grøfta. Jeg tror Senderos har egenskaper til å bli en stopper i verdensklasse. Han er fremdeles ung, og har flere år på seg til han skal være på topp. Så hvorfor Wenger skal selge ham er for meg uforståelig. Det handler om å holde ut, folkens!

Håper i hvertfall heller at vi har Senderos som midtstopper back-up istedenfor Silvestre neste sesong. Med Toure, Gallas, Djourou og Senderos har vi to raske, rutinerte stoppere og to talentfulle hodesterke stoppere, i tillegg til Song som vi har i bakhånd

Link to comment
Share on other sites

Ser ingen grunn til at vi skal selge Senderos. Tror han bare blir bedre med årene og med god erfaring fra Milan i tillegg så tror jeg det vil hjelpe på. Han er en solid stopper, eneste minuset er farten hans, men hvis vi har en hurtig stopper ved siden av så bør det normalt kunne gå bra.

 

Håper i hvertfall at Senderos får komme tilbake til sommeren og får prøvd seg en sesong til i Arsenal hvertfall, før han evt "ikke er god nok" og blir solgt. Med yngre spillere så syns jeg det er verdt å være tålmodig og gi dem tid og heller svelge at de gjør noen tabber innimellom. Håper vi får beholdt alle stopperne vi har nå, vi trenger dekning der og jeg tror også at Silvestre kan bli en enda sterkere bidragsyter neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg gikk i dag inn på A.com. Et bilde fra trening i preseason slo i mot meg. Og helt i midten; den evige kjempete og "blø for drakta-gutten" Phillippe. Blir spennende å følge utviklingen hans.

 

La også merke til at Senderos ikke har noe nummer på drakta. Dessverre tror jeg at det beste for Senderos er å forlate klubben i sommer, til en liga hvor fotballen er litt tregere og hvor Drogba ikke spiller. :)

Link to comment
Share on other sites

Kan godt hende at Senderos har hatt godt av et år i Milan, og forbedret seg. Skal bli spennende å se hva som skjer fremover og om han blir i klubben. Vi trenger bredde i stallen, så jeg ser ikke på det som noe stort minus hvis han blir i klubben. :)

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Jul 7 2009, 10:51 PM) 170813[/snapback]

La også merke til at Senderos ikke har noe nummer på drakta.

Det hadde vel ikke Vermaelen heller. Arshavin hadde forøvrig nummer 28. :)

Link to comment
Share on other sites

Vermaelen har ikke fått et draktnummer enda. Det kan bety at han skal ta over en annen spillers nummer, for eksempel Senderos?

Det trodde iallefall drakttrykkeren på the Armoury i går.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Jul 8 2009, 12:53 AM) 170830[/snapback]

Det hadde vel ikke Vermaelen heller. Arshavin hadde forøvrig nummer 28. :)

 

Vermaelen hadde faktisk nummer 31 B)

Bah, ser det nå. Så bare på bilde 11.

Link to comment
Share on other sites

Det kan jo fort vise seg at det sterkeste midtforsvaret vårt blir Senderos-Vermaelen, føler at Senderos har fått mer pepper enn han fortjener, men det er ikke unormalt fra oss Arsenal gooners.

 

Duellstyrken i midtforsvaret blir betydelig tøffere med Senderos og Vermaelen, og noen vil kanskje si at Gallas er vår beste i midten, vel som enkeltspiller kanskje, men ikke som en del av lagenheten. Gallas ut, Senderos inn i varmen igjen, så får Senderos bevise hva som bor i han, feiler han så er det bare å selge neste sesong.

 

For med tanke på hvilke mål vi stort sett fikk i mot og hvordan de kom, så er Senderos en type spiller vi trenger.

Link to comment
Share on other sites

Det kan jo fort vise seg at det sterkeste midtforsvaret vårt blir Senderos-Vermaelen, føler at Senderos har fått mer pepper enn han fortjener, men det er ikke unormalt fra oss Arsenal gooners.

 

Duellstyrken i midtforsvaret blir betydelig tøffere med Senderos og Vermaelen, og noen vil kanskje si at Gallas er vår beste i midten, vel som enkeltspiller kanskje, men ikke som en del av lagenheten. Gallas ut, Senderos inn i varmen igjen, så får Senderos bevise hva som bor i han, feiler han så er det bare å selge neste sesong.

 

For med tanke på hvilke mål vi stort sett fikk i mot og hvordan de kom, så er Senderos en type spiller vi trenger.

 

Senderos har knapt fått den pepper han fortjener. Han har tvert imot blitt overbeskyttet. Senderos har vært en vandrende katastrofe som truet med å matrialisere seg ved annenhver situasjon. Noe som er litt merklig, for han har mye ved seg som skulle tilsi at han kunne bli en meget habil midtstopper. Imidlertid har han to kritiske handikap, han er langsom på banen og han er langsom i hodet. Det ene kan normalt kompensere for det andre, men her er det begge deler samtidig. At han beveger seg langsomt er umulig å gjøre noe vesentlig ved. Hodet derimot kan det være lov å håpe på en forbedring på, men det forutsetter at han selv er i stand til å innse at han har noe å lære - hvilket tydligvis ikke var tilfelle sist han var i klubben (ref. Martin Keown historien).

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke helt for meg hvorfor Senderos skal bli en del av Arsenals forsvar. Gutten er rett og slett ikke god nok for laget. Synes at Sir John oppsummerer det på en fin måte. Gjør mange feil og virker direkte utrygg. Da hjelper det lite at han skimter til en gang i blant.

 

Satser heller på nyinnkjøpte Vermaelen skaper orden i rekkene sammen med de andre midtstopperne.

Link to comment
Share on other sites

Eg har alltid hatt sansen for Senderos og eg hadde blitt utruleg glad dersom han kom over sjølvtillitsproblema. Dog har eg mine tvil, og tippar Wenger sel den talentfulle sveitsaren, sjøl om eg heller ser at Silvestre stikk!

 

ser helst at begge stikker jeg, meningsløs begge to!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kom tilbake med en mer pålitelig kilde. :)

 

Er ikke alltid lett det B)

 

Går Senderos også må en erstatter inn. Det er sikkert.

 

http://gunnercentral.com/senderos-poised-f...everton-switch/

 

Jeg blir svært overrasket om Wenger henter inn en erstatter for en stopper som ikke var hos oss i fjor. Erstatter for Kolo er Vermaelen. Men for å være ærlig, syntes jeg Wenger gjorde et merkelig intervju etter kampen i går. Han signaliserer 1-2 nye spillere, men sier at vi har nok offensive spillere og nok spillere forsvar. Skal han kjøpe to defenive midtbanespillere?

 

Eller er det Viera som teller for to :o ?

 

Jeg for min del håper at Wenger drar opp en defensiv supermann som vi kan ha på midtbanen. Vi må kunne tilby Man U litt mer kraft på midtbanen. Vi faller fort igjennom mot dem... og serieåpningen nærmer seg. :)

Link to comment
Share on other sites

Kom tilbake med en mer pålitelig kilde. :)

 

Er ikke alltid lett det B)

 

Går Senderos også må en erstatter inn. Det er sikkert.

 

http://gunnercentral.com/senderos-poised-f...everton-switch/

 

Jeg blir svært overrasket om Wenger henter inn en erstatter for en stopper som ikke var hos oss i fjor. Erstatter for Kolo er Vermaelen. Men for å være ærlig, syntes jeg Wenger gjorde et merkelig intervju etter kampen i går. Han signaliserer 1-2 nye spillere, men sier at vi har nok offensive spillere og nok spillere forsvar. Skal han kjøpe to defenive midtbanespillere?

 

Eller er det Viera som teller for to :o ?

 

Jeg for min del håper at Wenger drar opp en defensiv supermann som vi kan ha på midtbanen. Vi må kunne tilby Man U litt mer kraft på midtbanen. Vi faller fort igjennom mot dem... og serieåpningen nærmer seg. :)

 

Jeg sa går Senderos OGSÅ må vi ha en midtstopper inn.

Det holder ikke med bare 2 etablerte gode midtstoppere over en lang sesong.

Men det blir spennende å se hva Wenger evt henter inn.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...