Jump to content

Philippe Senderos


Safe Hands

Recommended Posts

Ser at Senderos får mye skryt her om dagen !

 

Men folket innvender også at han sliter i pasningspillet...

 

Kanskje nettopp derfor vi ikke slipper inn mål om dagen? En forsvarspiller som ikke overvurderer sine tekniske ferdigheter og banker ballen laaangt vekk istedet for å forsøke å spille seg ut....

Det er akkurat den kynismen vi også må ha noen ganger, og ikke la Chelski ta patent på dørgende kjedelig, men dog effektivt forsvarspill.....

 

Senderos KAN bli virkelig stor !!

 

Vær snill og aksepter at hans prestasjoner vil variere i en god stund fortsatt....

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 409
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Enig i at Senderos kan bli veldig stor.

 

Synes faktisk ikke han har variert så mye i prestasjonene så langt jeg. Har spillt stabilt veldig bra. Jeg tror vi har manglet den typen i forsvaret etter at alle de gode gamle forsvannt, nå sist med Keown. En som velger enkle løsninger og er sterk i duellspillet. Han prøver ikke å dra av en mann i kritiske situasjoner, men tar heller å måker ballen 50 meter opp.

 

Jeg tror det er langt fra tilfeldig at vi har holdt nullen i 4-5 kamper på rad nå. Er dog litt usikker på kombinasjonen Senderos-Sol i kamper mot raske angripere. Tror nesten Toure utfyller Senderos bedre. men håper selvfølgelig jeg tar feil :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Senderos kan komme til å bli en stor spiller i Arsenal-trøya, en ekte midtstopper med tæl!

Det er veldig imponerende av Senderos å spille så godt som han gjør når du tenker på hvilke skadeproblemer han har hatt siden han kom til klubben.

I motsetning til kjeksen så har han klart å heve seg etter skadene, og det gjør at han fort kan skyve Kolo til benken.

Det er han og Toure som har spilt i midtforsvaret i denne rekken med kamper uten å slippe inn mål og det gjør vel at Cygan blir henvist enda lenger bak i systemet (ikke at det gjør noe).

Blir spennede å se hvem som blir Sols makker fremover, mitt tips er mannen som denne tråden omhandler: Philippe Senderos!!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Emiren

Enig i mye av det som står her. Senderos er en spennende spiller som kan fylle noe av det tomrommet som har vært etter Adams, Keown. Han kan helt klart ta en stor del av æren for at vi har gått såpass lenge uten å slippe inn mål. Han er god til å takle, meget bra i lufta og smart i duellspillet.

 

Samtidig er det ikke til å legge skjul på at han til tider er rimelig rufsete i pasningsspillet. Dette kan selvsagt forklares med manglende kamptrening, men også pga manglende ferdigheter. Selvfølgelig er det en fordel at han ikke prøver å leke Silvestre med hårreisende pasninger og driblinger på egen banehalvdel. Av og til kan det være bra å klarere ballen langt vekk. Men det er liten vits i å fyre vekk ballen i ingenmannsland gang etter gang.

Arsenals spillestil krever et nøyaktig pasningsspill. Vi er et lag som trives med å ha ballen i laget - ikke jage etter den. Det er demotiverende for angrepsspillerne å oppleve at oppspill fra forsvaret ikke når fram.

 

I kampen mot Blackburn hadde Senderos en rekke håpløse oppspill, påfallende mange av pasningene hans havnet hos motstanderen. En bedre motstander hadde straffet oss nådeløst.

Link to comment
Share on other sites

Han kan bli arvtageren til Campbell når han eventuelt legger opp :rolleyes:

Håper jo det er lenge til, men det er deilig å se at talentene til Arsenal tar mer og mer ansvar , og det lover utrolig bra for framtiden!

 

Tenk dere et et lag som dette om noen år:

 

Eventuell Keeper

 

Hoyte - Toure - Senderos - Clichy

 

Bentley - Fabregas - Flamini - Reyes

 

Van persie - Lupoli

 

mener altså dette laget når mange av de største nå ikke spiller i klubben lenger, og har lagt skoene på hylla...

Link to comment
Share on other sites

Han kan bli arvtageren til Campbell når han eventuelt legger opp :rolleyes:

Håper jo det er lenge til, men det er deilig å se at talentene til Arsenal tar mer og mer ansvar , og det lover utrolig bra for framtiden!

 

Tenk dere et et lag som dette om noen år:

 

Eventuell Keeper

 

Hoyte - Toure - Senderos - Clichy

 

Bentley - Fabregas - Flamini - Reyes

 

Van persie - Lupoli

 

mener altså dette laget når mange av de største nå ikke spiller i klubben lenger, og har lagt skoene på hylla...

Link to comment
Share on other sites

Senderos er en typisk midtstopper, veldig god i duellspill, bra taklinger og god hodespiller. Mye å hente på pasninger og fart, men med litt mere rutine blir dette veldig bra(Adams var heller ingen sprinter..., men leste spillet perfekt.)

Det er en slik midtstopper vi må ha.

 

Hadde vært morro å sett Senderos og Campbell i to spann :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Re9es

Hva om Senderos virkelig imponerer de resterende kampene....som han har gjort til nå....ønsker dere fortsatt at Arsenal i sommer skal signe en forsvarsspiller i verdensklasse?

Jeg mener Arsenal bør kjøpe en forsvarspiller, men vi bør ikke bruke mer enn toppen 2-3 mill £. En bosman-spiller hadde vert ok. Kanskje Samuel Kuffour?

Arsenal burde gjøre et raid i Stuttgart(Hildebrand(free transfer) og Hleb(7-8 £ mill)). Det holder for meg! Vi må ikke glømme våre unge lovende. :D

Link to comment
Share on other sites

Vi har rota bort midtstoppertalenter för og vi kommer til å gjöre det igjen.Utviklingen stopper liksom opp på de spillerene som spiller i forsvar!Fortsatt bitter for at vi solgte Upson! :P

4027[/snapback]

 

Wenger prøvde å beholde Upson, men selv ville han ikke vente lenger og ba om å bli solgt. Ikke mye grunn til å være bitter.

- Og hvis det er hold i teorien din om at utviklingen stopper kan vi vel være glad for at han dro :)

 

 

Forøvrig legger jeg meg langflat for en spiller som Senderos som kommer inn i et lag som har slitt defensivt hele sesongen og raskt tar ansvaret for organiseringen både under spill og på frispark/hjørnespark. Rett og slett imponerende. Han fremstår som veldig autoritær sin korte karriere og sine unge år tiltross. Minner litt om Mr Arsenal i måten han fører seg på. Beste duellspiller i forsvaret per nå. Ligger ikke tilbake for Sol annet enn i plasseringsevne og det vil han snart lære seg. Tipper han vil være førstevalg som makker til -hvem det skal være- i løpet av neste sesong.

Tror nok aldri han blir den mest spillende midtforsvarer, mer en duellspiller som kan gå i krigen når det trengs. I harde fysiske kamper hvor det handler om å rense unna vil han bli meget viktig og kanskje spilleren vi trenger for å dra i land 1-0 seiere igjen. Vi har mistet viktige poeng på slutten av kampene både denne og forrige sesong grunnet dårlige klareringer og mangel på fysikk, her vil Senderos kunne bidra med mye.

 

Betryggende å vite at vi nå har 3 meget gode sentrale forsvarsspillere og ikke lenger vil være så sårbare for skader.

Link to comment
Share on other sites

Er også imponert over Senderos.

Ikke tvil om at han har tilført forsvaret mye mer enn hva Cygan har gjort.

Imponert over hvor konsentrert og fokusert han alltid

virker. Endelig har vi en midstopper som kan utfordre de andre 2.

Leste også i Arsenal Official Magazine at han trives veldig godt

i London.

Om han er vår nye Tony Adams er ennå tidlig å bedømme,men

det lover godt. :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Senderos fikk jo også månedens spiller prisen fra Arsenal.com så dette lover bra, er 1000 ganger tryggere med han i forsvar enn med Cygan, så det hadde vært fint og satt Toure ut på backen og hatt Senderos/ Campbell i midtforsvar.

Link to comment
Share on other sites

Senderos er nok heilt klart en av faktorane som har gjort vårt forsvarsspel bedre. Han er likevel berre 20 år, og har enkelte glipper, men det er berre slik vi må regne med. Etter mi meining er han bedre enn Upson nokon gong var, allerede.

 

Fortsetter Senderos utviklinga er eg sannelig ikkje sikker på om vi treng ny stopper etter sommaren, men en forsvarer må vi ha, gjerne en potet som kan spele overalt der bak..

Link to comment
Share on other sites

vi trenger en rutinert midtstopper i sommer. senderos har vært knallbra, men er endel skadet og dessuten så vil han akseptere å være 3djevalg og læregutt et par år til. han gjør jo en cyganfeil (nytt ord!) i hver kamp, så han trenger jo litt mer tid for å bli helt konge.

godt å se en midtstopper som ikke er redd for å kælke ballen opp på rad z når det trengs! :D

Link to comment
Share on other sites

Det enkleste er ofte det beste! :D Som andre også påpeker; Senderos er en enkel, tøff, tacklingssterk spiller som er god på hodet, god til å lese spillet, og god til å velge de riktige løsningene. Han er fortsatt ung og urutinert, og gjør en og annen blemme, og han har mye å hente på pasningsspill og teknikk, og også noe på fart. Men han tegner til å bli en meget god midtstopper som klubben kan få mye glede av i årene som kommer.

Link to comment
Share on other sites

Helr enig med deg.

Må innrømme at jeg begynner å vente på Adams sin berømmelig

offsidevinking fra Senderos.

Senderos er trygg, han gjør det enkelt akkurat som sin berømte forgjenger

i nr. 6 drakta.

Senderos har alle muligheter til å bli et stort navn i Arsenal trøya.

Han er 20 år på landslaget til Sveits...og ja han er bedre enn Upson. :D

Link to comment
Share on other sites

Senderos imponerer stort. Ikke uten grunn at nullen holder de gangene han spiller.

 

At han dro en liten Cygan på lørdag får så være, forskjellen var at hvis Cygan hadde gjort den tabben hadde det blitt mål. Er bare sånn det er det :D

 

Jeg er overhodet ikke i tvil om hvem jeg vil ha av Upson og Senderos. Upson minner meg mye om Andre Muri (nå vålerenga) i spillestilen. det vil si kjapp, men altfor veik i duellene, og kan til tider virke uinteressert og nonchelant. Senderos derimot, styrer forsvaret, oppfører seg som en sjef tross at han er 20 år og spilt få kamper. Han trår til i dueller og setter seg i respekt.

 

Synes også Senderos og Toure utfyller hverandre meget bra.

Link to comment
Share on other sites

Det er i alle fall nå et faktum at Senderos har passert Cygan på den interne rankingen i klubben. Dette var vel andre gang i rekkefølge der Wenger har måttet velge at han har valgt Senderos? Det skjer saker og ting........

5695[/snapback]

Og det når senderos nettopp kom tilbake frå skade.....

Link to comment
Share on other sites

God lesning om Senderos.

 

Bargain buy looking priceless for Arsenal

 

Godt å se at Wenger nå vurderer Senderos som en reell kandidat til første XI og ikke bare en back-up spiller. Likevel er jeg ikke helt sikker på om Senderos og Campbell sammen kan bli litt for likt, litt for stasjonært. På den annen side. Adams og Bould fungerte jo glimrende sammen i tandem i sin tid..

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...