Jump to content

Philippe Senderos


Safe Hands

Recommended Posts

Syntes det blir helt total feil å skylde på Senderos i Pool kampen. Joda, han burde fulgt Hypià litt bedre og kanskje vært litt tettere oppi Torres. Men når det er sagt, så er dette samme feil som vår godeste Adams også kunne gjøre. Og hadde dommerne gjort jobben sin, så hadde ikke dette vært noe å snakke om.

 

Sesongen sett under ett har Senderos tatt et nytt steg videre i sin karriere, og har forbedret spillet sitt i forhold til i fjor. Han leser situasjoner bedre, og er kompromissløs i duellene sine. I tillegg lager han nå mye færre frispark rundt egen 16-meter, og de gangene han lager frispark så er det som regel oppe mot midtbanen.

 

Senderos har nå fylt 23 år, og har minst 12 år igjen som stopper på høyt nivå. Jeg både tror, og håper, at vi i mange år fremover får nyte godt av Senderos kvaliteter både på og utenfor banen.

 

Eduardo fikk en skade som alle kan se. Har nå Senderos fått et alvorlig brist i sin selvtillit som ingen kan se? Burde man "hjulpet" han på vei også med å sende støtte erklæringer?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 409
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Veldig trist hvis dette er tilfellet.

 

Senderos har blitt en huggestabbe for mange supportere og setter han under større press enn han fortjener. Han er en stor lagspiller, jobber knallhardt i hver eneste kamp han spiller og når han får spille over tid så gjør han en veldig god jobb i forsvaret. Mange trodde jo Toure skulle bli dypt savnet etter at han dro til Afrika-mesterskapet, men i stedet ble han ikke savnet i det hele tatt.

 

Han gjør noen feil innimellom, men hvem gjør ikke det? Dessuten er han såpass ung, og såpass lærevillig etter hva jeg har lest om han tidligere at jeg tror han kommer til å "vokse" av seg de små feilene han gjør innimellom.

 

Syns det er viktig at vi supportere tenker på at spillerne våre bare er mennesker de og, og at vi heller må gi de god støtte de gangene de gjør feil, i stedet for å overkritisere dem. At de blir nervøse og får større press fra egne supportere gjør jo bare vondt værre for oss selv, og dessuten er det Wenger som tar ut laget og det er opp til han om spillere er gode nok eller ei.

 

Edit: Dere som klager på Senderos kan jo bare melde dere til tjeneste hos Wenger, så kan dere få sjansen i en kvartfinale borte mot Liverpool og da kan vi se hvordan dere klarer den jobben. Og tenk på det, hvis du gjør EN liten feil i den kampen som gjør at vi ryker ut så kommer flere millioner fans rundt omkring på jordkloden til å bruke akkurat DEG som syndebukk for at vi røk ut.

 

For det første,jeg savnet toure når han var borte og jeg velger han forran senderos når som helst i forsvaret.

Å argumenter med at vi skal melde oss hos wenger for å spille borte mot pool blir bare litt teit,skal senderos be wenger spille i forsvar vist han blir kritisert av sjefen sjøl da?

 

Det er riktig å kreve mye av de spillerene som skal starte kamper for klubben vår,og er de ikke gode nok så bør de finne seg en ny klubb.

Jeg gidder feks ikke å se at hoyte spiller på høyrebacken til neste år bare for at han er en sånn snill gutt,han må gjøre seg fortjent til plassen.

 

Når det er sagt så vil jeg ikke avskrive senderos fulstendig,men føler han kommer til å slite med det tempoet som er i den moderne fotballen idag,og som ikke minst spilles av de beste klubbene.

Se for dere at vi møter pool på anfield,og senderos spiller for pool.

Jeg hadde med en gang tenkt at han ville vært det svake leddet i forsvaret deres og slik er jeg sikker på at deres supportere tenker når de ser han i startoppstillingen vår..

Er det holdbart for oss?

Link to comment
Share on other sites

Dette virker jo troverdig

Så det er godt mulig at han rett og slett hadde problemer med skyldfølelse etter kampen. Men håper han

er klar til lørdag.

 

Irriterer meg i såfall at møkka-avisa The Sun klarer å blåse det til dei grader opp..

 

"Senderos seems to have gone mentally at the moment," an Arsenal insider reportedly told The Sun."

 

Litt forskjell på å "have gone mentally" og det som står hos Skysports..

 

Far til Senderos: "But it's not the case that he is suffering from depression."

 

 

The Sun kan ryke og reise for min del..

Link to comment
Share on other sites

Veldig trist hvis dette er tilfellet.

 

Senderos har blitt en huggestabbe for mange supportere og setter han under større press enn han fortjener. Han er en stor lagspiller, jobber knallhardt i hver eneste kamp han spiller og når han får spille over tid så gjør han en veldig god jobb i forsvaret. Mange trodde jo Toure skulle bli dypt savnet etter at han dro til Afrika-mesterskapet, men i stedet ble han ikke savnet i det hele tatt.

 

Han gjør noen feil innimellom, men hvem gjør ikke det? Dessuten er han såpass ung, og såpass lærevillig etter hva jeg har lest om han tidligere at jeg tror han kommer til å "vokse" av seg de små feilene han gjør innimellom.

 

Syns det er viktig at vi supportere tenker på at spillerne våre bare er mennesker de og, og at vi heller må gi de god støtte de gangene de gjør feil, i stedet for å overkritisere dem. At de blir nervøse og får større press fra egne supportere gjør jo bare vondt værre for oss selv, og dessuten er det Wenger som tar ut laget og det er opp til han om spillere er gode nok eller ei.

 

Edit: Dere som klager på Senderos kan jo bare melde dere til tjeneste hos Wenger, så kan dere få sjansen i en kvartfinale borte mot Liverpool og da kan vi se hvordan dere klarer den jobben. Og tenk på det, hvis du gjør EN liten feil i den kampen som gjør at vi ryker ut så kommer flere millioner fans rundt omkring på jordkloden til å bruke akkurat DEG som syndebukk for at vi røk ut.

 

Eg har ingen problem med å akseptere at spelerane gjer feil/tabber, det skjer heile tida, men Senderos er rett og slett ikkje god nok. At han jobber hardt, er ein lagspelar held ikkje når han ikkje held toppniva i PL og Europa ellers. Satt på spissen; skulle vi kun gått etter kriteria hardtjobbende og teamplayer så kan vi jo hente inn 3. divisjonsspelarar for dei er garanterte å jobbe knallhardt hvis dei først får sjansen for ein PL-klubb, men det er ein grunn til at dei spelar i lågare divisjonar, dei er ikkje gode nok. Det er litt slik med Senderos, blei henta inn ung og talentfull, har utvikla seg men langt fra nok til å spele for ein klubb med ambisjoner om PL- og CL-gull, ergo er det på tide å gi slipp til ein middelhavsfarer i PL og henter inn ein ny forsterkning, som har nivået til heller å hevde laget. Senderos er kun god når laget spelar godt kollektivt i mitt syn.

 

Eg vil presisere nok eingong, eg putter ikkje hodet til Senderos på nokon hoggestabbe, men innser at han ikkje er god nok, det må være lov?

 

Vi må ikkje se oss blind på at man så gjerne vil at han skal lykkes etc.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Sveits mot Slovakia i dag kl 6 der sannsynlig Senderos og DJ er med, verdt å se kanskje!

 

Kan også nevne at van Persie og Nederland skal spille mot Ukraina kl halv 9..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Senderos blir ikke solgt, men synes ikke prisen på 4 millioner pund er latterlig lav. Det er vel en ganske realistisl pris egentlig. Hvis Hleb går for 11 millioner pund er da 4 fornuftig for Senderos.

 

Håper og tror han blir

Link to comment
Share on other sites

Senderos blir ikke solgt, men synes ikke prisen på 4 millioner pund er latterlig lav. Det er vel en ganske realistisl pris egentlig. Hvis Hleb går for 11 millioner pund er da 4 fornuftig for Senderos.

 

Håper og tror han blir

 

Skulle akkurat til å skrive det selv.. Senderos har nok ikke en markedsverdi på mer enn maksimalt 5-6 millioner

Link to comment
Share on other sites

For min del mener jeg det bare er å selge hvis prisen nærmer seg 4-5mill pund. Det er mye for en spiller som Senderos, som i mine øyne ikke holder mål på dette nivået. Han spilte brukbart når Toure var borte å spilte AM, men i lengden er han ikke god nok desverre, selv om han virker som en herlig fyr med god innstilling både på og utenfor banen. Et evt salg forutsetter at det kommer inn en ny klassestopper, noe jeg mener bør komme uansett

Link to comment
Share on other sites

Hvis Senderos skulle blitt solgt måtte vi hentet inn en ny,som burde vært god nok til å eventuelt ta over for Gallas også etterhvert, Litt avhengig av hvor mye lenger han holder på. Richards hadde vært en drøm.

Kunne jo kanskje fått til en byttehandel mot Given, men dette forutsetter at en ny og flink midt stopper også kommer inn.

Link to comment
Share on other sites

Newcastle sikler etter Arsenals Philippe Senderos. Kevin Keegan kan strekke seg til å by 100 millioner for midtstopperen. En annen løsning kan være 70 millioner kroner, samt målvakten Shay Given (Sunday Mail).

 

70 mil og Given for Senderos? Ja, det kunne vært bra. Vi har jo allerede Song, Djourou og Nordtveit bak Gallas og Toure. Dessuten så det ikke gjort noe med en fortsterkning på keeperplass. Men det gjør ikke stort om han blir.

Link to comment
Share on other sites

Men hvis vi får så mye penger i tillegg til Given, pluss pengene vi fikk for Bentley, syns jeg godt at Arsene virkelig kan åpne lommeboka for en gangs skyld og hente en bra makker til Fabregas. Helst en med masse PL erfaring.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dette er vel ikke helt sannsynlig med tanke på kjøpet av Silvestre. Jeg håper riktignok at vi beholder Senderos. Han er etter min mening sterkt undervurdert, og jeg liker holdningene hans.

 

Avslå budet med mindre det er Senderos' egen vilje å dra.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...