Jump to content

Philippe Senderos


Safe Hands

Recommended Posts

Meget overraskende! Jeg har lenge ansett Senderos som en av Wengers favoritter. Like overraskende er det at det er selveste Milan som er den nye klubben.

 

Med dette så signaliserer Wenger at han har noen planer for midtforsvaret. Planer som ikke inkluderer Senderos. Men når vi først skal sende han en tur ut, så kunne man kanskje like gjerne ha solgt ham?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 409
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

dette mener jeg er ett skritt frem og to tilbake. I det ene øyeblikket er forsvarsrekka komplett når Silvestre kommer inn. Så leier vi ut to gode back-uper som, der den ene også kan være ene trussel med sin enorme fart(Traore). Hvis vi først skal leie ut en spiller som ganske sikkert har nådd toppen er det vel like greit å selge?

 

Hvis vi ser forsvarsrekka med Sagna, Toure, Gallas, Djourou, Clichy,Song og Silvestre ser det veldig svakt ut. Høyrebacken som var full før forrige sesong ser nå veldig tom ut.

 

Krysser fingrene for at det ikke er sant!

Link to comment
Share on other sites

Ei tikkande bombe ut: Senderos. Ei tikkande bombe inn: Silvestre. Trur ikkje dette påverkar klubben i stor grad. Trur at både Song og Djorou er foran dei to klønene i køen

 

Når det gjelder tikkende bomber, så føler jeg at tidsinnstillingen er mye lengre hos Silvestre. Med andre ord så glipper det langt sjeldnere enn hos Senderos.

 

dette mener jeg er ett skritt frem og to tilbake. I det ene øyeblikket er forsvarsrekka komplett når Silvestre kommer inn. Så leier vi ut to gode back-uper som, der den ene også kan være ene trussel med sin enorme fart(Traore). Hvis vi først skal leie ut en spiller som ganske sikkert har nådd toppen er det vel like greit å selge?

 

Hvis vi ser forsvarsrekka med Sagna, Toure, Gallas, Djourou, Clichy,Song og Silvestre ser det veldig svakt ut. Høyrebacken som var full før forrige sesong ser nå veldig tom ut.

 

Godt poeng! Bredden blir ikke større av dette, men tanken til Wenger er at Silvestre har flere strenger å spille på enn Traore. Håper virkelig at Traore vender tilbake som en enda bedre spiller.

 

Ellers ser heller ikke jeg poenget med å leie ut i dette tilfellet. Har litt problemer med å se at Senderos skal spille seg til fast plass på Milan. Gå heller for et salg.

Link to comment
Share on other sites

Ellers ser heller ikke jeg poenget med å leie ut i dette tilfellet. Har litt problemer med å se at Senderos skal spille seg til fast plass på Milan. Gå heller for et salg.

 

Ett utlån kan faktisk være både positivt og negativt. Hvis Senderos mot formodning skulle få en del spilletid i Milan, så har han muligheten til å spille på seg selvtillit. Det er iallefall noe han mangler pr. dags dato. Hvis han gjør ett godt inntrykk, kan det være med på å få frem en god pris ved ett eventuelt salg, eller at vi har mulighet til å få en spiller tilbake som har fått mye spilletid denne sesongen.

 

Hvis han derimot skulle få lite spilletid, eller gjør seg helt bort når han spiller, så vil ett salg mest sannsynligvis være utelukket, og vi får en spiller tilbake med mindre selvtillit enn han har i dag.

Link to comment
Share on other sites

Med en option to buy klausul så ligger det vel i kortene at det er Milan og ikke Arsenal som får nyte godt av den eventuelle selvtilliten. Kan godt hende Serie-A er mer egnet for Senderos også.

 

Jeg har alltid trodd at jeg har forstått hva Arsene Wenger planlegger for klubben. Nå er jeg imidlertid forvirret. Ikke pga at Senderos tydligvis er historie, men summen av alt som skjer og ikke skjer er forvirrende, for å si det mildt.

 

Isolert sett er dette helt greit for min del. Har aldri hatt den store troen på Big Phil. Han er en god spiller, og ja, han er ennå meget ung til forsvarsspiller å være. Likevel har han fått langt flere sjanser enn hva de fleste får i Arsenal, og regelen har vært at når det virkelig gjelder som mest så faller han gjennom. Gang etter gang. Da hjelper det lite at det går greit noen uker i strekk mot middels motstandere.

 

Problemet nå er at vi snart ikke har en eneste midtstopper igjen. Både Toure og Gallas er på jevnlige bærturer. Djourou og Song er for noviser å regne og Silvestre har vært og er fortsatt skadet.

 

Teksten har stått på veggen i årevis. Jeg kan ikke fatte at Arsenal ikke har skaffet seg minst en midtstopper av topp format. At Senderos ikke tilhører den kategorien er desverre bare sånn det er.

Link to comment
Share on other sites

I utgangspunktet syns jeg dette er greit. Song viste vel ifjor at han har roen og ikke minst teknikken som Big Phil ikke har.

Djorou har hatt en bra pre season så at Wenger nå velger å satse på disse er ok.

MEN syns definitivt vi er for svake i lufta med Gallas/Toure. De har ikke fungert tilfredstillende sammen. Syns Gallas/Senderos og Gallas/Djorou faktisk var bedre.

Og midtstopperplassen har Wenger slitt med å finne de rette kombinasjonene.

 

Når det er sagt må jeg si som Sir John at jeg også er meget forvirret ang Wengers planer for klubben. Det er ulikt Wenger å uttale seg om hva han skal gjøre for så å gå tilbake på det etter en stund. Slikt har det vært på transferuttalelsene hans hele sommeren.

 

Men lykke til i Milan Big Phil.....

Link to comment
Share on other sites

Gjør ingenting om vi nå mister Senderos. Skulle veldig gjerne ønske at han hadde blitt en stor spiller hos oss, han viser fantastiske holdninger og gir 100% hele tiden, der har mange noe å lære. Men han egner seg ikke som midtstopper for Arsenal. Han er desverre ikke god nok som førstevalg for en klubb som har ambisjoner om å hevde seg i toppen i europa. Han er en herlig fyr utenfor banen og binder gruppa sammen etter det jeg har hørt, men det må veies opp mot hans prestasjoner på banen. Han sliter med tempoet, og greier ikke å kompensere det med å spille smart.

Har enda ikke skjønt hvorfor ikke Wenger har hentet en KLASSEstopper til Arsenal som kan utfordre Toure/Gallas. Vi kan ikke ha en kaptein som ikke går foran og viser vei for de andre (eks. målet til Hangeland). Men den diskusjonen gidder jeg ikke ta opp nå...

Lykke til videre Senderos (hvis du går), håper du får lønn for alt arbeidet du legger ned.

Link to comment
Share on other sites

Det er med svært blandede følelser jeg har nå når Senderos forlater klubben.

 

Jeg har vel aldri sett på han som god nok til første-elleveren, men likevel så har han vert en av mine favorittspillere. Dette er ikke først og fremst på grunn av hans kvaliteter, men det er heller hans innstilling/innsats i kampene som jeg har beundret. På Arsenal-laget de siste sesongene så vil jeg påstå at det ikke finnes en annen spiller som har vert så villig til å "blø" for klubben.

 

Med Senderos så er det innsats fra første minutt og til dommeren blåser av kampen. Der andre går og surmuler, så gir Senderos alt.

 

(Nå er jeg vel egentlig ikke så veldig fornøgd med resten av midtforsvaret, men det får vi heller ta i en annen tråd.)

Link to comment
Share on other sites

Personlig så tror jeg Senderos sin fremtid ville vært her hos oss, jeg tror med den rette tilliten og "fast" plass gjennom en hel sesong, hadde vi nok fått sett en helt annen Senderos.

Det er jo litt rart å tenke på at spilleren ikke blir vurdert som god nok for oss, mens andre toppklubber mer en gjerne vil ha han over

 

Lurer på hvem som blir huggestabbe nå?

Link to comment
Share on other sites

Wenger er en evenukk på forsvar. At han ikke evner å se at kombinasjonen Toure/Gallas er en flopp er for meg en gåte. Med de to mangler vi fyrtårnet, krigeren, hodespilleren og ikke minst sjefen. Han som angriper inlegget eller corneren først. Eksempler på slike spillere er feks Terry, Vidic og faktisk Senderos.

Det var den type spiller som ville avverget målet mot Fulham sist.

 

Wenger gjorde en generaltabbe ved å vrake stopperparet Toure/Senderos. Med tillit tror jeg de ville hatt en avgjørende rolle i sluttspurten forrige sesong. Senderos er fortsatt en veldig ung forsvarsspiller og de forholdsvis få tabbene han gjorde har Adamser og Terryer gjort i minst like stor grad i tidlig tjue årene.

 

Nei, Wenger, dette liker jeg svært dårlig.

Link to comment
Share on other sites

Fikk sjokk da jeg hørte dette.

 

Å låne ut Senderos på et tidspunkt som nå er på grensen til sinnsykt. Vi trenger forsterkninger i midtforsvaret, ikke motsatt. Senderos er den eneste ordentlige duellspilleren vi har på den plassen, og både Gallas og Toure trenger en slik spiller ved siden av seg for å få ut sitt beste. De to fungerer ikke som midtstopperpar.

 

Nå står vi igjen med de to som de eneste reelle alternativene i midten. Song er midtbanespiller, ikke stopper, det har han vist flere ganger. Djourou er alt for ustabil, han trenger noen år før han er et realistisk alternativ. Silvestre er en ny Gallas/Toure, bare mye dårligere.

 

Nå lurer jeg virkelig på hva Wenger driver med. Uten minst én ny signing før vinduet stenger tror jeg det blir veldig tøft å klare topp 4 i år. Vi er ikke i nærheten av å være der vi må være defensivt for å kunne kjempe i toppen, det tror jeg alle ser. Muligens med unntak Arsene Wenger, desverre...

Link to comment
Share on other sites

Detta er rare greier. Wenger har hatt klokketro på Senderos, og nå plutserlig blir han lånt ut og mest trolig solgt. Bra backup, spiller med fantastiske holdninger og det virker som han er godt likt blandt spillerne. Ser ingen grunn til å fjerne han med mindre det er han selv som ville bort.

 

Jeg har aldri tvilt på noe av det Wenger driver med og forholdt meg til "Arsene knows" uttrykket, men nå begynner jeg virkelig å lure på hva han driver med og ikke mist hvorfor. Tror jeg begynner å miste litt av tllitten til Wenger, og det er en veldig merkelig følelse må jeg si

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke dette er så forferdelig som mange her vil ha det til. Vi har Toure, Gallas, Silvestre, Djourou, Song og til nøds Sagna som er mer enn habile på midtstopperplass. Altså er det ikke bredden på midtstopperplass vi mangler, det er den klare eneren. De vi har per dags dato er for like i spillestilen. Vi mangler en Vidic-type.

 

Nå skal jeg ikke ta den diskusjonen her, men Senderos er og blir stallfyll om han blir i klubben. Det har vi nok av på midtstopperplass, som faktisk er en av de mest dekkede posisjonene vi har i dagens tropp. Som sagt så mangler vi en klassestopper. Ok stoppere har vi nok av, og det er nettopp det Phillipe er.

 

Når det gjelder personen Senderos, vil han difinitivt være et stort savn. Prototypen på en klubbspiller som er fornøyd om han får sitte på benken, og blør for drakta når han får spille. En spiller som fort kan bli meget god om han får fast spilletid, og vi må ikke glemme at han fort kan komme tilbake til klubben neste sesong, klar for å ta over for Gallas eller Toure.

 

Lykke til, Phil! (Det rimte!) Du er og blir en av mine favoritter. Måtte du komme tilbake til Arsenal neste sesong!

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke dette er så forferdelig som mange her vil ha det til. Vi har Toure, Gallas, Silvestre, Djourou, Song og til nøds Sagna som er mer enn habile på midtstopperplass. Altså er det ikke bredden på midtstopperplass vi mangler, det er den klare eneren. De vi har per dags dato er for like i spillestilen. Vi mangler en Vidic-type.

 

Nå skal jeg ikke ta den diskusjonen her, men Senderos er og blir stallfyll om han blir i klubben. Det har vi nok av på midtstopperplass, som faktisk er en av de mest dekkede posisjonene vi har i dagens tropp. Som sagt så mangler vi en klassestopper. Ok stoppere har vi nok av, og det er nettopp det Phillipe er.

 

Når det gjelder personen Senderos, vil han difinitivt være et stort savn. Prototypen på en klubbspiller som er fornøyd om han får sitte på benken, og blør for drakta når han får spille. En spiller som fort kan bli meget god om han får fast spilletid, og vi må ikke glemme at han fort kan komme tilbake til klubben neste sesong, klar for å ta over for Gallas eller Toure.

 

Lykke til, Phil! (Det rimte!) Du er og blir en av mine favoritter. Måtte du komme tilbake til Arsenal neste sesong!

 

 

Dette vet jeg ikke helt sikkert men betyr ikke opsjon på kjøp at Milan kan kjøpe Senderos hvis de ønsker det etter endt låneavtale. At rammene rundt en overgang er så godt som spikret.

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke dette er så forferdelig som mange her vil ha det til. Vi har Toure, Gallas, Silvestre, Djourou, Song og til nøds Sagna som er mer enn habile på midtstopperplass. Altså er det ikke bredden på midtstopperplass vi mangler, det er den klare eneren. De vi har per dags dato er for like i spillestilen. Vi mangler en Vidic-type.

 

Nå skal jeg ikke ta den diskusjonen her, men Senderos er og blir stallfyll om han blir i klubben. Det har vi nok av på midtstopperplass, som faktisk er en av de mest dekkede posisjonene vi har i dagens tropp. Som sagt så mangler vi en klassestopper. Ok stoppere har vi nok av, og det er nettopp det Phillipe er.

 

Når det gjelder personen Senderos, vil han difinitivt være et stort savn. Prototypen på en klubbspiller som er fornøyd om han får sitte på benken, og blør for drakta når han får spille. En spiller som fort kan bli meget god om han får fast spilletid, og vi må ikke glemme at han fort kan komme tilbake til klubben neste sesong, klar for å ta over for Gallas eller Toure.

 

Lykke til, Phil! (Det rimte!) Du er og blir en av mine favoritter. Måtte du komme tilbake til Arsenal neste sesong!

 

 

Dette vet jeg ikke helt sikkert men betyr ikke opsjon på kjøp at Milan kan kjøpe Senderos hvis de ønsker det etter endt låneavtale. At rammene rundt en overgang er så godt som spikret.

 

Det er sant, men ingenting er offentliggjort, så ingen vet i realiteten om det er opsjon på permanent overgang etter at låneavtalen har gått ut eller ikke. Jeg velger å tro det ikke er det, da jeg ikke kan skjønne hva Wenger tenker på hvis ikke. Wenger sier (ifølge flere kilder) at Arsenal vil gi Senderos mer spilletid, men ikke selge ham permanent, så hvorfor skal det være opsjon om kjøp i denne kontrakten? Det er eventuelt vanvittig selvmotsigende av Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Arsene bekreftet at Senderos hadde reist til Milano på pressekonferansen foran kveldens kamp.

 

Media: "What was the thoughts on that?"

Wenger: "We want him to play without losing him"

Media: "Is there a buy-out clause?"

Wenger: "It has not been decided"

 

Latterlig dårlig logikk av Wenger. Hvis Wenger vil at han skal spille uten at vi skal miste ham, hvorfor skal det være en buy-out klausul i låneavtalen? Det er jo uansett en tap-tap situasjon for Arsenal: Imponerer han i Italia, mister vi ham for småpenger, mens hvis han spiller dårlig er vi tilbake til scratch.

 

Edit: Dette er også bekreftet på Arsenal.com

Link to comment
Share on other sites

Arsene bekreftet at Senderos hadde reist til Milano på pressekonferansen foran kveldens kamp.

 

Media: "What was the thoughts on that?"

Wenger: "We want him to play without losing him"

Media: "Is there a buy-out clause?"

Wenger: "It has not been decided"

 

Latterlig dårlig logikk av Wenger. Hvis Wenger vil at han skal spille uten at vi skal miste ham, hvorfor skal det være en buy-out klausul i låneavtalen? Det er jo uansett en tap-tap situasjon for Arsenal: Imponerer han i Italia, mister vi ham for småpenger, mens hvis han spiller dårlig er vi tilbake til scratch.

 

Edit: Dette er også bekreftet på Arsenal.com

 

jeg skjønner ikke hva du mener her?

Slik jeg forstår det så sier jo ikke wenger at det er en buy out clause,eller misforstår jeg?

Link to comment
Share on other sites

Arsene bekreftet at Senderos hadde reist til Milano på pressekonferansen foran kveldens kamp.

 

Media: "What was the thoughts on that?"

Wenger: "We want him to play without losing him"

Media: "Is there a buy-out clause?"

Wenger: "It has not been decided"

 

Latterlig dårlig logikk av Wenger. Hvis Wenger vil at han skal spille uten at vi skal miste ham, hvorfor skal det være en buy-out klausul i låneavtalen? Det er jo uansett en tap-tap situasjon for Arsenal: Imponerer han i Italia, mister vi ham for småpenger, mens hvis han spiller dårlig er vi tilbake til scratch.

 

Edit: Dette er også bekreftet på Arsenal.com

 

jeg skjønner ikke hva du mener her?

Slik jeg forstår det så sier jo ikke wenger at det er en buy out clause,eller misforstår jeg?

 

Nei, men hvis han virkelig vil beholde Senderos, hvilket han sier, så hadde han vært soleklar på at det ikke var noen buy-out clause involvert. Det er han ikke, og dermed blir det veldig selvmotsigende.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...