Jump to content

Den nye drakten!


Fabregas15

Recommended Posts

Har en god del drakter nå,men det er gjerne èn jeg har sinnsykt lyst på,som jeg mener er en av de fineste bortedraktene de siste årene:

 

67405.1140904.jpg

 

Mye gir du meg fo en med Campbell bakpå :P hehe. Enig med deg, urolig fin drakt.

 

Men en ting jeg lurer litt på etter å ha sett på diverse drakter her hjemme. Noen som kan forklare meg hvorfor vi i 89 ha så mye tysk preg på treningsdressene? Har en plakat(8 siders boing poster :lol: ) Hvor det er utrolig mye tysk preg..

Edited by Legend14
Link to comment
Share on other sites

Gul/m.blå bortedrakt er det fineste og er vel mest historisk riktig. Vi har hatt mange fine bortedrakter og hvit/m.burgunder fra 07/08 er noe av det flotteste av drakter gjennom tidende uansett lag. Gult og blått bør være bortedrakta så kan vi heller ha et tredjesett/CL-sett som kan skifte farge hvert år. Men de skal jo tjene penger..

 

Hadde likt og sett burgunderdrakta igjen på et eller annet vis.

 

Link: http://the-cannon.com/kits/

Edited by Haakon HK
Link to comment
Share on other sites

Men en ting jeg lurer litt på etter å ha sett på diverse drakter her hjemme. Noen som kan forklare meg hvorfor vi i 89 ha så mye tysk preg på treningsdressene? Har en plakat(8 siders boing poster :lol: ) Hvor det er utrolig mye tysk preg..

At vi i 89 hadde tysk preg må jo være fordi vi hadde Adidas som sponsor, og de er jo tyske ;)

 

Henger meg på at 03/04 drakta er en av de vakreste vi har hatt, men synes nesten 04/05 var enda flottere, den hadde på en måte enda mer stil. Den blå bortedrakta fra samme år er også utrolig flott, samtidig de eneste draktene jeg mangler fra nyere tid...

Edited by Kris-A
Link to comment
Share on other sites

og er vel mest historisk riktig.

 

Kommer vel helt an på hvordan man ser det. Det at Arsenal som oftest har spilt med gul og blå bortedrakt, i den tiden hvor de fleste av oss ble Arsenalsupportere, gjør det ikke til mest historisk riktig.

 

I starten spillte Arsenal med hvite bortedrakter. Og vi hadde disse draktene en god stund. Nå husker jeg ikke når den gule og blå bortedrakten ble innført, men mener å huske at Arsenal spillte med hvite bortedrakter under Chapman. Her kan sikkert Chaz eller noen andre av våre vandrende leksikon komme inn og bekrefte eller avkrefte

Edited by Kim
Link to comment
Share on other sites

For many years Arsenal's away colours were white shirts and either black or white shorts. Since the 1969–70 season, they have worn yellow and blue, but there have been exceptions. They wore a green and navy away kit in 1982–83, and since the early 1990s and the advent of the lucrative replica kit market, the away colours have been changed regularly. During this period the designs have been either two-tone blue designs, or variations on the traditional yellow and blue, such as the metallic gold and navy strip used in the 2001–02 season, and the yellow and dark grey used from 2005 to 2007.[36] As of 2009, the away kit is changed every season, and the outgoing away kit becomes the third-choice kit if a new home kit is being introduced in the same year.[37]

Edited by Tapapa
Link to comment
Share on other sites

For many years Arsenal's away colours were white shirts and either black or white shorts. Since the 1969–70 season, they have worn yellow and blue, but there have been exceptions. They wore a green and navy away kit in 1982–83, and since the early 1990s and the advent of the lucrative replica kit market, the away colours have been changed regularly. During this period the designs have been either two-tone blue designs, or variations on the traditional yellow and blue, such as the metallic gold and navy strip used in the 2001–02 season, and the yellow and dark grey used from 2005 to 2007.[36] As of 2009, the away kit is changed every season, and the outgoing away kit becomes the third-choice kit if a new home kit is being introduced in the same year.[37]

 

Dette beviser vel at det blir litt feil å si at gul og blå bortedrakt er mest riktig historisk sett. Arsenal har da tydeligvis spilt lengre med hvit bortedrakt enn gul.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Leste saken på tv2 sine sider om Barcelona som klager på at draktene deres holder på for mye fuktighet under kampene, og derfor blir altfor tunge i forhold til andre materialer.

Det står også at Arsenal bruker disse type draktene, og at det kun er spillerne som får drakter laget med dette stoffet. Mens vi supportere må leve med noe annet. Men jeg har faktisk selv bare tenkt litt på det samme da jeg har Arsenal- og Barcelonadrakten fra 2 år siden liggende. Sistnevnte er ikke blitt mye brukt etter å ha opplevd oppførselen til mange av disse spanjolene.

 

Men poenget er at begge disse draktene er laget på en måte som gjør at de føles tjukkere enn alle andre drakter. Så tanken om at disse holder på mer fuktighet har slått meg også!

 

Vet ikke om det har så mye å si, og vet heller ikke hvorfor jeg skrev dette. Men det var litt deilig å få luftet tankene litt bare!

Lykke til i kveld!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Er det noen som vet hvor man får kjøpt tredje drakten for årets sesong? Det er den samme som ifjor, men årets har jubileums logoen.

Eller er det sånn at Arsenal ikke har tredje drakt dette året som det sies noen steder på nettet?

56103e27fdebc53c379aaaba5859c0fe.gif

Edited by Jazze
Link to comment
Share on other sites

Dette har jeg lurt på også. Tror rett og slett vi ikke har en tredjedrakt i år. Kan ikke huske at noe har blitt nevnt på Arsenal.com om det heller og alle nettsteder jeg sjekker har IKKE en tredjedrakt til salgs med 2011-12 logoen.

Link to comment
Share on other sites

Du skal være svin heldig om du får tak i ubrukte drakter fra 90-tallet, men prøv http://www.vintagefootballshirts.com eller http://www.ebay.com. Det finnes iallefall lite brukte drakter der som det sikkert går an å få kjøpt.

Når det gjelder passformen på draktene så er de omtrent på nivå med dagens størrelse/passform. (Jeg har ca 10 stk fra midten på 90-tallet og jeg må si at det også er ganske "stretchy" hvis du tok den.

Du kjenner vel også til årets Strømsgodset drakt der man måtte gå opp en størrelse etter de byttet ut Nike til fordel for Diadora, men det er ikke så stor forskjell på Arsenal draktene heldigvis..(90-talls vs 2000-talls)

Edited by Jazze
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Nå har det lekket ut litt info om 2012/2013 sesongens drakter. Bortedraken kan bli spennende :P

 

Arsenal

The Gunners new home shirt is mainly red with white sleeves. It also features 2 bands, one on each sleeve, one red and the other dark blue. Arsenal’s 2012/13 away shirt will feature black and burgundy horizontal stripes.

 

Kilde: http://www.football-shirts.co.uk/fans/celtic-arsenal-manchester-united-juventus-inter-201213-nike-shirts-details_14336

Link to comment
Share on other sites

Hei, vet ikke om det har blitt oppklart i dette, men arsenal har ingen tredjedrakt, noen butikker går å sier dette men offesielt sett har vi ingen. Mot milan borte kan det godt være at vi ender opp me den gule, men her må drakten forandres på uansett fordi at 2 lag ikke får lovt å spille me samme hovedsponsor så tipper vi spiller me dubai på magen som vi gjorde mot hamburg borte for noen år tilbake.

 

Og det me draktnes stoff er vel veldig forskjellig, nå er det jo heller ikke slikt at draktene som vi får kjøpt i butikkene rundt omkring er de samme draktene som spillerene spiller med, sånt har det vært i allfell arsenal i minst 25-30 år nå, ingen av draktene du har fått kjøpe i butikken er de samme. Forkjellig stoff og oppbygging av draktene.

 

Lurer på en ting til er det andre her inne som samler på drakter? Jeg har samlet på drakter i en år rekke nå å sitter på en god del drakter av alle slags forskjellige slag.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Lurer på en ting til er det andre her inne som samler på drakter? Jeg har samlet på drakter i en år rekke nå å sitter på en god del drakter av alle slags forskjellige slag.

 

:)

 

Kjøper begge draktene hver sesong, så vil si jeg samler ja.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
×
×
  • Create New...