Jump to content

Den nye drakten!


Fabregas15

Recommended Posts

Litt av en kreativitet hos Nike. "Hey guys. Lets just use the 10/11 season kit again, but we'll put on some black stripes and nobody will notice!"

 

Det jeg tenker også. Neste års, årets og fjorårets hjemmedrakt er så og si helt like, kun farge på krage, jubileumslogo og litt detaljer på ermene som er forskjellig.

Link to comment
Share on other sites

Tar man vekk det svarte/blå på ermene, kragen og strømpene så hadde det ikke vært så halvgærent. Ville vært veldig lik 10/11 drakta.

 

Arsenal-HomeKit2010-11.png

 

Litt av en kreativitet hos Nike. "Hey guys. Lets just use the 10/11 season kit again, but we'll put on some black stripes and nobody will notice!"

Personlig synes det er en uting at drakta forandres noe særlig så stiller meg positiv til likest mulig drakt.

Link to comment
Share on other sites

Årets drakt med ordentlig Arsenal-logo hadde vært midt i blinken for meg. Det der svarte var bare helt på trynet. Er det noe historisk bak det svarte? Jeg har 92-drakta, og der er det en liten flekk med svart på ermet. 2009-drakta hadde jo også noe svart.

 

Æsj.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns blåfargen ligner den som er på den blå underground linjen og i logoen til Arsenal Station. Kan det ha noe med det å gjøre?

Er det noen som vet hva det rare symbolet i nakken på drakta er?

 

Tror du er inne på noe der Verm5.

 

Og nei.. syntes det er veldig rart at kanonen ikke er bak i nakken der. Blir litt for lite til å tyde hva som står bak der (orker ikke å forstørre såpass tidlig :P), men ser ut som det er noe antydninger til teknologien i drakta fremfor Arsenal i seg selv..

 

Edit: Sjekk ut videoen også. Theo har temmelig god accuracy i skuddene sine. Vet at dette er en slags "skrytevideo", men syntes faktisk at han er veldig god på direkte frispark fra 23 meter og innover.

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Ble veldig usikker på den blåfargen. Ellers ser den grei ut.

 

Edit: Sjekk ut videoen også. Theo har temmelig god accuracy i skuddene sine. Vet at dette er en slags "skrytevideo", men syntes faktisk at han er veldig god på direkte frispark fra 23 meter og innover.

 

Kul video! Spesielt artig å se Wilshere i gang, samt van Perise i den nye drakta. Tar det som et positivt tegn :)

Link to comment
Share on other sites

Blåfargen er vel den som har blitt brukt i bortedrakter tidligere når vi har hatt de tradisjonelle bortedraktene med gult og blått. Lurer bare veldig på hva den gjør på hjemmedrakta

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns blåfargen ligner den som er på den blå underground linjen og i logoen til Arsenal Station. Kan det ha noe med det å gjøre?

Er det noen som vet hva det rare symbolet i nakken på drakta er?

 

Tror du er inne på noe der Verm5.

 

Og nei.. syntes det er veldig rart at kanonen ikke er bak i nakken der. Blir litt for lite til å tyde hva som står bak der (orker ikke å forstørre såpass tidlig :P), men ser ut som det er noe antydninger til teknologien i drakta fremfor Arsenal i seg selv..

 

Edit: Sjekk ut videoen også. Theo har temmelig god accuracy i skuddene sine. Vet at dette er en slags "skrytevideo", men syntes faktisk at han er veldig god på direkte frispark fra 23 meter og innover.

 

Dette "rare" symbolet i nakken er en hyllest til Herbert Chapman såvidt jeg har forstått.. Han er vel grunnleggeren av WM-formasjonen som trykket i nakken er et symbol på.

 

Utover det så er jeg glad for å se at keeperdrakta er grønn. Det liker jeg. Litt usikker på de blå detaljene på drakta, men venner meg sikkert til det også.

Link to comment
Share on other sites

 

Dette "rare" symbolet i nakken er en hyllest til Herbert Chapman såvidt jeg har forstått.. Han er vel grunnleggeren av WM-formasjonen som trykket i nakken er et symbol på.

 

Takk for oppklaring! Det var jo i og for seg en fin gest til ett av de største navnene i klubbens historie. Allikevel savner jeg kanonen.

Link to comment
Share on other sites

Enig med BE, disse draktene var forøvrig hundre ganger bedre enn de som var postet her fra før, men synes fortsatt vi har hatt penere drakter de siste sesongene.

 

Stefan: Om det kun står to mann i mur så regner jeg med at det ikke er så vanskelig å putte derfra for en PL-spiller, kan jo ha prøvd hundre ganger i tillegg! Det han har vist på frispark i kamp har vært greit dog, men mtp at vi kan stille med venstreben som Van Persie, Santos og Vermaelen(Podolski) gjør at han får færre sjanser, Rosicky, Arteta og Chamberlain har vel en ganske grei fot de også.

 

Forøvrig viser Sczczczney igjen at han er en veldig artig fyr!

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

Cesc poserte i fjorårets drakt han også, just saying..

 

Henry også i 2007.

 

Enig med BE, disse draktene var forøvrig hundre ganger bedre enn de som var postet her fra før, men synes fortsatt vi har hatt penere drakter de siste sesongene.

 

Stefan: Om det kun står to mann i mur så regner jeg med at det ikke er så vanskelig å putte derfra for en PL-spiller, kan jo ha prøvd hundre ganger i tillegg! Det han har vist på frispark i kamp har vært greit dog, men mtp at vi kan stille med venstreben som Van Persie, Santos og Vermaelen(Podolski) gjør at han får færre sjanser, Rosicky, Arteta og Chamberlain har vel en ganske grei fot de også.

 

Forøvrig viser Sczczczney igjen at han er en veldig artig fyr!

 

Walcott har nesten hver eneste gang han har tatt et frispark fått ballen over muren og ned på kassa hvor han har fått keeperen til å jobbe med gode redninger. Har også endt i mange cornere og farlige situasjoner som helt ærlig talt: Ingen av van Persie, Santos, Rosicky og Arteta (som har vært ytterst skuffende på direkte frispark bortsett fra mot Villa) har klart å gjøre den siste sesongen (eller sesongene for van Persie). Når frisparket favoriserer et høyrebein så er jeg ikke i tvil: Der burde Walcott ta det så lenge det er maks 25 meter fra mål. Lenger ut så burde Arteta ta det. Venstrebein = Vermaelen som er langt langt farligere enn van Persie.

Link to comment
Share on other sites

Venstrebein = Vermaelen som er langt langt farligere enn van Persie.

 

Er enig i at Vermaelen burde få prøve seg oftere på frispark, men da må han ta frisparket selv. Den varianten de har i dag, hvor van Persie skal spille ballen til siden, og Vermaelen skal komme i fart og skyte fungerer iallefall ikke. Motstanderen rekker jo å komme helt oppi ballen før Vermaelen får skutt

Link to comment
Share on other sites

Litt usikker på om jeg liker de blå/blåsvarte stripene, men sikkert noe man bare må bli vant til. Ser ganske fine ut sånn ellers, men fikser ikke de stripene helt enda. Var vel i 1998-99 sesongen hvor vi hadde blå striper langs siden? De var veldig pene husker jeg, så alt handler nok om å bli vant til de nye draktene.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...