Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Hva vil det egentlig si å "miste garderoben"? For meg et det et ganske ullent begrep som folk tilsynelatende legger litt forskjellig i.

 

Van Persie gikk ut i sommer og sa han ikke lenger trodde på kursen Arsenal hadde staket ut. Samtidig kan jeg ikke huske å ha sett en eneste spiller, nåværende eller forhenværende, som kritiserer Wenger per se. Til og med utskjelte Nasri hyller Wenger. Men en efter en forlater de altså klubben fordi de ikke tror på prosjektet/klubben. Det er et paradoks.

Link to comment
Share on other sites

(..) jeg tillater meg likevel å gå i forsvarsposisjon for Wenger når jeg mener kritikken er overdreven eller usaklig. Som i blogginnlegget Stefan B refererte til over. Tapapas beskrivelse er spot on!

 

Jo da, som jeg også svarte på tapapas sitater fra det aktuelle blogginnlegget, mye av kritikken er usaklig. Men hvis man skreller bort dette søppelet, sitter man likevel igjen med en kjerne, og den er at Wenger ikke har lykkes. Det er jo et faktum! Hvorfor det er slik er naturligvis sammensatt, og du berører naturligvis mange viktige momenter. Noe av dette er ytre betingelser, som Wenger i utgangspunkt ikke har herredømme over (feks RAs inntog i PL). Men det han har herreddømme over er å forholde seg til endringer i forutsetningene, og gjøre nødvendige grep. Og han har ikke bare m islykkes her; mange av Wengers valg, antyder et snev av strutsepolitikk, der han fortsetter i sitt fastlagte spor, uten Å TA HENSYN TIL ytre endringer. Og jeg mener at Wenger med relativt enkle midler kunne ha oppnådd MYE mer, på tross av byggingen av ny bane. Timingen bygging av ny bane/endringer i de ytre forutsetningene var naturligvis ikke optimal, men likevel. Og ser man det i et lengre perspektiv har mangelen på nødvendige grep underveis som sagt ført klubben inn i en negativ spiral som det skal være vanskelig å komme ut av.

Link to comment
Share on other sites

Hva vil det egentlig si å "miste garderoben"? For meg et det et ganske ullent begrep som folk tilsynelatende legger litt forskjellig i.

 

Van Persie gikk ut i sommer og sa han ikke lenger trodde på kursen Arsenal hadde staket ut. Samtidig kan jeg ikke huske å ha sett en eneste spiller, nåværende eller forhenværende, som kritiserer Wenger per se. Til og med utskjelte Nasri hyller Wenger. Men en efter en forlater de altså klubben fordi de ikke tror på prosjektet/klubben. Det er et paradoks.

 

jo, det er noen TILSYNELATENDE paradokser her, og begrepet å miste garderoben er i seg selv ullent. Men jeg mener dette likevel er dekkende for Arsenal. Naturligvis hyller disse spillerne Wenger, SOM SPILLERUTVIKLER. Wenger har kanskje den største æren for at disse spillerne har blitt verdensstjerner. Men spillerne gir etterhvert opp fordi de ikke lenger tror at Wenger er mannen som kan klare å føre laget til topps. Så det er ikke noe reelt paradoks her. Dette er "bare" et uttrykk for Wengers sterke og svake sider. Og for meg er det at spillerne mister troen på prosjektet ditt et av mange mulige kjennetegn på det å miste garderoben.

Link to comment
Share on other sites

Eg har tenkt det same som Safe hands over. Dette med at Wenger er som ein far for sine spelarar, men også ein far det er om å gjere å reise frå så fort sjansen byr seg. Vi har over dei siste åra hatt ei rekkje topp topp spelarar i stallen men alle har forlatt sin "far". Er det berre grunna lønn? Eller er det andre ting også, som ein erkjennelse frå dei som er på innsida av takk for alt; men dette prosjektet har eg ikkje tru på lenger.

Når dei spelarane som vert selde heile vegen vert erstatta av vesentleg svakarar spelarar,(og det er ikkje alltid dei blir erstatta same sesongen dei blir selde ein gong, Cazorla eit år etter cesc, ??? etter Song?) sit vi igjen med den svakaste troppen sidan slutten av Graham si periode...

Link to comment
Share on other sites

 

Jo da, som jeg også svarte på tapapas sitater fra det aktuelle blogginnlegget, mye av kritikken er usaklig. Men hvis man skreller bort dette søppelet, sitter man likevel igjen med en kjerne, og den er at Wenger ikke har lykkes. Det er jo et faktum! Hvorfor det er slik er naturligvis sammensatt, og du berører naturligvis mange viktige momenter. Noe av dette er ytre betingelser, som Wenger i utgangspunkt ikke har herredømme over (feks RAs inntog i PL). Men det han har herreddømme over er å forholde seg til endringer i forutsetningene, og gjøre nødvendige grep. Og han har ikke bare m islykkes her; mange av Wengers valg, antyder et snev av strutsepolitikk, der han fortsetter i sitt fastlagte spor, uten Å TA HENSYN TIL ytre endringer. Og jeg mener at Wenger med relativt enkle midler kunne ha oppnådd MYE mer, på tross av byggingen av ny bane. Timingen bygging av ny bane/endringer i de ytre forutsetningene var naturligvis ikke optimal, men likevel. Og ser man det i et lengre perspektiv har mangelen på nødvendige grep underveis som sagt ført klubben inn i en negativ spiral som det skal være vanskelig å komme ut av.

 

Her er vi kjernen av uenigheten, ja.

 

1. Optimisten og gooneren i meg er enig i at han ikke har lykkes. Realisten i meg sier at fjerdeplass er suksess. Både med tanke på hva han faktisk har brukt i kroner og øre, og hva han potensielt kunne ha brukt. Faktum kan man alltid diskutere. :proud:

2. Påstanden om "at Wenger med relativt enkle midler kunne ha oppnådd MYE mer". Jeg avviser ikke påstanden helt, men stiller meg sterkt tvilende til at det ville vært så enkelt. Kort og godt.

Edited by Safe Hands
Link to comment
Share on other sites

Glem pengebaronene. De er fullstendig irrelevante. Still deg noen spørsmål. Besvar dem og tenk gjennom svarene dine. Jeg har gjort det og for meg er bildet krystallklart. Jeg har tolmodig ventet på at bildet skulle endre seg. Det er gjør det ikke. Det repeteres i det uendelige. Det er min konklusjon.

 

Har Arsene Wenger utnyttet klubbens potensiale til det ytterste for å levere et så godt produkt som mulig?

Har Arsene Wenger disponert de midlene han tross alt har brukt til klubbens beste?

Rømmer alle våre beste spillere fra klubben?

Har vi et nesten tosiftet antall spillere som er uomsettelige?

Virker Arsenal som et lag som er villige til å blø for drakta?

Har Arsenal evnen til å lære av sine feil?

Synes du Arsene utnytter spillerenes egenskaper best mulig?

Føler du deg trygg på dødball imot?

Når Arsenal spiller ,føler du deg trygg på at vi kan score når som helst?

Når Arsenal spiller, er du nervøs for at vi kan slippe inn mål når som helst?

Er vi som Arsene sier mentalt sterke?

Har vi som Arsene sier kvalitet i dybden i alle ledd?

Tror du som Arsene at det ikke er mulig for Arsenal å kjøpe en Arteta i januar, hvis ønskelig?

...osv...osv...osv

Edited by Sir J
Link to comment
Share on other sites

1. Optimisten og gooneren i meg er enig i at han ikke har lykkes. Realisten i meg sier at fjerdeplass er suksess. Både med tanke på hva han faktisk har brukt i kroner og øre, og hva han potensielt kunne ha brukt. Faktum kan man alltid diskutere.

2. Påstanden om "at Wenger med relativt enkle midler kunne ha oppnådd MYE mer". Jeg avviser ikke påstanden helt, men stiller meg sterkt tvilende til at det ville vært så enkelt. Kort og godt.

 

Selv med de gjeldende forutsetninger mener jeg at PL-gull den eneste akseptable målestokken for Arsenal. derfor har man mislykkes. Men det viktigste er ikke AT man har mislykkes, men HVORFOR, og hvilke faktorer som har gjort at det har blitt slik. Min påstand at det ville vært "enkelt" å gjøre det bedre må naturligvis tas for det den er, og ses i et slik perspektiv. Og naturligvis er ting enkle på papiret, vanskeligere i praksis. Og Wenger har utvilsomt gjort mye bra. Kanskje det alt i alt er imponerende at han har fått til det han har gjort, på tross av hva jeg og mange mener bør være det naturlige ambisjonsnivået? men likevel, den viktigste grunnen til at Wenger har mislykkes slik jeg ser det er mer hva han IKKE har gjort, mer enn hva han har gjort. Det er nettopp fordi Arsenal har vært så utrolig nær noen ganger de senere årene, og likevel rotet det til på målstreken, som er det viktigste grunnlaget for å hevde at man kunne ha oppnådd mye med relativt enkle midler. Sånn er det jo når man taper med marginer. Det er nettopp denne manglende evnen til å skvise ut resultater i kritiske stunder som kanskje er det beste "beviset" her. Særlig det at dette har vært en rød tråd i løpet av hele perioden. Da er det ikke tilfeldig lenger. Når man taper på de mest bisarre måter i ligacupfinalen mot Birmingham, og man to ganger er og lukter på PL-trofeet, men ryker på målstreken der også, når laget aldri lærer av personlige og formasjonsmessige feil av den mest amatørmessige typen, feil som har vært avgjørende for at man nettopp ryker på målstreken, og for at man de siste årene har rotet bort haugevis av poeng i PL, da er det noe grunnleggende galt i klubben. Jeg hørte referert en statistikk som sa at Arsenal var det laget som mistet flest poeng pga personlige feil og defensiv dødball. Dette er jo helt utrolig for et lag som ligger i tetsjiktet. Det er altså denne taperkulturen som har fått fotfeste i klubben som har gjort at ting ser styggere ut enn det burde. Dette er kanskje en viktig grunn til at mange av stjernene har gitt opp og reist. Og alt dette er til syvende og sist Wengers ansvar. Det er hans ansvar å gjøre noe med dette, og min påstand er at dette burde være relativt enkelt å gjøre noe med. Og når vi ikke har sett noen tegn til forbedring på sju år, snarere har vi sett tendensen til at dette har forverret seg, da har Wenger mislykkes. Og dette har fint lite med penger å gjøre.

Edited by piscator
Link to comment
Share on other sites

Glem pengebaronene. De er fullstendig irrelevante. Still deg noen spørsmål. Besvar dem og tenk gjennom svarene dine. Jeg har gjort det og for meg er bildet krystallklart. Jeg har tolmodig ventet på at bildet skulle endre seg. Det er gjør det ikke. Det repeteres i det uendelige. Det er min konklusjon.

 

Har Arsene Wenger utnyttet klubbens potensiale til det ytterste for å levere et så godt produkt som mulig? Nei

Har Arsene Wenger disponert de midlene han tross alt har brukt til klubbens beste? Delvis, men totalt sett ikke godt nok.

Rømmer alle våre beste spillere fra klubben? Alle? Usikker. For mange? Absolutt!

Har vi et nesten tosiftet antall spillere som er uomsettelige? Tosifret, det var da mange vel. Men vi har for mange uomsettelige spillere, det er jeg enig i.

Virker Arsenal som et lag som er villige til å blø for drakta? Det finnes enkeltspillere, ja. Laget som helhet, der er jeg mer usikker.

Har Arsenal evnen til å lære av sine feil? Nei så absolutt ikke.

Synes du Arsene utnytter spillerenes egenskaper best mulig? NEI!!!!!

Føler du deg trygg på dødball imot? Lenge siden jeg har gjort det.

Når Arsenal spiller ,føler du deg trygg på at vi kan score når som helst? Nei.

Når Arsenal spiller, er du nervøs for at vi kan slippe inn mål når som helst? Jepp.

Er vi som Arsene sier mentalt sterke? På ingen måte.

Har vi som Arsene sier kvalitet i dybden i alle ledd? Nei.

Tror du som Arsene at det ikke er mulig for Arsenal å kjøpe en Arteta i januar, hvis ønskelig? Det er absolutt mulig, hvis ønskelig. Men ikke til spottpris.

...osv...osv...osv

La svarene mine inn i quoten, for letthets skyld (Rød farge)

 

PS!! Konklusjonen (en litt mer detaljert en) over hva jeg mener om Wenger & co, venter jeg med til overgangsvinduet har lukket og vi har spilt noen få kamper til. Men det skal svært mye til at den havner på den positive delen av skalaen.

Link to comment
Share on other sites

Wenger gjør mye feil ja, og om han har mistet grepet/garderoben er godt mulig.

Men jeg tror det er noe pill råttent oppover i systemet, jeg tror ikke Wenger har så frie tøyler på transfermarkedet som han og Ivan gir uttrykk for.

La oss ikke glemme at Wenger punget ut høye summer på spillere når han kom til klubben, og forsåvidt i noen år etter det. Henry ble kjøpt for 11 millioner pund i 1999, det var en ganske høy pris til å være i den tiden for en da ung og lovende spiller som ikke hadde bevist all verden. Året etter ble Wiltord kjøpt for 13 millioner pund, noe som ble ansett som en stiv pris i den tid.

I dag virker det som om vi vegrer oss for å bruke mer enn 10 millioner pund på en spiller, sett bort fra Arshavin til 15, men da var det krisetilstander i klubben og vi trengte en form for frelser.

Jeg fratar langt ifra Wenger skyld i måten vi har prestert de siste årene på, men jeg tror, rent økonomisk sett at gutta i toppen er noen griske jævler.

Jeg kan ikke se for meg at Wenger egentlig ikke ser at troppen vi har ikke er god nok for å kjempe om titler, og jeg tror det spiser ham opp fra innsiden.

Dette er tross alt en mann som haaaater å tape mer enn de fleste.

Ikke misforstå meg, jeg mener at Wenger er litt utfor sykkelsporet for tiden, og at en forandring i managersete KAN gjøre ting bedre, men jeg tror ikke vi blir et verdensklasselag igjen før noen av idiotene i styret forsvinner fra klubben.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er litt todelt i dette:

Arsenal er en av få klubber som kjører en økonomisk modell som faktisk gir en profit.

Så lenge City,Chelski og United kan kjøpe hva pokker de vil og lønne spillere som de gjør

vil Arsenal aldri vinne PL uansett hvem som er manager.

Noe annet ville egentlig vært helt fantastisk og mot alle odds.

Håpet er at det snart kommer et tak på lønninger.

 

Når det er sagt så har Sir J noen poeng som en ikke kan skyve under teppet.

Arsenal kunne faktisk gjort det mye bedre med noen enkle grep.

Akkurat nå burde ihvertfall 2 spillere vært handlet inn. En Song erstatter og en Rvp erstatter.

Føler de siste 4-5 sesonger har gått mye i repeat uten læring av feil.

Et godt eksempel nå er igjen..... Diaby-er som en nysignering. Lærte ikke Wenger noe av forrige gang?

Link to comment
Share on other sites

To store grunner til at vi går i overskudd hvert eneste år er latterlig høye billettpriser og spillersalg. Hva skjer når fansen går lei av at vi havner på 8-10 plass og ikke har noen stjerner å selge? jo, underskudd. Så måten klubben blir styrt på er vel ikke fantastisk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er litt todelt i dette:

Arsenal er en av få klubber som kjører en økonomisk modell som faktisk gir en profit.

Så lenge City,Chelski og United kan kjøpe hva pokker de vil og lønne spillere som de gjør

 

Nå er jeg en United-hater, men likevel så er jeg skeptisk til å sette de i samme båt som sheikene (City) og oligarkene (Chelsea).

United har amerikanske eiere akkurat som Arsenal. Jeg har ikke sett noen tegn på at Glazer-familien spytter (egne) penger inn i klubben til lønninger og spillerkjøp. Tvert i mot, de har vel tappet klubben for mer enn de har bidratt med.

United har dyktige administratorer, markedsfolk, generell positiv mediaomtale (det er nok å se til united-elskerne i de store norske riksavisene), de har en ekstrem godt omdømme blande den vanlige mann i gata (de som ikke vet bedre) som gir en stor fanskare. De nevnte punkter m.m. gjør United til en pengegruve, i allefall inntil Glazer-familiens overføring av gjeld til klubben (eventuelt) kan ødelegge for dem.

 

Og ikke minst så har de en ufyselig manger som dessverre også er en av de absolutt dyktigste managerene som har eksistert. Det som gjør Ferguson til en bedre og mer suksessfylt manager enn Wenger er hans evne til bruke sine medarbeidere for det de er verdt. Slik jeg har oppfattet det så er ikke Fergie ute etter "Ja-menn", han vil i sin trenerstab ha personer som er dyktige og som tør å si sin mening. Den rake motsetning er (tilsynelatende) å finne på Emirates, der vi har en sta, ufeilbarlig ( i egne øyne) manager som helt og holdent skal styre alt etter sin egen pipe og som synes å ikke tolerere "nei-menn".

 

Jeg betviler ikke Wengers faglige kompetanse, og han har (totalt sett) gjort en god jobb i klubben opp i gjennom årene, men jeg blir trist nå jeg ser hva vi kunne ha hatt med en manager (AW) som virkelig hadde utnyttet sine medarbeideres kompetanse og ansatt personer i staben som tør å si han i mot. Jeg ser ikke bort i fra at Bould kanskje potensielt er en slik type, men om AW vil høre på han er en annen sak.

 

PS!! Når det gjelder Arsenals økonomiske modell, der klubben går med overskudd, så er jeg absolutt en tilhenger av dette. Jeg vil ikke ha hverken sjeiker eller oligarker som eier, men klubben er tross alt ikke blakk (lenger) så det er snakk om å investere i framtiden og ikke spare seg til fant som synes å være oppskriften nå.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har forsvart Wenger titt og ofte, men følgende uttalelse fikk meg til å sperre opp øynene;

 

“Honestly, I always felt that if we got Jack on the first of January, we’d have done well. But he is ahead of what I could imagine.”

 

Hvis han forventet at Jack skulle være ute med skade så lenge og han regnet vel med at han trengte litt tid for å komme i toppform. Han vet Diaby er skadeutsatt. Hvorfor i helvete solgte han Song da?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har forsvart Wenger titt og ofte, men følgende uttalelse fikk meg til å sperre opp øynene;

 

“Honestly, I always felt that if we got Jack on the first of January, we’d have done well. But he is ahead of what I could imagine.”

 

Hvis han forventet at Jack skulle være ute med skade så lenge og han regnet vel med at han trengte litt tid for å komme i toppform. Han vet Diaby er skadeutsatt. Hvorfor i helvete solgte han Song da?

 

kryss i taket! Vi er enige! :)

 

det er ikke alt Wenger lirer ut av seg som er like logisk eller konsistent. Helt enig at det virket utrolig lite gjennomtenkt å selge Song i fjor sommer hvis forutsetningen var at Wilshire skulle være tilbake først nå. Ja, dette har i beste fall vært en hasardiøs gambling, som altså har slått feil! Wengers langsiktige satsning er faktisk litt vanskelig å få øye på, eller...?

Link to comment
Share on other sites

 

kryss i taket! Vi er enige! :)

 

det er ikke alt Wenger lirer ut av seg som er like logisk eller konsistent. Helt enig at det virket utrolig lite gjennomtenkt å selge Song i fjor sommer hvis forutsetningen var at Wilshire skulle være tilbake først nå. Ja, dette har i beste fall vært en hasardiøs gambling, som altså har slått feil! Wengers langsiktige satsning er faktisk litt vanskelig å få øye på, eller...?

 

Nå må vi ikke svartmale Piscator :-)

 

Jeg er fornøyd med stammen i laget. Hvis Diaby kunne klare det nærmest umulige, nemlig å holde seg frisk, så ønsker jeg strengt talt kun en ny keeper. En rutinert herremann som Szczesny kan lære av til han en dag forhåpentligvis er klar til å bli vår bauta mellom stengene. Til sommeren er det absolutt mulig å få en liten oppgradering på Giroud, som jeg liker på en eller annen merkelig måte, han har en del mottak som er latterlig dårlige, men fan som denne karen jobber for laget. Laget vårt er godt det, nå trenger vi en periode med ro hvor vi ikke selger noen av våre beste spillere.

Link to comment
Share on other sites

Laget vårt er godt det, nå trenger vi en periode med ro hvor vi ikke selger noen av våre beste spillere.

 

Det sammen med at Arsene Wenger sørger for å preppe laget til kamp som i går - hver gang!! Da er vi kommet langt på vei og eg skal holde kjeft. Hvis han så kan toppe det hele med noe som viser et brudd med de siste årenes policy og som skaper ny entusisasme både i og rundt klubben så hadde det vært fantastisk. Vet ikkje hvor mange ganger eg har hatt det håpet .... alt for mange desverre, men bevares - bedre seint enn aldri.

Link to comment
Share on other sites

 

Det sammen med at Arsene Wenger sørger for å preppe laget til kamp som i går - hver gang!! Da er vi kommet langt på vei og eg skal holde kjeft. Hvis han så kan toppe det hele med noe som viser et brudd med de siste årenes policy og som skaper ny entusisasme både i og rundt klubben så hadde det vært fantastisk. Vet ikkje hvor mange ganger eg har hatt det håpet .... alt for mange desverre, men bevares - bedre seint enn aldri.

 

Men sånn er det vel å være fotballsupporter. Jeg får ofte fysisk vondt når vi spiller dårlig, og det har vi gjort ganske ofte de siste årene. Jeg er allikevel ikke med på mye av den sutringen jeg leser her på forumet. Det meste i klubben vår er helt på stell, vi trenger småjusteringer, ingen revolusjon.

 

Jeg ønsker å beholde Wenger, beholde stammen i laget og forsterke i ro og mak til sommeren. Jeg ønsker ikke panikkjøp, jeg ønsker langsiktige, gjennomtenkte kjøp. Og, jeg ønsker fortsatt at Arsenal skal satse stort på ungdommen. I framtiden håper jeg at vi har en stor del av stallen som har vært noen år i vår ungdomsavdeling (gjerne utlendinger, ikke nødvendigvis briter), ispedd noen toppspillere hentet utenfra. Slik Barca driver mao.

 

Og, jeg er ikke enig at ungdomssatsingen har vært feilslått. Utenfra kom Abramovich og Mansoor og fucked det litt opp for oss, men det kunne ingen i hele verden forutse.

Link to comment
Share on other sites

 

Det sammen med at Arsene Wenger sørger for å preppe laget til kamp som i går - hver gang!! Da er vi kommet langt på vei og eg skal holde kjeft. Hvis han så kan toppe det hele med noe som viser et brudd med de siste årenes policy og som skaper ny entusisasme både i og rundt klubben så hadde det vært fantastisk. Vet ikkje hvor mange ganger eg har hatt det håpet .... alt for mange desverre, men bevares - bedre seint enn aldri.

Jeg ver ikke hvor mange ganger jeg har hatt en "lykkerus" etter at laget har hatt en enkel (og av og til to - tre) flott oppvisning, for så å komme i en "bakrus" når laget ganske raskt vender tilbake til det traurige og skuffende spillet.

 

Det ligger langt inne før optimisten i meg kommer frem igjen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ønsker ikke panikkjøp, jeg ønsker langsiktige, gjennomtenkte kjøp. Og, jeg ønsker fortsatt at Arsenal skal satse stort på ungdommen. I framtiden håper jeg at vi har en stor del av stallen som har vært noen år i vår ungdomsavdeling (gjerne utlendinger, ikke nødvendigvis briter), ispedd noen toppspillere hentet utenfra. Slik Barca driver mao.

 

Og, jeg er ikke enig at ungdomssatsingen har vært feilslått. Utenfra kom Abramovich og Mansoor og fucked det litt opp for oss, men det kunne ingen i hele verden forutse.

 

Dette er vi alle enige om, i alle fall de fleste. Ungdomslinjen var forutsetningen for Emirates Stadium og slik sett har den vert en kjempesuksess, men den har fått fortsette for ensidig og for lenge når det kunne blitt supplert med spillere fra hyllen over den vi faktisk har handlet på. Dette lille, men også så sentrale faktum er det som irriterer og frustrerer meg så grenseløst slik det også har gjort for våre aller beste spillere. Vi kunne og burde ha gjort det bedre!! Så kan jeg leve lett med at det går opp og ned og at alt ikke er perfekt. Dette er helt naturlig og også en nødvendighet for at det skal være så fasinerende som det er å følge en klubb. Det eneste jeg forlanger er følelsen av at vi har forsøkt å gjøre det ytterste vi kunne. Den følelsen har jeg ikke hatt på rundt 5 år nå. Ingenting ville glede meg mer enn at jeg kunne fått den igjen med Arsene Wenger, men det tror jeg ikke lenger på. Har ikke gjort det på et par år, men bevares - hvis billige ord nå blir byttet ut med handlinger (ikke bare spillerkjøp, men også på strategi og coaching) skal jeg gjøre retrett med et smil om munnen. Det som ble vist mot Swansea i går kveld er desverre blitt helt utypisk for Arsenal, det er unntaket ikke regelen. Det trenger å vere omvendt. Med ett knepp opp på kvaliteten her og der også så er vi der. Det er fullt mulig å realisere, og det har det vært det en god stund.

Edited by Sir J
Link to comment
Share on other sites

 

Dette er vi alle enige om, i alle fall de fleste. Ungdomslinjen var forutsetningen for Emirates Stadium og slik sett har den vert en kjempesuksess, men den har fått fortsette for ensidig og for lenge når det kunne blitt supplert med spillere fra hyllen over den vi faktisk har handlet på. Dette lille, men også så sentrale faktum er det som irriterer og frustrerer meg så grenseløst slik det også har gjort for våre aller beste spillere. Vi kunne og burde ha gjort det bedre!! Så kan jeg leve lett med at det går opp og ned og at alt ikke er perfekt. Dette er helt naturlig og også en nødvendighet for at det skal være så fasinerende som det er å følge en klubb. Det eneste jeg forlanger er følelsen av at vi har forsøkt å gjøre det ytterste vi kunne. Den følelsen har jeg ikke hatt på rundt 5 år nå. Ingenting ville glede meg mer enn at jeg kunne fått den igjen med Arsene Wenger, men det tror jeg ikke lenger på. Har ikke gjort det på et par år, men bevares - hvis billige ord nå blir byttet ut med handlinger (ikke bare spillerkjøp, men også på strategi og coaching) skal jeg gjøre retrett med et smil om munnen. Det som ble vist mot Swansea i går kveld er desverre blitt helt utypisk for Arsenal, det er unntaket ikke regelen. Det trenger å vere omvendt. Med ett knepp opp på kvaliteten her og der også så er vi der. Det er fullt mulig å realisere, og det har det vært det en god stund.

 

ja, det er mulig å realisere med dagens mannskap, og ihvertfall hvis man forsterker LITT. Men som du er inne på Sir, det største problemet synes å være at Wenger ikke lenger klarer å få det beste ut av mannskapet, uansett om dette er godt nok eller ei i seg selv. Og sånn har det dessverre vært i flere år. Derfor har jeg også mistet troen, men ingenting ville gledet meg mer enn at min pessimisme ble gjort til skamme! :)

Link to comment
Share on other sites

Det er egentlig bare hyggelig å høre at det er interesse for Wenger fra andre klubber.

 

Wenger selv er heldigvis noen hakk mer prinsippfast enn de fleste spillerne sine. Han kan ikke lokkes ut med gode tilbud fra andre - og særlig, som jeg har påpekt flere ganger, ikke under kontrakt.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...