Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Da setter vi en sluttstrek på denne diskusjonen oyvindherman og bold maruder.

 

Diskusjonen er nå langt unna temaet for tråden, som er Arsene Wenger, i tillegg til at diskusjonen ikke fører noen steder. Vi ønsker heller ikke at det skal diskuteres hvorvidt personer er rasistiske eller ikke. Hvis vi moderatorer mener at noen har gått over streken i forhold til det med rasisme, så vil vedkommende bli varslet om dette, og advart mot videre fremtreden.

 

Ønsker dere å diskutere saken videre, får dere ta denne på PM, så får vi være enig om å være uenige i denne delen av forumet.

det er greit. jeg er ingen fan av diskusjoner som beveger seg så langt fra det egentlige emnet som denne.

 

men hvis moderatorene ikke er voksne nok til å la rasisme og diskriminering blir konfrontert og diskutert, så er jeg redd jeg må forlate forumet. jeg vil ikke være bekjent av at Arsenals gode navn og rykte på dette området dras ned i gjørma. jeg tviler på at jeg er alene om å mene det. vi tjener ingenting på dysse ned slike diskusjoner.

 

Det er helt greit at moderatorene stopper denne diskusjonen her under denne tråden, begrunnelsen som oppgis at diskusjonen er utenfor temaet er helt grei.

 

Det som ikke er greit er at Kim mener at man ikke kan diskutere om folk er rasister eller ikke. Hvorfor ikke det? Rasisme har vært et problem innen fotballen i lang tid og mange fotballspillere har engasjert seg aktivt mot dette. Kampanjen "Show racism the red card" ble startet av noen Newcastlesupportere som så seg lei på rasistisk hets fra tribunen. De fikk med seg andre supportere og mange profesjonelle fotballspillere (blant annet Ashley Cole, Robbie Keane m. fl.) i denne kampen og det har kommet flere organisasjoner som arbeider mot rasisme i alle former (også islamhets). Dette er viktig arbeid og dette arbeidet bør utføres på alle arenaer, også her på forumet.

 

temaet rasisme har vært oppe til diskusjon her på forumet tidligere. Jeg husker noen år tilbake hvor en ung debattant startet en tråd som het noe sånt som Arsenal er lik Nigeria. Det ble en veldig fruktbar tråd slik jeg husker det og debattanten Anabole summert den glitrende opp etter mitt syn. Han skrev etter det jeg husker en enkelt setning som jeg slutter meg helt til, hvis du skal være Arsenalsupporter så kan du ikke være rasist.

 

Bare for å sammenfatte, helt greit at man stopper denne diskusjonen i denne tråden, men hvorfor skal vi ikke ha lov til å ta til motmæle mot det vi oppfatter som rasistisk? Rasisme angår fotballen, det angår Arsenal og det angår oss!

 

Ps, jeg legger til at jeg er en motstander av sensur og eventuell utestenge noen fra forumet. Jeg støtter oyvindherrmans rett til å skrive det han skrev (selvom jeg er uenig med han) og jeg støtter Bold Maurauders rett til respons (som jeg er helt enig i).

Link to comment
Share on other sites

Da setter vi en sluttstrek på denne diskusjonen oyvindherman og bold maruder.

 

Diskusjonen er nå langt unna temaet for tråden, som er Arsene Wenger, i tillegg til at diskusjonen ikke fører noen steder. Vi ønsker heller ikke at det skal diskuteres hvorvidt personer er rasistiske eller ikke. Hvis vi moderatorer mener at noen har gått over streken i forhold til det med rasisme, så vil vedkommende bli varslet om dette, og advart mot videre fremtreden.

 

Ønsker dere å diskutere saken videre, får dere ta denne på PM, så får vi være enig om å være uenige i denne delen av forumet.

 

Jeg tar dette til etterretning Kim, beklager at tråden skled så ut. Jeg vil likevel avslutte med at jeg syns det er å gå langt over streken å anklage meg for rasisme på grunnlag av ordene "banditter fra ørkenen" - når dette er en terminologi som veldig mange bruker om Glazerfamilien, Roman Abramovitz og andre mislikte personer. Da er det ikke rasisme? Underlig, men jeg forstår at det ikke er likhet for loven i slike tilfeller.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal ville ha Alonso.

Wenger ville ha Alonso.

Fansen ville ha Alonso.

Fabregas ville ha Alonso.

Alonso ville ha Arsenal.

Eneste grunnen til at han nå ikke er i Arsenal er fordi vi måtte betale 16 mill og ikke 14 som Wenger var villig til å gi. Det skiller 2 mill.

Dagen før gikk styret ut i media og sa at Arsenal kunne få 30mill til en spiller, hvis han selv ønsket det.

skjøner ikke hva du mener her, 2 mill pund= 24mill norske kr..

hmmmm, småpenger..

2 mill her 2 mill der, lalalalaala

Link to comment
Share on other sites

Da setter vi en sluttstrek på denne diskusjonen oyvindherman og bold maruder.

 

Diskusjonen er nå langt unna temaet for tråden, som er Arsene Wenger, i tillegg til at diskusjonen ikke fører noen steder. Vi ønsker heller ikke at det skal diskuteres hvorvidt personer er rasistiske eller ikke. Hvis vi moderatorer mener at noen har gått over streken i forhold til det med rasisme, så vil vedkommende bli varslet om dette, og advart mot videre fremtreden.

 

Ønsker dere å diskutere saken videre, får dere ta denne på PM, så får vi være enig om å være uenige i denne delen av forumet.

det er greit. jeg er ingen fan av diskusjoner som beveger seg så langt fra det egentlige emnet som denne.

 

men hvis moderatorene ikke er voksne nok til å la rasisme og diskriminering blir konfrontert og diskutert, så er jeg redd jeg må forlate forumet. jeg vil ikke være bekjent av at Arsenals gode navn og rykte på dette området dras ned i gjørma. jeg tviler på at jeg er alene om å mene det. vi tjener ingenting på dysse ned slike diskusjoner.

 

Det er helt greit at moderatorene stopper denne diskusjonen her under denne tråden, begrunnelsen som oppgis at diskusjonen er utenfor temaet er helt grei.

 

Det som ikke er greit er at Kim mener at man ikke kan diskutere om folk er rasister eller ikke. Hvorfor ikke det? Rasisme har vært et problem innen fotballen i lang tid og mange fotballspillere har engasjert seg aktivt mot dette. Kampanjen "Show racism the red card" ble startet av noen Newcastlesupportere som så seg lei på rasistisk hets fra tribunen. De fikk med seg andre supportere og mange profesjonelle fotballspillere (blant annet Ashley Cole, Robbie Keane m. fl.) i denne kampen og det har kommet flere organisasjoner som arbeider mot rasisme i alle former (også islamhets). Dette er viktig arbeid og dette arbeidet bør utføres på alle arenaer, også her på forumet.

 

temaet rasisme har vært oppe til diskusjon her på forumet tidligere. Jeg husker noen år tilbake hvor en ung debattant startet en tråd som het noe sånt som Arsenal er lik Nigeria. Det ble en veldig fruktbar tråd slik jeg husker det og debattanten Anabole summert den glitrende opp etter mitt syn. Han skrev etter det jeg husker en enkelt setning som jeg slutter meg helt til, hvis du skal være Arsenalsupporter så kan du ikke være rasist.

 

Bare for å sammenfatte, helt greit at man stopper denne diskusjonen i denne tråden, men hvorfor skal vi ikke ha lov til å ta til motmæle mot det vi oppfatter som rasistisk? Rasisme angår fotballen, det angår Arsenal og det angår oss!

 

Ps, jeg legger til at jeg er en motstander av sensur og eventuell utestenge noen fra forumet. Jeg støtter oyvindherrmans rett til å skrive det han skrev (selvom jeg er uenig med han) og jeg støtter Bold Maurauders rett til respons (som jeg er helt enig i).

 

Det er ikke diskusjonen rundt temaet rasisme som ikke ønskes. Problemet med en slik diskusjon, der en person stemples som rasist, er at skillet mellom sak og person ofte blir syltynn. Jeg synes denne diskusjonen skled ut for mye, og bar ivei i feil retning.

 

Man må gjerne være motstander av sensur og utestengelser. Men det er satt retningslinjer på dette forumet, og så lenge disse overholdes, så blir det hverken sensur eller utestengelse. Derimot ved brudd på retningslinjene, så har vi moderatorer fullmakt til å utestenge en debatant.

 

Retningslinjene er satt, og de får vi alle respektere.

 

Når det gjelder denne saken, så valgte jeg å sette en stopper for diskusjonen på bakgrunn av at jeg følte den hadde sporet helt av i forhold til temaet i tråden, samt at jeg ikke ønsket at det skulle utvikle seg til å bli en diskusjon av person fremfor sak. Sier ikke at det ville endt på den måten i dette tilfellet, men her valgte jeg å være føre var.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal ville ha Alonso.

Wenger ville ha Alonso.

Fansen ville ha Alonso.

Fabregas ville ha Alonso.

Alonso ville ha Arsenal.

Eneste grunnen til at han nå ikke er i Arsenal er fordi vi måtte betale 16 mill og ikke 14 som Wenger var villig til å gi. Det skiller 2 mill.

Dagen før gikk styret ut i media og sa at Arsenal kunne få 30mill til en spiller, hvis han selv ønsket det.

skjøner ikke hva du mener her, 2 mill pund= 24mill norske kr..

hmmmm, småpenger..

2 mill her 2 mill der, lalalalaala

 

I forhold til konsekvensene det KAN få, så er det småpenger ja...

Link to comment
Share on other sites

Da setter vi en sluttstrek på denne diskusjonen oyvindherman og bold maruder.

 

Diskusjonen er nå langt unna temaet for tråden, som er Arsene Wenger, i tillegg til at diskusjonen ikke fører noen steder. Vi ønsker heller ikke at det skal diskuteres hvorvidt personer er rasistiske eller ikke. Hvis vi moderatorer mener at noen har gått over streken i forhold til det med rasisme, så vil vedkommende bli varslet om dette, og advart mot videre fremtreden.

 

Ønsker dere å diskutere saken videre, får dere ta denne på PM, så får vi være enig om å være uenige i denne delen av forumet.

det er greit. jeg er ingen fan av diskusjoner som beveger seg så langt fra det egentlige emnet som denne.

 

men hvis moderatorene ikke er voksne nok til å la rasisme og diskriminering blir konfrontert og diskutert, så er jeg redd jeg må forlate forumet. jeg vil ikke være bekjent av at Arsenals gode navn og rykte på dette området dras ned i gjørma. jeg tviler på at jeg er alene om å mene det. vi tjener ingenting på dysse ned slike diskusjoner.

 

Det er helt greit at moderatorene stopper denne diskusjonen her under denne tråden, begrunnelsen som oppgis at diskusjonen er utenfor temaet er helt grei.

 

Det som ikke er greit er at Kim mener at man ikke kan diskutere om folk er rasister eller ikke. Hvorfor ikke det? Rasisme har vært et problem innen fotballen i lang tid og mange fotballspillere har engasjert seg aktivt mot dette. Kampanjen "Show racism the red card" ble startet av noen Newcastlesupportere som så seg lei på rasistisk hets fra tribunen. De fikk med seg andre supportere og mange profesjonelle fotballspillere (blant annet Ashley Cole, Robbie Keane m. fl.) i denne kampen og det har kommet flere organisasjoner som arbeider mot rasisme i alle former (også islamhets). Dette er viktig arbeid og dette arbeidet bør utføres på alle arenaer, også her på forumet.

 

temaet rasisme har vært oppe til diskusjon her på forumet tidligere. Jeg husker noen år tilbake hvor en ung debattant startet en tråd som het noe sånt som Arsenal er lik Nigeria. Det ble en veldig fruktbar tråd slik jeg husker det og debattanten Anabole summert den glitrende opp etter mitt syn. Han skrev etter det jeg husker en enkelt setning som jeg slutter meg helt til, hvis du skal være Arsenalsupporter så kan du ikke være rasist.

 

Bare for å sammenfatte, helt greit at man stopper denne diskusjonen i denne tråden, men hvorfor skal vi ikke ha lov til å ta til motmæle mot det vi oppfatter som rasistisk? Rasisme angår fotballen, det angår Arsenal og det angår oss!

 

Ps, jeg legger til at jeg er en motstander av sensur og eventuell utestenge noen fra forumet. Jeg støtter oyvindherrmans rett til å skrive det han skrev (selvom jeg er uenig med han) og jeg støtter Bold Maurauders rett til respons (som jeg er helt enig i).

 

Det er ikke diskusjonen rundt temaet rasisme som ikke ønskes. Problemet med en slik diskusjon, der en person stemples som rasist, er at skillet mellom sak og person ofte blir syltynn. Jeg synes denne diskusjonen skled ut for mye, og bar ivei i feil retning.

 

Man må gjerne være motstander av sensur og utestengelser. Men det er satt retningslinjer på dette forumet, og så lenge disse overholdes, så blir det hverken sensur eller utestengelse. Derimot ved brudd på retningslinjene, så har vi moderatorer fullmakt til å utestenge en debatant.

 

Retningslinjene er satt, og de får vi alle respektere.

 

Når det gjelder denne saken, så valgte jeg å sette en stopper for diskusjonen på bakgrunn av at jeg følte den hadde sporet helt av i forhold til temaet i tråden, samt at jeg ikke ønsket at det skulle utvikle seg til å bli en diskusjon av person fremfor sak. Sier ikke at det ville endt på den måten i dette tilfellet, men her valgte jeg å være føre var.

kim og øyvindherman:

les det jeg skrev!

 

jeg har ikke anklaget noen for å være rasist. jeg sa at anklagen om at folk som driver næringsvirksomhet i UAE er banditter på et generelt grunnlag er nært grensen til rasisme. det er altså ikke snakk om personen, som jeg ikke kjenner godt nok til å si at er en rasist. dette har jeg gjentatt flere ganger. prøv en gang til nå, så kanskje det synker inn.

 

jeg kommer aldri til å slutte å diskutere dette temaet dersom det skulle dukke opp igjen. det er for meg mye viktigere enn å holde meg til temaet om Arsene Wenger ikke holdt det han lovet i sommer og alle andre tema som diskuteres her inne, uansett hvor mye de engesjerer meg.

 

jeg er ikke ute etter personer, men meninger. så selv om jeg lot meg irritere over at Wenger ikke holdt det han lovet (noe som for meg er lik løgn) så er han fortsatt den beste manageren i verden. selv om oyvindherman kommer med meninger jeg mener grenser opp til rasisme er han fortsatt en gooner, og i teorien kan han være en grei kar.

 

sånn. tar gjerne resten på PM, dersom det ikke ble klart nok.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal ville ha Alonso.

Wenger ville ha Alonso.

Fansen ville ha Alonso.

Fabregas ville ha Alonso.

Alonso ville ha Arsenal.

Eneste grunnen til at han nå ikke er i Arsenal er fordi vi måtte betale 16 mill og ikke 14 som Wenger var villig til å gi. Det skiller 2 mill.

Dagen før gikk styret ut i media og sa at Arsenal kunne få 30mill til en spiller, hvis han selv ønsket det.

skjøner ikke hva du mener her, 2 mill pund= 24mill norske kr..

hmmmm, småpenger..

2 mill her 2 mill der, lalalalaala

Synes ikke det er rettferdig å sammenligne de engelske prisene med de Norske.

Selvom det er kvalmt at det er SÅ mye penger i fotballen, får vi ikke gjort så mye med det. Det har rett og slett bare blitt sånn. Og faktum er at vi faktisk hadde stillt mye sterkere med Alonso i stallen, og da hadde det vært verdt de pengene! Nå kan vi bare håpe på Denilson og Diaby samt 0 skadeproblemer.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal ville ha Alonso.

Wenger ville ha Alonso.

Fansen ville ha Alonso.

Fabregas ville ha Alonso.

Alonso ville ha Arsenal.

Eneste grunnen til at han nå ikke er i Arsenal er fordi vi måtte betale 16 mill og ikke 14 som Wenger var villig til å gi. Det skiller 2 mill.

Dagen før gikk styret ut i media og sa at Arsenal kunne få 30mill til en spiller, hvis han selv ønsket det.

skjøner ikke hva du mener her, 2 mill pund= 24mill norske kr..

hmmmm, småpenger..

2 mill her 2 mill der, lalalalaala

Synes ikke det er rettferdig å sammenligne de engelske prisene med de Norske.

Selvom det er kvalmt at det er SÅ mye penger i fotballen, får vi ikke gjort så mye med det. Det har rett og slett bare blitt sånn. Og faktum er at vi faktisk hadde stillt mye sterkere med Alonso i stallen, og da hadde det vært verdt de pengene! Nå kan vi bare håpe på Denilson og Diaby samt 0 skadeproblemer.

Enig i at Alonso er verdt pengene, og at vi hadde trengt han, men er faktisk enig i Wengers vurdering i å ikke legge på 2mill£ til, det er sinnsykt mye penger..

Liker prinsippene til Wenger, gjør meg mer glad i Arsenal at vi ikke hiver penger i øst og vest :D

Link to comment
Share on other sites

[Enig i at Alonso er verdt pengene, og at vi hadde trengt han, men er faktisk enig i Wengers vurdering i å ikke legge på 2mill£ til, det er sinnsykt mye penger..

Liker prinsippene til Wenger, gjør meg mer glad i Arsenal at vi ikke hiver penger i øst og vest :D

 

£2 millioner i dagens fotball er ikke sinnsykt mye penger. Det er rett og slett lommerusk, når man tenker på hvor mye penger som florerer i fotballen. Det er absolutt ikke mye penger for en klubb med Arsenals økonomi

Link to comment
Share on other sites

Eg har hørt at faren til Arsene Wenger døde den 15 September, utrolig synd dette :D

 

Eg kondolerer til hele Wenger familien!

 

Huff,triste nyheter for Wenger`s. Han får hedre sin far når han står der med trofeene over hodet i mai ;)

 

Han har ihvertfall ikke dødd ung Wenger senior, uten at gjør det så voldsomt mye mindre trist.

 

Kondolasjoner

Link to comment
Share on other sites

Dette syntes jeg var en morsom sak. Viktig at toppene fremstr som venner og viser hverandre respekt.

Helt klart to markante menn, med store managerkarrierer og suksess.

Men sannheten er og at den ene har brukt penger og den andre kreativitet. Men begge har skapt topplag.

 

Ser at jeg har problemer med de tre siste bokstavene i alfabetet,. ';[, er det noe her som kan hjelpe meg det_

den streken skulle v'rt sp;rsm[lstegn.

Link to comment
Share on other sites

Sannsynligvis har du slått på engelsk tastatur... se nede på startlinjen om du har en blå firkant med bokstavene "EN" på - trykk på den og se om du kan velge "NO". evnt. hold inne "alt" og trykk på "shift" (Knappen under enter tasten)

ÅØÆ

Takk for det.

For meg er du et orakel

Link to comment
Share on other sites

Dette syntes jeg var en morsom sak. Viktig at toppene fremstr som venner og viser hverandre respekt.

Helt klart to markante menn, med store managerkarrierer og suksess.

Men sannheten er og at den ene har brukt penger og den andre kreativitet. Men begge har skapt topplag.

 

Ikke helt enig i at den ene har brukt penger og den andre kreativitet. Ferguson har bygget opp Man U til det de er idag ved hjelp av kreativitet og "egen" produserte spillere. Det at det har kjøper mange stjerner de siste 10 årene er på bakgrunn av den suksessen de hadde tidlig på 90 tallet. Dette er vel nøyaktig det Wenger/Arsenal ønsker å oppnå med Emirates blant annet?!

 

Få kan være mer irriterende og provosrende enn Ferguson, men man må ha respekt for det han har fått til.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...