Jump to content

Let's all laugh at Tottenham


Guest Jon-Halvor

Recommended Posts

 

I så fall vil eg gjerne få stille deg eit reint hypotetisk spørsmål. Om du som mangemilliardær var den heldige eigar av Arsenal, ville du halde deg til hallusinasjonen eller ville du brukt den kapitalen som var naudsynt for å bringe pokalane til Emirates?

Eg kan elles stadfeste at eg meiner dei ytterst få klubbane det gjeld burde ha anstendigheit til å begrense seg, i solidaritet med dei 99,99% av andre klubbar som ikkje har noko anna alternativ enn å setje tæring etter næring.

 

Jeg er ingen engel, men jeg er en lovlydig borger, så jeg hadde cashet ut Eden Hazard og Neymar på momangen hvis det ikke var i strid mot lover og regler. Selvsagt hadde jeg det. Dette sansynligvis i likhet med langt opp mot 99,99% av alle andre.

 

Denne diskusjonen fører med all respekt ingensteds hen, og det er på høy tid å levere tråden tilbake til det den er ment for.

Link to comment
Share on other sites

Serie A har blitt vunnet 64 ganger av Inter, Milan og Juventus. La Liga 53 ganger av Real Madrid og Barcelona. I England har United, Liverpool og Arsenal tatt 50 av titlene. Tilfeldig?

 

og bildet er enda mer grotesk i Skottland. Og hva med Norge, og Rosenborgs totale dominans på 1990-tallet? Eggen var naturligvis en slags hovedårsak, men når de først kom gjennom CL-nåløyet gikk jo det meste litt av seg selv for RBK. Pengene strømmet inn og de ble reinvestert i de beste spillerne, et "race" de andre norske klubbene var sjanseløse på å følge. Så lenge de var på topp brukte de riktignok bare penger de hadde tjent, men når nedturen først begynte fikk også RBK "panikk" og begynte å bruke mer penger enn de strengt talt hadde råd til. Dermed havnet de i en ond sirkel. Hadde de hatt en søkkrik onkel ville de kunne unngått dette. Men eksempelet viser uansett hvilken betydning penger har i fotball, selv om pengene ikke er tilstrekkelige i seg selv. Men å tro at klubber skal agere solidarisk tror jeg er for mye forlangt. De bruker det de kan og tør, og det de får lov til å bruke. I Arsenals tilfelle burde man ha turd å bruke litt mer penger. Det kunne man som sagt ha gjort uten å fravike tæring-etter-næring prinsippet.

Edited by piscator
Link to comment
Share on other sites

Denne diskusjonen fører med all respekt ingensteds hen, og det er på høy tid å levere tråden tilbake til det den er ment for.

 

ja, denne diskusjonen burde i alle fall vært ført et annet sted. Jeg tar selvkritikk for at jeg har vært en av pådriverne for denne etterhvert store digresjonen. Og kanskje du har rett at diskusjonen ikke fører noe sted...?

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg er ingen engel, men jeg er en lovlydig borger, så jeg hadde cashet ut Eden Hazard og Neymar på momangen hvis det ikke var i strid mot lover og regler. Selvsagt hadde jeg det. Dette sansynligvis i likhet med langt opp mot 99,99% av alle andre.

 

Denne diskusjonen fører med all respekt ingensteds hen, og det er på høy tid å levere tråden tilbake til det den er ment for.

 

Fyrst av alt takk for framstillinga av Norris' pengebruk, den var nyttig og klagjerande. Heilt ærleg så trur eg ikkje eg hadde klart å hisse meg veldig opp om Man.City-eigaren kun hadde brukt pengane på redningsaksjonar og stadionbyggjing. Det er denne "støvsuginga" av spelarmarknanden og eskaleringa av overgangssummar og løner som er det verkeleg problematiske, og inntil det motsette er prova trur eg ikkje Norris var ein stor "skurk" i denne samanhengen.

Samanlikninga er delvis relevant, men har store manglar.

 

Sidan du nemner Dale Oen, så kan ein sjølsagt sjå han som naiv og lite kynisk. Eller ein kan sjå han som ein representant for verdiar det er verd å stå opp og ta ein kamp for. Ingen treng være i tvil om kva side eg dett ned på.

 

Du har heilt rett i at ein ikkje kjem stort lengre i denne diskusjonen. Me har havna solid på kvar vår side, og det er i og for seg heilt greit. Hallusinasjonar skal ein ta alvorleg, og med mindre nokon kan anbefale ein dyktig psykiatar vurderer eg å ta kontakt med Asbjørnsen & Moe :)

Slutt frå meg.

Edited by Good old Arsenal
Link to comment
Share on other sites

 

Fyrst av alt takk for framstillinga av Norris' pengebruk, den var nyttig og klagjerande. Heilt ærleg så trur eg ikkje eg hadde klart å hisse meg veldig opp om Man.City-eigaren kun hadde brukt pengane på redningsaksjonar og stadionbyggjing. Det er denne "støvsuginga" av spelarmarknanden og eskaleringa av overgangssummar og løner som er det verkeleg problematiske, og inntil det motsette er prova trur eg ikkje Norris var ein stor "skurk" i denne samanhengen.

Samanlikninga er delvis relevant, men har store manglar.

 

Sidan du nemner Dale Oen, så kan ein sjølsagt sjå han som naiv og lite kynisk. Eller ein kan sjå han som ein representant for verdiar det er verd å stå opp og ta ein kamp for. Ingen treng være i tvil om kva side eg dett ned på.

 

Du har heilt rett i at ein ikkje kjem stort lengre i denne diskusjonen. Me har havna solid på kvar vår side, og det er i og for seg heilt greit. Hallusinasjonar skal ein ta alvorleg, og med mindre nokon kan anbefale ein dyktig psykiatar vurderer eg å ta kontakt med Asbjørnsen & Moe :)

Slutt frå meg.

 

Vi er egentlig helt på samme side du og jeg, eneste forskjellene er at (slik jeg oppfatter det) jeg relaterer saken til den virkelige verden, mens du relaterer samme sak opp mot en ønsket verden (et ønske vi forøvrig også deler). Jeg skulle ønske Alex slik han er fremstod var definisjonen på menneskelige egenskaper. Desverre er han ikke det, han er unntaket.

 

Et internettforum er ellers ganske begrenset kommunikasjonsmessig. Jeg er helt sikker på at vi face til face ville nikket bekreftende til hverandre ganske så kjapt.

 

PS. Dyktige psykiatere tror jeg du kan skyte en lang pil etter i disse dager. :proud:

Link to comment
Share on other sites

 

Fyrst av alt takk for framstillinga av Norris' pengebruk, den var nyttig og klagjerande. Heilt ærleg så trur eg ikkje eg hadde klart å hisse meg veldig opp om Man.City-eigaren kun hadde brukt pengane på redningsaksjonar og stadionbyggjing. Det er denne "støvsuginga" av spelarmarknanden og eskaleringa av overgangssummar og løner som er det verkeleg problematiske, og inntil det motsette er prova trur eg ikkje Norris var ein stor "skurk" i denne samanhengen.

Samanlikninga er delvis relevant, men har store manglar.

 

Sidan du nemner Dale Oen, så kan ein sjølsagt sjå han som naiv og lite kynisk. Eller ein kan sjå han som ein representant for verdiar det er verd å stå opp og ta ein kamp for. Ingen treng være i tvil om kva side eg dett ned på.

 

Du har heilt rett i at ein ikkje kjem stort lengre i denne diskusjonen. Me har havna solid på kvar vår side, og det er i og for seg heilt greit. Hallusinasjonar skal ein ta alvorleg, og med mindre nokon kan anbefale ein dyktig psykiatar vurderer eg å ta kontakt med Asbjørnsen & Moe :)

Slutt frå meg.

 

Glitrande innlegg GOA! +10 frå meg!

Link to comment
Share on other sites

Et internettforum er ellers ganske begrenset kommunikasjonsmessig. Jeg er helt sikker på at vi face til face ville nikket bekreftende til hverandre ganske så kjapt.

 

en veldig viktig erkjennelse. Jeg også tror vi er veldig enige i prinsippene. Forskjellen er mer på hvordan vi velger å forholde oss til den praktiske verden der ute når den bryter med våre prinsipper. Mulig jeg er for "defensiv", resignert eller for likegyldig? Eller skyldes det rett og slett at jeg begynner å bli gammel (? ;) ), men jeg har - klok av skade - etterhvert sluttet å tro et jeg kan forandre verden. Å leke "sint ung mann" har egentlig stort sett bare gitt meg skuffelser. Mine indignasjoner over alt jeg mener er galt her i verden har stort sett hatt null praktisk effekt, bortsett fra selvpåført stress. Ikke minst av hensyn til egen helse og trivsel har jeg derfor valgt en mer likegyldig, pragmatisk linje. If you cant beat them, join them? Og derfor har jeg sluttet å hisse meg opp over aktører som Chelsea og ManC, selv om jeg innerst inne mener det de driver med er håpløst.

Link to comment
Share on other sites

Ja gutter, hvordan ser fremtiden ut for spurvene? De står foran en minst like hektisk og nervepirrende sommer som det vi gjør. Den store og kanskje avgjørende forskjellen er jo da den berømte CL-plassen. Vil Adebayor ikle seg hvitt neste år? Han har jo vært vital for dem. Vil van der Vaart, Modric og Bale spille europaliga i år og? Hvor mange "nesten-signeringer" blir det denne sommeren? Levy & co har stramme lønnsbetingelser å vise til og dette vil naturlig nok påvirke deres jakt på forsterkninger. King har også vist at han ikke lenger er kongen. Helsen svikter mer og mer, til tross for at han er spilleklar. Hvem skal inn for han? Noen av denne sesongens utlånsstjerner? Og hva i all verden skal de gjøre med keeperplassen? Spørsmålene er mange for spurvene, og jeg ser ikke bort i fra at de tar store skritt i feil retning denne sommeren.

Link to comment
Share on other sites

jeg ser ikke bort i fra at de tar store skritt i feil retning denne sommeren.

 

egen suksess er alltid best, andres fiasko slett ikke å forakte. At spurs roter seg bort er en slags trøst i tider hvor Arsenal også sliter, men trøsten er egentlig ikke så stor, selv om det gir mang en god latter...! ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke de kommer til å bli svekket. Daniel Levy vet hva han holder på med, og lar ikke Redknapp styre hele skuta selv. Klarer de holde på Bale og Modric og henter inn et par gode forsterkninger kommer de til å gjøre det bedre enn i år, men hvis de mister de to - spesielt Modric - kan de havne i skikkelig trøbbel hvis de ikke handler rett erstatter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke de kommer til å bli svekket. Daniel Levy vet hva han holder på med, og lar ikke Redknapp styre hele skuta selv. Klarer de holde på Bale og Modric og henter inn et par gode forsterkninger kommer de til å gjøre det bedre enn i år, men hvis de mister de to - spesielt Modric - kan de havne i skikkelig trøbbel hvis de ikke handler rett erstatter.

Jeg tror det er vel så viktig for de å holde på, evt. erstatte Adebayor. De trenger en god targetspiss enten de spiller 4-4-2 (ved siden av Defoe/vdV) eller i deres ofte brukte 4-5-1. Saha og Defoe på topp lukter mid-table. Og så er det forsvaret da. Ekotto har uttalt at han ikke vil fortsette i tottenham dersom de ikke klarer å kvalifisere seg til CL. King er ikke den han en gang var og Dawson er utrolig skadeplaget. Er Nelsen-Kaboul svaret? Verthongen inn kan bli en veldig viktig signering for de, men alene er han neppe løsningen.

 

Det kan godt tenkes at de klarer å holde på Bale, men Modric tror jeg er klar for å fly videre, spesielt med fjorårets silly-season i bakhodet. Nei, jeg tror tottene skal få kjørt seg i sommer.

Link to comment
Share on other sites

Passer vel her, noen som så teddy takle Gordon Ramsey...spudza fornekter seg ikke, sender en kokk ut med oksygenmaske i en veldedighetskamp...

 

teddy teddy teddy...cunt var det?

 

 

Så det var sagt i en annen topic, men teddy is a cunt kan vel aldri sies for ofte?

Edited by Legend14
Link to comment
Share on other sites

Passer vel her, noen som så teddy takle Gordon Ramsey...spudza fornekter seg ikke, sender en kokk ut med oksygenmaske i en veldedighetskamp...

 

teddy teddy teddy...cunt var det?

 

 

Så det var sagt i en annen topic, men teddy is a cunt kan vel aldri sies for ofte?

 

once a nutcase always a nutcase. Teddy er seg selv lik... Håpløs fyr, akkurat som i sine glansdager.

Link to comment
Share on other sites

Passer vel her, noen som så teddy takle Gordon Ramsey...spudza fornekter seg ikke, sender en kokk ut med oksygenmaske i en veldedighetskamp...

 

teddy teddy teddy...cunt var det?

 

 

Så det var sagt i en annen topic, men teddy is a cunt kan vel aldri sies for ofte?

En helt unødvendig sak.

Dette skulle være moro og hyggelig, men ble til en vond skade.

Link to comment
Share on other sites

 

he he, kanskje vi skulle bytte ut den gamle frasen med den mer elegante og ironiske; "Teddy, a man with style"? ;)

Vel, på dette området er jeg konservativ og urokkelig: det gode gamle står seg godt! ;-)...men det er selvsagt rom for å spe på med et stort antall mindre fordelaktige karakteristikker. Her er det humør og dagsform som gjelder, som med så mye annet.
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...