Jump to content

Let's all laugh at Tottenham


Guest Jon-Halvor

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Hvorfor er jeg ikke overrasket? Bale er en av de mest skitne diverne i Premier League. I godt selskap med Suarez og annenhver United-spiller. Er ufattelig glad for at vi ikke har slike tendenser i laget vårt, hvertfall ikke så merkbare tendenser...

Link to comment
Share on other sites

Gareth Bale er en av de største diverne i Premier League uten tvil.

 

Vel for å være ærlig.. hvis man skal ta ting i sammenheng og sammenligne med den klart værste diveren i Premier League så er Bale en smågutt i kontrast. Luis Suarez diver nesten mer i løpet av en kamp enn hva samtlige andre spillere gjør i løpet av en sesong..

 

Men, etter Suarez så er han ikke så forbaska langt unna Ashley Young.

Link to comment
Share on other sites

Skal forsvare Bale litt i denne situasjonen. Keeper kommer i stor fart og Bale faller for å unngå det han tenker kan bli en potensielt farlig situasjon. Det er utenfor straffeområdet og etterpå reiser Bale seg rett opp uten å gjøre noe forsøk på å antyde at han blir tatt. Tatt ut av kontekst så ser det ille ut, men ser man situasjonen i sin helhet tror jeg det ikke er tilsiktet

Link to comment
Share on other sites

Bale har divet mer enn Young det siste året, syns jeg. Nå skal det likevel sies at Young er rutinert på dette området, noe han startet med i Watford/Aston Villa-dagene.

 

Du har kanskje riktig der Wilshere. Bale gjør det nemlig igjen for Wales:

 

WY77S.gif

Link to comment
Share on other sites

Nå skal det sies at Maloney har innrømmet at han var borti Bale i den situasjonen, noe som gjorde at Bale snublet i egne bein. Det har han selv sagt til Sky Sports. Det forsvarer selvsagt ikke de andre situasjonene Bale har vært involvert i når det kommer til diving.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle gjerne sett flere vinkler før jeg kommer med en bombastisk mening om akkurat den situasjonen. Det ser faktisk ut som om han blir dunket borti og at han uten vilje snubler i seg selv og selv om det da er en hindring og forseelse, så hadde han sikkert klart å holde seg på beina. Det er heller ikke unaturlig å rulle seg fremfor å løpe alt man kan før man faller pladask på magen, om man skjønner at det ikke går, men det ser ut som om Bale gir opp helt og tidlig har bestemt seg for å falle.

 

Men to ting er sikkert. Det første er at Bale er en diver uansett. Det andre er at det ikke alltid er så interessant å diskutere hvorvidt "det var kontakt" eller ikke. Jeg husker for eksempel en diskusjon på Footballunlimited-forumet hvor er håndfull ManU-supportere forsvarte Ronaldo-diven som er vedlagt under ved nettopp det at "det var kontakt". Noen former for kontakt er lov, mens andre er laget av diveren selv. Diven her er et eksempel på det sistnevnte.

 

http://www.youtube.com/watch?v=DRIvn_eEkUs

 

PS: Jeg begynner faktisk å mislike selve ordet "kontakt".

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...