Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

Jeg var rundt sesongslutt inne på det faktum at det har skjedd mye i apparatet bak Wenger det siste året som var forberedelser til pre-Wengeræraen.

 

Denne artikkelen forteller mye om den "revolusjonen" som har skjedd i kulissene det siste året, og det viser seg å være en del mer enn det jeg hadde fått med meg.

Link to comment
Share on other sites

Nå som VAR er på vei inn i fotballberdenen blir det stadig viktigere med keepere som er gode på straffer.

Lykke til videre Cech.

 

BE

Så hypotesen din er at det blir mange fler straffer med VAR? Er underhypotesen din at Flappihandski får en renessanse som keeper siden han er reaksjonssterk?

Link to comment
Share on other sites

Nå som VAR er på vei inn i fotballberdenen blir det stadig viktigere med keepere som er gode på straffer.

Lykke til videre Cech.

 

BE

 

 

Så hypotesen din er at det blir mange fler straffer med VAR? Er underhypotesen din at Flappihandski får en renessanse som keeper siden han er reaksjonssterk?

Forhåpentligvis så luker også VAR ut noen "normalt" dømte straffer :gimme: (jmfr. Neymar mot Costa Rica på fredag) og dermed hjelper Cech :genius:

Link to comment
Share on other sites

Apropos VAR så var jeg i utgangspunktet positiv til den teknologien, nå er jeg litt mer usikker. De fleste (i alle fall de jeg har sett) VAR situasjonene i VM har nok vært korrekte inngripener fra "dommerbussen", problemet er de tilfellene som det burde vært grepet inn men der bussen har oversett situasjonene.

 

VAR vil utvilsomt rette opp i deler av problemene, f.eks. der feilen øyeblikkelig ble rettet opp da feil person fikk gult kort i en kamp, men så lenge VAR beror på at enkeltmennesker skal gripe inn så er den like "usikker" som det å ikke bruke VAR.

Jeg er enig i at det skal være en restriktiv bruk av VAR, problemet er at den så langt ikke er konsekvent nok innen for de få punktene der det er tillatt å bruke VAR.

 

Så langt i år har vi sett to versjoner av VAR. FIFA-versjonen består av flere dommere som følger karmen via skjermer og gir signal til dommeren hvis de mener at en avgjørelse innen for de få punktene bør revurderes.

Den engelske FA-modellen er ganske forskjellig, der det er dommeren på banen som ber om VAR-assistanse hvis han er usikker i en situasjon.

Permanent bruk av VAR i PL er nok minst ett par sesonger fram i tid, men der mållinjeteknologien er objektiv så er VAR slik vi har sett begge modellene fremdeles veldig subjektiv så da er spørsmålet om VAR har en fremtid i fotballen?

Link to comment
Share on other sites

"- that the way Arsenal signs players has changed and is now a collective effort, starting from the initial identifying of the needs of the team and running all the way through to the agreement with the selling club"

 

Helt sykt hvis prosessen rundt overgangene var et "one man show" tidligere.

Link to comment
Share on other sites

"- that the way Arsenal signs players has changed and is now a collective effort, starting from the initial identifying of the needs of the team and running all the way through to the agreement with the selling club"

 

Helt sykt hvis prosessen rundt overgangene var et "one man show" tidligere.

Wenger var altfor sta og hadde altfor mange oppgaver. Han var heller ikke villig til å gi slipp på disse til andre.

Link to comment
Share on other sites

Min subjektive oppfatningen av Wengerperioden (post DD) var at Wenger hadde en begrensning når det gjaldt spillerkjøp og det var pengepungen. Uten om det så hadde han all makt på dette området, med unntak av sesongen 17/18.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

                                  Leno

Lichensteiener   Sokratis      Mustafi           Monreal

Øzil        Torreira         Ramsey

Mkhitarian                             Auba

                     Lacazette

Begynner å ligne noe.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mens vi venter så kommer Daily Star med en oversikt over sponsorinntektene til PL-klubbene når det gjelder draktreklame (hovedsponsor, ikke iberegnet ermesponsor tror jeg)

Arsenal er på delt tredjeplass, sammen med Chelsea og Pool, med de to Manchesterklubbene på plass en og to.

ManU £47mill pr år. ManC 45mill og Arsenal (+Pool/Chelsea) £40mill.
På "sisteplass" er Huddersfield som får £1.5mill pr år fra draktsponsor.

Link to comment
Share on other sites

Mens vi venter på seriestart........

..............så noen ord om våre nye spillere sommeren 2018.

Vi har fått fornyet spillerstallen til en viss grad denne sommeren, både med spillerkjøp og også litt ved "opprykk" innad i klubben, så jeg vil prøve å komme med noen ord om hvilket inntrykk jeg har av våre "nye" spillere.

Leno - Målvakt - Et greit inntrykk. Føler dog at han ikke har blitt satt på de alt for store prøvene i det jeg har sett av treningskamper denne sommeren. Tror det blir bra, men jeg må se mer for å konkludere.

Sokratis - Stopper - Av en eller annen merkelig grunn så sliter jeg med å "se" Sokratis på på banen. Hvorfor aner jeg ikke. Jeg har rett og slett ikke nok grunnlag ennå til å vurdere kjøpet.

Lichsteiner - Back - Han fikk litt spilletid på lørdag, jeg fikk dessverre ikke med meg starten av kampen, men det jeg fikk se kombinert med det jeg så i VM gjør at jeg tror vi får en spiller som kan tilføre oss noe nytt på kanten. Jeg er ikke sikker på om han blir vårt førstevalg gjennom sesongen, men han er i alle fall et meget godt alternativ til Bellerin.

Torreira - Midtbanespiller - Heller ikke han har fått så mye spilletid, men det jeg så av han i VM gir meg et stort håp om at vi nå får fikset mye av de defensive midtbaneproblemene.

Guedouzi - Midtbanespiller - Det første jeg tenkte da han ble kjøpt var at det var enda en unggutt som vi ikke kommer til å se så mye til, men der tok jeg virkelig FEIL. Et meget positivt møte med denne nittenåringen, som etter min mening har et potensiale til å bli en komplett midtbanespiller i løpet av et par sesonger. Synes å være et meget godt kjøp.

Smith Rowe - Midtbanespiller - Ikke et kjøp av året, men likevel et skikkelig "funn" nå når han har fått spilletid på A-laget. Mangler fremdeles rutine, men har så absolutt et talent Arsenal kan dra nytta av fremover.

Emery - hovedtrener - En trener som har en fantastisk innlevelse, en trener som gir klart uttrykk under kamp om hva som skal skje, en trener som synes å ha både en plan B og en plan C hvis ting ikke fungerer. Jeg lever så absolutt i håpet etter noen sesonger med nedadgående trend.

Alt i alt så er det en bra forsterkning av laget som har skjedd, jeg er mest spent på Sokratis og Leno som jeg så langt ikke har klart å gjøre meg opp en mening om.

 

Link to comment
Share on other sites

Så kritisk jeg har vært til Chambers de sistesesongene, så burde vel jeg jublet nå. Merkelig nok så gjør jeg ikke det. Dette skyldes ikke at jeg har blitt vennligere stemt ovenfor Chambers, men fordi en svak lagdel svekkes ytterligere.

Med Kos ute sannsyligvis til nyttår så er Chambers pr dato (etter min mening) vårt tredjevalg foran Holding og Mavropanos.
Jeg har ment og med CC sitt eventuelle utlån, så er jeg enda mer overbevist om at vi burde fått inn enda en stopper i dette vinduet, og denne stopperen burde vært god nok til  å bli et første/andrevalg.

Jeg er fornøyd med vår offensive lagdel, jeg er fornøyd med vår midtbane, jeg er relativt fornøyd med våre backer, men jeg er veldig skeptisk til kvaliteten på våre stoppere. Denne posisjonen kan bli lagets akilleshæl denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Noen flere tanker rundt overgangvinduet som for inngående spillere til PL stenger om ca 58 timer (regnet fra skrivende stund), og de spillerne jeg nevner her vil komme inn under den særbritiske datoen for stenging av vinduet. Det er også andre spillere som sannsynligvis vil bli solgt/utlånt til utlandet og her er datoen som før utgangen av august.

Som nevnt tidligere så kan Chambers være på vei til Fulham på utlån.

Lucas Perez har blitt knyttet til flere klubber i utlandet, men akkurat nå så er West Ham det heteste tipset.

Som nevnt av BE så skal Welbeck har fått beskjed om at han ikke er med i planene til Emery og flere engelske klubber, inkludert Everton, skal være interesserte.

En spiller som Ramsey som er inne i sitt siste kontraktsår er det meget stille rundt, men også en eventuell overgang for han (uavhengig av om det blir inn- eller utland) må nesten avgjøres de neste to dagene, da han sannsynligvis skal erstattes med en nysignering.

Eventuelle spillere inn er det ikke så veldig mye rykter om. N'Zonzi dukker opp av og til, men det er vel mest gammelt oppgulp. Rodriguez fra AC Milan har dukket opp på ryktebørsen som en ny venstreback, dette vil i såfall åpne for at Monreal kan dra tilbake til Spania.

Den Kroatiske forsvareren Vida var også mye nevnt på ryktebørsen sist helg, og i såfall i sammenheng med utlånet av Chambers og et eventuelt salg av Mustafi.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...